Helmivaavit tutuksi

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Hele81
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ihanaa kun viikonloppu on ohi! Normaalisti näitä odottaa kuin kuuta nousevaa heti maanantaista lähtien, mutta tämä viikonvaihde vietettiin sateisessa merkeissä Jämsässä kun avomieheni pikkuveli harrastaa motocrossia ja jälleen oli kisaviikonloppu. Normaalisti passaan nuo, eivät ole omaa sydäntä lähellä, mutta tällä kertaa kun kisat olivat Jämsässä, yövyimme työpaikkani Himos-mökillä. Mutta nyt onnellisesti kotona [;)]

YÖNSÄDE: Jos lasketaan viikot viimeisten kuukautisten alkamispäivästä (miten niin tietämätön ja uusi näissä... ;)) niin tällä hetkellä on menossa kuudes viikko.

KERTOMISG: Molempien vanhemmat tietävät, samoin minun pari lähintä ystävää, mutta muidan kanssa odotellaan. Alunperin tarkoitus oli odottaa sinne 12 vko, mutta nyt jos puolentoista viikon päästä varhaisultrassa kaikki ok, kerrotaan varmaan parille mieheni läheiselle ystävälle.

LIIKUNTAG: Itse en tällä hetkellä harrasta juuri mitään kun päivät menevät töissä ja illat koulussa, mutta varsinkin nyt haluaisin jotain liikunnallista harrastaa, että saisi yleiskunnon pidettyä hyvänä, varsinkin selkälihakset. Mitä muut suosittelevat? Mitkä lajit/keinot olisivat hyvät?

MINNUSKA: Meillä onkin sama la :) Mistä päin kirjoittelet?

Ihanaa kun meitä odottajia on täällä jo monta <3 Tervetuloa myös minun ja Pötkön puolesta!

Hyvistä neuvoista ja vinkeistä huolimatta en saa tuota laskuria näkymään oikein, perhana!

Heippa vaan kaikille uusille!!

Olin viikonlopun reissussa ja nyt aika poikkiväsyneenä, mukavasti meni viikonloppu lastenleirillä niin ei kerenny kovin murehtia mitään. Varhaisultraa mietin vieläkin, huomenna varmaan kyselen hintoja yms.

Galluppiin: Lähimmille sukulaisille ja ystävillä on kerrottu, melkein kaikki tiesikin yrittämisestä mutta vielä ei kaikki plussasta. Mies haluaa vielä vähän pitää omana tietona,kunnes on enemmän viikkoja. Ite oon kertonu sisaruksille ja vanhemmille.

Liikuntaa olen harrastanut kevyen lenkkeilyn merkeissä ja aikalailla viikonloppu menikin kävellessä ja lasten kanssa touhutessa.

Myös minä seuraan tarkasti, mitä massussa nyt tapahtuu ja miten pikkuinen kehittyy. Kävin kirjaston vinon pinon hyviä kirjoja raskauteen liittyen. Niitä on kiva lueskella [:)]

Täällä kans yks plussannut! Ikää mulla on 26 ja 2. lapsi tuloillaan. Jos saan niin synnytyssairaala tulee olemaan VAS eli Vammalan sairaala. LA on vissiin jotain 12.2. mut en oo varma ja neuvolassa ne laittaa kuiteski 7.2 tms. mutta ei oo ainakaan mun menkkojen mukaan sillon. Taidan luottaa kans sitte siihen mitä ultrassa sanotaan tai en mihinkään. Tuo poika kun heitti 2vk ja rapiat neuvolan LA:n yli viime vuonna.
Vähän ihmettelen kun varsinaisesti ei mitään oireita oo vielä ilmenny ainoo on kauhee väsy. Mutta en kuitenkaan ole huolissani. Eteenpäin mennään ja eka neuvola on tässä nyt kuun loppu puolella.

