Heinäkuu 2012

Heihoi, hiljaistakin hiljaisempi heinäkuu! Tai ainakin palstahiljainen ;)

Takulle paljon paljon paljon onnea uudesta ihanasta pienestä tyttärestä! Ja muulle perheelle tietysti myös :)

Kesä on vihdoin tainnut saapua, ja väki luuraa ties missä puuhissa, eikö? Mä tulin viihdyttämään itseäni teidän seuraan, kun töissä on aivan superhiljaista hetkellisesti! :O Sovittiin kollegoiden kanssa lounastreffit tonne Namaskariin, joten vatsahan tässä jo kurisee ja odottaa herkkujen ääreen pääsyä ;)

Ja Pranis se taitaa olla rakkauslomalla ukkonsa kanssa? Tuu sit heti kertoo kaikki!

Tiedättekö, nyt on PAKKO avautua. Mun täydellinen anoppini mokas eilen sitten aika railakkaasti! Se meni leikkaamaan Joonan tukkaa kysymättä lupaa!!! Ja siis ihan päin vittua, mua oikeesti itkettää kun ajattelenkin... sillä oli ne niskakiehkurat, jotka olin joka tapauksessa ajatellut nyt lomalla käydä saksittelemassa pois, mutta nyt ne on jossain imurissa! Niiden piti tulla vauvakirjanväliin, niitä oli varta vasten sinne säästelty!
Ja tosiaan se leikkaus... ei vittu! Ihan päin honkia! Niskatukka nyt vielä menettelee, sitä saan korjailtua itekin, mutta otsatukka. Sellasta epätasasta söherrystä ja sen verran lyhyeks (jäi pari senttiä) ettei sitä voi enää oikein pelastaakaan. Mun sydän itkee verta, mun pieni kultakutrinen poikani :'(
Tässä vaiheessa alkaa jo olla ihan se ja sama suostua isin ehdotukseen kesäsiilin vetäsystä, se taitaa olla ainoa "pelastus". Harmittaa! Että se niistä Tuiksin kehumista vallattomista pellavakiharoista :D

Hullujen nettikirppistelijöiden löyhistä kukkaronnyöreistä minäkin olen joskus päässyt osakseni. Onnea siis Amppu! Se on aivan käsittämätöntä, että jotkut ihan oikeesti ovat valmiita sellasia summia niistä maksamaan, mutta eipä se ole multa pois. Pääsen halvemmalla, kun ostan itse uutena ne kaupasta ja myyn sitten pois - saatan jäädä jopa plussalle. Monet Lindexin Bamse-trikoopaidat oon myynyt sillain, et on jäänyt monta euroa enempi rahaa itelle kuin mitä oon kaupan tiskille kantanut.

Mä taidan olla kipeä. Eilen oli hyvää aikaa shoppailla ihan vaan itsekseni! Ja mitä mä tein? Käväsin pikaseen parissa liikkeessä sekä prisessä ja lähdin himaan. Ostoskassissa ei ollut MITÄÄN! Uskomatonta! Ois pitänyt mennä kirpparille, ihan vaan fiilistelemään :D

Kiva nähdä myös noita Veetiä ja Ilonaa kuvina! :) Jotenkin tuo Ilonan kuva etenkin on hirmuisen ihana!

Syksyllä taitaa olla taas siis lisää päivähoitolaisia? Amppu the supermama siellä nyt ainakin rauhoittuu, teidän vanhin kuitenkin on jo tosi iso poikanen osa-aikahoitoon mennessään. Sitä paitsi Joona ainakin on sitä mieltä, että hoidossa on KIVAA! (tosin mun blogista voi käydä kurkkaamassa, että kuinka kivaa siellä vikana päivänä ennen kesälomaa oli :D)
Ja toisaalta, ne kaks pienempää ansaitsee kyllä kans äiskän huomiota, ettei isoveli vie kaikkea ;)

Eiköhän se alkais sitten olla aika tehdä vielä hetki jotain muka-töitä, niin voi hyvällä omalla tunnolla lähteä sitten syömään. Huomenna onkin ihana vapaapäivä! On kertynyt noita saldoja tuossa "vähäsen"; joten pidän nyt tällaisia irtovapaita ja teen puolikkaita päiviä, kivaa!
 
Voi eikä Sanna! Tai anoppi paremminkin.... Nyt täytyy uteliaana kysyä miten anopin kohtasit? En tiedä mitä itse olisin tehnyt, mutta naamasta olisi näkynyt varmasti, että nyt tuli mokattua pahemman kerran. Sinne meni haituvat pölypussiin :( Voi tympeys.

