helmien vuosi 2016

blaueblumme

Näppärä viestien naputtelija
hei vain, mitäs kuuluu?

meillä on hoidot loppuneet ja ollaan päästy pois sairaalasta.

minä olen hakenut pojalle päiväkoti-paikkaa, mahdollisesti aloittaa jo ensi syksynä. päivä kerrallaan tässä mennään. ripset ja hiukset ovat alkaneet kasvamaan takaisin, joten buddhalook alkaa väistyä :) pitkiä lauseita tulee ja virtaa riittää.

olisi mukava kuulla muiden helmien kuulumisia
 
Ihana kuulla teistä Blaueblumme!

Meille kuuluu ihan hyvää nyt taas. Oli tuossa todella rankka ajanjakso, mutta nyt helpottaa. Haen ammattikorkeaan opiskelemaan, jatkan lasten kanssa kotona, miehellä on uusi työ. :) Neiti Helmikuinen on ihan mahtava, todella suloinen! Veljensäkin oikein valloittava pieni pyöriäinen. :D Ovat melkein saman kokoiset jo! :D
 
Heipat täältäkin :) mä aattelin olla tämän vuoden loppuun kotosalla tyttöjen kanssa. Jospa ens vuonna miettisi töitä. Kolmannesta haaveillaan, mutta vielä ei oo annettu lupaa tulla. Tytöt kehittyy hurjaa vauhtia. Vanhempi tyttö puhuu 4-5 sanan lauseita ja on lähes päiväkuiva. Oikein touhukas pakkaus. Nuorempi konttaa kovaa vauhtia, sanoo jo äiti, tapailee myös isiä ja jokeltelee paljon. Nousee toisinaan seisomaan myös tukea vasten. Vauhtikaksikko, jonka kanssa ei aika käy pitkäksi.
 
Moikka! Meidän helmikuinen poika sai helmikuisen pikkusiskon :Heartred Eli viikkoa vajaa 2 vuotta tuli lapsille ikäeroa. Poika on oikein innokas vauvan hoitaja ja kuvassa halusi saada pikkusiskon syliin :)

Akseli puhuu jo tosi paljon, huima kehitystahti ollut sen suhteen. Potalle ei halua yhtään, meinaan kun ilmat lämpenee, niin vaihtaa päiväksi vaipan alkkareihin ja sitten vaan yritetään.. Vinkkejä? :D Uhma on aika paha, tänäänkin keskustelin papin kanssa keittiössä ristiäisistä, kun herra levitti säkkituolin sisuksia lattialle.. Myös ulos lähteminen on tuskan takana, kun haalareiden pukeminen on kamalinta maailmassa :D Mutta kyllä tuo poju osaa ihanakin olla, tulee viereen sohvalle ku syötän tyttöä ja sanoo, että "Akkeli on äitin rakas" :Heartred
 

Liitteet

  • 20160316_009.jpg
    20160316_009.jpg
    850.6 KB · Katsottu: 26
heh, hauska kuva mmaljo :D

meilläkin on tuon kuivaksi opettelun kanssa töitä edessä, viime kesänä poika kävi jo hienosti potalla päiväsaikaan, mutta loppukesästä siitä tuli vaikeaa, ei halunnut enää istua siihen. kun syöpä paljastui, kävi ilmi että vatsan sisäelimet olivat paisuneet kasvainkudoksesta niin että potalla istuminen on aiheuttanut hänelle kipuja, se selitti miksi ensin niin kivasta jutusta tuli inhottavaa.

nyt kun ollaan kotiuduttu sairaalasta, ei suostu istumaan potalle missään nimessä, mutta jos vaipanvaihdon yhteydessä pääsee käsiksi käytettyyn vaippaan, kantaa sen sinne pottaan :D potan idea tuntuisi siis olevan ymmärretty...

oon miettinyt sellaista rengasta vessanpönttöön, että jos hyppäisi kokonaan yli sen pottavaiheen
 
Onpas kivoja kuulumisia. :)

