Helmikuun höpinät

Martuti

Kunnioitettu kommentaattori
Heinämammat 2014
Uusi ketju yleiselle höpötykselle aiheesta kuin aiheesta löytyypi tästä, jatkoa tammikuun turinoille :)
 
Tilasin äitiysfarkut tuossa toissa päivänä!

Omat farkut mahtuu kyllä jalkaan ja vetoketjukin kiinni (just ja just), mutta ne painaa mahaa ihan höpelönä. Jouduin eilen töissä istumaan automatkat nappi ja vetskari auki (istuin töissäkin osan aikaa ne auki). Tuleevat varmaan ensiviikolla. Kävin kaupoissa kokeilemassa farkkuja, mut kaikissa tuntui olevan liian lyhyet lahkeet... :/ Näissä, mitkä tilasin pitäis olla vähän pidemmät lahkeet. :) En ole kun 179 cm pitkä, mut jalat on kun kirahvilla xD

Mites, oletteko te jo ostaneet uusia vaatteita?
 
On ostettu joo jo, vanhat menee viel jalkaa mut jotku puristaa niin paljo ettei kukaa mun makkaroita haluu ihailla :D yhet farkut, parit tregginssit ja h&m:n semmoset ihanat lökäpöksyt jotka tulee masun päälle :Heartred Äitiyspaitoja ostin alennusmyynneistä about 10kpl + 12kpl iha normi paitoja jotka on leveetä mallia :)
 
Muokattu viimeksi:
Ostin jo joulun jälkeen alennusmyynnistä parit äitiyshousut. Viikon verran niitä olen nyt pitänyt. Omat farkut olis vielä menneet jalkaan, mutta pesin ne niin sen verran kitistyivät, että en jaksanut alkaa ahtaamaan niitä jalkaan. Muuta en ole ostanut. Innolla ootan että milloin alkaa paidat menemään pieneksi ja pääsis uusia ostamaan.

Pari päivää sitten tunsin vissiinki ekat vauvan liikkeet. Mahtava tunne kun tajuaa, että tuo oli varmaan vauvan potkasu. Tuli onnellinen olo :) Vihdoinki alkaa tuntea oikeasti, että on se vauva siellä massussa.
 
Mä oon pitänyt mammafarkkuja töissä jo kohta pari kuukautta :grin Normaalit farkut ahdistivat kun kyyristyy jne. Mullakin ongelmana vaan nuo lahkeet, ovat liian lyhyet mutta olen sen töissä ratkaissut niin että pidän jotain varrellisia kenkiä ja laitan farkunlahkeet sinne sisään (on suoralla lahkeella).
Niin että sama juttu kuin sulla Omituinen Höpö, jalat ovet tosi pitkät suhteessa yläkroppaan! Ja sä oot mua pitempi kyllä, mä olen 173cm. Mutta jalat tosiaan tosi pitkät, normi housut ei käy lahkeen lyhyyden takia. Harmillista....

Eilen saapui postissa Vaukirjasta se ilmainen tervetuliaslahja vauvalle, Vauvakirja. Aloin sitä tänään jo vähän täyttelemään, kun siinä on yllättävän paljon asiaa jo raskausajasta. Ajattelin nyt täytellä tiettyjä asioita kun on vielä tuoreessa muistissa, ja kun on aikaa ja jaksamista :)
 
Muokattu viimeksi:
Just tänään ajattelin, että koskahan pääsis Nivalassa käymään, kun siellä näin Halpa-Hallissa täydelliset äitiysfarkut mutta en vielä sillon kehannu ostaa :D Farkut menee kyllä vielä päälle, mutta olo on sama kuin silloin ala-asteen viimeisillä luokilla, kun vyö ruukattiin kiristää mahdollisimman tiukalle ja sitten oli maha kipeä koko päivän. Yhet farkut menee vielä, kun ne tavallisesti on vähän liian isot. Leggingseillä oon pärjänny hetken aikaa, mutta ehkä pitäis oikeasti hankkia housut. Mammapaitoja sain yhdeltä tutulta pussillisen ja siellä oli myös parit äitiysleggingsit joukossa.
 
