Heinäkuun höpinät!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mymme
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Joo, kuinka nopeasti on aika menny. Pelottaa et nyt alkaa aika matelemaan, ja tuntumaan ettei lokakuu ikinä tuu! Toivottavasti ei. Onbeksi kaikki arjen rutiinit ja duunit rytmittää hyvin ja nopeuttaa ajan kulumista. En kestäis vaan maata ja olla....

Aika kuluu olevinaan nopeasti, mutta eiköhän se siihen tukalimpaan olotilaan pysähdy... Kun masu on tynnyrin kokoinen ja kaikki normaali tekeminen on mahdotonta. innolla odotetaan... Ekan kanssa jännää kun kaikki on uutta.

Pieni kääntyilee ja liikkuu masussa paljon, vielä mahtuu. Potkut saa lisää voimaa ja nähnyt niitä nyt masun päältä! Ihmeellistä!

Sain turvakaukalon kotiin! Nyt alkaa olemaan kamat kasassa vauvan tuloon, vielä jotain pientä...

Sent from my HTC One mini using Vau Foorumi mobile app

jassukka: Samaa mieltä. Töissä käyminen saa ajan kulumaan mukavasti nopeammin. ;) Toki saa nähdä kauan siellä pystyy käymään. Mulla nimittäin jonkin verran fyysinen työ, niin saattaapi olla, etten ihan loppuun asti pysty siellä olemaan..

Olin tänään neuvolalääkärillä. Kaikki on kunnossa. Ei ollut kohdunsuu auki, eikä pehmentynytkään. Toki lääkäri varoitti, että jos kivuliaita suppareita tulee, niin täytyy mennä tarkastamaan kohdunsuun tilanne herkemmin, kun on uudelleen synnyttäjä. Se nimittäin herkemmin sieltä aukeaa. Että tämmöstä täällä.

Hyvää alkavaa heinäkuuta lokakuun mammoille! :)

Emmy' Täällä olen pähkäillyt, soittasinko polille, kun alkaa olla jomotusta päivittäin.. Viime viikko oli koko raskausajan stressaavin, siitä seurasi jäätäviä supistuksia. Mutta nyt olen taas pystynyt rentoutumaan ja supistukset menee nopeammin ohi. Ensi viikolla olisi neuvola, mutta ei lääkäri tietenkään :/ ja parin viikon päästä poliaika.

Johannainen kuvasit juuri minun olotilan :D
Esikoinen on ollut iso apu kotitöissä.. Kun ei onnistu minulta enää edes pyykkikoneen täyttäminen tai koirien ruokkiminen! Enkä ihan kaikkea halua miehen harteille sysätä, kun päivät raataa kuitenkin töissä :Heartred

Seuraavat kaksi viikonloppua saan olla itsekseni kotona, mitenhän sitä osaakaan olla? :D

Vauvojen vaatteet on pesty ja lipasto odottaa kasaamistaan. Enää puuttuu kaukalot, jotka on jo valittuna sekä vaipat ym. pientä tarpeellista. Tällä viikolla alan sisustaa poikien huoneen, hieman täytyy seinäpintoja maalata, kun huone on tähän asti ollut koirien asumuksena..
Ainiiiin, äitiyspakkauksetkin tulee varmaan ihan pian! Eli ei se pyykkäys vielä loppunutkaan!

Olen muutes löytänyt keinon karate kidien rauhoittamiseksi! Kun oikein yltyvät mellastamaan, alan hyräillä Sinistä unta ja ei mene kauan, kun mahassa meno rauhottuu :D

Ihanaa, kun on heinäkuu!! Uskon tän kuun menevän tosi nopeasti, kun on muuttoa ja lomaa ja vaikka ja mitä. Muuttolaatikot tulee n. viikon päästä ja sitten alkaa touhuuminen. :p

Mä oon jotenkin asennoitunut, että mulle raskain kuukaus tulee olemaan ehdottomasti elokuu, kun pitää vielä käydä töissä, eikä kuitenkaan ole mitään muuta elämää. Toivotaan, että kesäkelejä vielä riittäisi ainakin koko elokuulle (tai että ne nyt yleensäkään alkais!), niin menis ainakin ne vapaat vikkelään. :cool:

