Helmikuun Höpinät

Moikka vaan kaikille pitkästä aikaa! Oon niin huono tänne kirjotteleen, mutta luen päivittäin :)
Voimia  kellitys, itsekin menetin äitini äkillisesti 2kk sitten juuri joulun alla ja on ollut vaikeaa ja iso shokkiemoticon  raskauskin tuntui unohtuneen ja niin surullista.
No, nytten vaan odottelen synnytystä(niinku varmaan moni muukin) itkuvirttä tekis mieli laulaa näiden vaivojen kanssa.. selkä reistaa ja nukkuminen on mitä on..on vaan jo niin valmista kauraa synnyttämään. Ei jaksa enää lyllertää tän mahan kanssa..
Tosiaan kun mainitsititte ton alkomahoolin, juu u kyllä on tehnyt mieli kuivaa omppu siideriä saunan jälkeen ja olis kiva päästä vähän tuulettumaan, no sitten keväällä kyllä lähdenemoticon  mutta ihan ekaksi varaan tunnin selkä hieronnan! sen verran selkä joutunut oleen kovilla. sitä kyllä odotan ja ehkä vähän muutakin hemmottelua isosta urakasta, mutta eniten tietty odotan vauvaa emoticon pian, pian, jaksetaan!!
hyviä vointeja kaikille ja pikaista synntystä. Hauskaa viikonloppua!!
 
Torstaina menin käymään äitipolilla kun epäilin kirkasta ja vaaleanpunertavaa vuotoa lapsivedeksi. Tätä oli jatkunut noin 5 päivää, mutta supistuksista ei ollut tietoakaan. Edellisenä päivänä neuvolassa sanoivat ettei varmaankaan ole sitä, mutta antoi kuitenkin lähetteen. Piti lähteä ensin yksin, mutta onneksi mies tulikin mukaan. Polilla tehtiin testi ja lapsivettä se oli. Sitten tuli kiire, lääkäri ultrasi nopeasti ja sanoi ettei vettä ole jäljellä lähes ollenkaan. Vauva vaikutti kuitenkin hyvinvoivalta, mutta sanoi että tila voi heiketä nopesti jos on saanut infektion. Sanoi vain että tyksiin heti paikalla ja varokaa kameratolppia. Itkin koko tunnin matkan Turkuun ja pelkäsin että vauvalla on hätä. Tyksissä odoteltiin hetki käyrille pääsyä ja kun sydänäänet oli normaalit niin helpotuin hieman. Lääkäri teki infektiotestin ja sisätutkimuksen. Olin jo sormelle auki vaikken ollut tuntenut ainuttakaan supistusta koko raskauden aikana. Synnytys päätettiin heti käynnistää. Synnytys oli rankka vaikkei kuitenkaan kestänyt kun 9,5h. Terve, ihana tyttö syntyi to-pe yönä 00.15. Synnytystarinoihin kirjoittelen lisää :)

Eilen pääsimme kotiin kovan kinumisen jälkeen. Bilirubiiniarvot olivat hieman koholla, joten kävimme tänään vielä antamassa verinäytteen.
 

Lisah: Ihanaa! Onnea paljon! Voi että, itselläni on tänään samat viikot, hassua ajatella että jos nyt tulis lähtö. Sitähän ei koskaan tiedä emoticon  Itselläni on tuntunut supistuksia jo pari viikkoa joka päivä, ja silti minusta tuntuu ettei tämä tule vielä ainakaan viikkoon. Nyt lauantaina tuo olis laskettu aika, mutta vois tulla vaikka 3.3 se ois kiva päivä emoticon 
Huomenna olisi taas neuvola *huoh* enpä jaksaisi sinne mennä. Eilen ja tänään on kyllä ollut todella kipeä pää, että siitä voisin mainita mutten usko että mitään jatko tutkimuksia siitä seuraa, ellei sitten verenpaineissa tai pissassa ole jotain häikkää.

Ja vielä kerran aiheesta neuvolakäynnit paikkakunnittain. Ajatelkaa, kun odotin esikoista tuli minulle käyntejä 16, siis siihen on laskettu ultrat myös. Ja lapsi syntyi 40+5. Nyt laskettuun aikaan mennessä joka siis on 5.3 käyntejä tulee 7!!!! ja siis siinä on myös ultrat laskettu emoticon  Miettikää! noh, tottakai kun olen uudelleen synnyttäjä niin niitä on vähempi mutta on tuo aika iso ero... Juups mutta jospa tuota olis huominen käynti se viimeinen. Henkisesti olen kyllä valmisttautunut synnyttämään vasta ensi viikolla..jotenkin sellainen tuntuma että menee vähän yli niinkuin siskonsakin emoticon  Mutta palaan taas huomenna neuvola osiossa päivittämässä mitä siellä tällä kertaa kerrotaan (tähän mennessä samat asiat eri ihmisen kertomana!)

