Helmikuun höpöttelyt

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja rozie
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meidän neiti on ensimmäisen etapin tavoittanut kotona! Napatynkä irtosi tänä aamuna. On se iso tyttö jo emoticon

Tilasin eilen illalla rozien suosittelemasta liivikaupasta imtysliivit. Toivottavasti ne tulevat pian. Tilasin vain yhdet ja voi tsekata koon ja tilata sitten lisää. Postimaksuhan ei ollut kuin 1 punta. Ostin ennen synnytystä imetysliivit Lindexiltä, mutta niissä on aika topattu kuppi, joka imetyspuuhissa on sitten koko ajan tiellä, kun ei pysy hyvin tissin alla.

Lindexiltä olen ostanut myös imetystopin, joka on osoittautunut loistavaksi yövaatteeksi. Vannoutuneena alasti nukkujana en voi kuvitellakkaan nukkuvani liivit päällä toppi on loistava kompromissi, ei ahista ja purista, mutta suojaa herkkiä nännejä tarpeeksi. Nettikaupoista olen katsellut imetystoppeja, mutta hinnat on aika hurjia. En ole valmis maksamaan narutopista yli 30 euroa. Lindexiltä siis lisää näitä, hinta on mielestäni kohtullinen 14,90

Minä päätin haluta Manducan. Olen sitten etsinyt netistä edullisinta ja järkytyksekseni huomasin että huuto.netissä myydään käytettyjä kalliimmalla kuin uusia  [img]http://www.cosgan.de/images/midi/konfus/a045.gif[/img] 

No ei siinä mitään, tietääpähän että jälleenmyyntiarvo on hyvä ;D Olisin jo tilannut yhdestä paikasta mutta mies käski olla hätäilemättä sen kans (on siis töissä) kun haluaa vissiin tutkailla ebayn tarjonnan. Höh, minä oon tietenkin jo tarkistanut ja ne mitä on on yhtä kalliita maailmallakin... Mutta miten minä voin olla hätäilemättä sen kans kun löysin älyttömän hyvän tarjouksen ja mies on kotona vasta kolmen maissa ;) 

hei mites kressida suositteletko gyne käyntiä eka vai suoraan apteekiin? onko siitä lääkkeestää jotain haittaa jos sen ottaa turhaan? mä kun en oo mikään gynejen ylin ystävä.. :)

mullakin lindexin ei topatut imetysliivit. ihan hyvät on.. on vaan harmi ku jkl "normi" kaupoissa ei myydä äitiys vaatteita et max noita alusvaatteita eikä niittenkään valikoima päätä huimaa. lasten tarvike kauppan en kehtaa ees kävellä ku en suostu 6kk takia ostamaan älyttömän kalliita imetys vehkeitä. vois tietty ommella ite ku sais aikaiseksi..mut taidan keskittyä noihin ristiäis valmisteluihin ja sithän ei oo jälellä enää ku 4kk niin eiköhän näillä pärjää :D

mites muuten kaipaatteko ulos viihteelle? itellä ei vieläkään mitään himoja ja jos ei tulekkaan en taida imetys aikana lähtee ollenkaan. oli jo kauheeta käydä yksin kaupassa vaikka mies pärjää pojan kanssa tosi hyvin. lenkillä on kiva välillä käydä koirien kanssa rauhassa muuta ei ole vielä tarvetta hyödyntää mummojen hoito tarjouksia :) jostain syystä en pumppaamalla saa mitään tisseistä enkä jaksa lypsääkään niin senkin takia vähän hankala ois lähteä. sauna siiderin join kyllä..kahdessa osassa ku rupes jo niin lötköttää puolikaskin :D

rozie, meillä on Manduca ja en ikinä antais pois. Ollaan muutamana iltana totuteltu Manducan kyytiin ja neiti viihtyy todella hyvin eli nukahtaa saman tien. Manducassahan vauva on ihan kiinni rinnassa ja jalat pysyy vauvatuen ansiosta pommin varmasti turvallisessa sammakkoasennossa. Kätevä kotona, koska voi touhuta kädet vapaana samalla, kun vauva on "sylissä". Odotan oikeen innolla kevättä ja lämpimämpiä ilmoja, että voidaan lähtä Manducassa metsälenkille juoksuttaa koiria.

Meillä on tänään viikkosynttäritemoticon

Manducan hankkimista olen miettinyt minäkin. Rozie, kerrotko mistä löysit hyvän tarjouksen? =)

Noh juu.. jos sitten pikaisesti tännekin emoticon kun tuolla 'muualla' jo käytiin hätyyttelemässä...

