Heippa :)

Jonmakri

Oman äänensä löytänyt
Hei kaikki odottavat äidit :) meillä ilo uutinen tullut juuri ilmoille ja nyt ajatuksia joka suuntaan. Eniten on iloa ja rakkautta ilmassa,mutta itsellä pelkoja ym. Ikää minulla 33v ja kaksi lasta entuudestaan. Paljon kysymyksiä ja mietteitä. Viime raskaudesta jo yli 7v. Ei enää tuoreessa muistissa :wink eniten mietityttää alavatsa kivut. . Toivottavasti saan täältä kanssa immeisiä ja vastauksia ja tukea ja ja ja :D niin ja siis l.a 3.4.2015 ♥♥♥

Sent from my GT-I9506 using Vau Foorumi mobile app
 
Jonmakri onnea plussauksesta :) meillä on laskettu aika lähekkäin, mulla nimittäin 5.4! noista alavatsakivuista voin minä aineski sanoa, että aika useesti on raskauden aikana kipuja, eikä niitä tarvitse pelätä :) jos rupeavat olemaan hirmu kovia, niin kannattanee silloin varata hoitsulle aikaa!

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app
 
Kiitos vastauksestasi @inkahoo. Joo kiin mulle on sanottu mut ite sitä vaan pähkäilee :) oletko ollut jo alkuajan ultrassa ja menetkö ees?

Sent from my GT-I9506 using Vau Foorumi mobile app
 
Sain ajan vasta 2.9 :/ silloin on jo rv 9+2! Voi olla että meen ultraan jo ennen jos saan aikoja @jonmakri

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app
 
Moikka Jonmakri ja onnea!

Minäkin yllätyin ensimmäisessä raskaudessa siitä, että että jatkuvasti oli tuntemuksia. Niihin tottuu :)

Minulla laskwttu 1.4 ja olen menossa tällä viikolla varhaiaultraan perjantaina.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
No mä sain ajan keskiviikoksi mutta mietin onko liian aikaista mennä kun moni sanoo että pitäisi olla menkat myöhässä 3-5vk . . . Mitä mieltä olette?

Sent from my GT-I9506 using Vau Foorumi mobile app
 
Jos menet sellaiseen paikkaan missä ultralaitteet hyvät, niin tyyliin 6+ pitäisi näkyä syke.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Muokattu viimeksi:
Mutta jos vaatimattomammat laitteet, ei näy. Minulla näkyi esikoisen syke 6+2. Mutta hyvät laitteet oli käytössä.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Muokattu viimeksi:
Mitä mieltä täällä ollaan nännikorusta? Mulla on toisessa nännissä ja olen miettinyt että pitäisikö se ottaa pois ennen laskettua aikaa? ja oon huomannut että nänni missä ei ole korua on hirmu arka, mutta korullinen ei niinkään :eek: mistäköhän johtunee..

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app
 
Korjaus edelliseen..toinenkin näpykkä on nyt yhtä arka, ei voi edes rintsikoita käyttää :)

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app
 
Nooo, mul ei kokoemusta @inkahoo mut kyl ottasin pois jos mul olis :wink

Sent from my GT-I9506 using Vau Foorumi mobile app
 
Höpisenpäs nyt minäkin jotain tänne:
Plussasin viime viikolla, mutta koska oireita ei pahemmin ole, olen hiukan epäluuloinen. Taustalla tuulimuna--> kohduntyhjennys tammikuulta. Sen jälkeen kierto ollut 34-39 päivää (keskimäärin 36 päivää). Nyt minua hiukan ihmetyttää nuo laskurit, kun saan eri laskureilla eri vastauksia.

Esim. terveyskeskus.fi 5+0, laskurini.fi 5+0, mutta vau.fi 5+4 ?!?!?!

Soitin tänään neuvolaan, josta oma hoitajani antoi ajan varhaisultraan torstaille (olis antanut jo ke, mut ei sopinut mulle)! Sanoi, että normikäytäntö käydä ensin varhaisultrassa (ennen kuin edes eka neuvola), kun edellinen ollut tuulimuna. Laskureiden lisäksi nyt ihmetyttää myös tämä varhaisultran varhaisuus... Niin ja hoitaja puhui puhelimessa jo seitsemännestä viikosta (alkamassa, lähellä tj.) Moneen kertaan kyllä hänelle päiväyksiä ja kiertoja latelin, ettei voinut kuulla väärinkään... Blääh, mistä näitä voi tavis tietää :wink Tämmösiä ajatuksia täällä...
 
Heips!

Eilen käytiin varhaisultrassa. Tutum, tutum, tutum, siellä se pieni sydän löi!!! No ei se nyt kyllä ihan tuolta kuulostanut :D Hoitaja sanoi meneillään olevan 6+4, mutta vau.fi-laskuri antaa tälle päivälle 6+1. Otapa noista sitten selvää :)
Uusi ultra raskausviikkojen määritystä varten on 2.9. Silloin olisi hoitajan mukaan 9+2. SItten seuraavalla viikolla eka neuvola...

Edelleen on epätodellinen olo asian suhteen...
 
inkahoo:
Ittelläki ollut... :Heartred
Otin pois heti viime raskauden alkupuolella ja hyvä niin sai rauhassa rauhottua. :)
Suunnittelin et olisin ottanut nyt sykyllä takasin, mut empäs otakkaan.

Laarapaara:
Kerta oot ollut varhaisultrassa ni se on tehty et nähdään millä viikoilla oot.
Usko niitä viikkoja mitä on just pienestä mitattu.
Eikä niitä mitä laskurit antaa.
Meilläki heitti - 2 viikkoo varhaisultrassa!
 
Mulla on ihan sen takia koru koska tuo nänni kääntyi aina tiukasti sisäänpäin ja oli kivulias. Luulisin että ongelma on helpottanut vähän ainenkin kun otan tän korun varmaan kuukauden päästä pois :)

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app
 
Jaica:
Niin siis mulle varhaisultra tehtiin siksi, kun edellinen oli tuulimuna. Eli ainakin Kuopiossa tarkistavat heti kun mahdollista, jotta saadaan tuulimuna ja kohdun ulkopuolinen suljettua pois (kun edellinen ollut tm). Viikkojen määritystä varten on vielä erillinen ultra ennen ekaa neuvolaa. Möykyn pituus oli varhaisultrassa 2,4 milliä, hih :) Ei se hoitaja vielä pystyny määrittämään viikkoja+päiviä tässä vaiheessa...
 
Laarapaara: Tuo koko viittaa et oot viikolla 5 + jotain :D Lähestymässä 6 viikkoa.
Juu siis toki tsekataan oikea sijaintikin. :)

inkahoo: hyvä et helpottaa, ja kandee ajoissa nappaa pois, niin lävistäjä mulle ainakin neuvo.
 
Onnea plussista ! Mullakin oli esikoista odottaessa TOSI kovia alavatsakipuja... toisinaan en päässyt sängystä ylös.. Kävin päivystyksessä -> ultraus -> kaikki hyvin, kasvoi oikealla paikallaan. OLi silloin 6+1 ja sykekkin näkyi ! Nuo kivut olivat pelottavia mutta johtuivat lääkärin mukaan kiinnittymisestä.. Täällä kans nännit arat, ja itse ainakin ottaisin nännikorun pois, mutta sen enempää ei ole kokemusta ole vaikka ovatkin mageita ! inkahoo.
 
Takaisin
Top