Kyllä ne vaan kuukaudet nopeeta ohi vierii,meillä vasta elokuussa tiedossa muutto isompaan huusholliin mutta kyllä päivät rattosasti menee tuota vähän päälle puolivuotiasta hoidellen että jospas se lokakuu sieltä kohta tullee :)

Meillä ei vielä isompia hankintoja tehty,pitäs ehkä kohta pikku hiljaa? vaatteiden kanssa ei ainakaan tarvii hötkyillä kun esikolta jää kaikki pikkuset vaatteet tälle uudelle tulokkaalle..eipä oikeestaan tartte kun turvakaukalo uus ja pinnasänky,äitiyspakkausta en nyt tänä vuonna ottanukkaan kun muutenki hirveenä tuota vaatetta ja muuta tavaraa jo ennestään kaapeista pursuaa :) Ja muutenkin sitten vasta hommais loput kamat kun uuteen asuntoon ollaan muutettu,ei kehtaa tänne pieneen kämppään toista pinnasänkyä tuoda :) Niin ja vaunuthan ne on toiset mitkä pittäis varmaan hankkia!

Ens viikolla sokerirasitus testiin,taas.. voi itku että se ossaa olla jo tympeä toimenpie! ;s

Kääk! Mulla on huomenna sokerirasitus, mittasin itte yks aamu omalla mittarilla sokereita nii aamulla enne aamupalaa 4,3 tunti syönnin jälkeen 7,2 en sitä kahen tunnin arvoa mitannu ollenkaan mut huomenna sen kuulee sitte myös. Jospa sitä säästyis tuolta diabetekseltä, ettei tarbis sitä sitte alkaa murehtiin :D

Sent from my GT-I8190 using Vau Foorumi mobile app

hellou ihanat mammat !
Nyt on todellakin jo heinäkuu ! Meillä tämä kuukausi menee kun siivillä, kun joka viikonloppu on täynnä ohjelmaa.
Täällä on tänään rv 27+3 !! huikeeta. Ja mulla äitiysloma alkaa jo 23.8 ! ELI VOIN SANOA; ETTÄ JOS ENSIKUUSSA !

Täällä voidaan kutakuinkin kaikin puolin hyvin.:):)

Mymme: Lääkärille vaan jos yhtään siltä tuntuu, että pahasti jomottelee/supistelee. Minusta vauvan tai (sinun tapauksessasi) vauvojen terveys menee kaiken edelle. Jos ei pysty töissä olemaan, niin sitten ei pysty. Edellisen lauseen sanoi minulle tänään ihan neuvolalääkärikin. ;) Tsempit Mymmelle! :)

Jenni-Julia: Mulla alkaa äippäloma 6 pvää sun jälkeen.. ;) Ei ole enää kauaa siihenkään hetkeen - ihanaa! :)

Pääsin juuri töistä ja tämä päivä oli ihan mukava työpäivä.
Ei ollut kamala kiire ja oma olokin on suht ok. Mitä nyt vähän pistää närästämään, mutta se nyt on pientä. :D

Istun sokerirasituksessa parhaillaan, viimeinen verikoe on tossa 40 min päästä. Aika heikko olo kun ei ole syönyt ja se sokerilitku on ainoo mitä mahassa! Vauva sai hyvin energiaa ja myllyttää aika hyvin sisuskaluja :D mutta mun mielestä se sokerilitku ei loppujen lopuks pllut mitenkään pahaa...

Tänään on myös neuvolalääkäri. Huhhuh, menisipä aika nopeammin! Lokakuu, tule jo!