Meille syntyi kiireellisellä sektiolla POIKA 23.1.2011 klo 20:13.. painoa oli 4010 g ja pituutta muutaman päivän päästä 53,5 senttiä..

hmm.. jos sitten perehtyisi tuohon lillypiehen ja sen ajantasaistamiseen...

Basura... Ehkä sun kuitenkin olisi hyvä käydä gynekologilla, tai viimeistään neuvolassa jälkitarkastuksessa (jota voisi pyydellä vähän aiemmaksi jos susta tuntuu että alat olla kunnossa!) ottaa lääkärin kanssa puheeksi tää asia. Nimittäin jos et itse oikein edes huomaa hiivatulehduksen oireita, niin mistä sitten tietäisit oletko parantunut ja on vähän epäselvä tuo diagnoosikin :-/ Lisäksi KAIKISTA lääkkeistä olisi hyvä saada lääkärin "lupa" käyttää näin imetyksen alkuvaiheissa, vaikka olisivatkin käsikauppalääkkeitä.

Eli itse voisin toimia toisin, mutta en uskaltaisi sua neuvoa itselääkitsemään omin päin :-)

epelation:  [img]http://www.cosgan.de/images/midi/froehlich/d015.gif[/img] 
Hih, pakko oli hätyytellä kun osui niin sopivasti silmiin. Onnea poitsusta ja älä nyt meitä kokonaan hylkää, helpompihan täällä on ajan tasalle päästä kuin siellä ;) 

Huuto ja känkkäränkkä päivinä kantoreppu ollut kyllä pelastus. Kun typy rauhottuu siihen ja yleensä nukahtaakin, sitten ku yrittää siirtää häntä muualle nukkumaan niin tajuaa tulleensa huijatuksi ja huuto alkaa taas.
Pystyy ees jotain tekemään ku on molemmat kädet vapaina.

On se kyllä jännä miten kaikki päivät on ihan erilaisia. Esimerkiksi eilen oli ihan kauhee päivä. Typy huus koko päivän pallo punasena, aamu seittemän jälkeen kun heräsi niin ei nukuttu ku 1,5h koko päivänä. Itku tuli iteltäkin kun oli niin avuton olo ku mikään ei auttanut. Nukkumaan menokin oli aikamoinen urakka, mies hytkytti rattaissa tunnin verran. No viime yönä typy veti sitten sen 7h unta palloon putkeen, syötiin ja nukuttiin sitten vielä 2h. Ysin aikaan heräiliin ja käytiin päivällä lenkillä reilu tunnin nukkui ku lenkkeiltiin. Iltapäivällä nukkui 2h ja oli niin nätisti koko päivän. Oli ihan outoa ku ei huuettu ollenkaan, muutaman kerran narisi ku kakka ketutti ja tissille piti päästä. Nyt nukkuu taas. Saa nähä millanen seuraava yö on ja päivä.
Normaalisti menty 3-4h unipätkillä yöllä.

Huomenna pääsee vähän irtautuu kotoo ku mennään kaverin kanssa kokeilemaan zumbaa. Saa nähä miten on paikat kipeenä, ku ei oo lähiaikoina tullut paljoo urheiltua. :D Sitten tulee molempien vanhemmat käymään niin saa tehtyy muutakin ku mummot innokkaita hoitamaan. :)

Meilläkin oli eilen mahottoman kiukkunen pikkuneiti. Käytiin hotellivierailulla moikkaamassa mun veljeä perheineen kun heidän tyttö on allerginen kissoille eivätkä voineet siis käydä meillä paikkakunnalla ollessaan... Vierailu meni hyvin mutta kotiin päästyä piti kiukutella ihan kunnolla. Onneksi neiti ei harrasta pitkiä itkuja mutta jatkuva kitinä ja muu vei kyllä mammalta mehut. 5 tuntia kotiintulosta saatiin neiti lopulta unten maille. Monta kertaa nukahti mutta aina hetken päästä oli hereillä. 

Yö oli onneksi sitten rauhallinen, ensin nukkui 4 tuntia, sitten kaksi ja tässä vaiheessa oli tarkoitus vaihtaa vaippa syötön päälle mutta herättiinkin parin-kolmen tunnin päästä vierekkäin :D Onneksi vaippa ei ollut ylikuormitettu. 

Nyt sain just rauhoitettua sitten päikkäreille, että pääsin itse aamupalalle. Kovasti kiukuttaa tuo nukahtaminen neitiä. 

[img]http://www.cosgan.de/images/midi/figuren/a060.gif[/img] 
Nostan kyllä hattua teille joilla on kovasti itkuiset vauvat koliikin tai muun takia. Me ollaan pelätty koliikkia ihan valtavasti kun vierestä katsottiin siskonpojan itkua ja parkua monta kuukautta. Luultavasti uskallamme jo hengähtää *koputtaa puupäätään*, harvinaista on että enää tässä vaiheessa tulee. 

