Helmivaavit tutuksi

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Hele81
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tosiaan olisi kiva kuulla teiltä jotka yksityiseltä puolelta tuon varhaisultran ootte päättäneet ottaa, että minkähintainen on ollut ja onko ollut sen arvoista. Varmaankin :)

Täällä menossa nyt rv5+4 ja väsymys on iskenyt tällä viikolla päälle kuin jyrä. Vaikka yöllä vetää 9h niin töissä ei meinaisi millään jaksaa ja illalla ei jaksa kuin sanoa miehelle hyvät yöt ja kömpiä sänkyyn. Mahan vihlonnat on vähän helpottanut, mutta aika ajoin edelleen, etenkin kun yskii niin saattaa vihlasta kipeästikin.

Maha mulla on koko ajan todella turpea, vaikka kuinka vetää sisään niin kyllä näkee selkeästi, että jotain on tekeillä. Oon vielä normisti painoindeksin normin alarajoilla niin tietysti pienikin pömppä näkyy selkeästi. Kurjaa kyllä kun tarkoitus olisi kuitenkin vielä pitkäänkin salailla, mutta katsoo nyt miten käy.

Rinnat on aivan kamalan arat. Yöllä koitin kömpiä miehen selkään kiinni, mutta lopputuloksena hellän hetken sijaan olikin kivun aiheuttama ulvaisu. Toivottavasti tuo nyt helpottaisi. Mitkään rintaliivitkään ei tunnu olevan tarpeeksi hellät että olisi hyvä olla.

Pahoinvointia on myös, etenkin aamulla ja illalla. Vielä vältytty oksentamatta mutta pahoin pelkään, ettei enää kauaa mene...

Möllimöykky: tuohon listaan voi lisätä, minun kohdalle, että olen 26 ja lapsi on 1.

Heissan!

Itsekin "uskalsin" tänään kirjautua tänne. Hiljaa ja varovasti edetään täällä Turun suunnalla. Viikko sitten positiivinen testi ja laskureiden mukaan esikoinen syntyisi 10.2. Eli kovin varhaisessa vaiheessa ollaan, mutta odotus ja innostus on kova! [:D]

Eli ilmeisesti itselläni on viikko 6 menossa. Kaikki tämä on niin uutta ja jännää!

Sen verran piti vielä jatkaa omaa "esittelyä" eli tarkempi paikkakunta on Piikkiö. Itsellä ikää 27. Raskaus on todella toivottu ja samalla pieni ihme. Alkuvuodesta helmikuussa mulla todettiin munasarjoissa kolme kasvainta jotka sitten kiireellä poistettiin tähystysleikkauksessa maaliskuun alussa kun ei tiedetty onko kyseessä hyvän- vai pahanlaatuisia. Toipuminen oli melko raskas, mutta toukokuussa sain ns. terveen paperit eli kaikki saatiin pois ja hyvänlaatuisia olivat. Harmikseni sain kuitenkin lääkäriltä "tuomion", että hedelmöittyminen saattaa olla vaikeaa. Ilmeisesti munatorvet kärsivät kasvaimista sen verran ja muutenkin saivat jonkin verran pahaa aikaiseksi.

Voi kun tämä Pötkö nyt pysyisi matkassa mukana!

Lippe:
Tervetuloa mukaan! [:)] Yllättävän monella tuntuu tapahtuneen ns. pieni ihme raskautumisen kanssa. Tosi hienoa, että toivoa ei todellakaan tarvitse heittää, vaikka lääkärit uhkailisivatkin, ettei välttis saa lapsia ollenkaan.

Tarrasukkia kovasti myös teidän pikkuiselle, me kaikki ollaan samassa veneessä vielä vähine viikkoinemme, eli toivottavasti jokaisen papunen pysyy matkassa. [:)]

Tervetuloa uusille [:)]

Mie olen tuota varhaisultraa miettiny, mulla ois synttärit niin jos pyytäis lahjaks [:D] Mut en tiiä sit,viikkoja kun en varmaks tiiä, niin harmittaa sit jos meen varhaisultraan liian aikaisin.. Pitää nyt sitä miettiä, voishan sitä alustavasti hintoja kysellä..

