Helmimasut savuttomiksi !

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nuu_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
piitzu: hienoa!!!

hanimami: Kiitokset kannustuksesta!!

tääl ei onnistunu tämän viikon savuttomuus [:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@]
no mut jospa tää tästä viel. [&o]

Heippa!

Minäkin poltin ennenkuin sain tietää olevani raskaana. Ja poltin mielestäni aikas paljon. Olin kyllä henkisesti varautunut siihen, että jos tuun raskaaksi, lopetan kyllä samantien. Ja lopetin. Olen NIIN ylpeä itsestäni. [:)] Ensimmäiset päivät olivat yhtä tuskaa [:@], mutta ei sitä nyt ees ajattele.

Tietenkin mun tilanteessa voi olla, että olin lopettanut aikaisemmin vuodeksi tupakoinnin, mutta vuosi sitten aloin taas polttamaan. Joten en ehtinyt kuin about vuoden polttaa välillä, joten se varmasti helpotti lopetusta. Toisaalta olinhan tehnyt sen ennenki. [8|] Ja nytkin lopetin ilman mitään korviketuotteita. Toisaalta luultavasti olen tapapolttaja, en niinkään nikotiinistä riippuvainen.

Kauheasti olen joutunut itseäni tsemppaamaan tähän henkisesti. Mulla mies ei polta, joten ei se voi käsittää, kun haluttaa tupakkaa. Varsinkin aamulla se ensimmäinen tupakka avaa koko päivän. Nyt nukun niin pitkään, että lähen samantien töihin. Joten en ehdi ajatella aamutupakkaa.

Kauheasti tsemppiä jokaiselle lopettajalle!! [:D] Ei se oikeasti ole helppoa, kokemuksesta tiedän. Tosin en ole itselleni kauhean vihainen, että jos joskus taas poltan, siis raskauden ja imetyksen jälkeen, joten tämä ei tunnu niin kauhean lopulliselta ja sen vuoksi ehkä helpommalta. [X(] Mulla ainakin auttaa, että kun ajattelen, että teen tämän lapsen vuoksi, en pelkästään itseni! Se auttaa tsemppaamaan lisää!! [:D][:D]

Tänään mulle tuli sellanen Wau-tunne. Mähän oon ollu polttamatta jo yli kuukauden!! [:D] Kymmenen vuoden ajan lopetus oli sillon tällön mielessä, mutta ei ikinä onnistunut. Nyt tämä pienokainen on tehnyt ihmeitä, ei tule enää edes ajatelleeksi tupakkaa. Työpäivätkin menee nopeemmin, kun ei tartte odottaa sitä seuraavaa röökitaukoa[:D][:D] Mies polttaa eikä ole aikomustakaan lopettaa/vähentää. Nyt mä huomaan sen kun tuun töistä kotiin, että vaikka polttais parvekkeella niin kyllä sen haistaa sisälläkin vähäsen. Nyt joudun tuulettelemaan kämppää vähän väliä[:D] Mutta...Olen mä kyllä ylpee itestäni! [:)]

Tsemppiä kaikille polton lopettaville!!

We87 olen itse käyttänyt aikasemmin noita nikotiinilaastareita, kun yritin välillä lopettaa, niin kyllä ne toimii..niistä saa tarpeeksi nikotiinia, niin ei hermostuta koko ajan, mutta ei mulla ole raskaanaolo aikana niistä mitään kokemusta.

Tsemppiä sinne TOSI paljon!! Kyllä se sullakin vielä onnistuu!! [:D][:D][:)]

Heissan!

Kannustamaan tulin tuolta tammikuisista 2011.
Itse poltin seittemän vuotta enemmän ja vähemmän. Kun jätettiin pillerit pois niin rupesin valmistautumaan henkisesti että kun tuun raskaaksi niin polttaminen loppuu. Siihen asti ku en tiennyt niin polttelin ihan normisti, mutta raskaustestin kun tein silloin maanantaina töitten jälkeen ja plussat tuli niin heitin tupakit roskiin samantien. Ja sanoin toisellepuoliskolle että toivoisin että hänkin rupeis pikkuhiljaa vähentämään ja lopettaa jossain vaiheessa. Lupasi tehdä näin.

