Heinäkuu syntymäkuukautena

Charlottaa

Satasella mukana keskusteluissa
Näin tämmösiä ketjuja muissa kuukausiryhmissä ja ajattelin tehdä meille oman❤️

Mitä ajatuksia heinäkuu teissä herättää syntymäkuukautena?☺️

Mustaki on ihana kesällä saada vauva ja kesällä ja syksyllä päästä vaunulenkeille (niistä nauttii ihan eri tavalla), mieskin pystyy olemaan enempi vauvan kanssa kun on isyysvapaiden lisäksi kesäloma. Toki vähän mietityttää kuinka kuuma sattuu olemaan kun vauva syntyy ja toki myös olla raskaana kesähelteillä, toisaalta helpompi pukeutua kun voi heittää vaan jonkun mekon päälle 🫣 mut kiva valoisaan aikaan saada vauva mitä pimeeseen kylmään talveen 😄 meillä päin myös kuulemma vauvauintiin pääsee vain kesävauvat. Jos syntyy talvella ei pääse.

Meillä on lokakuinen, tammikuinen ja elokuinen. Ei tää heinäkuu nyt hirveesti eroo tosta elokuusta mut kiva kesällä! Kesällähän on about kaikki muukin kivempaa 🤭Mulla ei oo myöskään ollu mitää ongelmaa kesäkuumalla kunnon helteillä olla raskaana. Oon vaan nauttinu ku kerrankin ei oo kylmä 🤭 tota elokuista odottaessa monet kyselikin että miten oon jaksanu helteillä mut erittäin hyvin!

Joo ainoo miinus on se että vasta heinäkuun loppupuolella se että sit meillä alottaa ekaluokkalainen parin viikon päästä vauvan syntymästä. Lähinnä tautihommia mietin 😬

Mustaki on ihana kesällä saada vauva ja kesällä ja syksyllä päästä vaunulenkeille (niistä nauttii ihan eri tavalla), mieskin pystyy olemaan enempi vauvan kanssa kun on isyysvapaiden lisäksi kesäloma. Toki vähän mietityttää kuinka kuuma sattuu olemaan kun vauva syntyy ja toki myös olla raskaana kesähelteillä, toisaalta helpompi pukeutua kun voi heittää vaan jonkun mekon päälle 🫣 mut kiva valoisaan aikaan saada vauva mitä pimeeseen kylmään talveen 😄 meillä päin myös kuulemma vauvauintiin pääsee vain kesävauvat. Jos syntyy talvella ei pääse.
Onneksi meillä pääsi myös joulukuisen kanssa vauvauintiin. Aikamoinen vesipeto siitä on tullutkin... 😀 Miksi ei talvivauvat paikkakunnallasi pääse muiden mukana uimaan? 🤔 Alkaako ryhmät aina syksyllä ja on heti täynnä?

Vaunu- ja kantoliinalenkkejä sekä kaikkea muutakin vähäpukeista ulkoilua kesä-syysvauvan kanssa odotan. Oli ihan karmeeta olla monta viikkoa sisällä kovalla pakkasella ja tarpoa piiiitkän loskakevään sohjoissa.. Toisaalta jouluvauvan kanssa oli ihanaa käpertyä hämärän hyssyssä vauvakuplaan ja unohtaa kokonaan mikä vuorokauden aika on! 🥰

Meillä ennestään joulukuinen ja tammikuinen niin itestä ihan parasta saada kesävauva❤️ sillon kun alettiin kolmannesta puhua niin sanoin miehelle et sitä vauvaa yritetään sillein et laskettu aika osuu kesälle😁
Ja heinäkuu on mun lempi kuukausi❤️

