Helmikuun herjat

Mantunen

Puuhakas puhuja
Syysmammat 2016
Aloitetaanko helmikuu kyselyllä! Mikä oli miehen ensimmäinen kommentti kun kerroit plussasta?

Meillä tärppäsi keskenmenon jälkeen ekasta yrityskierrosta, ja kun kerroin uudesta raskaudesta, levisi miehen kasvoille varsin itsetyytyväinen ilme. "Mutta enhän mä ehtinyt ku kerran tuikkasemaan!" :joyful:

Meillä yritystä oli sen puoltoista vuotta ja keskenmenoja taustalla. Joten mies oli epäuskoinen ja pelokas. Oli käynyt ostaa pari testiä lisää niiden viiden plussatestin jälkeen mitä olin tehnyt :D onnellinenhan se nyt tietenkin jo on :)

Meillä tärppäsi 5. yrityskerralla ja joka kuukausihan se oli mulla samaa höyryämistä niitten testien kans. Nyt kun sitten tuli ensin semmonen ns. roskishaamu niin miehelle olin tietty heti silleen että näätkö säkin vai harittaaks mun silmät. Se vaan et kyllähän tuossa jotain näkyy ja seuraavana aamuna sitten kysyi kun heräs että teitkö uuden testin ja olin vaan et "No TIETTY" sit se meni vessaan kattoo ja eipä se sit mitään kummempia.

Pakko kertoo ekan aikasestakin. Oltiin jätetty ehkäisy loka-marraskuussa ja sitten maaliskuun alussa alkoi ilmestyy oireita. Olin ihan pihalla edellisistä menkoista ja loppujen lopuksi älysin tehdä testin johon tuli kunnon leffaviivat. Olin ite ihan järkyttynyt aluksi vaikka olikin toivottu. Mies oli sinä iltana kaverinsa kanssa viettämässä iltaa ja tuli sitten pikkupäissään kotiin ja en kestänyt olla kertomatta. Miehen kommentti oli vaan että "Jaa".

Eli meillä näkyy ottaa aika lunkisti nää uutiset. :D

Isäntä tokas et "ootko tosissas" ja ihan onnellinen oli. Meillä tätä kolmatta tehtiin muutama kuukaus ja oli yks varhanen km:kin syksyllä. Alun perin mies oli sitä mieltä et 2 lasta olisi ihan passeli, mut lämpes sit kuitenkin jossain vaihees ajatukseen et olis viel kolmaskin.

Esikoista tehtiin vissiin 5 kuukautta ja kuopus tuli yhdestä "vahingosta" oltiin suunniteltu et aletaan yrittämään kun esikoinen täyttää vuoden, noh sitä ennen oli yksi puoliksi kumiton kerta ja siitähän se nasahti heti :D

Mulle lasten saaminen ei kuitenkaan ole ollut itsestään selvyys. Oon halunnut oman lapsen siitä saakka kun täytin 18v, mutta sellainen mulle suotiin vasta kun olin 28. Olin siinä vaiheessa jo täysin vakuuttunut etten ikinä tule saamaan omia lapsia ja osittain jo asian hyväksynytkin. Sit kuitenkin kävi niin et tapasin mun mieheni ja ei meiän hirveemmin tarttenut yritellä :) Eli ehkä vika olikin mun edellisessä miehessäni, eikä mussa, sen kanssa oltiin yhdessä kuitenkin teinistä saakka.

"Ai oikeesti vai? Siis ihan oikeesti? Ooks sä nyt ihan varma?" Ja onnelliselta vaikutti. Ja tämä oli siis puhelimen välityksellä kun oli jo ehtinyt lähteä kun testejä pääsin tekemään :D

Meillä aika perus "Ei juma! No onneksi olkoon." :D Sanoin että onnittele itseäsikin eläkä vaan mua. Sekä esikoista että tätä toista yritettiin (karsastan tota sanaa, sillä ei mitenkään huomioitu ovispäiviä vaan tehtiin kun tehtiin) sen puoli vuotta ja molemmat nappas tammikuussa. Että kun sen puoli vuotta tuo mies jo ehti kuunnella mun menkkojen alkamisaikaisia "oonko vai enkö oo"-monologeja, niin ei se nyt mitenkään kovin yllättynyt ollut kun oikeasti plussasi, edes silloin esikoisen aikaan. Tiesi mitä odottaa...

