Helmikuun höpötykset

Moikka vaan kaikille!

Ninetsu: Kylläpä ne korkeita tulehdusarvoja selittää poskiontelontulehduksella. Toki oreet kuulostaa siltä ja raskaus sille kuulemma altistaa vielä...Pissanäyte voi jäädä virheellisesti negatiiviseksi antibioottikuurin aikana, muuten toki saa näytteen viedä kuurinkin aikana.

Eevi: Miten kävi?

Onnea kaikille ultrassa käyneille ja hyviä uutisia saaneille!! :)

Noniin kävin sielä ultrassa. Mä ihan kirjaimellisesti tärisin ku menin sinne ja sanoinki sille ketä mut ultras et mua hermostuttaa ihan sikana ja sanoin et epäilen et se on taas tyhjä, Sit ultrattii vatsanpäältä ja sielä sydänpompotti sielä iha täysillä! :) Meinas kyllä ilonkyyneleet valahtaa. No laskettu päivä siirty sitte 15 päivällä :D eli uus laskettu on 16.9 :P ja viikkoja nyt 9 + 4 :D heh. Tuli kyllä nini maailman onnellisin olo ku tajus että sielä se ihan oikeesti oli! Seuraava ultra 2 viikon päästä, koska viikkoja nyt olikin näin vähän nyt niin katotaan ne niskaturvotukset ja otetaa kaikki mahdolliset kokeet :P Jee! :)) Ja jalat vispas ihan kybällä sielä!emoticon

Hienoa xiina ja Eevi, ihania ultrauutisia  [img]http://www.cosgan.de/images/smilie/liebe/s030.gif[/img] 

Ihanaa että teillä kummallakin kaikki hyvin <3
Onnea hurjasti!!

Meillä tänään tuli toisenlaisia onnellisia uutisia:
Meistä tuli onnellisia asuntolainan omistajia <3

Muutto parin kk sisään, ni saa onneks esikoisen omaan huoneeseen ennen la:ta :)

Ihania uutisia Xiina ja Eevi!!!
Saas nähdä mitä huomenna täällä ultrassa sanotaan....

Onnea myös ninaninalle asunnon ostosta! Sitä sitten tietääkin mihin rahat laitetaan...  emoticon On se oma aina oma. Itse olin 18 vuotias kun ostettiin tämä talo. Kyllähän se nuorta tyttöä vähän hirvitti, mutta ei kyllä ole yhtään harmittanut!

Tänään on ollut vähän parempi olo, kuumetta on ollut maksimissaan 37,2 ja välillä mittari on ollut 36,6. En tiiä loppuuko tämä tauti ikinä... Ja huomenna taas mittauttamaan ne arvot...

ninanina-
tervetuloa velkavankeuteen :D
mut kyll sitä aina mieluummin itelleen maksaa ku vuokraa :) me on ostettu tää 5v sitten ja ja...nyt on kovasti mietinnässä ett ängetäänkö tähän kaksioon kahden lapsen kanssa vai laitettaisko myyntiin ja ostettas isompi.
Nyt ollaan siten että esikoisella on makkari itellään ja me nukutaan olkkarissa. Et kylhän periaatteessa tähän mahtuis hyvin vielä moneksikin vuodeks jos laittaa lapset yhteiseen huoneeseen mut mut..ois kiva itekkii nukkua makkarissa :D
ainoo tässä keljuttaa ett ku tää kämppä on niiiiiin mycke hyvällä paikalla! ei tekis mieli muuttaa johki peräpöpelikköön tästä :D asutaan pienen kunnan keskustassa et leikkikentät ja neuvola on tyyliin toisella puolen tietä ja tietty kaikki muutki tarpeelliset palvelut jotta pääsee joka paikkaan vaunutteleen :) mut mietitään nyt.

Kiitoksia :D

Me ostettiin ihan suosiolla suoraan kolmio, juurikin että lapset saa laitettua omaan huoneeseen ja meillekkin on makkari.
Mutta ymmärrän kyllä että sijainnilla on merkitystä!
Meillä tällä hetkellä 1 auto ja mies sillä päivisin töissä, nyt asutaan vielä junaradan varrella ja kävelymatkan päässä kavereista.
Uudessa kämpässä tarha vastapäätä, neuvola kävelymatkan päässä, mutta ei asu kun pari tuttua lähellä, se vähän hirvittää..
Ellei sitten jossain vaiheessa toista autoa hankita, varmaankin kyllä menee sinne asti että menen töihin kun työmatkoihin se on aikas pakollinen.

