Heinäkuun heilumiset

Orvokki: Tänään koitettu ulkokäännöstä, ei kääntynyt. :/ Lantio kuvattiin, keskiviikkona kerrotaan lääkärille päädytäänkö kokeilemaan perätilasynnytystä vai varataanko sektio.. Kyllä ehkä kallistutaan sektioon.

Toivuitko hyvin sillon sektiosta? :)
 
Mulla on hyvä kokemus itsellä sektiosta :) Toimenpiteenä oli kivuton, joskin kyllä vähän epämiellyttävä se tunne kun vauva otetaan mahasta pois. Toivuin myös nopeasti leikkauksesta mutta pari ensimmäistä päivää olin kipeä kun kipupumppu poistettiin.

Paljon tsemppiä sulle Kiips loppumetreille ja tsemppiä myös pähkäilyyn synnytystavasta! tule kertomaan mihin lopputulokseen päädyitte :)
 
Meillä menee ihan kivasti. Mitä nyt Santtu hieman levoton ja saa olla koko ajan silmä kovana kattomassa vauvan perään, mut taitaa olla ihan normaalia. Tällä kerralla ollaan menty pelkällä rintamaidolla mikä on ihan huikeeta! Mua niin suretti, kun Santtu sai alusta asti tilanteen pakosta myös pullosta ja siihen se homma sit tyssäs melko pian. On muuten helppoo lykätä se tissi suuhun olit sitten missä vaan. :grin Ei tartte mikroo aina ettiä... Täällä suunnitellaan 2v. synttäreitä ja ristiäisiä, joiden väliin ei nyt tule kuin muutama viikko. Saa juhlia oikein urakalla. :p
 
Orvokki: Päädyttiin suunniteltuun sektioon. Sektio aika lähestyy ja flunssan sit iski :sad001

Mitäs teille kuuluu?
 
Paljon tsemppiä Kiips sektioon!!! Huomasin kirjoituksen vasta tänään, joten sehän on saatettu jo suorittaa :) Ja toivottavasti flunssa on jo helpottanut ennen kuin sektio tehdään. Tuleppa kertomaan kokemuksia ja uudesta perheenjäsenestä :dummy::Heartpink:dummy1:

Meille kuuluu hyvää! Päivittäin mietin että miten me noin helppo vauva satuttiin saamaan :) Hän täyttää pian 3 kk. Nukkuu yöt hyvin ja on rauhallinen hymypoika :) Esikoinen käy nyt puolipäivähoidossa ja keskimmäinen ulkoleikkikoulussa, joten saan vauvan kanssa käytyä kaupassa tai hoidettu muita asioita sillä välin. Toisaalta aamupäivä menee mukavasti auton ratissa vieden ja hakien! Nyt alkoi myös kerhot täällä ja siellä on kiva käydä ja saada myös aikuista juttuseuraa.
Mukavaa ja aurinkoista syksyn alkua! Tulkaahan kertomaan kaikki kuulumisia :flower
 
Mä oon tiäks Orvokki miettinyt ihan samaa, että kuinka voi näin helppo vauva olla. Meillä nukutaan yöt suunnilleen 2-4 syötön voimin ja päivällä seurailee rauhallisesti Santun puuhia. Ei itke ellei oikeesti oo joku vikana ja hymyilee todella paljon! :happy: Olihan Santtukin hirveen ihana vauva, mutta kyllä sen kanssa tuli enemmän valvottua yöllä vatsakipujen takia ja muutenkin itki enemmän. En voi käsittää kuinka vauva voi itkee näin vähän. :eek: Meillä oli ensin suunnitelma, että tämä on viimeinen lapsi meidän perheessä, mutta nyt mieskin on alkanut puhua kolmannesta. No ehkä sitten kolmen tai neljän vuoden päästä, mut nyt menee kyllä kaikki pienet vaatteet myyntiin, koska en niitä rupee säilyttään, jos ei sitten tulekaan sitä kolmatta.
 
Ihanaa Suvii että kaikkien koettelemusten jälkeen saatte nauttia ihan normaalia vauva-arkea rauhallisen ja helpon pikkusisaruksen kanssa :)
 
Mukavaa syksyn alkua myös teidän perheellenne Orvokki (ja tietysti kaikille muillekin)! :) Meillä menee hyvin niinkun tähänkin asti. Ei voi uskoa, että nää meijän elovauvat on jo näin isoja tyttöjä ja poikia! JO kaksivuotiaita :eek: Viime sunnuntaina pidettiin pojalle juhlat ja saikin kivasti lahjoja ja rahaakin. Vieraita kävi paljon kummit ja kaverit mukaan lukien. Tänne tulee kyllä nykyään kirjoiteltua harvemmin vaikka melkeimpä päivittäin täälä käyn katsomassa muiden kuulumisia jotka eivät tuola nimeltämainitsemattomassa kirjoittele (ai kamala mikä sanahirviö) :D
 
Kiitos Jozzuuh :) Kiva kun jotkut viitsii käydä vielä mua moikkaamassa täällä! Kaikki muut taitaa olla siellä nimeltämainitsemattomassa. Kirjoitteleeko siellä muuten porukka vielä aktiivisesti?