Rakkausloma alkaa vasta huomenna iltapäivällä, mutta äitini tulee jo tänään valmiiksi paikalle. Sen tulemiset kun yleensä on vähän sinne päin, niin parempi että on jo tänään paikalla, koitetaan kestää saman katon alla. Yritän myös olla ajattelematta mitä täällä tapahtuu kun olemme pois. Onko tuliterä paistinpannu naarmuilla, jotain rikki, syöty vain herkkuja jne.. Siitä en ole huolissani että pärjäävätkö täällä Valon kanssa kaksin :)

Jaaha, mukula ei malta alkaa päiväunille. Pakko mennä kovistelemaan ;)
 
Moikka moi ja ihanaa heinäkuuta!

Oh shit, ei voi muuta sanoa Sannan anopista. :-/ Multa ois saattanut tulla muutama sulosananen... Minun anoppi tietää, että on ihan turha odottaakaan mitään kaunisteluja. Sanoikin tässä yksi päivä tytölle, että hän ei uskaltaisi tehdä tukalle mitään, jos ei olisi ehdotonta lupaa. :-) Saksin itse tytölle viime viikolla polkkapituisen tukan.

Pranametriiii, täälläkin odotellaan sitten kuherrusloman kuulumisia! ;-)
 
Kiitos ymmärryksestä ihanat!
Mies oli tosiaan hoitanut puhumispuolen, mua kiukutti edelleen niin paljon tänään illemmalla kohdatessa, että päätin nyt vain tällä erää niellä kiukkuni. Anoppi kyllä sanoi olevansa todella pahoillaan ja tunki rahaa kouraan, että voin viedä Joonan parturiin... Vaan ei se auta, ei se ikinä tuo niitä ihania pellavakiehkuroita takaisin. Ei etenkään, kun Joonan tukka on selkeästi nyt kovalla rytinällä tummumassa!
Ehkä tämä oli viimeinen kerta, kun se tekee mitään kyselemättä. Mur!
Muuten se on maailman paras anoppi, joten ehkä mä pääsen tästä yli.

Pranikselle ja miehelle siis mukavaa huomenna koittavaa lemmenlomaa! <3


 
Hellou!

Lämmintä piisaa! Ihana kesä! :-)

Käytiin lapsosten kanssa pienellä retkellä leikkipuistossa. Neitokainen veti sellaisen herneen ja niin syvälle sieraimeen, että huutoa ja riehumista sai rauhoitella tovin jos toisenkin. Oisko verensokerit alkaneet painua vähän liian alas, kun syömisestä oli jo aikaa. Minä olen ihan älyttömän kiukkuinen, jos en ole syönyt pitkään aikaan. Mulla tuo verensokerin laskeminen vaikuttaa noin. Ja pyörryttää kans. Tytöllä taitaa olla vähän sama homma. No, onneksi oli pillimehua ja muumikeksejä hätävarana. ;-)

Nyt molemmat lapsukaiset vetää sikeitä ja minä hörpin päiväkahvia. Isukinkin pitäisi kohta kotiutua - sillä alkaa tänään kesäloma! Viisi viikkoa pitäisi toisiamme tässä kestää. ;-) Elokuun alussa onkin tiedossa oikein kahdenkeskinen lomareissu, kun mennään 300 km päähän tupareihin ja lapset menee yöksi mummoille. Hiukan hirvittää, että miten tuota pikkumiestä raaskii jättää yöksi mummon luo. Neitihän on jo tehnyt monet yökyläreissut ja hyvin on mennyt.

Naapuri alkoi suristella ruohonleikkurilla, joten jospa minäkin...
 
No terve, terve!

Tauolla arjesta ja koneesta.  Tuli semmonen äkkipäätös, että nyt tai jos ei koskaan..  Pakattiin kampetta matkalaukkuihin ja ajettiin KeskiSuomeen. Mökille. Saareen. Rauhoittumaan. Kyllä kannatti! Eipä tuolla olla oltukaan kun viimeksi Venlan ollessa puolivuotias pieni vauva! Paikat olivat ennallaan ja maisemat yhtä ihania kuin ennenkin . Täytynee lähteä uudestaan pikapuoliin, sillä KALAONNI ei suosinut muita kuin Venlaa. Ja hänenkin pikku särki laskettiin järveen kasvamaan.. 

Hienosti Venla asettui sinne saaren askeettisen elämän rytmiin. Kertakaikkisen hienosti. Saunaan uimaan saunaan uimaan saunaan uimaan... Hampaatkinpestiin mustikan varpujen seassa mättäällä. Illan, pienen hetken hämärää, valaisi ikivanha öljylamppu pöydän yllä.Sen "tuoksua" tuo ensin kummastali, siinä kaikki. Istua törötti tukka sekaisin rantakalliolla ja kertoi katselevansa sitä  "miltä maailma näyttää!" 

