Heinäkuu

MPOP

Kommentoinnin ninja
Nyt on jo heinäkuu, ylihuomenna tulee meidän neitoselle jo 7 kk! Mites on muilla heinäkuu lähtenyt sujumaan, onko loma- tai muita suunnitelmia? Ootteko käyneet uimassa pienten kanssa? Ite ostin tytsylle uimapuvun, kerran on uimahallissa käyty vähän lillumassa ja samaten järvessä kerran uitettiin ku oli niin lämmintä vettä, tykkäs kovasti. :)

Meille sattu pieni haaveri ku putos hoitopöydältä (lue: pesukoneen päältä, jossa hoitoalusta) ku mies pesi käsiä, onni onnettomuudessa, että putos jalat edellä ja löi vaan posken pyykkikorin laitaan, jos ei ois pyykkikori ollu siinä, olis varmaan nenä murtunu tai jotain pahempaa käyny, ku ois naaman iskeny lattiaan.. Käytiin sairaalallakin, mut lääkäri sano et ei mitään hätää, tyttö jo lääkärillekin hymyili ku oli pahin säikähdys ohi ja mustelmalla selvittiin. Mut kyllä oli "mukava" aamuherätys herätä kolahdukseen ja hirveeseen huutoon + hätääntyneen miehen huutoon samaten.. :/

Mut muuten ihan hyvää kuuluu, nyt ei heinäkuussa ookaan neuvolaa, seuraava neuvola 8 kk iässä, sillon lääkäri kattoo. :)
 
Hui, onneks ei käynyt pahemmin!! :sad001 Voin vaan kuvitella mikä paniikki siinä on iskenyt! Aikamoinen pudotus kuitenkin. Tota kanssa itse aina pelkään, kun neiti liikkuu niin kovasti hoitopöydällä.. pitää ihan koko aika pitää vaan kiinni, en edes uskolla pestä käsiä enää, ilman että laitan tytön siksi aikaa vaikka sitteriin. Meilläkin on pesukoneen päällä hoitoalusta, hyvin on toiminut ja pesupiste onneks ihan vieressä!

Uimassa ei olla vielä käytetty, ajattelin kyllä joku päivä tytön kanssa käydä ainakin varpaita kastelemassa :wink Jos tykkää ja on lämmintä, niin miksei voisi vähän uittaakin.. Meilläkin kun on lahjaksi saatuna ihana vaaleenpunainen rimpu niiskuneitiuikkari, ettei jää vallan käyttämättä :)

Meillä on myös seuraava neuvola vasta sitten elokuussa, kun 8 kk tulee täyteen, se olikin neuvolalääkärin tarkistus.. Meillä ei ole mitään erikoisia loma suunnitelmia, miehellä alkaa ens viikolla 4 viikon loma ja katsotaan sitten, mitä keksitään :) Meidän pitäisi varata nyt aika tytölle studiokuvaukseen, otetaan samalla meistä perhekuvat.. Saatiin tommonen lahjakortti ristiäislahjaksi! Aika kiva!

Ootteko muuten vielä kuumeilleet/ suunnitelleet uutta raskautta ja vauvaa ? Aika monethan haluaa heti perään toisen :) Me ei kyllä ihan vielä. Mitä ehkäisyä te muut käytätte ? Mulle kun ei oikein sovi yhdistelmäehkäisyvalmisteet, eikä noi minipilleritkään oikein houkuttais :sad001 huoh..

Jatkatteko hoitovapaalla vai palaatteko töihin äitiysloman jälkeen ? Mä jatkan hoitovapaalla ensi kesän loppuun saakka, eli tyttö olis 1 v 8 kk, kun näillä näkymin olisi mulla edessä töihin paluu ja tytöllä päiväkodin aloitus.. Saatan kyllä heittää töihin keikkaa hoitovapaallakin, kun mies on viikonloppuisin kotona :)
 
Noi onnettomuudet on aina ikäviä. Vajaa kuukausi sitten meidän nuori nainen tippui rattaistaan, siis luiskahti alas. Onneks oltiin kotona kun yritettiin nukuttaa häntä rattaisiin ja toisin kuten Ranskassa yleensä, meillä on "tavalliset" lattiat kaakeleiden sijaan. Niitten kanssa kun oikeesti kävis tosi huonosti. Tänä aamuna meinas tippua meidän parisängystä, mutta sain justiinsa pepusta kiinni ja käännettyä oikeinpäin.....