Olen tosiaan pysynyt savuttomana, vaikka alkuunsa vähän tiukkaa teki. Kolmas ja neljän viikko oli pahimmat kun näin tupakka unia useena yönä. Mutta sen jälkeen tupakki on haissut niin pahallekkin jo jos joku polttaa lähistöllä että rupee etomaan.
Toinen puolisko vähensi tosi paljon ja nyt on kuukauden verran polttanut vaan viihteellä. Oon tosi ylpee hänestäkin! [:)] Enkä aio enää edes alottaa pienen syntymän jälkeenkään, koska ku oon tähän pysynyt niin en pilaa onnistumistani! Ja ihanaa ku tuleva pieni saa savuttoman elämän! [:)]

Kyllä tekin asian kanssa kamppailevat varmasti onnistuvat kun minäkin olen onnistunut! [:)]
Tsemppiä kaikille ja ihanaa odotusaikaa!!

we87, mä oon ymmärtänyt että raskauden aikana ei saisi nikotiinilaastaria käyttää, mutta ainakin purkkaa ja inhalaattoria. Kannattaa neuvolasta tai apteekista kysyä. Tosi paljon tsemppiä kaikille tupakoinnin lopettamiseen, tiedän että se on välillä yhtä tuskaa!

Viikko polttamatta! [:D]

Nyt on välillä tullut sellaisia "voi kun sais vaikka ihan yhdet savut ottaa"- fiiliksiä, mutta EN ole ottanut! :)

Hajuaisti on parantunut jo hieman, ainoa mikä ärsyttää, niin se, että tuntuu, että olen koko ajan pistämässä jotain suuhuni.. (pakko saada käsille jotain tekemistä hmm....). [8|]

Mutta, kyllä tämä tästä. Kiitos ihan hurjasti kaikille onnittelijoille ja TSEMPPIÄ kaikille tupakan kanssa kamppaileville! Se on hankalaa, mutta itselleni osittain auttoi se, että en mitenkään suunnittelemalla suunnitellut lopettamista tiettynä päivänä.
En vaan aamulla mennytkään partsille tupakalle ja sitten huomasinkin, että yli puolet päivästä mennyt ja en ole polttanut. Sitten tuli ilta ja olinkin ollut koko päivän polttamatta. [:)] , sitten toisen...kolmannen...neljännen ja tänään tosiaan tuli jo viikko. huh huh.

Mullakin toi syöminen lähti käsistä,
viikossa sain "ilokseni" kolme lisäkiloa...
Söin ekan viikon melkein taukoomatta.
Nyt onneks tasaantunut jo, nyt jo 4vk ilman,
3vk täysin ilman nikotiinia !

Tsempit kaikille !!!![8D]
Kyllä se siitä,
ei kannata itteään liikaa ruoskia.
Pahentaa vaan asiaa.

Tsemppiä, ei soimausta kaikille tänne!!! Its olen ollut aina aika tuuritupakoitsija, eli alkoholin yhteydessä poltellut harvoin. Ottakaa reilusti korvaustuotteet käyttöön, kysykää apteekista neuvoja, ei tartte yksin olla ja sinnitellä ja väkisin yrittää olla ollenkaan ilman nikotiinia! Muutama lisäkilo tietty voi harmittaa, mutta ehkä ne sulautuu sitten raskauskilojen sekaan. [;)] Tosi paljon kannustusta koko lopettavien porukalle, kyllä te pystytte!!! Vähentäminenkin on erittäin hyvä jo pelkästään!! [:)][:)]

TSEMPPIÄ kaikille kamppailijoille minunkin puolesta!!
Minäkin olin polttanu yli 10 vuotta kun tulin raskaaks toissa vuonna. Plussaamisesta viikon verran polttelin 1-2 päivässä ja sit vaan yks ilta päätin et se on tässä ja niin sitten ihmeekseni oli! Vaikka mäkin olin yrittäny lopettaa monen monta kertaa tuloksetta. Mikä mua sitte autto pahoina hetkinä, kuulostaa järkyltä, mutta mun kohdalla se todellakin autto: Muistan joskus nähneeni jonkun dokkarin, jossa raskaana oleva äiti poltti. Siinä sitten näytettiin, kuinka sikiö reagoi tupakan savuun. Se ei ollut kaunista katseltavaa [:(] Ihan siis sydän hakkaa vimmatusti edelleenkin ku ajattelen sitä!! Pikkunen siellä kouristeli ja se ei näyttäny hyvältä! Joka ikinen kerta ku mulla teki tupakkaa mieli, niin toi kuva tuli mieleeni ja halut meni samantien! Oli se sen verran karseeta! Anteeks karu teksti, mut tää autto mua!