Mää kans istun sokerirasituksesa! :D mulla tosin toinen koe otetaa 5 minuutin päästä ja sit vielä tunti :/ aamulla enne tänne tuloa meinasin oksentaa, ei tosiaa ollu kaukana niin vähän hirvitti et pysyykö tuo litku sisällä :D on se ainakin vielä pysynyt :D toista kertaa tänne en kyllä tuu, ihan kauheeta olla syömättä ja juomatta tää aika! On niin kauhee nälkä ja paha olo että! :(

Sent from my GT-I8190 using Vau Foorumi mobile app

Mun mielestä myös se sokerilitku oli parempaa kuin mitä olin pelännyt. Ei tehnyt pahaa saada alas, vaikka ei sitä nyt janoonsa joisi... Saas nähdä, tuntuuko toinen sokerirasitus muutaman viikon päästä kurjemmalta, kun ekassa rasituksessa kävin riskitekijöiden vuoksi jo aika aikaisilla viikoilla, ja silloin ei edes paasto tuntunut pahalta. Luin vaan tyytyväisenä hyvää kirjaa odotustilassa. Tarvii hakea taas jotain hyvää luettavaa kirjastosta seuravaa varten.

Mymme, ootko vielä töissä vai äippälomalla/saikulla? Tsemppiä, sulla on onneksi mukavasti jo valmisteluja tehtynä, koita saada nyt levättä kaikki mitä pystyt!

Mä tajusin eilen sen todellisuuden, että lapsihan voi syntyä vaikka kuukauden etuajassa, joten tietyt asiat vois vaikka ruveta laittamaan jo ihan valmiiksi asti...

Viikkoina ku raskauttaa miettii ni tuntuu et on tosi vähän enää jäljellä mut sit miettii kuitenki et mullaki viel melkeen 4kk kuitenki laskettuun :D Toisaalta toivois et aika liitäis nopsaan mut toisaalta ei ku sit on jo syksy ja pimeetä ja pitkä talvi edessä ku meijän kaikkien vauvat syntyy :/

Tsemppiä kaikille sokerirasitukseen. Mulla se on vasta 9.7 ja jos se menee hyvin ei tarvitse enää mennä siihen toiseen pidempään testiin.
Täällä isukki on innoissaan kun Belgia menestyy jalkapallossa. Miehen perhe Belgiasta tulee myös kylään perjantaina ja mies kertoo vasta sitten kasvotusten ison uutisen. Minusta heille olisi pitänyt kertoa jo ajat sitten mutta tuleepa nyt huippu ylläri. Tämä meidän pallero on ensimmäinen lapsenlapsi hänen perheessään jossa yleensä enemmistö on ollut tyttöjä.

täälläki sit tasan viikon päästä se sokerirasitus hyh!! viime kerralla muistan kun oksensin melkeen puolet sitä litkua ulos kun oli nii kammottava olo ja ei kerta kaikkiaan pystynyt pitään sitä sisällä.. ;s sit aattelin et nyt tää testi meniki pieleen mut onnekseni ne tulokset oli ihan normit eikä arvot ollu koholla!

Outoo vaan et joudun sit nyt uudestaan ton käymään vaikka vuos sitte sama homma tehty,nooh ei maha mittää!

Se kait tarkastetaan joka raskaudessa, jos on taipumusta/kuuluu riskiryhmään; meän äitillä puhjennut vasta kahdella viimeisellä... :)

Jee tuli sokerirasituksen tulokset ja kaikki oli normaaleja. Muutenkin kaikki menee normaalisti paitsi sf-mitta menee ylärajoilla. Toivottavasti se ei enteile jättivauvaa :S katottiin myös kohdunsuu kun on vähän supistellut mut sekin oli ok. Tänään 26+0 <3 uskomatonta että tää on jo näin pitkällä!

mmmustikka tulee kyl aika pamaus miehen perheelle :) mutta varmaan positiivinen ylläri.

Täällä kans tuntuu koko ajan että pitäis kauheen kiireellä saada kaikki valmiiksi vaikka aikaa onkin. Pelkää että sitä sit tuleekin kiire...

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app

Paljon teillä on ollut sf mitta? Meillä katsottiin rakenneultrassa että vettä norm ja lapsi siro, kuitenkin rv25 mitta oli 30. Kahden viikon päästä uusi ultra. Nyt 26+1
mmmustikka, meillä miehen suvussa syntynyt vain poikia, nyt on tulossa eka tyttö

Takaisin