Helmikuun herjat

Onko täällä muut vielä testailleet doppleria? Paljonkohan se vauvanalku voi oikeen muuttaa oleskelupaikkaansa? Hassua kun ennen kuulu sykkeet selvästi tietystä kohtaa ja nyt ei enää..vaimeana ihan toisaalta vaan. Kuinkakohan paljon nämä kaverit liikkuskelee 11 raskausviikolla? Voiko siis sen takia olla hankalaa saada syke just dopplerin kohdalle. Tämmösiä minä tänään täällä pohdiskelen ;)

Mun ystävällä on dopler ja olen päättänyt pitäytyä visusti erossa koko laitteesta. :D itse ainakin saisin vain kauheita huolia ja murheita siitä etsinnästä ja varsinkin siitä jos joku kerta ei kuulukaan mitään... Kerrankin voin sanoa, että parempi olla epätietoisuudessa - normaalisti ajattelen päinvastoin kaikesta. :)

Mä en kans taida uskaltaa, vaikka kns kaverilt saisin vaikka heti. Mä en kans kestäis sitä painetta jos ei aina saiskaan kuuluviin. :D

Mä unohdan aina lääkärireissuilla kysyä kohdun asennosta – sekin kai vaikuttaa dopplerin toimintaan. 18-vuotiaana lääkäri totesi, että mun kohtu on hassussa asennossa, ja kun lähtiessä kysäisin, mitä se tarkoittaa, lääkäri sanoi, että voi olla vaikeaa saada lapsia. Kun tämä lapsijuttu tuli myöhemmin ajankohtaisesti, kysyin asiasta gynekologilta, joka selitti, että kohtu voi olla tosi monenlaisessa asennossa, eikä mikään niistä ole hassu. Tämä ei nyt liity aiheeseen, mutta olen jälkikäteen vähän tuohtunut sille nuoruuden lääkärille: ehdin reilusti yli kymmenen vuotta ajatella, että mun kohdussa on oikeasti jotain vikaa. Siltä varalta, että mun kohdun asento kuitenkin vaikeuttaa dopplerin toimintaa, en uskalla laitetta hankkia. Pelkään huolestuvani liikaa, kuten jennyhannele ja 23andpregnant.

Sissis, nuo on kyllä lääkärissä aina sellaisia asioita, ettei niistä ymmärrä siinä hetkessä tehdä valitusta vaikka aihetta ehkä olisi. Minulle totesi gynekologi joitakin vuosia sitten kun menin kierukkaa asennuttamaan, ettei hänen mielestään sille ole mitään tarvetta kun minä en voi ikinä saada lapsia. Tuolloin minulla oli hyperprolaktinemia, joka sittemmin on poistunut mun elämästä ja tuo gynekologi perusti oman mielipiteensä sille. Kuitenkin kaikki minua sairaalan polilla hoitaneet gynet olivat sitä mieltä, ettei hyperprolaktinemia ole mikään este raskautumiselle. Silloin kuitenkin vain alistuin kohtalooni ja opettelin ajattelemaan itseäni lapsettomana. Nyt ajateltuna, olisi tuosta gynekologista pitänyt tehdä valitus kyseiseen firmaan, mutta nyt on jo myöhäistä.

Mäkään en doppleria aio hankkia, just samasta syystä kun moni muukin että sitten revin vain stressiä sen kanssa.

Toinen mikä on vähän samassa veneessä, sain ar-ultrassa ohjelappusen vauvan liikkeiden laskentaan. Sen mukaan pitäis tyyliin joka ilta tunnin ajan kuulostella ja laskea vauvan liikkeitä ja toinen tunti lisää jos tuntuu alle 10 liikettä. Ei vaan ekan aikaan ollu tämmösiä.. tuskin tapahtuu ainakaan joka ilta silleen tietoisesti pelkästään siihen keskittyen.

Miuna miten sie liikelaskentalappusen jo sait :o sitähän harrastetaan lähinnä rv30->

Juu siis liikelaskentaa tehdään loppuraskaudesta ei todellakaan alkuraskaudessa :D

Joo en arvellu vielä hetkeen alotella :D Olin itekkin ihmeissäni että näinkö tähellinen asia on että pitää ensimmäisessä ultrassa jo ohjeistaa.

Oliko se ultraaja jotenkin äskettäin valmistunut tai jotain et jos sil ei ihan oo viel raskauden seuranta hallussa :D

Eei ku ihan kokenut ja hyvä lääkäri :D Ja kyllä se ihan juurta jaksain sen lappusen selitti ja ohjeisti et ei mitenkään vahingossa siinä sivussa sitä livauttanu.

Takaisin