Hilppa:
Silläpä miehi meen vasta sitte, ku minusta tuolla masussa viimestään pitäis näkyä elämää. :) Kuitenki ennen ekaa neuvolaa menen, ni voi sitte siellä neuvolassa realististisemmin ajatella sitä ekaa kunnallista ultraa, ku luultavasti tietää sit paremmin ne oikeet viikot. Outoa, voin periaatteessa nytki olla viikolla 7+2, jos oikein laskin! [:-] Jos siis onki ollu luultua "normaalimpi" kierto... Vitsin "valeovis" hankaloittaa aikalailla laskuja. [:)]

Varhaisultrasta: itse laskeskelin, että olisin rv 8 silloin, että pitäisi jo sikiön näkyä ja syke saada kuuluviin. Jotkut tosiaan käyvät jo rv 6+. Hinta tulee olemaan n. 100-130 euroa, mutta tietty Helsingissä hinnat ei ole kaikkein edullisimpia.

Paitsi tosiaan tuo, jonka varasin (Helsinki), hinta on noin 60e plus toimistomaksut. :) Sisko on käynyt kuulema kahden lapsen aikaan 6+ viikoilla ultrassa, ja hyvin on syke näkynyt, joten toivottavasti mullakin. [:)]

Päivänlilja:
Nii, pyysin suoraan, että anna aika jollehi halvalle. [:D]

Osaankohan käyttää tätä.. Toivottavasti tää tulee oikeeseen paikkaan! [8|]

Luin näitä keskusteluja täällä ja piti itsekin liittyä. Maanantaina 7.6 plussasin ja näyttäis nyt viikkoja olevan 4+6, oon niin onnellinen!!
Meinasin jo menettää toivoni, ettei lasta tule, juuri kun stressaamisen lopetin ja olin ihan varma, että en taaskaan ole raskaana, niin eiköhän testi plussaa näyttänytkin, ei vaan meinaa uskoa! :D Jotenkin vaan ei osaa iloita, kun on niin alussa vielä eikä muutenkaan voi uskoa todeksi! Piti tilata lisää raskaustestejä, että voi vielä varmistella! :D

Onnea kaikille muillekin plussanneille, toivotaan, että kaikki menee hyvin! [:)]

Heissan!

Oli ihan pakko liittyä tänne itsekin!! [:)] saa ainaki jossain selittää omaa innostusta... [8D]
Plussan nappasin 8.6 ja LA olisikin laskujen mukaan sit 16.2.2011 ja esikoista odotellaan <3
Nyt vaan jännäillään ja odotellaan ekaa neuvolaa [:)]

Huh hellettä [8D],

MÖLLIMÖYKKY: SUURI KIITOS listasta [:)][:)]

TESMI: Suuremmoiset onnittelut plussasta ja tervetuloa tänne pulisemaan [:)][:)]

GUPPY: Paljon paranemisia sinne [:)][:)]
Toivottavasti pääsette Viron reissuun!!!!!
Aah..kyllä olisi ihanaa joskus päästä jonnekin reissaamaan [:)]

MYY: Tuosta masun pullahtamisesta..Olen ennen ollut hoikka ja mulla on aina maha pullahtanut noin rv15.Tietysti turvotusta on ollut aina jo ihan alkuraskaudessa,mutta se on siis ollut selvää turvotusta [:D].
Mullehan naapurikin sanoi,kun kolmosta odotin rv 36,että olenko raskaana [8|][:D]
Lääkäritkin ovat aina ihmetelleet pientä masuani.Mutta mulla on kyllä kohtu taaksepäin kallistunut,niin sekin voi vähän vaikuttaa tuohon vatsan kokoon ja muotoon??
MUTTA nyt mulle on viimeisestä lapsesta jäänyt ylimääräistä vatsaan eli nyt mulle varmaankin tulee jo aikaisin SUUREN SUURI JÄTTIVATSA [&o][:D]
Mutta siis monet ovat sanoneet,että toisesta lapsesta vatsa kasvaa jo paljon nopeammin.

