Helmikuun höpinät

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Martuti
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mymmeli86, eipä kestä :) En ole ihan varma, että mikä on pienempien Sokosten tai Emotioneiden tilanne noista Freyan kokoskaaloista; saattaa olla ettei pienimmissä ole niitä ihan äärikokoja. Mutta kannattaa kysäistä kuitenkin, ja monesti ne pystyy tilaamaan muista liikkeistä sitten jos muualta löytyy :)

Jes mä en oo ainut jolla pesänrakennus vietti on vienyt nennessään :D koko kämppä koki uudistuksen lattioita lukuun ottamatta :p

Muitakin siis löytyy! (: rahaa mennyt vähän turhankin paljon, kun on täytynyt saada uusi sohva ja maaleja, kun yhden asian saa valmiiksi, tulee heti mieleen että mitähän seuraavaksi! (:

Mulla iski kanssa kunnon siivous/järjestelyvimma. Heti kun oksentelu loppu sen 4kk jälkeen kun seinään niin oon heittäny varmaan 10 jätesäkillistä roinaa pois ja kaikki kaapit alkaa olla siivottuna.. :D
Mies naurokin yks päivä että oon kuulemma vähän ärsyttävä kun iskee yht äkkiä se vimma päälle mutta siitä vaan kunhan häntä ei mihkään velvoiteta mukaan :rolleyes:
Tuntuu että tää pahenee vaan..

Keittiö jäikin toiseen kertaan kun ulkohommat kutsu, mies pätki paria isoa kaadettua kuusta ja minä raivasin takapihan tontinreunan risukkoja käsisahan kanssa. Helpompi siivota se nyt kun mitkään rikkaruohot ei vielä kasva, ja saa sitten laitettua heinäseiväs-aidan rajaamaan takapihaa heti kun maa sulaa! :> Sitäkin aitaa oon halunnu jo pari vuotta :P

En ala. Pakkolevottanu viikonlopun ja silti varpustaa vielä paikoin, alkoi la aamuna ja vei kaikki voimat. Murh.
Eli ei saa pesävietteillä eikä siivoilla eikä sitä ja tätä. En kyllä jaksaskaa senpuoleen joten hyvä oikeasti levätä. Mutta tälläkö se ressi voitetaan ku hommat kerääntyy? Miuh.
Elvyytin mä meidän jänistä päivällä kun koitti tikahtua johonkin(eka kerta ikinä, säikähin helkatisti) ja se kauhistui mun auttamisesta niin ettei puhu kuulemma enää ikuna mulle, murisee vaan aitauksessa jos ei oo porkkanaa tarjolla.:rolleyes:

Pitäs siivoo, pitäs järkkää, pitäs suunnitella pitäs pitäs pitäs ja pitäs. Möh. Ja mä makaan lahnana sängyssä ku mikäkin. Lahna. Möh.:angry1

Voi, mä en ole saanut kauheasti vielä sitä pesänrakennusviettiä päälle. Kiva että joku on! :)
Ollaan me jo siis hankittu ja varastoon kannettu vaikka ja mitä tavaroita vauvaa varten, kun siskolta saatiin, ja jotain olen ostellutkin...
Ja kodinhoitohuoneesta tyhjensin ja pyyhin kaapit niin että sinne saa alkaa laittamaan vauvan pieniä hoitotarvikkeita, vaatteita ja kestovaippoja. Kunhan saisin ensin aikaiseksi ostettua hajusteettoman, zeoliitittoman nestemäisen pyykinpesuaineen, ja saisin pestyä kaikki vaatteet ja kestovaipat...

Ja huoh, tänään on ollut talviloman viimeinen päivä, huomenaamulla kello soi taas 4:45 ja pitää raahautua ylös sängystä ja töihin....

Memmu79, elvytit jäniksen?! o_O Kuulostaa hurjalta! Mutta hyvä että onnistuit siinä!

Meillä käytetään nestemäistä sensitive-pesuainetta jo valmiiksi, kun mies on herkkä allergisoitumaan. Luulis saman käyvän vauvanvaatteillekin.

Joo, meilläkin taidettiin siirtyä hajuttomaan herkän ihon pesu- ja huuhteluaineeseen jo raskausaikana ja ollaan pesty niillä siitä lähtien. Nyt mun alkais itse asiassa tehdä vähän mieli jotain hajullisia pesuaineita, kun lopetin hajuvesienkin käytön ekan raskauden aikana - tekis vaan kauheasti mieli tuoksutella jotain. :grin

Minun täytyy myöntää, että pakko varmaan pestä omat ja vauvanvaatteet erillään, kun en siis kestä jos pyykki ei tuoksu millekään... Ostin kyllä sensitive pesuainetta ja sit miedosti hajustettua huuhteluainetta ensihätään. Hajuvesistäkin luopuminen oli tosi rankkaa, kun yleensä käytän joka päivä melkein. Nyt oon käyttäny vaan juhlissa...

Tuleeko nyt taas kovinkin tyhmä kysymys, jos kysyn että miksi ootte hajuvesistä luopunu? O.o
Muistelisin jonkun jutun joskus lukeneeni että niitä ei olis kauheesti suositeltu, mutta muutoin en oo mitään infoo asiasta saanu enkä kyllä ite oo lopettanu...

Mä luin jostain tutkimuksesta, jonka mukaan hajuvedet saattaa aiheuttaa poikasikiölle lapsettomuutta. Ilmeisesti kyllä lähes kaikkia muitakin kemikaaleja pitäis välttää... Eihän nuo tutkimukset koskaan aukottomia ole ja uutta tietoa tulee aina, mutta päätin kuitenkin luopua hajuvedestä. Muutenkin kun meillä on myös molemmilla vanhemmilla vahva allergia- ja atopiatausta, niin ajattelin, että parempi koettaa nyt vähentää kuormitusta.

TinttuMaaria, olipas inhottava uni sulla :confused: Ja monesti juuri herätessä ne kaikkein kamalimmilta tuntuu...

Pyykinpesuaineista; meillä on tähän saakka käytetty ihan perus Omoa, ja hajusteellista huuhteluainetta.
Nyt olen ajatellut että siirryttäisiin sekä vauvan vaatteiden, että myös omien vaatteiden, petivaatteiden ja siis kaiken pesemisessä johonkin muuhun.
Pitäisi löytää joku hajusteeton pyykinpesuaine, jossa ei olisi zeoliittia, ja pitäisi olla alle 5% saippuaa. Niin ja nestemäinen. Hajusteeton vauvan takia, zeoliititon pesukoneen kestävyyden takia, ja vähäsaippuainen kestovaippojen pesemisen takia.
Osaisiko joku suositella jotakin? :)

Mä pesin kestovaippoja lumme-merkkisellä pesuaineella, jossain vauva lehdessä suosittelivat sekä vauvan vaatteille että kestovaipoille hyväksi. En sit tiiä noista zeoliiteistä ja muista mitä siinä on, mä kyllä tykkäsin pestä tolla....

Olen jo niin turhautunut odottamaan ra-ultraa ja sukupuolen selviämistä, että kokeilin sitten vähän epätieteellisempiä keinoja; kiinalainen syntymäkalenteri, mayojen uskomukset sukupuolesta sekä sormustesti oli kaikki tytön puolella. Aika selkee homma :P

Takaisin