[url=http://lilypie.com][img]http://lbdf.lilypie.com/3T1vp3.png[/img][/url]

en muuten tiedä miten tuo lilypie laskee tuon lasketun ajan, mutta mulla siis LA 5.3.2011
 
Onnea Lisah!! Ihana uutinen! Onneksi kaikki meni hyvin, vaikka olikin huolta! Ihanaa vauvantuoksuista arjenharjoittelua koko perheelle! :D

Näin sitä alkaa maalismammatkin jakautumaan! Ihanaa! Kyllä on tätä odotettukin! emoticon

Täälläkin on ollut jo pari päivää tosi kipeä alavatsa ja muutenkin erilainen olo. Kyllä se synnytys sieltä lähenee, vaikka välillä tuntuu että tätä kestää ainiaan! Huomenna on taas uusi vauvan kokoarvioultra. Jospa vauva olisi jo niin iso, että käynnistäisivät tai jotain....

Shusmita on kyllä ollut sulla tosi vähän noita neuvolakäyntejä! Itselläni on ollut ihan saman verran kuin esikoista odottaessa. No, ehkä mulla vaikuttaa se sektio, minkä takia on pikkuisen tarkempaa tuo seuranta. Ottaa noista nyt selvää...

Niin joo, ja Rastafa81 jos käyt täällä lukemassa, niin tsemppiä huomiseen leikkaukseen! Huomenna saat ihanan vauvasi syliisi! :D

Kukahan meistä seuraavaksi jakautuu? Jännää! Jaksetaan, kyllä se odottaminen  näköjään joskus loppuu niinkuin jo muutamilla maalismasuilla! :D

 
Sus ja Lisah; oikein paljon onnea teille mammoille ja vauvoille, ja tietysti niille tuoreille isillekkin .. :) 
kateellisena täälä saa lukea kun vauvoja alkaa syntyä. tulispa se omakin jo !! :) sitä odotellessa.

täälä on iskeny turvotus talouteen. huh mikä nestelasti kannettavana. nyt menee jo viides tuopillinen vettä tälle päivälle .. jos tuo lähtis edes vähä liikkeelle .. noh, huomenna sitä saa taas neuvolassa kuulla miten painoa on tullu. nestettänestettänestettä .. 

vetää ihan mielen maahan tämä oma olotila. sinänsähän tässä ei oo valittamista. ei oo ollu oikeestaan koko raskauden aikana. ei oo ollu pahoinvointia ei mtn erityistä. mutta jotenki alkaa oma kroppa olla ihan täynnä tätä touhua jo. selkä alkaa väsyä, nivuset on kipeet ku mitkä .. en voi sanoa, että olisin nauttinu tästä raskaudesta. mikä harmittaa ihan hirveesti, koska tämä on ollu todella helppo raskaus .. mutta jotenki inottaa tuo oma peilikuva, kertyneet kilot vaa'assa, revenneet raskausarvet .. odotan ku kuuta nousevaa, että pääsen taas omiin mittoihin ja peilikuvaki alkais miellyttää. 
kuullostaa tosi turhamaiselta, mutta täälä on nyt tämmöset fiilikset .. :/ 
hyvin alko tämäki maanantai !! :D onneksi tuo oma avopuoliso jaksaa tsempata miten hyvin oon jaksanu .. :) se piristää mieltä. <3 

uusia vauvauutisia odotellessa.. lilleroinen rv. 36+2. 
 
Onnea jo vaavin ulos putkauttaneille ja onnenpotkuja kaikille, joilla on viimeset raskaushetket käsillä! emoticon

Meillä ei tämä vauvan tulo etene kyllä mihinkään. Nivuskivut on ihan järjettömiä välillä sekä turvotukset ja puutumiset, mutta nuo nyt ei ole mitään merkkejä lähestyvästä synnytyksestä. Supistuksia ja sukkapuikkokippuja ei pahemmin enää tunnu, vaikka saisivat mun puolesta lisääntyä ennemmin kuin nuo "turhat" vaivat. Jos tähän valivaliin pitää jotain positiivista hakea niin saadaanpahan virallisesti kevätvauva.

Vauvan laskeutumiseen liittyen kysymys: Oletteko tunteneet selvästi sen laskeutumisen/paineen tunteen? Laskeutuminen voi kai tapahtua tosi nopeassa tahdissa...
 
Takaisin
Top