PÄÄSKYNEN: Ihanaa,kun saatte Jouluvauvan [:)][:)][:)]
Minäkin sinne(kin) yritin kovasti,mutten ihan päässyt [;)][:D]
No,minulle käy hyvin Helmivauvatkin!!Olen niin onnellinen tästä plussasta [:)][:)]
Hyväksyi s.postin.Mutta kun siellä yritin valita sitä foorumi juttua ( muistankohan oikein [8|] ),niin ei hyväksynyt sitä sivua??
No,mun pitkäpinnaisuus nähtiin taas tässä ja unohdin jo koko tickeri asian [;)][:D][:D]
Ihanaa raskausaikaa sinulle [:)][:)]

RAAKKU: ONNEA plussasta ja tervetuloa [:)][:)][:)]

HILPPA: Onnittelut plussasta ja tervetuloa [:)][:)][:)]
Teitkin varmaan testin Clearbluen digitaalisella testillä?
Se on ainakin 99% varma testi eli yhtä varma kuin labratestitkin!!
Eli kyllä sinä nyt olet raskaana [:)][:)][:)]

PÄIVÄLINJA: ONNEA sinullekin plussasta [:)][:)][:)]
Sulla on aivan upee laskettuaika [;)]..Mulla meinaten ihan sama [:D]

MIYA ja FUTUREMUM: Lämpimästi teillekin tervetuloa ja paljon onnea plussista [:)][:)]

VARHAISULTRISTA: Minä olen käynyt jokaisesta lapsesta varmistamassa raskauden varhaisultrassa.Hinnat eroaa vähän paikkakunnan ja yksityisen mukaan.
Jos käy ihan tavallisessa 2d-ultrassa;mikä ehdottomasti kannattaa varhaisultrassa.On hinta varmaankin jotain 70 euron luokkaa [8|]??Eli siis tuon verran sulle jää noin suurinpiirtein maksettavaa.
Nämä 4D-ultrathan ovat sitten paljon kalliimpia.Meillä maksoi viime raskaudessa 4D-ultra noin 200 euroa jää itselle maksettavaa.Mutta se olikin kattava ultra,jossa tarkistettiin kaikki rakenteet,istukan virtaukset ym.

Otetaampas vähän galluppeja tänne palstalle [:)]

SUKUPUOLIG: Eli aiotteko ottaa vauvan sukupuolesta selvää etukäteen?
Oma vastaukseni: Me emme varmaan tässäkään raskaudessa selvitä sukupuolta etukäteen.
Se on niin jännittävää,kun sukupuoli selviää vasta synnytyssalissa [:)][:)][:)]

OMAA: Tultiin juuri lasten kanssa retkeltä.Käytiin sellainen luontopolku kävelemässä ja otettiin eväätkin mukaan.Kivaa oli.
Vähän vaihtelua tähän omaan kotiympäristöön [;)]

Aamupäivällä tehtiin lampaille uusi aitaus,kun ne olivat jo syöneet yhden laitumenn tyhjäksi.Kovia likkoja ovat syömään [8D][;)][:D]

Etovaa oloa on ja todella kovaa huimausta,joka tulee aina välillä ihan puun takaa [&:]
Alavatsalla kovaa painontunnetta varsinkin iltaisin.
Tissit todella arat.
Hampaita pestessä meinää ykä tulla väkisin [:'(]
Ja hei,ihan outo ja uusi oire..hampaita vihloo.Ei ole ennen yhdessäkään raskaudessa vihlonut hampaita [:D]

VOIKAAHAN HYVIN [:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)]

Yönsäde ja Mini rv 4+2

Tänään varasin ekan neuvolan 1.7
Samalla sain ajan myös lääkärillekkin sitten vähän myöhemmäksi. Neuvola täti käski jo miettiä synnytys sairaalaa ja hetken surffailtuani netissa päädyin Hyvinkäähän.

Onko kukaan alku innostuksissaan tehnyt mitään hankintoja vielä?

Itse kävin kirpputorilla ja sattuin huomaamaan äitiysfarkut jotka olivat juuri sopivat ja nehän oli sitten pakko ostaa vaikka onkin vielä todella aikaista [:)]. Mutta jotenkin sain käsitettyä paremmin että oikeesti masussa tapahtuu. Toivottavasti pysyy vaan pikkuinen vauhdissa mukana.