Onnea Jozzuun synttärisankarille! Meillä myös vietetään vielä viikon päästä la myöhäisiä 2-vuotissynttäreitä kun jouduttiin syysflunssien takia vähän siirtämään juhlia muutaman sukulaisperheen kanssa. No, saapahan tyttö yhdet extrasynttärit :joyful:
 
Kiitos Orvokki! :) Tyttö syntyi maanantaina suunnitellulla sektiolla. :love017
On yhtä rauhallinen, kun isoveljensäkin vauvana, ei turhia itkeskele.
Sit tulee parku jos äiti on liian hidas tarjoomaan evästä.
Maito nousi hyvin, sektiosta huolimatta.
Sitä kun vähän pelkäsin, et miten imetyksen käy.
Onneksi valittiin sektio, vaikka lääkäri kannusti vielä pari viikkoa ennen sektioaikaa perätilasynnytykseen,
kun mulla on niin tilava lantio ja vauvan painoarvio oli vaan hieman reilu 3kg, jota lääkäri ei meille edes kertonut.
Tyttö painoi 4370g ja pituutta oli 52cm :)
Muistelen lukeneeni jostain, et yli 4kg ei suositella synnyttää perätilassa..
Ei tykätty tästä lääkäristä muutenkaan, oli siis ulkokäännöstä kokeilemassa, mutta ei onnistunut.
Mielestäni jätti tärkeitä asioita kertomatta, kuten sen,
että jos lapsivedet menee ja vauva on perätilassa niin ei saa liikkua enää sen jälkeen,
napanuoran synnytyskanavaan luiskahtamisvaaran vuoksi. Ja toinen oli et siinä tapauksessa ambulanssilla sairaalaan, jos vedet menee. Onneksi synnytys ei käynnistynyt itekseen. :)

Nyt on 2 aivan erilaista synnytyskokemusta takana ja molemmat on ollu positiivisia kokemuksia.
Isoveli on ottanut vauvan hyvin vastaan, silittelee ja tahtos ottaa syliin. Sairaalasta kun kotiuduttiin niin oli mulle hyvin kiukkunen ja syystäkin, kun on pienellä ollut kova ikävä äitiä. Äitillä oli kans niin kova ikävä tuota pientä höpöttäjää et itku tuli, kun näki miten ikävä toisella on ollu et purkautu sit isona kiukkuna. Pikkuhiljaa tästä mennään kohti uudenlaista arkea :love017

Mieti Orvokki vielä, jos tulisit sinne nimeltä mainitsettomaan paikkaan. Olisi kiva saada sinutkin sinne mukaan porukkaan :) Ymmärrän toki jos et halua. Itekkin mietin pitkäään sinne ryhmään liittymistä. Voin kertoa et kannatti, ryhmä on loistava, kiitos vaan mammat! Ryhmä on salainen, kukaan ulkopuolinen ei voi niitä juttuja lukea. Ja jutustelu on todella aktiivista. :)
 
Päätimpäs käydä täällä lueskelemassa juttuja pitkästä aikaa. Kiva, että täälläkin vielä jotain kirjoitellaan. Meille kuuluu hyvää. On päästy asettumaan Helsinkiin, jonne muutettiin elokuun alussa. Pieniä vaikeuksia oli alkuun, kun asunto oli ihan törkyisessä kunnossa, ei meinattu saada varmistusta päiväkotipaikasta (saatiin lopulta edellisenä päivänä, kun hoidon piti alkaa) tarpeeksi ajoissa jne. Nyt on sit poika ehtinyt kotiutua uuteen päiväkotiin, asunto on siivottu, maalattu ja muutenkin vähän remppailtu vuokranantajan toimesta jne. Viime viikolla päästiin myös käymään 2-vuotisneuvolassa, jonka mukaan kehitys on ikätasoista, poika puhuu hyvin ja kasvukäyrät oikein mallikkaat ja säännönmukaiset (pituuskasvu +1-käyrällä, paino pikkuisen 0-käyrän alapuolella ja pää 0-käyrällä). Pojan synttäritkin venähti hieman, mutta nekin saatiin vietettyä viime viikonloppuna. Poika jaksaa kertoa nyt joka päivä synttärikakusta ja siitä kuinka kaikki tulee, mummu tulee, mummi tulee, ukki tulee jne. Oli tosi ihanat juhlat kun kaikki isovanhemmat ja läheiset ihmiset pääsi paikalle, kun ei oltu heitä nähty ainakaan kuukauteen, koska asuvat vähän kauempana :) Kivoilla uusilla leluilla on saatu myös nyt leikkiä tässä.
 
Paljon onnea Kiips pikku prinsessan johdosta ja tosi hienoa kuulla että kaikki meni hyvin! Ja teitte varmasti oikean päätöksen kun valitsitte sektion :) Miten olet itse toipunut?

Mä en ole ollenkaan liittynyt siihen nimeltä mainitsemattomaan paikkaan, joku vaan jarruttelee :banghead: Jos siellä olisin, olisin myös ehdottomasti mukana teidän ryhmässä, meillä oli niin mahtava porukka! Ehkä mä joskus vielä muutan mieleni :)
 
Takaisin
Top