Helmikuun höpöttelyt

Voi enpä oo kerenny paljo höpöttelemään tänne..jotenki aika menee vaan liian nopiaa..nyt 33 viikko jo puolessa välissä..
Eilen soitti neuvolan täti jossa sovittiin että soittelen lääkärin jälkeen vasta mitä sielä sanotaan..
Kun 14.2 on lääkäri ja viimeksihän puhuttiin jo käynnistyksestä ja ei ainakaa nyt lasketun ajan yli päästetä..mieskin lupasi lähteä mukaan kun sano että on sitte niin kaukana jos jotain päätöstä tehtäisiinkin..
Että kyllä täs rupiaa pikkuhiljaa jännittämään ..
 
Mä odotan vieläkin et saisin sen ajan sinne sairaalaan et sais tietää miten tästä eteenpäin. Jos menee suunnitulle sektiolle niin se olis joko helmikuun viimeinen pe tai maaliskuun ensimmäinen pe :nailbiting:
 
Mä odotan vieläkin et saisin sen ajan sinne sairaalaan et sais tietää miten tästä eteenpäin. Jos menee suunnitulle sektiolle niin se olis joko helmikuun viimeinen pe tai maaliskuun ensimmäinen pe :nailbiting:
Miksi, onko perjantait siellä suunnitelluille sektioille?
 
Maanantaina alkais mulla rv36 että loppu alkaa jo häämöttää onneksi. Viimeinen neuvolalääkäri oli maanantaina ja paikat on jo pehmenneet ja lapsi hyvin alhaalla niin että pää jo hyvin tuntui.
Mies veikkasi että menee silti yliajalle mutta minä toivon että syntyisi nyt helmikuun lopussa. Saa nähdä kuinka käy
 
Mulla rupes tällä viikolla synnytys ahdistamaan, kun jouduin olemaan sairaalassa ja sisätutkimus kävi ihan älyttömän kipeää. Kätilö, joka sen teki, oli kyllä maailman herttaisin ja totesinkin hänelle, että onnistuukohan minulla synnytys ollenkaan, kun tämäkin sattuu näin paljon. Sattui siis niin paljon, että kätilö itsekin säikähti satuttavansa liikaa. Synnytysvalmennuksessa käynti pahensi pelkoa, ei todellakaan helpottanut. En pelkää niinkään ponnistusvaihetta tai avautumista vaan enemmänkin kaikkea muuta mahdollista. Aiemmin ei ole pelottanut juurikaan.
 
Mulla on vauva jo laskeutunut ja pää tuntuu todella alhaalla, vaikka la on vasta maaliskuun loppupuolella. Näin totesi neuvolan täti ja sen kyllä tuntee. Omista oireista ja ns.sukkapuikkojuilinoista päättelen, että paikat alkaa olla jo pehmentyneetkin. Veskissä käydessäkin tuntuu siltä, että tekisi mieli ponnistaa kun painetta on niin paljon :nailbiting:

Onko teillä tuota paineen tuntua ja sitä, että tekis mieli työntää?
Odottavan loppuviikot ovat kyllä pitkiä!
 
Mulla rupes tällä viikolla synnytys ahdistamaan, kun jouduin olemaan sairaalassa ja sisätutkimus kävi ihan älyttömän kipeää. Kätilö, joka sen teki, oli kyllä maailman herttaisin ja totesinkin hänelle, että onnistuukohan minulla synnytys ollenkaan, kun tämäkin sattuu näin paljon. Sattui siis niin paljon, että kätilö itsekin säikähti satuttavansa liikaa. Synnytysvalmennuksessa käynti pahensi pelkoa, ei todellakaan helpottanut. En pelkää niinkään ponnistusvaihetta tai avautumista vaan enemmänkin kaikkea muuta mahdollista. Aiemmin ei ole pelottanut juurikaan.

Jos noin paljon pelottaa, niin kannattaa puhua kaikista mahdollisista peloista/huolista/toiveista kivunlievitykseen vielä kun ennättää
 
Tuonne salaiselle puolelle oonkin asiasta avautunut, oon 2cm auki ja kanavaa semmonen 1cm. Tänään alkoi rv35 joten tässä odotellaan, missä vaiheessa tulee lähtö. Synnytys on alkanut jännittää, kun esikoinen käynnistettiin puhkaisemalla kalvot (olin siinä vaiheessa 4-5cm auki ja jos ei ois tarvinnu sairaalaan lähteä vesien takia, tuskin olisin ihan heti lähtenytkään sairaalaan) ehkä eniten jännittää, jos spontaanisti käynnistyy, niin osaako sitä ajoissa lähteä :hilarious:
 
Tuonne salaiselle puolelle oonkin asiasta avautunut, oon 2cm auki ja kanavaa semmonen 1cm. Tänään alkoi rv35 joten tässä odotellaan, missä vaiheessa tulee lähtö. Synnytys on alkanut jännittää, kun esikoinen käynnistettiin puhkaisemalla kalvot (olin siinä vaiheessa 4-5cm auki ja jos ei ois tarvinnu sairaalaan lähteä vesien takia, tuskin olisin ihan heti lähtenytkään sairaalaan) ehkä eniten jännittää, jos spontaanisti käynnistyy, niin osaako sitä ajoissa lähteä :hilarious:

Sama mietinnäs vaikka jo kolmas:)) kuopuksestakin odotin vähä turhan myöhään kotona:)
 
Täällä on vaivana kamala flunssa. Nenä ihan tukossa eikä mitään nenäsumutetta voi käyttää... :confused:
 
Enpäs olekaa pitkään aikaan kirjoitellut tänne!
Meillä saattaa olla tiedossa suunniteltu sektio. Saan varmistuksen seuraavassa ultrassa 11.2.
Hieman harmittaa, jos niin käy, mutta oon tässä nyt ehtinyt käsitellä asiaa omassa päässä ja todennut, että sillä mennään mitä lääkäri sanoo. Tähän ei kuitenkaan voi itse vaikuttaa :shy:
 
Olen koko ajan ajatellut, että vauva syntyy vasta sitten maaliskuun puolivälissä tai sen jälkeen, mutta voihan se syntyä jo ihan pian koska on täysiaikainen ja voi olla, että joutuu käynnistämään synnytyksen.

Lapsiparka, jos syntymäpäivä on 29.2. :wink
 
Takaisin
Top