Helmikuun huhuiluita

Me käytiin uimassa tänään serkkupoikien kanssa. Kaikki pikkupojat (1v, 1v ja 4v) tykkäsivät kovasti. Meidän kaveri ei oikein tykkää suihkutilasta, vaan siellä itkeskelee kovasti..epäilyksenä että kylmyyden takia. Äänimaailma kun ei yleensä ole meidän poikaa ihmetyttänyt. Mutta vedessä poika on ihan hangon keksinä ja se saa äidinkin hymyilemään.
 
Ei vitsi mä oon ihmetelly missä meijän naperon hampaat kuppaa, niin viime yönä tulikin kaksi ylös. Kauan olikin neiti kiukkunen ja ikenet turvoksissa :) tuliskohan alaskin pikkuhiljaa kun nekin ollu ihan turvoksissa jo monta kuukautta :)
 
Täällä neljä poskihammasta kerralla tulossa+flunssa+mahdollinen parvovirus, ai että on ihana yhdistelmä:wink No, kuukausi meni päiväkodissa ennen kuin eka flunssa iski, joten sinänsä ihan hyvä. Itse olin himassa molempien kanssa ma, sitten isä ti, ja tänään tuli sitten soitto että tytöllä lämpöä. Joten loppuviikko meneekin kotona ollessa, nähtävästi. Olen kyllästynyt yskään, vihreään nuhaan ja yöheräilyihin. No joo, valitukset pois. Ollaan vissiin päästy aika helpolla muuten:wink
 
Mini kans ku alotti n.10kk pphoitajalla niin oli koko ajan kipeä :/ mut eiks se sanota et n. vuosi menee kipeillessä lapsen alottaessa hoidossa :D mä oon ollu enemmän likan kanssa kotona ku töissä kun alotti siel :sad001
 
täälläkin saatu kokea noita päivähoidosta tulevia pöpöjä, mutta yllättävän vähän tarvinnut saikkua ottaa kun on lähinnä noita pieniä flunssia ollut (*koputtaa puuta*):) meiltä taitaa hampaista uupua enää alakulmurit ja nekin taitaa olla just tuloillaan, pitää kait muutaman kuukauden päästä sitä ekaa hammaslääkäriä neidille varailla, mielenkiinnolla kyllä ootan että millä taktiikalla ne tuonne suuhun sit kurkkii:grin
 
Pakko sanoa, että mun kokemuksen mukaan kaikki puheet päivähoidon ja sairastelun yhteydestä on ihan puppua. Tyypillinen sairasteluaika ja päiväkodin aloitus vain osuvat useimmiten yhteen. Meidän poika on edelleen kotona hoidossa ilman isosisarustenkaan tuomia pöpöjä ja silti syksystä alkaen on sairastanut 6 flunssaa ja yhden vatsataudin. Eli käytännössä koko ajan kipeänä ja uusi tuntuu tulevan ennen kuin edes ehtii missään vierailla, mistä voisi seuraavan pöpön saada. Vastustuskyky on vain vissiin tän ikäisillä niin heikko ja keräävät tauteja..oli sitten päiväkodissa tai kotona. Varmaan sitten jotkut rokot tai kihomadot ym. lastentaudit tulee kuvioihin helpommin päiväkodin kautta.
 
Aika paljon myös lapsikohtaista. Toinen sairastaa enempi kuin toinen..jne.. Ei voi tietää.

Meillä isot sairasti niin kotihoidossa kuin päiväkodissakin.. Nyt isoina ei oo ees kerta vuoteen sairaina.

Pienin taas haalii kaikki taudit ihan jokapaikasta :sad001 Ei paljon kiinnosta mennä minnekkään kun tietää heti että seuraavat päivät menee kuumeessa..
 