Vaan kaikesta tuosta lisää joskus blogin puolella, kuvien kera. Paitsi, että kyseisen palvelimen kuvien latauksessa ja jakamisessa on kuulema ollu jonkin sortin "vaikeuksia". Toivon vaan, etteivät kaikki jo ladatutu kuvat ole kadonneet taivaan avaruuteen.


SANNA!!!! Mitä ihmettä se sun anoppi oikeen ajatteli! Siis siis siis.. Minua pistää vihaksi. Vaikka ois kuinka kiltti ja ihana ihminen, niin silti. Toisen lapsen tukkaan ei kosketa! Voi herranen aika. Jos joku (tod näk mun mutsi) tekisi noin, niin huuto olisi kamala. Kuuluisi kahteen seuraavaan pitäjään, pudottaisi linnut taivaalta ja kaataisi metsät, kun palaisi kaikuna takaisin. Pee Eee ja  Ärr. Ei ei ei!


Pranis se sitten miehineen jossakin lempeilee. Ei keretty teille ilta, eikä aamukylään. Siinä sillan mutkassa vielä viestiä laitoin mennessä, mutta tuleehan nuota uusia kertoja! Me tultiin takaisn kun te olitte jo vissiin lähteneet ja kello oli silloinkin jo yli kymmenen illalla. Mutta onnellisia hetkiä teitille "pupuset"...

HEnnas. Joo pientä rähinän poikasta saattaa tälläkin suunnalla esiintyä verensokerien heilahteluista. Sekä äitillä että tyttärellä, että isännällä. Toisinaan on semmosta vesomista tuo jääkaapille porukalla ryntääminen. Sitte kulmat kurtussa murustellaan jotakin kiireessä haukattavaa, ruoanlaitto ruokaa ja juomaa.  KEsähelteellä varsinkin. Nyt automatkalla huomasin, että eräs kelpo kiukunlievittäjä oli SALMIAKKIPÄÄKALLOT ja sitruunavissy! Ipanalla mansikka pillimehu. Takapenkillä se nuoleskeli pääkalloja naama irveessä ja hörppi mehua päälle. Ja jo taas maistui lihapiirakkakin hyvältä!


KESÄKUUN puolella olitte keskustelleet netti-ym. ostoista. Nyt ois mun löydettävä pikaseen säälliset juhlakamppeet koko porukalle. Siis semmoset juhlavetimet ja kengät joilla ilkee mennä kirkkoon. ( hiki hiki hikhi) Me ollaan semmosta sakkia että jakkupuvut on hiukan kulmikkaita ja leningit tönkköjä... JA mies perus puvussa näyttää mafiapomolta. Että haastetta piisaa. Pitää vissiin maanatain lähteä saalistusmatkalle ja koittaa vaikka jotain ommella, jos ei muuta. Mut ne kengät.. meneekö nää sadankilon perhoset paljain varpain? Taitaa kirppiksen seireenit huudella jälleen.  Illan tanssit on sentään navetan ylisillä ja sinne ajattelin, että kaappasen kylän teatteripukimosta mulle ja isännälle heimohameet. (ehkä)


jaaha..meillä herättiin päiväunilta. palaillaan taas.

 
Huomenta!

Voi, mulla on ollut ihana viikonloppu! Perjantaina oli vapaapäivä, ja perheen miekkosetkin karkasivat mökille, joten olin IHAN YKSIN! Voi miten tuntui kivalta! Laitoin musiikkia soimaan, poksautin ihan vaan itseäni varten pinkin aidon shampanjan (joka oli jäänyt pölyttymään kaappin valmistujaisista, nyt vaan tuntu hyvältä hetkeltä. Itsehän en edes kuohuviiniinkään juuri koskaan rahojani laita :D) ja rupesin laittautumaan. Näin mun parhaita tyttökavereita illalla ja olin niiiiiiin onnellinen! Aamuyön tunteina rymysin kotiin, tyhjään kotiin! Eilinen meni koomaillessa ja kaikkea mahdollista herkkua syöpötellen ja mun miehiä ikävöiden. Kuuteen mennessä olin jo ehtinyt tehdä sellaisen polun sohvalta ikkunalle katsomaan, joko se auto näkyis. Kun pojat vihdoin kahdeksalta illalla kotiutuivat, niin mä olin jo ehtinyt kerryttää niin suuren ikävän, että meinasin pakahtua onnesta! <3
Jos sitä joskus onkin ajatellut olleensa onnellisista onnellisin viettäen huolettomana sellaisia viikonloppuja, kuin mulla oli perjantaipäivä, niin kyllä mä silti valitsisin tän mun tän hetkisen elämäni ihan koska vaan! Ihanaa! Hattaraa ja vaahtokarkkeja ;)

Maariselle moi! Tosiaan, sulla ei blogissa kuvat näkynyt, kun yks päivä siellä vierailin! Toivottavasti eivät iankaikkisesti ole karanneet sieltä!
Tervetuloa mökiltä takaisin!