Tahdon tietää vauvan sukupuolen jos se ultrassa sattuu näkymään.

Olen huomannut himoitsevani VETTÄ [8|]
Tavallista kraanavettä jota olen kyllä juonut ennenkin mutta se ei ole oikein maistunut millekkään. Nyt en keksi mitään paremman makuista kuin vesi.

Hei kaikki helmikuiset mammakullat![:)]

Täällä ilmoittautuu kehiin upouusi tänään plussannut helmiäisäiti nim.merk. *Tellervo*! Hengailin viimevuoden tuolla elokuulaisissa, sain esikoiseni "Nauravan Nakin" eli "Nyytin" 21.08.09. Virallinen synnytysaika oli 20 tuntia, josta ponnistusvaihe kesti yli 1,5 tuntia, ja hengissä selvittiin. Ihana Jonathan poika on nyt pian 10kk. Ja nyt...mä oon taas täällä!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Hih-hi-hiii!!!!!!!!!!!!!!!![:D]

Minä tellervo olen vuosimallia -74 eli olen 36-v onnellinen pikku äiti.[;)]

Kyllä tää elämä on ihmeellistä. Kerrassaan. Eihän tässä näin pitäny käydä. Yritettiin puolisoni kanssa lasta monta monta vuotta. 10 vuotta ehdittiin olla naimisissa kunnes tärppäsi. Poikamme vaan päätti tulla ja astua elämäämme ja me oltiin ihan äimän käkenä, juu-u! 10-v. hääpäivää vietettiinkin sitten vauvan kanssa. Imetysasentojen ja pumppaamisen harjoittelua eikä mitään punaviinin litkimistä kynttilänvalossa. [:D][:D] Ja nyt on taas pullat uunissa, jii-haa. [:D]

Asiat esikoisen kanssa on vielä ihan kesken, imetys käynnissä ja hyvin menee(huom huom kaikki tulevat helmimammat jotka odotatte esikoista: imettäminen on ihanaa!). <3 Oltiin tuossa äskettäin ilman ehkäisyä VAIN YKSI AINOA KERTA(16.5.10 klo 00:30, merkkasin seuraavana päivänä kalenteriin, ihan varmuuden vuoksi, jos sattuis salaisesti tärppäämään niin lapsetekopäivä jäisi muistoihin kultaisiin, heh). Niin ja en oo vieläkään kertonu mun miehelle mut mä makasin koko sen yön selälläni enkä edes noussu käymään vessassa......................[:D]. Viikon päästä siitä oltiin lomalla Pariisissa ja siellä oli ovis...muistan miettineeni siellä Versaillesin puistossa että ENTÄS JOS ne siittiöt on vielä elossa ja ne odottelee munasolua tuolla munanjohtimessa ja mä HEDELMÖIDYN...(siinä tapauksessa saisin TYTÖN koska tyttösiittiöt voi elää jopa viikon??!!),ja tässä sitä nyt sitten taas ollaan. Pamahdin heti paksuksi. Juu-u.[:)] Aika uskomaton juttu koska mun kuukautiskierto ei ole vielä ihan palautunut normaaliin rytmiin(ei mulla oo ollu synnytyksen jälkeen kuin vasta kuin kolmet menkat) mutta näköjään nyt oli ekan kerran tasan 28 pvän kierto.

Ja tämmönen on tietysti mahdollista VAIN jos Luoja suo, että se oli juuri oikea hetki ja otolliset olosuhteet! Elämä on ihme!