Huoh, vielä pari yötä ja sitten alkaa ihana maidosta yövierottaminen esikoiselta _TAAS_
Oltiin jo oltu reilu kk verran syömättä yöllä, kunnes tuli kipeäksi ja sen jälkeen syönyt kerran yössä.
Sovittiin että suosiolla alotetaan se vkl, ni toinen saa sitten aamulla nukkua kun joutunut kuitenkin tappelemaan yöllä..

Oon kyllä sitä mieltä että parempi näin ennen ku muutetaan ja poitsu menee omaan huoneeseen niin ei tarvitse sitten yöllä juoksennella huoneiden välillä plus muutenkin pitäis se alkaa lopettelemaan jo.

Ainiin teille muille joilla on toinen tulossa, syökö esikoisenne vielä tuttia?
Meillä meinaan syödään tuttia suruun ja ihana apua nukuttamiseen/nukkumiseen.
Neuvolassa puhuivat että ennen 2v pitäisi saada lopetettua, mutta itse mietin että olisi varmaan helpompi jos tutista pääsisi eroon ennenkun kakkonen syntyy..

Kylläpäs taas tulikin tekstiä, nyt alan kattomaan nauhalta Sinkkuelämää ja nauttimaan omasta ajasta :)

ninanina.
niin ostettiin tää kato jo sillon ku esikoisesta ei ollu tietookaan :)

tuota noinaan...meiä esikoinen syö edelleen tuttia öisin xD joo ja hän  on yli 2vee,,,, :D:D tuolle on tutti ollu ihan elintärkee kaveri ja aina sit ku on meinattu että NYT otetaan pois niin se on joka ikinen kerta tullu kipeeks! :D en tajuu..just meiän tuuria :D eikä sitä sillon raaski ottaa pois ku on muutenki surkeena.
kyll meill on tarkotuksena saada siltä tutti pois hyvissä ajoin ennenkö kakkonen syntyy

Ninaninalle onnea asunnon ostosta!

Voih kumpa mullakin ois rahaa ottaa asuntolaina ja ostaa oma asunto :) Kyllä mä sit joskus ku saan aikaseks ensin maksettua opintolainan ja sit rupeen säästämään asuntolainaan x) ehkä myös sit ku oon töissä, nyt ku vaa opiskelen

ninetsu: täällä ollaan kanssa toipilaana oltu viime torstaista asti. Torstai iltana nousi lämpöä (ei ollut paljoa, joku 37,4), samoin perjantaina yhä kipeänä. onneksi oli sentään vapaapäivä. lauantain olin töistä poissa, sunnuntaina menin töihin ja maanantaina olikin kahta kamalampi olo taas. niin uupunut, väsynyt, räkäinen, limasta yskää jne. eilen tiistaina kävin työterveydessä: tulehdusarvot normaalit ja hb 130, eli kaikki hyvin. sain onneksi 3 päivää saikkua. kotiin päästyä nousi sitten taas kuume ja nukuin koko päivän.
nyt lepoa vielä 2 päivää ja uusi yritys töhin paluuseen.
huomenna eka neuvola :D

LauraElina: ...se voide on kyllä hurjan kallista..onko auttanut? ja miten päänsärky, onko yhtään helpottanut?

Onnittelut kaikille ihanista ultrakuulumisista <3
Itelläni LA on ihan syyskuun lopussa, joten kaikkea jännittävää pitää jaksaa odottaa ihan liiiiiiian kauan!
sitä mä vaan ihmettelen että miten tää maha on päivisinkin nykyään näin iso. ennen turvotus oli enemmänkin ilta painotteista..

zibbh.
mulla on ainaki jo maha selvästi kasvanu vaikka viikkoja onkin vasta vähän. johtunee varmaan siitä että on jo toinen raskaus mutta silti outoo :D mä nimittäin en oo lihonu ku 2kg sen jälkeen kun ostin hääpukuni.silloin se meni kiinni ihan helposti mutta nyt ei sit mennykkään :D jouduin vaihattaan pukuuni nyörit että maha mahtu mukaan xD että kyll siihen on tullu selvästi kumpua jo ja ku ei 2kg löllöö olis estäny sen puvun kii menoo :)

tässä kuva,on joo hämärä mut masun kohta näkyy. ja toi puvun yläosa on luullinen korsetti :D vieraatki huomas raskauden vaikka viikkoja oli tosiaan juhlapäivänä vasta 10+0
http://aijaa.com/v.php?i=009797518629.jpg

olipas xiina ihana kuva, rakkautta ilmassa! emoticon  Ja kyllähän siinä pieni pömpö näkyi...