ONNEA WASTIS!!!!!! Oli pakko tulla onnittelemaan sua, ja nyt peukut ja varpaat ristiin että pieni pysyy mukana loppuun asti [:)][:)]

Ja onnea myöskin muille tuleville helmimammoille!!!! Aivan helmeee!!!! [:D]

Ahistaa ja pelottaa... Oireet oikeestaan kadonnu, viime viikolla vielä yrjötti ja etoi koko ajan, nyt ei mielestäni ollenkaan... Hirvee huoli pienestä. [&o] Rohkaisevia sanoja tarvitsisin, perjantaihin on vielä piiiiiiiiiiiiiiiiiitkä aika. [8|]

mimmu87: Todella paljon voimia ja jaksamisia! Tuo tunne on niin inhottava eikä sitä saa mielestään millään. Aika tuntuu matelevan ja mikään ei helpota. Olen kyllä kuullut monelta, että oireet saattavat "kadota" yht´äkkiä ja silti kaikki on kunnossa. Yritä pitää positiivinen mieli yllä ja enää 4 yötä perjantaihin.

Möllimöykky: Todella kivaa kun jaksat päivittää tuota listaa [:D] Mun kohdalle voi päivittää paikkakunta/sairaala: Piikkiö/Tyks.

Kiitos Lippe! <3

Pitää tosiaan yrittää olla positiivinen, tuskin stressaaminen on vauvallekaan hyväksi. Haiseva pöytäluutu sai aikaan etomisreaktion, että jospa kaikki onkin ihan hyvin, ehkä aaltoilu kuuluu meininkiin... Mutta toisaalta kun ei tiedä, että miten paljo nämä oireet on kiinni korvien välistä, eli jos haluan kokea oireita, niin tuleeko niitä sitten sen vuoksi? Tämmönen epävarmuus varmaan kuuluu raskauteen. Tuntuu vaan niin pahalta olla näin huolestunut koko ajan. [8|]

IHANAA MAANANTAITA MAMMAT,

CHAK: Do diin..Nyt kuulostaa jo paremmalta [;)]
Vaikka mulle on tulossa jo kuudes lapsi,niin voin silti rehellisesti sanoa,että ainakun mulla on aikaa,niin mietin,että mitenhän meidän Mini voi ja että onkohan Minillä kaikki hyvin [&o][;)][:D]..Se on vaan niin luonnollinen ajattelutapa meille raskaana oleville äideille [:)]

LIPPE: Tuosta liikunnasta..Tuo liikunnan harrastaminen ja liikuntalajit riippuvat mun mielestä aika paljon siitä,että kuinka paljon äiti on ennen raskautta liikuntaa harrastanut.Siis tämä on minun mielipiteeni vain [;)]
Jos ei ole kauheesti liikuntaa ennen harrastanut,niin uinti,pyöräily ja lenkkeily ovat ainakin todella hyviä ja turvallisia liikuntamuotoja raskaana oleville.
Minä itse harrastan kuntosalia ihan loppuun asti,koska mulla on vanha liikunta tausta,niin tiedän vähän,että mitä uskaltaa tehdä ihan loppumetreilläkin.
Vatsalihaksia ja lantionpohjalihaksia kannattaa ehdottomasti treenata ihan synnytykseen asti [:)]

KUKKAMAARIA: No löytyihän täältä toinenkin Taysilainen [;)]

ANNULI: Onnea plussasta ja tervetuloa [:)][:)][:)]

MIMMU: Ihan varmasti vauvalla on kaikki hyvin *halaa* [:)][:)][:)]
Mulla on myös tämä etova olo väistynyt..oikeastaan yöllä enään vaivaa.
Väsymys on kyllä armotonta.
Monestihan raskaana olevalla äidillä nämä raskausoireet välillä pahenevat ja välillä taas helpottavat.Ja silti se tarkoittaa,että vauvalla on kaikki hyvin [:)]
Kohta sinä saat tällä palstalla voivotella,kun pahoivointi ja väsymys on jotain ihan karseeta [;)][:D]
Paljon tsemppiä ultraan!!!