Meillä on tyttö päiväkuiva. Ensin kahden viikon ajan puhuttiin ''kohta otetaan vaipat pois ja käydään potalla'' , ''sitten kun isillä alkaa yövuorojen jälkeen vapaapäivät, otetaan vaipat pois ja käyt potalla pissalla ja kakalla'', ''nyt voi vielä tehdä pissat ja kakat pottaan, mutta sitten kun..'' jne. You get the point. :) No se meni paremmin kuin oletettiinkaan! :O Otettiin viimeviikolla maanantaina yövaippa pois, eikä laitettu uutta ja siitä lähtien on oltu päiväkuivia täysin. :woot: En kyllä odottanut noin hyvää tulosta. Toki vielä kerkiää monesti tulla vahinkoja ja varmasti tuleekin, mutta selvästi oli meille hyvä ajoitus ja homma toimi. :)
 
Heippa kaikille :) meillä asuu kanssa tällä hetkellä erittäin touhukas reilu 2v tyttö, Viivi. Vauhtia ja vaarallisia tilanteita riittää. Puhuu erittäin paljon, monen sanan lauseita jo. Potalla käynti ja kuivana oli sujuu päivisin, yövaippa vielä käytössä. Neiti on ollut perhepäivähoidossa maaliskuusta -15 lähtien ja nyt kesäkuussa -16 aloittaa päiväkodin. Meille myös odotellaan sisarusta saapuvaksi Joulukuussa -16 :) mukava lukea teidän muiden kuulumisia!
 
Heissan taas. :) Meillä on Lumi oppinut kuivaksi, mikä saavutus ihan oikeasti. Lumin pikkusisko Usva täyttää kohta jo vuoden, alkaa olla tämäkin vauvavuosi jo taputeltu. Haikea fiilis... kolmannesta haaveillaan, mutta vielä ei ole oikea aika. Mä olen löytänyt liikunnan ilon pitkästä aikaa ja käynkin kerran viikossa tanssimassa. Pidän myös ruokablogia ja puuhaan tällä hetkellä ensi viikon ravintolapäivää, jota vietetään meillä kotona.
 
Mä oon aivan unohtanut käydä lukemassa helmikuisten ryhmän kuulumisia. Kiva kuulla teistäkin. Oon niin tohinassa vain kirjotellut tuonne heinäkuisten 2016 ryhmään, on tosi aktiivista porukka siellä. Mulla tosiaan tää pikkukakkonen saisi mun puolesta jo tulla, tänään tuli 37 viikkoa täyteen ja Elias kun syntyi viikkoa ennen, niin odotan kyllä tätäkin jo parin viikon sisään syntyväksi. Olo on ihan ok, välillä vähän tukalaa ja turvottaa, mutta verenpainelääkityksiä ja radi-diagnoosia ei ole tässä raskaudessa tullut eteen. Mitä kyllä ihmettelen suuresti...Meillä on Eliaksella paraikaa menossa päiväkuivaksi opettelu, nyt viisi viikkoa täynnä ja näyttää nyt tulevan suurin osa saaliista pottaan. Välillä meinasi kyllä usko loppua, kun ne kakatkin tehtiin silloin tällöin vielä viime viikollakin housuun. Ollaan siis oltu vaipatta nyt muuten, paitsi päikkäreillä (jos joskus harvoin vielä päikkäreille suostuu) ja yöunilla on vielä vaippa. Tavoitteena siis saada jäbä päiväkuivaksi ennen tämän uuden tulokkaan syntymää. Miten kauan teillä muilla on kestänyt tämä päiväkuivaksi opetteluvaihe? Meillä siis voi tulla vielä pariin kertaan pissat housuun päivän aikana, ei ihan ehdi potalle vaan housut ehtii vähäsen kastua. Suurin osa tulee kumminkin jo pottaan. Elias odottaa kovasti jo pikkuveljeä saapuvaksi, puhuu kovasti kuinka opettaa häntä ajamaan polkutraktorilla (on itse juuri kyseisen taidon oppinut) ja kävelemään ja juoksemaan jne. Muutenkin on tosi kova juttelemaan ja ihan vieraillekin ihmisille.
 
Takaisin
Top