Vaikuttaa tääkin päivä ihan lupaavalta(vielä).
Yö mentiin hyvillä unilla ensin 5h, sitten 3h ja vielä 2h. Välissä syöttö ja vaipanvaihto. Aamu meni kanssa nätisti ja nyt nukkuu vauvuissa päikkäreitä.
Jospa noi disflatylit olis auttaneet kun vaihoin niihin cuplatonista. Vitsi noi gefilus-tipat kuluu nopeesti ja on kalliita. Mietin että pitäskö kuitenkin kokeilla kun noi loppuu niin jekovitteja uudestaan tuolta kaapista. Noh pitää miettiä vielä. Saahan ne sitten taas vaihettua jos tuntuu ettei toimikkaan.
Voi, ens viikolla neiti on kuukauden vanha. Ihan hurjaa!! Mihin tää aika valuu?!? :)

jaahas. mites teidän vuoto tilanne? ite jo meinasin et viikon oli loppu ja eilen sit alko verinen vuoto ja siis ihan menkka mittakaavassa. mut eika ne nyt menkatkaa voi olla ku täys imettää? se siitä seksistä sitten...ärri murri.. eipä gynetkään mielellään tonne kurki jos on vuotoa. huah!

onko muilla kakka ruvennu vähenee? (siis vauvoilla :D) tai ennen oli melkein kakka per syöttö mut nyt tulee joku 3-5 kakkaa pvä. kai se tahti sit muuttuu..kuitenkin hyvin tyytyväisen oloinen poika.

Tolla on kyllä käsittämätön taito vaistota millon mulla on ruokaa nenän edessä! sillon on pojallakin heti nälkä. Tänään käytiin syömässä ulkona ja heti ku sain lautasen eteen niin herrakin päätti tahtoa sitten ruokaa..ku menee tarpeeks rauhalliseen kohtaa ravintolassa niin kehtaa syöttääkin mutta ei kyllä ihan siine näkyvimällä paikalla viihti. Onneks oon oppinu jo ihan hyväks yhellä kädellä syöjäks. Tosin poika ja ympäristö on ihan ruuassa myös :D

rozie kirjoitti:

Me ollaan pelätty koliikkia ihan valtavasti kun vierestä katsottiin siskonpojan itkua ja parkua monta kuukautta. Luultavasti uskallamme jo hengähtää *koputtaa puupäätään*, harvinaista on että enää tässä vaiheessa tulee. 

Missähän vaiheessa se koliikki "puhkeaa" jos on tullakseen? Meillä ei tyty ole onneksi hirveästi vielä itkeskellyt, parina iltana (esim. eilen) on joku kiukuttanut tai maha vaivannut niin että ei ole huudolta meinannut asettua nukkumaan mitenkään, mutta aika tyytyväinen tyttö noin pääsääntöisesti. mutta tilannehan voi kait muuttua vielä moneen kertaan...

Meillä on tänään ollut 2-viikkoissynttärit!! emoticon  Melkoinen etappi! Aloitettiin tänään d-vitamiinit Deetipoilla, joiden pitäis kait olla sitä helpoiten imeytyvää D3-muotoa. Ja ulkoilemaankin saisi ryhtyä! Harmi vaan että aika kylmää säätä luvannut tänne ens viikoksi, voi vaunuilukokeilut jäädä vielä.

Me on nyt cuplatonta annettu vähän "varalta" pari kertaa päivässä ku oli kuitenkin joskus sellasta mahakitinää, mutta en tiiä auttaako se sitten jos ei joka syötöllä sitä muista antaa - ku ei ne tipat aina ole siinä käden ulottuvilla edes ku alkaa imettään.

Niin ja pierujumppa! Kaveri neuvoi tänään miten se tehdään ja hetihän sieltä alkoi rupsumaan ilmaa :)

Sadepilvi: Koliikki alkaa yleensä viimeistään kolmen viikon iässä, joskus harvoin voi alkaa vasta 5. tai 6. viikolla. Mekin annettiin Cuplatonia vähän niinku varalta, siis oli kyllä ilmavaivoja mutta ei kauhean pahoja mutta auttoi niihin kuitenkin. Muutama päivä sitten lopetettiin ja se auttoi vuorostaan. Nyt on taas enemmän väännellyt ja varmaan kokeilen taas vaikutusta. 