OMAA: Meillä sitten alkoi kaksi lapsista oksentamaan yöllä [:(]
Nyt tässä odotetaan pelonsekaisin tuntein,että ökätauti leviää kaikille.
Itseäni se ei niinkään haittaa,kun muutenkin tässä kärsitään ajoittaisesta pahoinvoinnista [;)]
Eli viime yön valvoin oksentavien lasten kanssa ja nyt pyörii jo toinen pesukoneellinen oksennuspyykkiä..jee,kivaa.
Mutta tämä on tätä suurperheen nurjaa puolta;nämä sairastelut.

KAIKILLE HYVVEE VOINTIA [:)][:)][:)]

Yönsäde ja Mini rv 4+6

Onnea kaikille uusille helmikuun odottajille. Erityisesti rötkikselle ja wastikselle, jotka ootte saaneet hieman kauemmin onnen potkua odotella. Mites mimmu87, onko mieli rauhoittunut?

Itsellä alkoi eilen toivoton pahoinvointi ja pari kertaa joutunut oksentamaankin [:'(] Tänään ei pystynyt töihin raahautumaan, kun oksentaminen alkoi heti aamusta. Toivottavasti helpottaa tämä olo. Viikonloppuna olisi tarkoitus lähteä sukuloimaan toiselle puolen Suomea, mutta katsotaan mitä tästä nyt tulee... Toisaalta tietää kyllä olevansa raskaana, ei tarvitse päätänsä sillä vaivata.

Liikuntagallup: Tavallisesti olen käynyt lenkillä 3-4 kertaa viikossa ja tehnyt lihaskuntoa kotosalla. Raskautumisen jälkeen en oo pystynyt vetämään enää kunnon lenkkejä, kun alkaa pyörryttämään ja heikkottamaan. Täytyy opetella ottamaan jo nyt iisimmin.

Sukupuoligallup: Mä toivoisin, että sukupuoli tulisi ilmi vasta synnytyksessä. Mies vähän epäröi, että mitenhän sitä osaa ostaa sitten mitään, kun ei tiedä sukupuolta, mutta puhuttiin, että voihan sitä nyt koittaa ostaa sellaisia neutraaleja värejä ensin. Katsellaan...

Jos jollain on hyviä vinkkejä tähän pahoinvointiin niin eipä haittaisi... Mehujäitä on nyt mennyt parissa päivässä jo hyvä satsi.

Missähän mun aamupahoinvointi luuraa?! Kummallista kun ei muuta kuin rinnat kipeet ja mahaa vihloo [&o]

Kiitokset ginessalle onnitteluista.

annuli84 tervetuloa !![:)]

enaj kiitoksia [:)]

mimmu87 ne oireet voi tosiaan välillä kadota, koita saada ajateltua muita juttuja vaikka välissä (joo,melkein onnistui, tiedän[:D]), mäkin pidän itteeni "kiireisenä" koko ajan, ettei niin ehtis murehtia.

yönsäde ikävä kuulla, että lapset yrjöää taas. Toivottavasti paranevat nopeasti eikä tule mitään oksennus kierretta heistä.

omaa En tiiä olenko ainot tupakointia lopettava täältä mutta sellaisen kanssa kamppailen nyt.
Ensin oli ajatuksena vähentää pikku hiljaa ja siitä lopettaa, no hitto eilen meni illalla hermo, että ei tästä näin nyt mitään tule. Mähän keksin itelle kaikki tekosyyt miks saisin vielä polttaa yhen ja sitte yhen...
Eli otin loput tupakat, kastelin ja katkoin ne ja roskikseet.
Mulla alkaa tekemään jo nyt pirun tiukkaa.
Onhan mulla tossa nikotiinipurkkaa ja inhalaattori apuna, on niissä edes se pelkkä nikotiini kaiken muun sonnan lisäks. Ja tosiaan ajatuksena käyttää noita vaan silloin kun ei oikeesti muuten kestä.
Mutta mä ajattelin että jos tän lapsen saan pitää lopettamalla,niin kärsin itse tosi mieluusti, aivan sama sitten kuinka hankalaa on.
Ps. tuo inhalaattori on aika vahvaa tavaraa uhhuh, taitaa ton käyttö jäädä vähemmälle[:D][:D]