Kun oli tehnyt plussan makoiltiin miehen kanssa sängyllä ja se alko kattelee mua ja vähän ajan kuluttua kysyi mitä sä oikein virnuilet? Sit kerroin että oon taas raskaana :) iloinen hän se oli ja halusi nähdä että onko testissä oikeasti plussa :) esikoista yritettiin 1v8kk ja tämä tärppäsi heti ekasta kierrosta mitä en olisi koskaan uskonut olin varautunut taas pitkään odotukseen :D

Mä soitin miehelle töihin ekasta plussasta. Tokas vaan " No hyvä homma, kyllä sitä tekemällä tehtiinkin "
Seuraavana päivänä aamupissasta kun tein ja näytin räikyvän plussan nii. Halas ja päästi pienet onnenkyyneleet :)

Hahhaha, onpa teillä ihania miehiä!!! Mun rakas mieheni pyysi ottaa suihin kun kuuli asiasta... Niin siis tämä siitä syystä, että murehtii aina kaikkea ja hänen mukaansa suihinottaminen siinä illalla olisi auttanut nukahtamaan ilman murheita... Arvatkaa saiko!

Hahhaha, onpa teillä ihania miehiä!!! Mun rakas mieheni pyysi ottaa suihin kun kuuli asiasta... Niin siis tämä siitä syystä, että murehtii aina kaikkea ja hänen mukaansa suihinottaminen siinä illalla olisi auttanut nukahtamaan ilman murheita... Arvatkaa saiko!
Hahhahh hiukanko mä hajosin!!!

TuuHei: hah.ihana mies sulla :D Toisaalta olisin voinu omastanikin uskoa samanlaisen tokaisun :D

Mut ei , mä yritin vihjailla asiasta pari päivää jättämällä positiivisen testin nälkyville ja laittamalla viestiä "plussa tuli". Ei kommentoinut millään tavalla. Sittte parin päivän jälkeen kysyin, että ootko tajunnu mitä mä oon sille koittanu vihjailla niin oli luullu mun vitsailevan :D Joo, olisin toki väärentäny positiivisen testin pilailumielessä. Tulin siis raskaaksi puolivahingosssa ensimmäisestä huolimattomasta kerrasta. Vieläkin me tätä asiaa hiukan sulatellaan.

Tuolla salaisella puolella oli puhetta äitiyspakkauksesta.
Mä oon tykästynyt näihin äp:n vanhoihin juttuihin :) Tässä jokunen aarre.

Liitteet

• äp.jpg
    äp.jpg
    514.7 KB · Katsottu: 69
Mulla on jotenkin ihan semmonen olo, että kaksoset tulossa. :D Toivottavasti tää on vaan joku mielen temppu...

Mäkin oon leikkinyt sillä ajatuksella että kaksoset tulossa :D Oli nimittäin joku megaovulaatio kun normaalista poiketen oli ovulaatiovuotoa. Josko sieltä normaalista poiketen olisi irronnut kaksi munasolua =D
Mulla ei kyl oo oikein mitään raskausoireita, että olis nyt edes yksi :)

Ihanat noi makuupussit ja viltit! Mun äiti on säästänyt megapaljon mun vauvavaatteita, niissä toi kuopus joutui kulkemaan koko ensimmäisen vuotensa ja niin varmaan tämä kakkonenkin aikanaan :)

Mulla on identtinen sisko ja ollaan nyt molemmat raskaana :happy: hän odottaa esikoista ja mulle tulee toinen. Oon niin onnellinen tästä asiasta ja on ollut suussa pitelemistä etten hehkuta omille kavereilleni tätä onnea :joyful:
Se, että oon itse kaksonen, on se minusta onni. Ja se, että ollaan yhdessä raskaana, on se tuplaonni. Hän on edellä kuukauden verran hehee. Niin teille, jotka tunnette odottavanne tuplia, niin toivon mäkin. Se, että on toinen samanlainen maailmassa, se on tuki ja turva korvaamaton.

Takaisin