Ja kiitos sympatiasta anoppi-parturia kohtaan! Nyt onneks jo oma silmä on tohon vähän tottunut, en siiliä haluis kuitenkaan... kismittää tapahtunut silti.
Ja tiedätkö, mä en ole ainoa, joka on näin karun kohtalon joutunut pienen lapsensa tukan kohdalla kokemaan! Yks hyvinkin läheinen ystävä raportoi oman anopinsa toimista saman vissiin vuos sitten, ja samainen ystävä oli puistossa kohdannut toisen äiti-ihmisen, jonka tyttären tukka oli silvottu anopin (mummin) toimesta! Mitä ihmettä liikkuu niillä ihmisillä päässä, ihan totta! Etenkin kun meidän perheessä miehilläkin saa olla pitkä tukka, mä kiehuinkin, että leikkais jumalauta oman poikansa tukan, eikä mun pojan tukkaa ;) (Okei, Joonan tukka kasvaa nopeammin, mieluummin se, kun miehen tukka)

Hennas, jep, etenkin kesäaikaan on erittäin fiksua pitää laukussa jotain keksejä tai smoothie/mehupurkkia. Pelastaa monelta tilanteelta! :)
Koittakaahan siellä isännän kanssa kestää toisianne viisi viikkoa! Meillä se pari viikkoa yhteistä lomaa on ihan hyvä, jos ois enempi, niin tuskaa se tuottaa, ihan totta! :D (Tänä vuonna taas on vaan viikko, joka tuntuu kyllä vähän vähäiseltä... noh, ehtiihän siinä. Muumimaailma ja Puuhamaa, mennään Joonan ehdoilla ja unohdetaan aikuisten lomamielihalut :))
 
Moi!
Tulin käväseen ilmoitus asialla. Laitoin uuden.. tai siisrsin vanhan blogini uuteen osoitteeseen.http://sateenvarjokuvastin.blogspot.fi/  Edellinen palvelin on ainakin elokuun alkuun jumissa, kuulema, ja meikäläisen hermonriekaleet sekä jutujuuret ehtivät  kadota niin pitkässä ajassa. Joten siis tuonne tulkaa kuikkimaan. Koitan laitella hiljalleen "osastoa" kuntoon!
 
Moikka vaan!

Tervetulotoivotus Maarinen! Joo, siis mullahan on myös blogi ollut tuolla samalla alustalla, joten täytyi siirtyä muualle... Ei pysty odottamaan sinne elokuuhun asti. Sitäpaitsi mulla on Piltin vadelma/banaani-puuron buzzaus menossa ja "tärkeitä" juttuja (hah!) raportoitavana, joten kyllä pitää päästä laittamaan asiat linjoille jo aiemmin. ;-)

Sanna, oletkin päässyt viettämään oikein rentoa vapaa-aikaa. On varmasti ihan tarpeen kaikenlaisen työhässäkän ja tukkaepisodin lomassa. ;-)

Meillä ukko huhkii nyt toista lomapäiväänsä terassien laitossa. Siis ei niitä tarvitse rakentaa, vaan ihan vaan pestä ja käsitellä suoja-aineella. Kyllä siihen yllättävän paljon aikaa uppoaakin...
 
Moi!
Kotin aamulla väittää miehelle, että änään on torstai... että soittaa nyt hyvvä ihme sille pojalleen ja onnittelee. Että syntymäpäivät sillä 18v jäppisellä olisi.. Noh. Ei ei. Se on keskiviikko sanoo kalenteri puhelimessa.

Puhelimessa. Minulta HAJOSI puhelin! pee ee ja ärr. kuuluisat. Se on mykkä kuin saunan kiuas. Soitin Soneralle, koska on se sopimus. Olisi ollut sielä marraskuulle asti maksettavaa, niin laite olisiolllut OMA. Noh, nyt lähettävät takuu kuitin, koska sitä takuuta on jäljellä. Korjaavat puhelimen. Maksan siitä kojeesta jäljellä olevat 18€ . Korjuuseen menee kuulema se pari kuukautta, että pakko tähän väliin on jokin koje kehittää. Nyt mulla on tuommonen pentujen kapula. Ei pysy kasassa kuin kumilenksuilla. EIkä siinä kuulu soittoäänet... ja latauksessa pitää olla koko ajan. Great! Sitte koitan kumilenksujen välistä kuikistella, että onko joku soittanut. 