Täällä sorruttu, nortti palaa niinkuin ennenkin. [:(][:@][:(][:@][:(] Ei tämä yksin lopettaminen helppoa olekkaan [&o]

nra ootko kokeillu vaihtaa merkkiä? Esim jos poltat punasta ja et voi sietää jotain sinistä, jos tulis vähenneltyä ees? Tota mä aattelin jos olis kauheen vaikeeks menny. Tosin mä lopetinkin "seinään", ei olis muuten tullut mitään, jos olis tupakkaa ollu tarjolla olisin sitä polttanut.
Kauheesti tsemiä sulle, pikku hiljaa sitten jollei muuten !!! Jokanen tupakka vähemmänkin on jo parannusta !!
Pienillä askelin, ei kaikki voi harppoa. Äläkä nyt itteäs liikaa soimaa, se saa stressaamaan ja polttamaan vielä enemmän. Tee itelles vaikka aikataulu, ekaks yks vähemmän, sitten kaks...
Ja päätät että vaikka alle 4 pääset niin hyvä on.
Ei kaikki pysty lopettamaan, turhaan soimaat itteäs niin lujaa.
VOIMIA [:)]

Itellä tekee mieli niin kamalasti polttaa...
Sen sanon että jos mies polttais niin olsin jo askilla käynyt.
Hyvä ettei polta.
Kavereilta en kehtaa pummia tai ite ostaa.
Oon törmänny siihen,että kun menee hermot.
Niin ei saakaan tilannetta "hallintaan" sen tupakan avulla...
Ei saa nollattua ollenkaan...
Välissä on sellanen olo,että voi kun sais varmuuden tän raskauden
jatkosta niin ehkä jaksais paremmin...

VOIMIA KAIKILLE!!!!!!!

Moikka.

Minä myös tuolta tammikuisista huutelen. Olen aina välillä seuraillut tätä keskustelun kulkua, itselläkin kun sama ongelma, eikä oikein millään meinaa onnistua kokonaan lopettaminen. Vähentänyt olen reilusti, nyt pitäis kokeilla nikotiinipurkan avulla saada kokonaan pois.
Joku tässä kyselikin, niin laastareita ei saa käyttää raskauden aikana, mutta tabletteja, purkkaa ja inhalaattoria saa. Mulle kätilö sanoi, että kun olen voimakkaasti riippuvainen tupakasta, niin kannattaa käyttää ensin sitä vahvempaa (4mg) purkkaa muutaman viikon ajan ja sitten vasta siirtyä miedompaan (2mg). Eli melkosen pitkä prosessi sekin.

Onnea kaikille, ketkä olette päässeet kokonaan irti, ja tsemppiä meille muille. [:)]

Hei!

minä jo luulin et olen täällä yksikseni vielä savuttamassa.
täällä siis vähennystä on paljon, välillä päiviä et en polta ollenkaa. mut sit taas tuo just ku kaverit polttaa nii jos vaa tulee tilaisuus niin pummin [:@] ootan ens viikkoo ku tulee 12viikkoo täytee ja saa kertoo kaikille niin jospa ne ei sit antaiskaa nii helposti tupakkaa tai jämiä [;)] ei kai sitä kehtaa sit pummiikkaa ku kaikki tietää. eilen yks kaveri soitti et tulee käymää, nii sanoin jo puhelimes että et anna mulle sit tupakkia nii eipä se sit antanu vaik alkoki tekee hirveesti mieli ku se lähti savulle [:D]
mut koko ajan on savuttomia päiviä enemmän et uskon kyl et pääsen viel kokonaan eroon. nyt ku mieski on mun kans yrittämässä lopetusta nii varmasti täst yhes viel onnistutaa. jokaisesta savuttomasta päivästä tulee kyl nii ylpee ja hyvä olo [:D]

tsemiä kaikille!!

eilen meinas jo tehdä mieli polttaa yks röökki.. ihan aiheestaki pyörästä pöllittiin takarengas. Poltin niin päreeni pihalla ollessani, naapuritki oli pihalla varmaa kuuli kun kirosin kovaan ääneen pyörän vieres.