Tulehdusarvot edelleen korkeahkot, 95. Ja maanantaina oli 104, ettei suurta laskua ollut... Perjantaina taas uudestaan mittauttamaan, antibioottikuuria ei kuitenkaan vaihdettu. Että en tiedä mikä tässä mättää...

Koitetaan zibbh parantua...

Pitäisi vain lepäillä, mutta kotoa lähdin 10 jälkeen ensin tk:hon ja sieltä suoraan kaupunkiin ultraan. Sitten kävin maksamassa meidän uuden ruokapöydän, vein työpaikalle saikkulaput (pomo ei vain ollut paikalla), tein ostokset ja kävin tankkaamassa ja nyt kotona. Hetken hengähdys ja sitten hakemaan poikaa hoidosta!

Siellähän pieni epämääräinen möhkäle köllötteli massussa. emoticon Viikkoja se ei vastannut, kuten arvelinkin, mutta laskettu aika siirtyi kuitenkin vain viikolla. Olin varautunut pitempään siirtymiseen. Viikkoja oli siis 10+0 ja laskettu aika 14.9. Täti vain ihmetteli miksei minua oltu ultrattu meidän omassa tk:ssa, että kuulemma täälläkin siis on ultra...?! Ei esikoisen kohdallakaan minua täällä ultrattu, ei täällä varmaan sitten käy sellaista lääkäriä joka osaisi homman...

Vaikka vauvan alku oli pieni, kuitenkin täti sai niskaturvotuksen mitattua, joka oli ihan hyvä 0,7mm. Esikoista odottaessa oli "pakko" käydä veriseulassakin. Silloin täti suuttui minulle, kun sanoin, että luulin että pelkkä ultraus riittää. Tämä moitti minut sekä neuvolan tätinkin, että kyllä siellä teidän neuvolassakin pitäisi tästä asiasta tietää yms yms... Koitin itku kurkussa sanoa, että varmasti neuvolassa siitä sanottiinkin, mutta siellä tuli niin paljon uutta asiaa, että se on varmasti vain minulta unohtunut. Mutta nyt tämä täti kysyi haluanko silti käydä verikokeessa vaikka turvotus olikin pieni. Vastasin sitten, että jos ei ole pakko, niin en mene, kuitenkin tärkein asia oli että masussa oli jotain elämää. Täti vain tuumasi, että ei tietenkään ole pakko mennä, se ei ole pakollinen, ja että jotkut siinä tapauksessa käyvät jos turvotus on yli "sallitun".

Että kaikki oli hyvin, seuraava onkin rakenneultra 28.4.

Mulla on laskettu vasta 25.9 ja oon ihmetelly tätä mun mahan kokoa jo useamman viikon ajan. Normifarkut ei siis oo menny kiinni enää pariin viikkoon, vaikka on esikoisesta kyse! Varmaan osaksi koko selittyy mulla tosta kaksoisraskaudesta (toinen mennyt jo kesken, mutta edelleen kohdussa, alkiot oli about samankokoiset viikko sitten). Luulisi, että kohtu on kasvanut nopeemmin, kun on ollut kaksi alkiota siellä kasvamassa...

Ei toi pömppö varmaan muiden silmään näytä kun liikakiloilta vielä, mutta iltaa kohden iskee vielä turvotus päälle joten masu tuntuu tosi isolta... Ensi viikonloppuna olis kahdetkin juhlat (joista toiset häät), joihin pitäis keksiä jotain päällepantavaa, missä maha ei näyttäis ihan törkeeltä illan mittaan emoticon . Häihin ei ihan millään tunika-meiningillä viitsis mennä... Eikä ihan kaikille viitsis asiasta vielä tiedottaa, kun viikkoja vasta niin vähän...

Voi kun tästä masusta tulis jo sellanen kiinteä, selkeä vauvamasu, jota viitsisi ylpeänä esitellä!

xiina85:  aivan ihana hääkuva <3
"hyvä" kuulla että muillakin on turvonnut olo. ei kuitenkaan mikään mukava fiilis. painoa ei tosiaan ole tullut kuin 1-2 kg, mutta mahakumpu on aikamoinen..