Tossa kun tuskittelin niitä hääjuhla vaatteita, niin nyt olen saanut ongelmiin ratkaisun. Ja vieläpä aivan ilmaiseksi. Löysin kätköistäni kankaita ja pistin ompelu-urakan käyntiin. Käykää blogissa kuikilla. Minnä ooooon niin hyvilläni. Nyt pitää enää olla viikon vesi paastolla, että saan juhlasaappaista vetoketjun pohkeen päältä kiinni. Onn "hoikkina" vuosian ostanut Riikasta ihanat pitsivarsi saappat ja nyt ne on niin sanotusti "täynnä" Onnes mulla on tuommoset hoikanpuoleiset kintut, vaikka painoa on tullut niin pohje on sentäs "normaali". ... (anteeksi, ketä kiinnostaa)

... hasuskuutusta:

Meillä oli tässä yhtenä aamuan kaikilla hiukan köhää. Yskähdeltiin aamiaspöydässä vuoronperään. Venla haukotteli syöttötuolissaan ja tokais, että SYÖKÄÄ JA YSKIKÄÄ, KOKO PERHE!  

OK. TÄSSÄ pikaiset naputelut. Meen käväseen tytön kanssa pihamaalla. Vesisateessa.
 
Hei!
Taitaa väki olla yhä kesälomien ihanassa lepotilassa. Ja minäkin ponnahdin päiväunilta. Oltiin aamulla kaupoilla ja pisti niin tajuttomasti ramaseen, että oli pakko vetästä nokoset. Tuo jatkuvanoloinen sade saa ihmisen uneliaaksi. Vaan, kuinka ollakaan, kun heräsin, niin aurinko helottaa täydeltä terältä! Eilen meinasi olla aivan syksyn tuntua ilmassa sen sateen ja synkkyyden vuoksi!

Sanna-muorin (hih).. Oma aika kuulosti ihanalle! Sitä tarvitseisi kyllä jokainen! Huomasin ite eilen, kun mies oli pois päivän, niin sekin jo tuntui "omalta ajalta". Saati sitten että saa mennä ihan itsekseen ostoksille ja olla ostamatta mitään! Se että ei tarvitse kaiken aikaa olla jakamassa kaikkea toisen kanssa ja ottamassa huomioon.. Venlakin oli eilisestä riemuissaan. Kertoi isälleen, kuinka ME oltiin täällä ihan kahdestaan ja mitä kaikkea kivaa me tehtiin!!!! 

Pranametri. Jokos sinä oot toipunut kahdenkeskeisestä ajasta ja äidin jättämistä "jäljistä" ? Tuuhan kertomaan kuulumiset! Meidän KeskiSuomen reissu jätti minuun sellaiset jäljet, että tekisi mieki muuttaa sinne. Tajuttiin, kuinka erilaiset nämä maailmat ovt ja kuinka paljon me kaivataan sitä keskisuomen valoisuutta. Se, että vielä yöllä, puolikahden aikaan on täysin valoisaa... Ja täällä "etelässä" pimeys heittää huppunsa jo kahdentoista tienoolla. Ja ne järvet. Sinne mieli kaipaa! Oikeen itkua sopersin kun miehelle tätä yritin selittää. 

Ja oishan siellä suku ja serkut. Venlallekin aivan samanikäisiä serkkuja. 

Noh. Nyt tuntuu yksipuoiselta jorinalta..

Se vielä että Meidän pieni iso tyttö on sitten jotenkin oppinut kuivaksi. En oikeen ees muista , milloin hänellä olisi ollut yölläkään vaippaa! Enkä liioin sitä, milloin meille oilisi vaippoja ostettu! Kummallista! Kait sitä on jotain tässä huomaamattaan oikein tehnyt! 

no niin.. moi tälläerää.
 
Morjes!

Nyt on kai jo toivuttu lemmenlomasta ja sitä seuraavasta maanantain maaseutuvierailusta. Kumman väsyneitä ollaan oltu koko porukka, vaikka loman luulisi päinvastaisen olon tekevän. Noh, rentouttavaahan se oli, mennä aikuisten tahtiin välittämättä päiväuniajoista, eväistä, vaipanvaihdosta tai vessailusta. Lauantaina jopa tungimme itsemme elokuviin katsomaan ihan mitä vaan ettei olla heti kymmeneltä nukkumassa, kuten tavallisesti :) Ihanaa oli!