Mulla taas on ollut ongelmana, että ei oikein ole tuntunut löytyvän oman kokoisia mammahousuja vaan kaikki mihin olen törmännyt ovat aivan liian isoja. Jos siis joku sattuu tietämään, mistä löytyisi pienikokoiselle mammavaatteita, niin vinkkejä otetaan vastaan. Olen siis tällaista piccolo-kokoa eli pituutta on huikeat 150cm ja muutenkin tosi siro rakenteeltani. Yhtä kokoa isompia housuja olen nyt käyttänyt, kun omat housut eivät mene enää kiinni ja töissäkin saan kohta pyytää mammahousuja, kun napin kiinni pistämisestä saa vaan haaveilla :D
 
Onko teillä mies mukana neuvolakäynneillä?

Esikoisen aikana mies kävi muistaakseni kerran ja vain toiseen ultraankin pääsi mukaan. Tosin oli silloin toisella paikkakunnalla viikot töissä niin oli aika mahdotonta tulla mun seuraksi. Ultraankin ehti vain koska toipui sairaslomalaisena tyräleikkauksesta. Synnytysvalmennusta oli 5 kertaa johon mies kerran pääsi. Muut varmaan luuli, että synnytän yksin..
Tämä raskaus menee ihan samalla lailla, vaikka mies onkin viikot kotona, niin työmatkaa kertyy pahimmillaan 120 km suuntaansa. Np-ultra oli onneksi joululomalla ja hyvällä tuurilla ehtii rakenneultraankin mikäli työt ovat siellä suunnalla. Hieman kateellisena lueskelen, että joillakin mies on ollut mukana kaikilla käynneillä.
 
Meillä ei ole mies ollut mukana neuvolakäynneillä. Sairaalassa nt-ultrassa oli mukana ja parin vikon päästä olevaan rakenneultraan osallistuu myös.
Mun mielestä neuvolakäynnit on jotenkin mun juttu. En halua mun miestä sinne mukaan. Saan vapaasti puhua tuntemuksista neuvola tätsyn kanssa,ilman,että kaikkea pitää selittää juurtajaksaen uudestaan mun miehelle. Nämä keskustelut suoritetaan kyllä sitten kotona,että kerron miten meni ja mitä tehtiin sielä. Kovastihan neuvolassa sanottiin,että miehenkin voi ottaa mukaan käynnille ja jotain isäiltojakin ovat järjestämässä.Muuten on kiva juttu ollu, että mies on ollut aktiivisena mukana.
 
Muokattu viimeksi:
Mäki käyn aina neuvolassa yksin, mutta rakenneultran jälkeen otan miehen mukaan neuvolalääkärikäynnille, koska sinne on tapana ottaa myös mies mukaan. Ainaki niin mun terkka sanoi, joten niin täällä Turussa.. Np-ultrassa oltiin miehen kans molemmat ja rakenneultraanki ollaan menos yhessä :)
 
Mä en myöskään tahdo miestä mukaan neuvolaan. Mun mielestä kun sillä ei oo mitään virkaa siellä. Toki sydänäänet kuulee mutta meillä on kotidopleri niin sillä saa kuunnella aina silloin tällöin, kerron kyllä mitä siellä tehtiin, samat jutut kuin aina ennenkin. Ultra harmitti kun mies ei töiltään päässyt mut nyt mennään sitten yksityiselle kurkkaa pikkusta reilun viikon päästä, miehen tahdosta. Ekasta toivoin että sillonen mies olis tullu mukaan mutta sitä nyt ei mun raskaus juuri muutenkaan kiinnostanut ennen ku lapsi synty. Et ehkä tää fiilis siitä neuvolasta tällä kertaa tulee siitä kun tietää itse että mies on ihan onnessaan tulevasta pallerosta eikä sitä enää tarvitse neuvola tätille todistella kun sen itse tietää :love017
 
Mies on mukana ultrissa, ei neuvoloissa. En sitä sinne kaipaiskaan ja tuskin sitä kiinnostaiskaan tulla.. Mitä se siellä tekis? :D
 
Muotoilin vähän aiemman kommenttini huonosti.. Eli on kyllä totta, en mäkään missään nimessä jokaiselle neuvolakäynnille miestä haluaisi. On helpompi puhua kaksistaan neuvolatätille kaikista mieltä vaivaavista asioista ja muista vaivoista. Mulle kyllä riittää, että on mukana ultrassa, mutta mikäli ei sinnekään pääse niin ei sille mitään sitten voi, en asiasta aio stressata. Mutta siltikin olisi joskus kiva, että mies olisi mukana :)