Ihanaa saada kesävauva🥰 pääsee hyvin käymään vaunulenkeillä ja kesäloma-aikaan nähdä myös päiväseltään läheisiä vauvan kanssa. Ei tarvi myöskään tehdä niin paljoa hankintoja heti vauvalle eikä itselle äitiysvaatteiden muodossa, kun voi vetää mekkoja ym huituloita päälle pari viimeistä kuukautta. Kesällä on myös valoisaa ja unentarve vähäisempi, niin jaksaa varmaan paremmin valvoakin🤔

Olen iloinen, ettei tarvitse miettiä mistä löytäisi päälle mahtuvia talvivaatteita tai pelätä liukastumista kun on viimesillään raskaana. Toisaalta vähän jännittää, miten jaksan kesällä hoitaa kasvimaata ja -huonetta, ne kun on mulle vähän semmonen intohimojuttu ja en haluaisi luopua asiasta edes yhdeksi kesäksi. Pitää vain helpot kasvit valita tulevalle kesälle ja yrittää olla moittimatta itseään, jos ei jaksakaan. Mies kyllä lupasi jeesailla, joko hoitamalla pienokaista, jos haluan puuhastella hetken itsekseni ulkona tai sitten hoitaa kasteluita yms. Heinäkuu on kyllä syntymäkuukautena aika spesiaali meille, kun la heittää vain yhden päivän miehen syntymäpäivästä ja kaksi päivää mun äidin syntymäpäivästä. Toisaalta noista rapu-horoskoopin omaavista yksilöistä on kokemusta, että ovat aika tuittupäisiä ja määrätietoisia, mutta onneksi myös välittäviä ja rakastavia. Lisäksi mies yleensä on heinäkuun lomalla, niin voidaan mahdollisesti järkätä, että hän olisi pidempään kotona. ☺️

Miustakin ihanaa saada kesävauva 🥰 toivottavasti ei olisi ihan hirveät helteet, viimeisillään raskaana on varmasti ihan tarpeeksi tukalaa muutenkin. Voi olla rennosti väljissä mekoissa, eikä tarvitse miettiä kerrospukeutumista niinkuin talvella.

Heinäkuu on sitä ihana, että saa olla vauvan kanssa molemmat kotona kuukauden samaan aikaan kun kesäloma osuu siihen niin hyvin, Sitten lokakuussa taas töihin ja joulukuussa pariksi kuuksi Käpertymään kotiin. Mies odottaa jo täysillä vauvan kanssa menemistä ja ollaan jo hankittu juoksurattaat, jotta pääsee sitten juoksemaan niiden kanssa. Äitiyspakkauksen talvivaateetkin ovat sitten sopivia kun tulee talvi ja kylmempi eikä jää käyttämättä.

Toinen lapseni on myös syntynyt kesäkuukautena. Silloin raskaus sujui hyvin, vaikka olikin lämmin kesä. Oli kiva, ja tavallaan helppokin vaatteiden puolesta olla raskaana kesällä. Sairaalasta vauvan kanssa lähtiessäkään ei tarvinut itsellä hysterisoida vauvan tarkenemista auton ja sisätilojen välissä. Sitten myöhemmin on ollut kiva järjestää synttäreitä, kun on voinut vieraat olla myös ulkosalla sisätilojen lisäksi. :Black Sun With Rays::Ear Of Rice::Cherry Blossom::Blossom:

Tosi ihanaa saada just kesävauva. Meillä lähisuvussa suurin osa on syksyn lapsia, ja loputkin keväällä syntyneitä. Eli lähisuvussa ei ole kesällä syntyneitä ihmisiä lainkaan.

Myös vaatteiden hankinnan helppous itselle ja vauvalle kesäksi on helpompaa. En usko tarvitsevani oikeastaan äitiysvaatteita, vaan pärjään jo olemassa olevilla tosi pitkälle. Jos nyt järjetön vatsakumpu kasvaa, niin sitten täytyy katsoa.

Ja odotan kyllä kovasti vaunuilua loppukesästä ja syksyllä. Syksyn lapsena se on mun lempiaikaa muutenkin. ❤️

Takaisin