Valolla meni mummun kanssa hienosti, ainakin mummun mukaan ja mitäpä sitä epäilemään. (?) Mummu tietenkin törttöili tapansa mukaan jonkinverran, mutta koitamme ajatella positiivisesti ja pyydellä muilta asukkailta anteeksi parhaamme mukaan. Äitini oli jättänyt lauantaina paskavaipan saunan pukuhuoneen roskikseen haisemaan... Keskiviikkona lenkkisaunan aikaan pääsin tyhjentämään roskiksen ja vieläkin haisi. Täällä ei omilla avaimilla pääse saunaan. Ja oma vessa haisi ihan kuselle :/ Äitini oli nostanut Valon pönttöön heittämät (pissan sekaan) käsipyyhkeen ja sukat  vain pesukoneen reunalle valumaan. Uuuh! Että osaavat ihmiset olla erilaisia. Herkkuja olivat tietenkin syöneet, se mummulle suotakoon, niin ,että äitini ihmetteli kun ei enää sunnuntaina syönytkään tuuttia tai karkkiaskia...
Että näin. Valokin on ollut niin puhki, että on nukkunut jopa puoli kahdeksaan asti aamulla, mikä on kyllä pienoinen ihme.
Saunassa muuten Valo oli sanonut mummulle, että "mummu, sulla on valtavat tissit!" Äitini oli koittanut lieventää sanomalla että ei ne nyt ihan valtavat ole. "No isot sitten", totesi Valo.

Vaan on se kotimaan matkailu kallista! Hyvänen aika. Samalla summalla jo lentäisi jonnekin koko perhe! Syömiseen varsinkin uppoo euro toisensa perään.

Maarinen, kotiseuturakkaus kuulostaa haikean kirpaisevalta. Minä kun olen muuttanut niin paljon, ei lapsuudenmaisemia juuri ole ehtinyt rakkaaksi asti tulla. Muistoja on kuitenkin, mutta ei kiintymystä. Tampere se tutuin taitaa olla ja sitä kotipaikkana pidänkin, eniten siellä olen asunut ja äidin puolen sukuakin siellä riittää.
Tulkaa vaan Keski-Suomeen! Mekin ollaan täällä :) Ja viihdytään, ellei nyt koko Suomen synkistävää talvea oteta lukuun. Lumessa on puolensa ja puolensa.
Juhlavaatteiden miettiminen omalle kohdalle on aina urakka. Tunnut selvinneen siitä kunnialla, peukut sille!

Venlan tokaisut tulee kyllä paljon pienemmän neidin suusta kuin voisi kuuleman mukaan päätellä. Lieneekö iästä kiinni. Valokin väläyttää usein. Tässä viimeisimpiä:
Oletko tyttö vai poika? -Olen pelkästään Valo.


Yhteisille lomille tuuletukset, olivat sitten lyhyitä tai pitkiä ja omalle ajalle aaltoja. Kaikkea tätä tarvitaan yhdessäolon lisäksi. Sannahan sen pääsi tuntemaan, miltä oikea kaipuu tuntuu<3

Eväät on oltava mukana meilläkin, vaikka kauas ei mentäiskään. Aamupala on lähes aina niin pieni Valolla ja ulkona viihtyy hyvin kesällä. Banaani ja vesipullo auttaa pahimman yli lounaaseen saakka.

Sadesäätä luvassa huomiselle ja taidammepa leipoa pullaa. Edellisenä sadepäivänä tehtiin sämpylöitä.

Pidetääs sadetta seuraavat päivät :)
 
Heippa!

Voi että, tuoreita kotona leivottuja sämpylöitä! Et oo Pranis ainoa, joka noista nyt ihan parin päivän sisään on jutellut. Ja minä en vieläkään ole saanut aikaiseksi, mutta josko jo viikonloppuna!

Ihana rakkausloma kuulosti teillä olleen! Ja spontaaniutta leffareissun muodossa, hyvä hyvä! Hauskaa, että spontaani leffareissu = mentiin, ettei nukahdeta vielä :D Niin on elämä muuttunut. Ja totta turiset myös tuosta kotimaanmatkailun kalliudesta, vietävän kallista hommaa joo on! Toki sitä vois yrittää tehdä jotain erilaisia ratkaisuja ja tehdä ruoat jossain leirintäalueen köökissä, mutta jos ei siellä leirintäalueella muutoin ole, niin hankalaahan se on. Mä ite mieluusti lähtisin muutaman päivän kaupunkilomalle eurooppaan kuin kiertelisin Suomea, mutta meillä iskä on eri mieltä. Mies kyllä tykkää ulkomaanmatkailustakin, mutta jostain syystä se ei halunnut ainakaan viime vuonna lähteä Joonan kanssa... Noh, ehkä vielä jonain päivänä! Tai sitten nappaan ipanan ja mennään kaksin ;)