Muuten meille kuuluu hirveän sekalaista: mies alottaa uudessa työpaikassa maanantaina eikä meillä oo vielä uutta asuntoa sillä paikkakunnalla. En vaan tiedä, että mikäli mies joutuu meidän nykyisestä asunnosta käymään työssään, että miten kestän sen, kun työmatkatkin vie sitten kaks tuntia yhteen suuntaan. Käytännössä se tarkoittaskin varmaan sitä, että mies olis kotona vaan viikonloppusin. Mikäli näin käy, tekis tietty kovasti mieli lähteä Suomeen "pakoon", mutta kokisin itseni vähän huonoksi vaimoksi, jos niin tekisin. Sittenhän en myöskään voisi oll paikalla kun muutettais. Suomeen on joka tapauksessa mentävä ens kuun puoleenväliin mennessä. Päätettiin miehen kans, et mä palaan Suomeen vuodeks tekemään mun kandin loppuun ja tyttö tulee mun mukaan. Päivähoitohakemusta siis väsäämään....

Ja Ranskan kesä on tullut. On kuuma ja tytölle ei pahemmin kiinteät ruuat maistu... Voiskohan hyvällä omallatunnolla pienentää niitä ruoka-annoksia ja antaa enemmän maitoa ja vettä?
 
Onko Nipsu199 teidän neidillä jotain lemmpariruokaa, joka maistuisi paremmin ? Tai auttaisko, jos notkistais sosetta vähän korvikkeella ? Kaikkehan kannattaa kokeilla! Meidän neidin lempparia on aamu ja iltapuuro ( Muksu kaurapuuroa korvikkeeseen tehtynä + 1/2 pilttipurkillista jotain hedelmä/marjasosetta sekaan ) Mango, päärynä ja mustikka-vadelma piltit maistuu ehkä parhaiten :) Jos puuro ei jonain iltana oo maistunut, oon tarjonnut pullosta maissivelliä. Ruokasoseita (kasvis) yritän tarjota mahdollisimman paljon eri makuja, ettei iske kyllästys.. :wink Maitoahan kannattaa aina tarjota, kun kiinteen ruoan päälle tai välipalana vaan maistuu. Vettä oon tarjonnut vasta maidon jälkeen (että siis maha täyttyisi ennemminkin maidolla kuin vedellä) tai hörppyyttänyt ulkoillessa..
 
Meillä on jotenkin kauheen sekalaista tää neidin ruokahalu. Toisinaan rakastetaan ja toisinaan vihataan samaa ruokaa. Tänään meni aamupuuro paremmin kun moneen päivään, mutta kasvislounaan kanssa olikin sit vaikeuksia.... Musta vaan myöski tuntuu, että nyt neiti äksyilee mulle siitä, että vietti viime viikon mummulassa....
 
Me ei tosiaan kyllä olla vielä kuumeiltu uutta vauvaa! Kuhan tän ekan kanssa nyt päästään vuoden-parin päähän syntymästä, niin sitten voidaan alkaa harkita varovaisesti asiaa :D Mulle ei myöskään käy yhdistelmäehkäisypillerit eikä muut estrogeenivalmisteet migreenin ja sen raskausmyrkytyksen takia mikä oli, joten mulle asennettiin hormonikierukka. Vielä toistaseks oon ollu suht tyytyväinen, välillä on jotain ihme vuotoja, mut lääkäri sano et vuodot ekan 6 kk jälkeen asetuksesta on tavallisia. Eipä tartte pillereiden kanssa sählätä, mulla kun meinas ne aina unohtua ja piti olla joka ilta muistutus kännykässä, että muistaisin ottaa!

Mie todennäköisesti meen äitiyslomalta sitten töihin, ellen jo aiemmin, pitää nyt kattoa et miten isukin työllisyystilanne tässä menee (ollut jo jonkin aikaa työttömänä), että jos ei saa nyt töitä, niin taloudellisesti kannattavampaa ois, että mie menisin töihin ja mies jäis hoitamaan tytsyä kotiin. Mut saa nyt nähdä :)

Sillon ku meillä ei kiinteät maistu, ollaan annettu vaan maitoa sit aina, kokeiltu tietenkin ensin niitä kiinteitä ja jos ei mene alas, niin maitoa vaan. Ja vettä kans aina kun maistuu :)
 
Mulle nyt vissiin kuitenkin aloitetaan yhdistelmäpillerit, matalilla pitoisuuksilla kylläkin :) Se jopa parempi vaihtoehto kuin minipillerit mulle.. Kierrukkaan mäkin reseptin jälkitarkastuksessa sain, mutta en laitattanutkaan sitä, ei varmaan sekään sovi :/ Ja se onkin sitten vähän kalliimpi turhake, jos joutuu heti poistattamaan.