Mun pomo on ollut jokaisella mukana vaimonsa jokaisella äitiysneuvolakäynnillä ja jokaisessa lastenneuvolassa. Siinä onkin sitte toinen ääripää :grin
 
palatakseni tuohon äitysyvaate keskusteluun: Mä olen ostanut kolmet äitiysfarkut ja yhet treggins/ jegginsit. Muutama äitiys paitakin on ostettu. Kaikki löyty onneks alennusmyynneistä.Mulla mahtuu muutamat ovat vanhat farkut vielä päälle,mutta ne alkaa kans aina painaa mahan kohdalta mm. työpäivän aikana. Vaikka pötsi ei olekkaan kauheammin pullahtanut vielä,niin nämä äitiysfarkut vaan on niin paljon mukavammat päällä! Negatiivistä näisä hennesin housuissa on se,että lahkeet ovat tälläiselle paatintapille liian pitkät ja lantion kohdalta liian löysät. Kääntämällä lahkeet tulee hyvä ja lantion saa tiukemmaksi vyöllä. Vanhoja paitoja meinaan pitää niin pitkään kun mahdollista,kyllähän ne sitten venyy ja paukkuu mahan kasvun myötä! :D
 
Mun ukkeli on ollu kerran neuvolassa mukana ja ultrassa. On tulossa myös rakenne ultraan mukaan. Neuvolaan saa tulla jos haluaa, mut en oo pakottanu. :)

Tuohon liike asiaan.. MIe luulen, että tunsin jotain viime keskiviikkona kolme kertaa sen saman tunteen, niinku tosiaan kupla olis poksahtanu ihon alla. Kunhan voimistuisi liikkeet niin vois olla varma :D
 
Mulla mies on ollut mukana kahdesti neuvolassa ja yhdesti ultrassa. Yksin olen käynyt vain lääkärin tutkimuksessa. Mulle on itsestään selvyys, että mies on matkassa, jos sattuu vapaapäivä olemaan silloin. 18.2. olevaa rakenneultraa (rv 21+0) varten otettiin kummatkin vapaata.

Tänään on rv 18+6, enkä potkuja oo havainnut.
 
Ei munkaan mies oo neuvolassa mukana, rakenneultraan on tulossa, ku siinä on se jännitysmomentti, että sukupuoli saattaa selvitä =) Edelliseltä se oli pari kertaa neuvolassa mukana , mutta koki itsensä ulkopuoliseksi, ni en halua häntä sinne painostaa. Vaikka monesti odotushuoneessa tunnen pienen kateuden piston sydämessä, ku suurimmalla osalla tuntuu se mies olevan siellä kukana.
Lastenneuvolassa se on pari kertaa poikaa käyttäny, jos mulla on ollu jotain muuta.
Ja onhan se ihan erinlailla kiinnostunu lastenneuvola-asioista, ku äitiysneuvola jutuista.
 
Meillä kyllä mies on ollut neuvolakäynneillä mukana tähän saakka, samoin ultrissa (varhais- ja np).

Lääkärikäynnille ei tullut, siellä olisi ollut ihan turhaa olla mukana. Meillä täällä oli parikin sellaista neuvolakäyntiä jonne toivottiin että mies tulisi, kun oli ns. yhteistä asiaa. Nyt seuraavallekin kerralle mies tulee mukaan, katsotaan siitä sitten taas jatkoa että tuleeko vai ei. Kyllä me ollaan molemmat tykätty että mies on ollut, kun yhteinen asiahan tämä on, ja ei mulla ole mitään sellaista puhuttavaa neuvolatädille, mitä en voisi miehen kuullen puhua. Ainakaan tähän saakka ei ole ollut :grin
 
Muokattu viimeksi:
Me mentiin miehen kanssa ekaan neuvolaan yhessä, siellä piti täyttää kyselyitä ja muuta. Sitten np-ultran ja yhen neuvolan kävin yksin. 19.2. ollaan menossa rakenneultraan yhessä :) Samoin kuun lopussa on neuvola, johon mies tulee, sekä ensimmäinen perhevalmennus.
 
Niin ja ensimmäiset liikkeet tuntui lauantaina 18+1! Tuntui semmoista kuplintaa, monta kertaa, ihan uusi tunne, niin ei voinu olla muuta :happy093
 
Takaisin
Top