Blogaukseen muuten jää todella koukkuun, kun sen aloittaa! Eli ihan ymmärrän Maarisen ja Hennasin tuskailun blogialustan jumituksessa.
Tosin meidän perheblogia jos nyt viime aikoina on katellut, niin sen verran hiljasta siellä on ollut, että huomaa mun olleen taas muissa puuhissa... Ärsyynnyin jossain välissä bloggeriin, kun jostain syystä se ei tee mulle enää niitä kappalejakoja sinne blogisivulle! Siis kirjoittaessa näkyy, mutta jotain tapahtuu siinä välissä. En tajua! Ehkä pitää siihenkin sitten joskus perehtyä, jos siellä on jotkut html-systeemit ja juttuset sekaisin. Minähän en niistä niin ymmärrä ;)

Meillä täällä töissä on aivan superhiljaista! Eilen vietin pari päivää surffaten ja tehden lopullista valintaa uudesta puhelimesta, tänään olen sitten päivitellyt puhelinta ja tutustunut sen toimintoihin. Mulla uhaks siis olla sama edessä kuin Maarisella, vanha puhelin uhkaili lahoamisellaan. Puolisen vuotta sitä ihmettelin ja tuumailin, eilen mies hermostui mun tuumailuihin lopullisesti ja käski kaupoille :D
(Nyt mulla on nokian c6-01. Aika kiva, ja vaikuttaa just passelilta mun käyttööni nähden!)

Jahas, johan se alkais olemaan ruoka-aika. Onneks on jo perjantai, tää viikko on niin madellut, kun ei oo mitään oikeeta tekemistä! Mun esimieskin on lomalla, ni en voi sille kitistä ja nurista tai pyytää sitä keksimään jotain. Toki on ehkä hyväkin, että täällä on hiljasta vähän jokaisella työntekijällä, ehkäpä kaupunkimme nuoret voivat nyt hyvin? :) (Aika uskalias toive.)
 
Moi, mussukat! (he, aina kun joku sanoo juuri noin, niin minulla tulee ajatus, että huutelee se siinä sukkien perään. "moi mu sukat..") Ja naurattaa!!! (vähän niinku kerran, kun eräs herrahenkilö lähti nuotiolta nurkan taakse tarpeilleen, vastasi siellä samalla puhelimeen, että "hei kaveri, ei olla nähtykään aikoihin..." silloin kyllä meillä muilla nauru maistoi)

Eli, mulla on tylsää ennen hää verailua! Jopa niin tylsää, että menin fasenbookiin kirjautumaan. Ja nytte ei sielläkään ole ketään kun KAIKKI tekee jotin oikeeta. plääh. Täällä talossa kaikuu raskas kuorsaus isännän ja tyttären toimesta.

Oiiii, kukas se siellä taas leipoi sämpylöitä?!?!? Aiheutti sen että muistini palautui. Muistin, että meillä on pakkasessa kotitekoista leipää.Ja kylläpä maistui!

Sanna. Pitäskö sun kokeilla sieltä ulkoasu jutusta jotain toista blogipohjaa, jos vaikka saisi toimimaan silleen sen kappalejaon? EN siis ole mnä mikään haka näissä.. mutta koittaisin. Ehkä. Onhan se pikkusen hankala lukea pötkötekstiä. Samallai kun vaun.sivujen yksityisviestit tekee kaiken pötköön. Olen koittanut sinne kirjottaessa lisäillä kappaleiden väliin liudan tähtiä, että selkeytyis**************************************************** näin. Konstit on monet, sanoi mummokin.

Ihanasti Pranis katselet äidin hommia sormien lävitse. Tosin kakkavaippa taloyhtiön saunassa kuulostaa karmealta teinipilalata. Mut eikös sun äiti ollutkin varsin nuorekas? 
Hyvä, muuten että nää lapset osaavat itse päättää syövätkö makeaa montapäivää perättäin, vai ei. Liika on liikaa ja se siitä. Ja varsinkin, kuten teilläkin, kun se karkki ei ole mikään "juttu" josta tapellaan, niin eipä tuohon tule mitään erityistä suhdetta.  Maailma on täynnä kaikenlaisia muita hienoja makuja ja karkki on VAAN yksi niistä! Meilläkin Venla ja iskä keräsivät tänään heinänkorret täyteen metsämansikoita ja napostelivat niitä juhlakatoksessa sateen suojassa! 

Semmoista juttua tänään!