Meillä on tänään ollut päivä, kun mitkään kiinteet ei oo maistunut :sad001 Neiti pitänyt tiukasti suun supussa ja kääntää pään pois, selkeästi siis viestii ettei ruoka maistu, en oo väkisin tyrkyttänyt.. Monta kertaa tarjottu, mutta ei. Maito kuitenkin maistunut.. Nyt illalla annoin kokeeksi sitten särkylääkettä ja 1/2 h sen jälkeen iltapuuro, ja maistui, koko lautasellinen meni + maidot päälle. Näyttäis kulmahampaita tekevän.. Ien siis ilmeisesti niin kipee, ettei ruoka maistu.
 
Kysyit Isabell siitä ehkäisystä. Mulla on kierukka, se on helppo. Uutta vauvaa ei nyt just kuumeilla, sitten kun elämä on kasassa ja tasapainossa ja tää esikoinen kasvanut vähän. Joskus 2-3 vuoden päästä ollaan aateltu laittaa uuden yritys alulle ;-)
 
Me ollaan lomailtu koko kesä niin, etten ole täälläkään ehtinyt käydä. Ollaan mökkeilty koko loma, välillä käyty kotona muutama päivä ja sit taas mökille. Kaks suvun mökkiä niin niissä vuorotellen ollaan oltu, toinen 600km ja toinen reilu 100km päässä.

Mulla on ollu tarkoitus, että lopettelen imetyksen tässä 6-7kk iässä, mutta nyt kun ollaan oltu paljon mökillä ja muutama mökkireissu vielä tiedossa loppukesälle niin se siirtyy ja siirtyy. On vaan niin helppo nakata tuo tissille eikä alkaa tiskaileen tuttipulloja kun ei tule juoksevaa vettä lainkaan. Imetys siis jatkunee vielä kuukauden verran :D Tuttipulloahan tuo on imeny heti syntymästä saakka ja 4kk jälkeen silloin tällöin NANnia.

Toista en ole kyllä kuumeillut, tiedostan että semmonen täytyy kai joskus tehdä, mutta ei pitkään aikaan! Mulla on käytössä minipillerit ja mulle ne kyllä on sopinu täydellisesti. Söin normipillereitä ennen raskautta niiiin monta vuotta, että nuo pillerit tuntu luontevimmalta.

Töihin mua pyydettiin nyt syyskuussa ja menen jos onnistuu, että olen työpaikalla vain 3 päivää viikossa ja saan tytölle hyvän hoitopaikan.

Meillä ollaan aika tomeria tuossa liikkumisessa, ens viikolla tulee 7kk täyteen ja tuo jo istuu, konttaa, nousee seisomaan tukea vasten ja jopa kävelee jos esim nojaa rahia vasten joka liikkuu. Huh, taitaa lähteä kävelemään 8kk iässä! :O Aikamoista menoa kyllä, jatkuvasti pitää juosta perässä kun eihän tuo vielä hallitte kehoaan eikä tajua mistään mitään..

Meillä ollaan tähän saakka oltu kyllä tosi hyviä syömään. Tällä hetkellä menee aamu- ja iltapuurot + päivällä 2 ateriaa joko kasvislihasosetta tai jotain hedelmää, marjaa ym. Nyt ollaan maisteltu suoraa puskasta mustikoita ja hilloja ja vaari toi oman maan mansikoita. Hyvin menee alas kaikki pieninä paloina :)
 
Voih, mie tein tänään päivähoitohakemuksen.. Vaikka lokakuun alkuun ja töihin paluuseen onkin vielä jonkin verran aikaa nii kyllä se tuntuu niin hurjalta että kohta meidän pikkuneiti on jo päiväkodissa! Apua :)
 
Kylläpäs teidän neidillä Hilla83 on kiire :wink jos meno on jo noin hurjaa, niin eiköhän teillä jo 8 kk ikäisenä kävellä ja kohta jo juosta :D Ihanalta kuullostaa tuo mökkeily!! Ootteko uittaneet tyttöä järvessä/ meressä ? Tykkääkö ?? :)

MPOP - Onneks sinne lokakuun alkuun on vielä muutama kuukausi aikaa :) Täällä loppuis mammaloma syyskuun lopussa myös, mutta jään hoitovapaalle. Siitä, kuinka paljon teen keikkaa hoitovapaalla en vielä tiedä :)

Täällä on kanssa kova meno päällä, silmät saisi olla selässäkin :D Ryömitään kovaa vauhtia, ohimennen kurkitaan sopivalla tasolla oleviin hyllyihin, lehtikoriin.. Konttausasentoa harjoitellaan kovasti. Pistorasiat kiinnostaisi myös, käytiin ostamassa niihin nyt varuiks suojatulpat :) vaikka kielletään tietysti ja nostetaan pois, jos sinne menossa.