Viola:
Joo, kiitos kysymästä. [:)] Vähän on jo parempi ja luottavaisempi mieli. Aika vaan menee niiiiiiin hitaasti. Siskolle kävi joskus niin, että siltä löyty viikolle 7 kehityksessä pysähtyny sikiö kohdusta neuvolan ekassa ultrassa, niin tietysti se pelottaa myös omalla kohalla. [8|] Mut onneks tosiaan se varhaisultra on nyt pian. Pitäis vaan osata nauttia ja luottaa!! [:)]

Kiitos wastis kannustuksesta! <3 [:)]

Sulle myös paljon tsemiä tupakoinnin lopettamiseen!! Onhan ne nikotiinivalmisteet tosiaan paljo parempia röökiin verrattuna. Ite oon ollu vähä semmonen tuuripolttelija, että muutaman päivässä saattanu poltella, lähinnä töissä tai alkoholin kanssa, mutta en oo ikinä kokenu olevani siinä mitenkään erityisesti kiinni, joten ei oo tehny tiukkaa. Pysy vaan nyt kovana ja mieti vauvan (ja myös ihtes) parasta!! :) <3 Nyt se lopettaminen on varmaan helpompaa kun ennen, ku on oikee syy ja motivaatio siihen.

heippa!!

oireet helpottanut, tai itseasiassa tulee aika aalloittain. masun nippaillut loppuneet, ja nivusten vedot. viime yönä oli todella ällö olo, tosin johtui varmaan illalla syömistäni ranskalaisista mihin tungin valkosipulin lisäksi kaiken maailman lisukkeet. nännit on edelleen arat, mutta tottunut jo niihin. ei mulla kyl pahoinvointia ole ennenkään ollut, joten toivottavasti ei tule nytkään.

itse lopetin röökin ku seinään, ku testi oli plussaa, samoin tein kahden aiemman kanssa. voi kun pystyisi vaan olemaan aloittamatta imettämisen jälkeen, mikä mulla kestänyt vähän aikaan. ehkä kolmas kerta toden sanoo...
ei musta siihen löydy perusteita miksi polttaa, samoinhan sitä voisi ajatella muistakin vahingollisista aineista, "ei se yksi paukku" ym. se mikä tiedän olevan vauvalle vahingollista, en altistaisi missään nimessä, koska en voi elää syyllisyydessä. mutta thats me!!!!

Hellou hellou [:)],

WASTIS: KIITOS [:)]
Sulle paljon voimia ja tsemppiä tupakoinnin lopettamiseen [:)][:)][:)]

VIOLA: Jaksamisia pahoinvoinnin kanssa [:)][:)][:)]
Minä olen itse kärsinyt jokaisessa viidessä raskaudessa armottomasta pahoinvoinnista ja oksentelusta ja olisin ollut enemmänkin kuin onnellinen,jos siihen olisi keksitty jokin "parannuskeino" [;)]
Nytkin jo pelolla täällä odottelen sitä kuuluisiaa pahoinvointiani [;)][:D]
Kaikissa opuksissa suositellaan kylmää juomista,pieniä aterioita usein,suolakeksiä yöpöydälle ym.Mutta mulle ei kyllä mikään näistä ole auttanut.
Nythän kuulemma on markkinoilla jokin ranneke,joka auttaisi tähän pahoinvointiin?
Siitä en sitten tiedä,että onko vain rahastusta vai toimiiko ihan oikeesti [8|]??
Koitahan jaksella [:)]