Meillä oli kovasti äänekäs yö  [img]http://www.cosgan.de/images/smilie/musik/c020.gif[/img] . Kauhia örinä ja ähinä ja puhina, tunnin-kahden välein ylös paitsi kuudesta eteenpäin kun otin taas viereen, siitä eteenpäin en tiedä ähinöistä... Neitillä on joku vaisto millä se tietää että kissa on just päässyt mamman kainaloon hyvään asentoon, siinä vaiheessa alkaa kitinä ja mamma joutuu nousemaan. Kissa ei oikein tykkää kun oikein odottaa aina sylivuoroaan.... 
 [img]http://www.cosgan.de/images/smilie/tiere/n035.gif[/img] 

Anoppi on tulossa tänään kylään yökylään, mies lähtee yöksi töihin joten saan sitten ihan itse viihdyttää ;D. Nooo, onneks se on helppo tapaus silloin kun sen kans ei joudu shoppailemaan. 

Edit: Meillä tuo kommunikaatio pelaa (tai siis miehellä ja äidillään), just anoppi soitti että olis huomenna tulossa ja vaan kai päiväseltään ohikulkumatkalla :D 

Pikainen päivitys, en ennätä nyt edes lukemaan muiden juttuja. Eli meille syntyi tyttö 3.2. klo 8.14. Painoa 3480g ja pituus 51cm. Luomuna jouduin synnyttää ku ei kerenny laittaa mitään ja mieskin myöhästyi 15min ku tuli niin kiireellä. Itse kotiuduin eilen, tyttö jäi vielä lastenosastolle. Tytölle tuli tulehdus (mulla meni lapsivedet niin aikaisin), mutta nyt on ihan hyvin paranemaan päin. Ei vielä tietoa milloin pääsee kotiin. Kohta mennään sairaalalle viemään pumpatut (hyvin vähäiset vielä) maidot ja kokeilemaan imetystä, josko tyttö ois jo sen verran paremmassa kunnossa, että jaksais imeä. Kirjoittelen sitten varmaan vähän tarkemin, kunhan typykin pääsee kotiin.

Jaksamista Adara! On varmasti rankka olla ite jo kotiutunut ja vauva vielä sairaalassa.

Tuli tässä mieleeni, että miten kestoilijoilla on alkanut? Kokemuksia jakakaa tänne, jos meistä joku muukin innostuis.

Avasin noille kestovaippakeskusteluille oman osion, niin on helppo käydä lukemassa niitä ja kommentoimassa :)
Mites ristiäiset teillä? Meillä oli sunnuntaina ( 6.2.) 4 viikkoa syntymästä. Aikamoista hulabaloota, kun antaa mummien hoitaa ruokahuollon ja miehen kodin kunnostuksen, mutta ei kyllä miulla olisi oma aika riittänyt homman hoitamiseen. Tehtäväksi jäi ainoastaan hoitaa poika sekä valmisteluvaiheessa vähän toppuutella ;)
Pappi tosin oli unohtanut koko ristiäiset ja tuli sitten 1,5 tuntia myöhässä. Juotiin ensin kahvit ja sitten kastettiin, menihän se niinkin :D
Rankka päivä se oli pojallekin, kun nukkui sitten 7 tuntia putkeen. Eilen illasta aloitti sitten kitisemään ja yökin meni tosi pätkissä. Nyt onneksi nukkuu ulkona, toivottavasti hyvin ja pitkään :) Äippä lähtee täydellä mahalla myös ottamaan päikkärit, mutta tyytyy sohvaan...

Huomenta!

Vähän kakka juttuja näin aamuun emoticon

Meillä tyttö kakkas lähes jokaiseen vaippaan ekat 4vko eli vaippoja meni ainakin 10-15 per päivä. Noh..teki sunnuntaina illalla jättikakat..piti oikein huutaa isille että tuu nyt kattoo mitkä kakat tyttö on tehnyt emoticon  sitten kakka loppu kun seinään ja eilen neuvolassa jo kyselin asiaa mutta sanoivat että on ihan normaalia ja voi mennä viikkokin että kakkaa!! Jos ei meinaa tulla niin mallasuutetta kuulemma saa apteekista ja se auttaa.
2,5 päivää odoteltiin ja tänään aamulla sitä kakkaa sitten olikin kainaloihin asti emoticon eipähän tarvinnu kuin ajatella mallasuutetta!!

Eli näinkin voi käydä emoticon

nukka: Meilläkin oli alkuun ihan joka vaipassa kakka, nyt on vähän rauhottunut ja ihmeissään sitä vaihtaa pissavaipan: tästähän puuttuu jotain ;D Jospa ei kovin pitkiä katkoja kakkimiseen tule, vaikka se normaalia onkin mutta huolestuuhan sitä kun on tottunut jatkuvaan tuotantoon. 

Me mennään tänään näytille töihin. Työkaverilla on 2 päivää vanhempi poika ja villi veikkaus on että meidän toimistossa on tänään aika pehmeetä porukkaa 
 [img]http://www.cosgan.de/images/kao/liebe/d055.gif[/img] 

Takaisin