Täällä neiti on ollut ärtsäkkä jo monta päivää, ne hampaat tekee edelleen tuloaan! Noiden puhjenneiden etuhampaiden viereen molemmille puolille tulossa, valkoinen kärki jo vähän pilkistää, tulis nyt ripeesti läpi, niin helpottais :) Särkylääkkeen jälkeen ruoka maistunut ihan hyvin, mutta huonompaa tuo syöminen nyt ollut, ihmekkös... kun ien varmasti kipeä ja arka.

Meillä tyttö saa päivisin nyt maidon pullosta, enään öisin imetän :)

Kuinka paljon teillä nukutaan päivisin ? Monetko päikkärit ja kuinka pitkiä pätkiä kerralla ? :)
 
Ei olla uitettu järvessä muuta kuin varpaita ja käsiä. Siitä kyllä tykkää.
Meillä nukutaan kahet tai kolmet päikkärit, puolesta tunnista kahteen tuntiin. Mitään rytmiä ei ole eli nukutaan kun nukuttaa..

Miten teillä miehet osallistuu lapsen hoitoon? Meillä kyllä muuten hoitaa, mutta ollaan jatkuvasti riidelty aamuista. Nyt kun mies on lomalla niin se haluaisi nukkua kymmeneen, jopa pitempään.. Minä herään kuitenkin joka ikinen yö tuota nukuttaan jos se herää + yö/aamusyötöt, aamulla siis nukuttaa myös minulla. Tuohan heräilee siinä kasin ysin aikaan ja jomman kumman on tietty noustava ylös. Molemmat ollaan siis erittäin aamu unisia tyyppejä.

Välillä tyttö kyllä nukkuu ihan täydet yöunet 10-8.00, mutta nyt taas pukkaa hammasta ja heräilee itkuisena yöllä ja kaipaa silitystä. On herännyt myös syömään viideltä.
 
Munkin pitäis tehdä päivähoitohakemus, alkaen syyskuun puolesta välistä...

Kyllä mun mies osallistuu.. Itse asiassa se on paljon parempi nukuttaja kun mä. Mut on se vähän semmosessa sivustakatsojan roolissa. Kun tuo tulee iltaseittemältä kotiin, niin se on niin silmät sekasin, ettei sillä oo mielessä oikein muuta kun ruokaa ja nukkumaan. Ja naiset, olkaa kiltisti, antakaa mun nukkua!
 
Muuten, meitin tyllerö on ihan hulluna omenaan! Jos näkee mun syövän omenaa, niin pistää semmosen metelin pystyyn, että on pakko nostaa syliin ja antaa nuoleskella ja imeä omenan mehua....

Nukkumisesta... No joo, Ranskassa on nyt kauhee helle, joten nukkuminen ja yöt on aika katkonaisia.... Neiti kun on semmosta hikistä sorttia, joka tuntuu olevan heti pää märkänä. Ja sitten niitä hampaita kun vielä tekee, niin nin.... Muutenkaan tuo oo mikään maailman lahjakkain nukkuja.
 
Me uitettiin silloin kovien helteiden aikaan meidän tylleröa järvessä ku oli tosi lämmin vesi, tykkäs kyllä kovasti! Nytkin aina kun mennään mökille ja mennään uimaan ja jos tytsy jää mummon kanssa rantaan kattomaan niin jalat ja kädet alkaa heti viuhua kun näkeekin veden :D

Meillä kyllä aika kivasti on mies osallistunut kun on olluy työttömänä, nyt tosin sai töitä ja ne on yötöitä, joten saa nähä et jaksaako se enää juuri ollenkaan hoitaa meidän pikkuista, kun on kaiken lisäksi herkkäuninen ja tuppaa heräämään kaikkiin tytön kiljahduksiin yms.. Mut tyty on nukkunu vaihtelevasti, pari viikkoa taas heränny kukkumaan yöllä (ei tosin ole annettu maitoa kun on nukahtanut uudelleen), mut sit viime yönä onneks taas nukku koko yön 21-7. Päivällä on nukkunu parit-kolmet päiväunet ja myös puolesta tunnista pariin tuntiin. Helteillä ei niin hyvin päivällä nukuta, mut nyt on ollu ainaki vähän viileempää, vaikka lupashan ne taas helteitä tulevaks.