Ensimmäiset EPÄILYKSET raskaudesta mulle tuli jo pari viikkoa sitten. Ihan hirveä jano ja väsymys ja päänsärky ja nenä tukossa ja levoton uni, muistan kun peruin sen takia kaikki menot lauantaina 29.5, oli niin huono olo. Tossa just laskeskelin tuolta perhesuunnittelun sivuilta että kiinnittyminen kohdun seinämään olis ollu 30.5. Noh, kai se sit tapahtu mulla päivää aikasemmin, 29.5?! Ainiin, ja mulla oli vatsakin ihan sekaisin, ripuli lensi kaaressa! Oikeesti luulin että olen jossain flunssataudissa kun niitäkin on nyt liikkeellä. Mut vajaa viikko sitten mun TISSIT TULI TOSI KIPEIKSI ja imettäminen sattui ihan hirveästi, ja siitä tajusin että mä oon varmaan raskaana. Tisut oli ihan kosketusherkät mut mitäs teet muuta ku makaat vaan peurana hammasta purren ku poika roikkuu tissistä ja huutaa "tittiä!!!". [:D] Ei siinä auta muuta ku totella vaan nöyrästi. [X(] Oikeesti musta tuntui että nännit katkee. Silloin tein ekan raskaustestin mut näytti negaa. Parin päivän päästä toka testi mut sekin oli nega. HÖ?! Ei edes haaleeta viivaa, ei niin mitään. Aamulämpöjäkin mittailin mut mulla on ollu koko ajan vaan alilämpöä, 35,6 ??????????????????????? Mulla ei sit näköjään noi lämmöt kerro mitään. No mut sit alko OKSETTAMAAN ja siitä mä TIESIN että negaa tai alilämpöä tai vaikka vihreitä pikku-ukkoja tai mitä ikinä, mut tää ON nyt sitä, mun sisällä ON joku. Mä vaan tiesin sen. Nyytin odottaminen on mulla vielä niin tuoreessa muistissa että sitä ällötystä ja kuvotusta ei voi unohtaa eikä verrata mihinkään. Siis ei mihinkään muuhun! Se on ihan sama se ällötys ku mul oli synnytyssalissa...

Kyllä meni mies lakananvalkoiseksi ku kerroin tästä jutusta.[&:] HIH![:D]

Eilen ja tänään kuvotukset ja hajut ja ällötykset on tullu tosi voimakkaina aaltoina. Eilen kun ratsastin hevosella 3 tuntia pitkän vaelluksen(muutto kesälaitumelle) niin mua oksetti koko sen matkan. Soitin sieltä pusikosta mun miehelle että hei mä oon 100% varma että mun sisällä on joku. Just tällasta se oli Nyytin kanssa silloin alussa. Pää niin sumussa et ihan ku olisin vetäny jotain morfiinia ja mua oksettaa koko ajan! Yöllä oli koko ajan HIRVEÄ JANO, join varmaan 3 litraa vettä säkkipimeässä vessan hanasta ja juoksin pissalla ku joku merkkaava koira. Koko ajan painontunnetta alavatsassa ja tarve käydä pisulla. Tänään sama juttu. Ja mä pystyn nyt nukkumaan missä vaan. Nukuin tänä aamuna polvet koukussa lastenhuoneen lattialla(Jonathan ei tykkää että nukun sängyssä jos hän on hereillä), poika ryömi mun päällä ja repi tukasta mut se ei mun unta kyl yhtään haitannu. [&o] Kesken töiden käväsin apteekissa ja pyysin tätöseltä herkimmän mahdollisen testin mitä sieltä vaan löytyy ja menin duunissa samantien vessaan. Ruikkasin testin ja 5 sekunttii meni enkä ehtinyt laittaa näytepuikkoon edes tulppaa takasin kun viiva alko erottumaan. Se on vielä aika haalea mut ihan selkee viiva! Se näkyi heti, ennenku edes siihen toiseen akkunaan ehti tulla yhtään mitään. Just tolleen se meni Nyytinkin kanssa, rv 5 haalea viiva... rv 6 vahva viiva. Soitin heti miehelle että nyt kuule nyt aja heti lähimmälle bussipysäkille ja hengitä syyyyyyyyväääääääääään. Pitkä hiljaisuus tuli uutisen jälkeen langan toiseen päähän, ja vika ei ollut katealueessa. [8|] Huomenna lähdetään taas ulkomaanmatkalle ja nyt tulevana sunnuntaina aion tehdä uuden testin siellä.

***JÄNNÄÄ***

mutta

***IHANAA***

Näinollen saatte joukkoonne uuden helmimaman ja ilmoittaudun täysin vapaaehtoisesti, kiitän ja kumarran ja olen mitä nöyrin ja kuuliaisin kanssasisarenne.