Se että isoveli on ollut päiväkodissa 2-3pv/viikko äitiysloman aikana (kesää lukuun ottamatta) ja sieltä hellästi tuonut pikkuisen pöpöä kokoa ajan kotiin on varmaan ollut ihan hyväksi. Muutama pikkuflunssa, ei enempää tytön koko elämän aikana. Ei ole muuten ole edes oksentanut kertaakaa vielä, sillee vatsatautioksua. Tää on nyt sitten "pahin", ja nytkin lähinnä nuhaa ja yskää (tosin jo toista viikkoa, joten sitkeää sorttia). Korvatulehduksiakaan ei ole (vielä) ollut, katsotaan mitä tapahtuu. Pojalla ollut kolme, eka oli joskus 1v5kk iässä, joten jännä nähdä jos sama toistuu. No joo, onpa mullaki elämässä sisältöä näköjään:wink

Täiltä ollaan (ONNEKSI!) säästytty toistaiseksi, koputan puuta... Varmaan vedän kaljut kaikille saman tien jos meille rantautuvat, iiiiuuuu:/
 
Ihanpas taas utelias olen ja yhtä asiaa muilta tiedustelen :) Taaperokerhossa mitä olen jutellut muiden äitien kanssa ja mitä tutuiltakin olen kuullut, niin vanhemmat eivät leiki kovin paljon lapsen kanssa. Monet sanovat että lapsi on itsenäinen leikkijä joka tyyliin menee omaan huoneeseensa yksin leikkimään pitkäksikin aikaa.

Minun pieni tytyni on taasen todella viihdytettävä tapaus xD Jaksaa leikkiä yksin ehkä n. 10min max ja sen jälkeen pitää huolen että saa äidin tai isän leikkikaveriksi :D Hyvä että kerkiää itse aina kotiaskareet edes jotenkuten tekemään x)

Mut miten teillä muilla? Leikittekö lapsen/lasten kanssa ja miten paljon ja mitä leikkejä? =)

Meillä suurimmassa suosiossa on nyt nuken hoitaminen, piirtäminen ja kirjojen "lukeminen" samoin kuin ulkona käppäily ja asioiden ihmettely :D
 
tuota samaa välillä itekin miettinyt mitä tata87 :grin meilläkin tyttö kyllä jonkin aikaa viihtyy omissa touhuissa mutta useimmiten kulkee äidin pikkuapulaisena/tuholaisena koti hommissa mukana tai sit just pitää lähteä leluja tutkimaan :) meillä lemppareita tuntuu olevan tällä hetkellä dublot ynnä muut "palikka"jutut, sit vauvan kantelu ja kärryllä työntely ja jonku verran sit kirjojen kattelu ja "piirtely":)
 
Meidän neiti oli ennen todella itsenäinen leikkijä, nykyään enemmän hakee meitä vanhempia leikkeihin mukaan. Lemppareita on dublot, teltassa leikkiminen ja lukeminen. Jaksaa jo olla paikoillaan ja kuunnella kun luetaan, tosin välillä se menee siihen että kesken lukemisen länttää kirjan kiinni ja ihmettelee kantea :D myös hippaleikki on kova sana kun pitäs vaippa laittaa :D

Nyt on kyllä pakko vähän valittaa. Siitä asti kun huomasin et neidille tulee ylös kaksi hammasta lisää niin huomasin myös että alas on tulossa kanssa ja voi elämä tuota yöhuutamisen määrää. Tää mama on väsynyt :/
 
Meilläkin on tässä ollut yli viikon kiukkuinen rakas. Flunssa ollut päällä ja kovasti x/ Sairastuttiin kaikki kerralla mut minusta ja miehestä meni jo ohitte. Mieluusti vaihtaisin osia kullan kanssa jos voisi. Tosi surkeaa kun toisella on vaikea olla. Tänään käytiin lääkärissä ja saatiin avuksi suppoa tehokkaampi lääke niin jospa se alkaisi helpottaa =)

Yksi yö meni valvoessa kokonaan kun oli kova kuume pienellä. Eipä siinä auttanut kuin pitää toista saman peiton alla mahaa vasten ja silitellä selkää silloin kun ei tarvinnut kannella. Seuraus oli että nousi maito uudestaan xD Imetyksenhän lopetin jo melkein 3kk sitten ja maidon tulo oli jo loppunut mut niinpäs siin kävi sit. Nyt taas odotellaan loppumista xD
 
Pikaista paranemista kaikille!

Meillä viihdytään hyvin itsekseen omissa leikeissä. Tosin lelut kiinnostaa paljon vähempi kuin kaikki muu. Keittiön laatikot ja kaapit tongitaan monta kertaa päivässä läpi ja vessaan tullaan aina mukaan ja siellä kolutaan kaapit läpi aina. Makkarin yöpöytä kaappi kaivetaan monta kertaa päivässä myöskin. Koska tää loppuu??? ;-)
 
Takaisin
Top