HILPPA: Ole huoleti ja ennenkaikkea onnellinen,jos säästyt pahoinvoinnilta [;)][:D]
Kaikille naisille ei edes tule pahoinvointia,vaikka sitä suurimmalle osalle tuleekin.
Kyllähän tuo rintojen kipuilu ja mahan vihlominenkin jo on selviä ja hyviä raskausoireita [:)]

RONNY: Tuu jo tänne [;)][:D]
Ja SUUREMMOISET ONNITTELUT JO TÄNNEKIN PUOLELLE [:)][:)][:)][:)][:)][:)]

OMAA: Mulla nyt tosi huono olo ja pyörryttää ja valivalit [;)]
Meidän lapset eivät ole enään oksentaneet,mutta ruokahalu heillä on kyllä totaalisesti poissa.
Olisin kyllä tosi onnellinen,jos nyt tämä vatsatauti olisi ollut näin lievä [:)]
Tosin ei kannata vielä etukäteen tuuletella,ettei kostaudu [;)]

VOIKAATTEN HYVIN [:)][:)][:)]

Yönsäde ja Mini rv 4+6

Heips vaan!

Täällä pyörähti sitten 7 viikko, mutta kovin huolettaa onko kaikki hyvin pikkuisella ja pysyykö matkassa loppuun saakka. On nimittäin nyt muutamana päivänä tullut sellaista pientä tuhruvuotoa, mutta kovasti toivon, että kaikki olisi hyvin ja että tuo vuoto ei ainakaan tuosta pahenisi. Tänään alkoi minulla työtkin, onneksi siellä saa ajatukset vähän muualle, ettei koko ajan ole huolissaan ja stressaa, koska ei sekään oloa ja tilannetta yhtään paranna. Oireita on vielä kuitenkin ollut jonkin verran mm. rintojen arkuus ja etova olo, mutta oireethan voi säilyä vaikka kesken menisi.

Minä itse en ole kertonut vielä tulokkaasta kenellekään, mutta mieheni on kertonut vanhemmilleen ja muutamalle ystävälleen. Itselleni jäi jotenkin niin inhottava tunne viime kerrasta, kun piti kaikille sitten selitellä, että ei meille olekaan tulossa vauvaa.. joten tahdon käydä ensin varmistamassa, että kaikki on ok, ennen kuin kerron.

Kivasti kyllä meitä kertynyt jo tänne.. [:)] Kaikille plussanneille vaan paljon onnea ja niitä tarrasukkia! [:)]

Tuonne tietohini voi muuten lisätä, että olen 21v. ja sairaala KYS.

Nonniin, elämäni eka äitiysnevola varattu, saatiin aika kuun lopulle [;)] Ukaasina tuli, että pitää alkaa syyä kalsiumia.. Laktovammanen kun olen.. Toivottavasti tuo toinen puoliskokin sinne pääsisi, hän kun on pitkällä työreissulla ja iloiset uutiset on jaettu vain puhelimessa..

Vatsaa nipistelee välillä lujastikkin.. Välillä tuntuu et onko tää ees normaalia.. Mutta kuulemma on. Pahoinvointia varsinaisesti ei oo ollu, yleinen ällö olo vaan vaivaa.

Yönsäde: Millasia kokemuksia sulla on tayssista?

mäkin tänään jo neuvola-aikaa varailin ja 29.6 olis sit aika.. Sain kuulla, ettei meidän paikkakunnalla tehdä enää ultraäänitutkimuksia lainkaan, vaan kaikki tehdään sit siellä Jyväskylän keskussairaalassa rv 12-13 kieppeillä.. En jaksa kyllä millään oottaa sinne saakka, joten sovittiin et mennään miehen kans käymään yksityisellä varhaisultrassa rv 7 maissa (toivottavasti päästään sinne saakka.. Ja tietty muutenkin laskettuun aikaan saakka..) No yritän karistaa pelon pois ja nauttia kipeistä tisseistä ja epätodellisen ihanasta onnesta :)

Takaisin