Minun ja *Pavun* LA on 13.2.2011

Hei! Me ollaan täysillä mukana!!! Tää onni on pakko saada taas jakaa vertaistuen kanssa.

Terv. ***Tellervo&Papu*** [:)]

Unohtuipa sanoman että meillä rv on 4+4 tai nyt näinä yön tunteina jo 4+5!

*Tellervo&Papu*

Tervetuloa uusille taas! [:)]

Sukupuolen kysymisestä: Mies ei haluaisi tietää vauvan sukupuolta, joten kunnioitan hänen päätöstään. Minulle asialla ei niin ole väliä, toki ostoksia olis kivempi tehä, kun tietäis, kumpi sieltä on tulossa. [8D] Jos ei nyt joku ultraaja sitte vahingossa lipsauta tai sit jos vehkeet sattuu joskus selkeesti näkymään. [;)] Mutta kuhan nyt päästäis sinne asti!

Tuosta sukupuolesta, niin oon niin malttamaton, että haluan tietää kyllä sukupuolesta heti kun mahdollista! [:D] Tosin miehen kanssa tästä ei kyllä vielä oo puhuttu, mut uskon hänenki haluavan! [:)]

Listaan voi päivittää mun kohdalle lasketuksi ajaksi 11.2, ikä 22, toinen lapsi on tulossa ja sairaala missä synnytän on Keski-Pohjanmaan keskussairaala :)

Huomenia ja tervetuloa uudet odottajat!!!! [;)]

väsymyksestä huolimatta tuntuu että on elämänsä vedossa, joka päivä heittänyt koiran kanssa tunnin lenkin. ja hissiä en käytä ollenkaan. tekee sen verran taas lakujäätelöä (en siis koskaan syö jätskiä paitsi esikoistyttöä odotellessa) että pakko kuluttaa jollaintavoin ettei jää persuksiin roikkumaan. olen varma siis että tyttöä odottelen....

mä en varhaisultriin aio mennä, siinä kun vielä keskenmenon riskit niin suuret, että tuntuu tuplasti raskaammalta jos sen sykkivän sydämen siellä näkee, ja sitten tuliskin pois.
sukupuoli saatiin ensimmäisestä, koska selvästi ei näkynyt "ulokkeita", mutta kakkonen oli niin pitkä ja mytyssä, ettei jalkoväliin rakenneultrassa näkynyt ollenkaan, tosin tiesin pojaksi, koska koko raskaus ja kaikki oli niin erilaista. nyt on taas "tyttöolo" saa nähä meneekö kolmannellakin arvaukset oikeen. ehkä sellainen iltatähtönen olisi aika kiva.
hankinnoista sen verran, että muistan ekaa odotellessani ostaneeni äitiyshaalarit jo hyvssä ajoin, tosin ne ei sitten kauaa päälle mahtunutkaan, kaikenlaista tavaraa haalin kirppiksiltä ja kaupoista, huomasin myöhemmin etten edes kaikkiä käyttänyt, tai vaatteet ehtivät käydä vauvalle pieneksi. nyt aion ostaa vaan muutamat tarvittavat ja pärjätä äitiyspakkauksen kanssa. mutaa ymmärrän hyvin ensiodottajien ihanuutta ja riemua, ja vaikka iloitsen ja odottelen ym, niin ehkä se tälleen kahden lapsen jälkeen on vähän erilaista. ei sitä mahaakaan niin kovasti tohon odota ku ekan kanssa. mutta hyvin samaistun teidän ensimmäisten odottajien tunteisiin. se oli ihanaa aikaa. toki kyllä mäkin luen sivuja ja katselen kuvia, ku 8 vuoden jälkeen ei oikeen enää kaikkea muistakaan.
katselin neuvolakorteista eilen et vkolla 12 vasta kuulunut sydänäänet, ja mulla oli sellainen muistikuva että kyllä ne aiemmin....
ensimäiseen neuvolaan viikkoilla 8 joten tuskin edes yrittävät kuunnella.

onneksi viikonloppu. se on sitten "pesänrakennusta" ja järjestelyä. ehkä vähän pääsee prätkäileekin, kun vielä mahtuu kyytiin.

[&:][:D][:)][8D]

Takaisin