Hemuli81: onneksi nykyään on kaikenlaisia muodikkaita "mamma-mallisiakin" juhlamekkoja:) löydät varmasti jotakin sopivaa! pysyisi salaisuus vielä hetken salassa...

ja kun kesä koittaa niin me ollaan niitä ärsyttävän ihania kiinteitä vauvamasuja :D
onneksi ei tarvii mitään talvivaatteita pistää uusiksi, kesällä on helppo pukeutua!

kuumetta ei ole tänään enää ollut..mutta huono-olo jatkuu. etenkin iltaa kohden olo aina pahenee. kummallista. menisi jo pois!

huomenna eka neuvola :D vihdoin!!

moi taas pitkästä aikaa!

Onnea iloisista ultrauutisista ja hääjuhlista! :)

Täällä oli maanantaina eka neuvola, mutta jäi vähän tyhmä olo koko käynnistä. Siinä oli opiskelija mukana, niin se varmaan vähän häiritsi mua. Mutta muuten oli oikein mukava neuvolatäti meillä. ehkä sit seuraavalla kerralla pystyn juttelemaan asioista vähän enemmän.
Nyt odottelen kutsua sinne ultraan... jännittää kyllä ihan pirusti, että onko siellä mitään elävää kuitenkaan.
perjantaina menen jo kuitenkin opon kanssa juttelemaan ja miettimään opiskelujuttuja, että miten edetään, kun olen raskaana.

Me olemme tänään tehneet onnelliset pyykinpesukonekaupat! :D vihdoin ja viimein saimme uuden koneen ostettua, päästään sitten viikonloppuna pesemään pyykkiä, kun perjantaina tulevat miehet sen tuomaan. :)

Oi xiina, ihana pömppö siellä näkyy :) Ja voi kun on niin rakkaudentäyteinen kuva muutenkin  [img]http://www.cosgan.de/images/smilie/liebe/f025.gif[/img] 

voi vitsit et minä odotan oikeen kesää ku pääsee masuileen x) esikoisesta ku ei viell kesällä ollu ihan niin isohkoo masua ku mitä tästä tulee olemaan :D esikon la oli joulukuussa.
pääseen fiilisteleen tän masuni kanssa Tsekkeihin :> varattiin just häämatka! emoticon

Mä kanssa oon onnellinen että tää raskaus osuu kesään kun viimeks la oli helmikuussa ja joutu koko raskausajan pukeutuu talvivaatteisiin.., paitsi loppuraskaudessa ku oli _kuuma_ kokoajan ni töissäkin olin -20 pakkasilla topissa sisällä, kyllä asiakkaat vähän välillä ihmetteli ettenkö palele :P

Mulla ei oo painoa oikeestaan vielä tullut eikä turvotusta.
Oon ihan kateellisena ku miehen veljen tyttöystävällä on la ens kuussa ni sillä menee kihlasormukset yms vieläkin sormiin, mulla varmaan viime raskaudessa joskus viikon 30paikkeilla alko niin paljo paikat turpoo ettei menny melkei normi kengätkään :/

Ainiin, tänään kerroin tulevalle morsiammelle ku se intoili että käy kattoo meille samanlaiset morsiuspuvut kaikille ni oli pakko vähä vinkkasta että voipi olla etten ihan normi makkarankuoreen mahu kesällä ;)

Hei vaan kaikille mammoillle pitkästä aikaaemoticon
Tänään oli meidän perheessä np-ultra, oli tosi pelottavaa, kun viimeksi kyseisessä ultrassa todettiin se tuulimuna.
Varhaisultran tiedolla tosin tiesin, että siellä on pikkuinen, mutta että onko kaikki edelleenkiin hyvin yms. kun viikkoja ei oo vielä hirmuisesti. Mutta siellähän se vauveli jumppasi hurjalla vauhdilla ja kaikki näytti olevan normaalisti, viikoiksi saatiin 11+4 eli ei heitä kun muutamalla päivällä. Siis ihan mieletön fiilis, kun nyt sen niikun oikeestaan tajusin kun näin ruudulla heiluvat kädet ja ne liikkeetemoticon minusta tulee tosiaan äiti, mahtavaa!!!
Olo on edelleen huono ja iltaisin turvonnut ja väsymys on ihan käsittämätöntä koko ajan, mutta ei se haittaa, oon ihan fiiliksisssäemoticon !!

Hyviä vointeja kaikille, koko ajan se syyskuu tulee lähemmäs!

Takaisin