Nyt on ruuatkin taas ihan ookoosti maistunu, joskus vähän kiukuttelee mut pääsääntösesti kiinteet on uponnu hyvin. Nyt sit aletaan vähän harjottelemaan sormiruokailua, ostin niitä maissinaksuja, ne on kyllä maistunu hyvin ja sulaa kivasti suuhun. Ja on annettu myös imeskeltäväks kurkku- ja paprikasuikaleita, liissattuja tuoreita vadelmia ja mustikoita kans vähän maistatettu. :)
 
Ja meilla on taysi soselakko paalla. Vahan oon onnistunu hedelmasosetta ja rahkaa antamaan. Maidolla eletaan taalla...
 
Meillä nukutaan myös kahdet tai kolmet päikkärit päivässä 1/2 h - 2 h yleensä. Nyt väsyy nopeammin, kun niin kova meno päällä koko ajan :) Kylvetys alkaa olemaan vähän haastellista (meillä kylvetään joka ilta) kun pyörisi ja hyörisi miten sattuu, ei malta ollenkaan pysyä paikallaan.. Tänään hoksas oikeen kunnolla läpsytellä vettä ammeessa ja voi sitä riemua :Heartred ihana!

Öisin nukutaan ihan ok, heräillään kyllä ainakin 1-2 krt yössä edelleen syömään tai muuten vaan johonkin. Mutta eipä tuo meidän neiti ole koskaan nukkunutkaan koko yötä putkeen.

Tänään aamulla annettiin vielä särkylääkettä, mutta nyt näyttäis hampaat tulleen aika hyvin läpi ja olo alkaa varmaan helpottamaan, ruokakin maistunut hyvin tänään :)

Nipsu199 - Ootko kokeillut antaa vaikka jotain purulelua, omaa lusikkaa, kauhaa tai jotain käteen ruokailun ajaksi ? Meillä se tepsii :wink Neiti katselee ja pureskelee sitä välissä, niin ruokakin maistuu paremmin. Sitten kun siirrytään syöttötuoliin syömään niin en anna enää leluja, oman lusikan toki voin antaa, mutta nyt oon antanut välillä just vaikka purulelun käteen. Jos ei halua lelua antaa niin vaikka oma lusikka :)

Meillä ei oo vielä sormiruokailtu, voisi varmaan joku päivä kokeilla niitä maissinaksuja.. Onhan neidillä jo kuusi hammastakin :D
 
Toisinaan onnistuu jollain lelulla hämäämään, mutta neitiä ei oikein kovin pitkään jaksa kiinnostaa... Mutta kunhan nestettä menee ja hedelmää ja rahkaakin vähän, niin olen tyytyväinen. Anoppi tulee tänään, saa nähdä mitä hän siihen tuumaa. Ite veikkaan, että meillä ei sormiruokailut välttämättä onnaa, koska neiti on perusluonteeltaan sellainen, että tutkii koskettelemalla, ei laita automaattisesti suuhun. Jostain syystä hänen pitää saada "sormituntuma" kaikkiin soseisiin, mutta koskaan ei sormiaan suuhun laita.

Yöheräilyjä on suunnilleen 2x syömään ja sitten jotain tuhtausta/painajaisesta johtuvaa suunnilleen kolmesti. Mutta kunhan ilmat viilenis vähän ja ruuata alkas maistua, niin uskon, että yöheräilykin pienenis roimasti. Ja nukutaan silloin, kun nukuttaa, ei mitään tiettyjä nukkuma-aikoja ;-)
 
Ja päikkärit 2-4krt, 30-90 minuuttia kerrallaan ;-) Eikä ole tämäkään nuori nainen mikään maailman lahjakkain nukkuja, vaikkakin nukkuu sitten hyvin kunhan nukahtaa
 
Meillä on täällä nuhainen ja kärttyinen pikkuinen :sad001 Ei ollakaan oltu koko perhe kipeänä sitten tytön syntymän, mutta nyt on tyty saanut flunssan! Käytiin eilen terveyskeskuksen vuodeosastolla moikkaamassa isomummoa, kun sillä oli synttärit, jospa se flunssa ois sieltä sitten tullut? Ihan on punaiset ja vetistävät silmät ja tukkoinen, räkänen nenä. :sad001 Ihan käy sääliks pientä kun näkee että sillä on tosi kurja olla! Kuumeen rajalla 37.4 mittasin tuttikuumemittarilla. Annoin jo Panadolia, jospa se helpottais :) Ja taitaa ikeniäkin kutittaa ku hankaa niin kovasti purulelulla. Voihan se toisaalta olla että näin hampaiden tulon yhteydessäkin tulee tuo flunssa, eikös monet sano että niin käy? Onko teille kellään käyny silleen että kun hampaita tulee, että tulis samalla flunssa?
 
Takaisin
Top