Pisti silmään tuo, että laastaria ei saa käyttää...  Mitä siinä laastarissa on sitten pahempaa kuin itse tupakassa? Luulisi, että on pahempi polttaa, kuin pitää laastaria... [8|]

Olen itse polttanut ja siitä eroon päässyt. Tsemppiä kovasti teille jotka asian kanssa painitte. Itse olen ylpeä ja onnellinen siitä etten enää polta. [:)]

Silloin kun poikani vuosi sitten syntyi ennenaikaisesti ja joutui hengityskoneeseen, kiitin sitä että olin polttamisen lopettanut samana päivänä, kun tein positiivisen testin. Olisin syyttänyt polttamista ja soimannut itseäni mitä olen tehnyt. Vaikka syy ei olisi ollut tupakassa, niin uskon että se olisi jäänyt kalvamaan.

Niin ja missään nimessä ei ole tarkoitus ketään tupakasta soimata, vaan tuoda esille että kyllä siitä eroon pääsee. [:)]

Riikka33, en tarkemmin tiedä miksei laastaria saisi raskauden aikana käyttää, mutta näin oli sanottu ystävälleni sekä neuvolassa että apteekissa. Purkka, imeskelytabletit ja inhalaattori oli ne mitä suositeltiin.

Hyvä dreamer88 että pystyit kuitenki olemaan polttamatta [:)] 

Laastaria ei saa käyttää siksi, kun siitä nikotiinin "irtoaminen" elimistöön on jatkuvaa.

minäkin tässä kauheesti yritän lopetella... on vaa niin vaikeeta... oon tottunu oleen ilman tupakkia töissä ko savuton työpaikka mutta jotenki se vaikeutuu aina mitä lähemmäs kello tulee kotiin pääsyä... bussia on vaikeaa odottaa ilman et polttaa... yks hyvä asia sillä et maha kasvaa on se ettei kehtaa polttaa muualla ko kotona ja kotona tälläviikolla oon vaa ottanu parit jämät ukolta :) ja en polta yksin ollenkaa enää :) toivon vaan et kaverit pysyy poissa mun luota ku polttaa ettei se himo iske kauheesti... Mut pakko silti myöntää et oon polttanu enemmän ko mitä haluaisin myöntää :(

Tsemppiä kaikille. Tässä oma stoori:

Polttanut 20 vuotta. Siis olen (jo?) 36 v. Olen sisäisesti aina miettinyt että sitten kun tulen raskaaksi niin se on sitten helppo lopettaa. Just joo. Sovittiin miehen kanssa että lopetetaan yhdessä sitten kun plussataan. Ei se ihan mennyt niin. Mulla kun ei ole tuota selkärankaa, niin en voinut lopettaa niin kauan kun olin vielä töissä.

Kun jäätiin lomalle, niin sovittiin että THIS IS IT! Poltettiin juhlavasti viimeiset röökit, muutama ylijäänyt meni roskiin, ja se oli siinä. Ja ON PYSYNYT! Siitä on nyt 3 + 2 ! hehe, eli raskausviikkoina, niin 3 viikkoa ja 2 päivää.

Ja edelleen tekee mieli. Melkein koko ajan. Siis ei välttämättä se nikotiini, mutta se tapa. Aamupalan jälkeen röökille. Kahvin jälkeen röökille. Lounaan jälkeen röökille... Ja jos tulee hyviä/huonoja uutisia niin röökille...

Yksi kaveri joka nyt odottaa toista lasta, toinen lapsi 15 kk, niin sanoi että edelleen hänellä on se mielessä. Eli vaikka lopetti melkein 2 vuotta sitten. Ihan vaan tiedoksi. Hänkin oli polttanut yli 20 v ja paljon.

Joten - tsemppiä kaikille, käykää täällä kirjoittamassa miten olette edistyneet. Ja kuten joku sanoi, jos sortuu, niin se on lipsahdus eikä täys epäonnistuminen, jatka vaan eteenpäin puurtamista!

Minulla on ainakin ELINTÄRKEÄÄ että mies on tässä mukana. Hyi jos pitäis suudella tuhkakuppia!

Takaisin