 
Mussukat ja eipä olla nähty pitkään aikaan, ovat oikeassa paikassa hyviä lohkaisuja :D

Muutenkin nuo väärin kuullut tai ymmärretyt tilanteet on hupaisia. Tässä meillä kävi sellainen hauskuus, että äitini oli kertonut siskolleni nähneensä mieheni uuden tatuoinnin facebookissa ja kehui sitä. Siskoni luuli kyseessä olevan serkkulikkani uusi tatuointi, joka ei niin hieno ollut ja haukkui sen tylysti, ihan heidän kesken. Mieheni ja serkkulikan nimet voi vahingossa sekoittaa. Vasta myöhemmin selvisi mistä kuvasta ja kenestä oli kumpikin puhunut. Miehelläni siis kaunis (minä piirsin ;) kuva merkkinä Valon syntymästä.

Ooh, Maarinen on mennyt facebookiin! Kukas se joskus manasi että en minä sinne... ;) No, jos tahdot, niin nimelläni minäkin siellä olen ja etsittävissä :) Kävin muuten katsomassa blogistasi mekkokuvat ja miten kauniit! Aivan ihanat<3 Että osaat ja viitsit. Mökkireissun kuvat olivat myös silmiä hiveleviä. Vieläkö häitä odotellaan vai ollaanko jo matkalla?

Sisko perheineen pyörähti eilen kylässä. Tyttärensä on 1,5 vuotias ja kiva oli katsella kun Valon kanssa menivät peräkanaa ja leikkivät keskenään. Ihan omia lastenjuttujaan. Siskontyttö on melko välitön tapaus ja Valo taas hiukan varautuneempi, mutta hienosti soljuivat rinnakkain ja limittäin ja sylikkäin touhuten. Valohan on serkkunsa silmissä jo Iso poika.

Tänään Ököllä on ollut laulua rinnassa ja lauleskellut omia laulujaan leluautoista, ilmapallosta, aliviu (I love you) ja monia muita. Tanssin kera tottakai.

Näin tänään.
 
ALIVIU! Tämän päivän taaperot jo puhuu englantia sujuvasti! Toista se oli sillon ennen. Meikäläisen ääntäminen ja muutenkin tolkutus on letkeimmillään vasta parin sidukan jälkeen. Sillon kyllä menee siihen sekaa huono saksa ja vielä huonompi ruotsikin. Ovathan nuo ulkomailla silti ymmärtäneet, tai olleet ymmärtävinään. 

Mutta tuo Venlakin se laulaa nätisti "twinkel twinkel little staaaaar..." Yuo tubesta sitä soitellaan ja se komentaa IHMISET olemaan hiljaa, KOSKA SIINÄ LAULUSSA SAA LAULAA VAIN LAPSET! 

Tänään koitettiin miehen kanssa saada stemmoja pölähtämään "jotain jää"-kappleeseen. Mies takoo pianolla ja minä ulisen tempoa päin persettä. Venla tulee siihen pianolle sormineen ja alkaa laulaa samaa biisiä sanasta sanaan , että NÄIN SE MENEE! Isäntä siitä tupakalle ja minä märisemään makuuhuoneeseen. Kiihkeä taiteilija perhe meillä.Täällä siis olemme yhä, kotona. Reissuun torstaina.

Tytöllä jäi tänään päiväunet väliin. Kotiuduimme asioilta tossa puoli kasin kieppeellä ja tää nukkuu hikipäässä sikeetä turvaistuimessa. Kannoin tyttösen ensin sohvalle heräilemään, mutta  uni vaan tuntui syvenevän. Nyt retuutin toisen poloisen omaan sänkyynsä. Katsottavaksi jää herääkö hän kymmeneltä ja vaatii kaakaota ja kylvyn!   Niillä sitten mennään! 



 
Maanantai-iltaa mammoille.

Meilläkin oli aika lailla samanlainen päivä kuin Maarisella. Tosin oltiin kyläilemässä. Kotiin päästiin vasta vaille kahdeksan ja tytöltä jäi tietysti päiväunet nukkumatta. Oli aivan rätti-puhki-poikki. Itki vaan väsymystään ja sylissä sopersi "äiti, väsyttää". Kerralla sammui, kun pääsi sänkyyn peiton alle. Vaikka nämä meidän pienet on jo niin isoja, niin kyllä ne vaan on vielä niiiiiin pieniä.

Neiti lähteekin perjantaina iskän kanssa kahdestaan kesälomareissulle. Menevät Lappeenrantaan ja Saimaalle veneilemään. Isukki "uhkasi", että kävisivät Muumimaassakin, mutta saa sitten nähdä. Ne on kyllä sellainen paita ja peppu - tyttö ja iskä. Mies on aivan totaalisesti tytön hallinnassa. :-) Ja meidän pieni mies on sellainen äitin poika! Hänellä on sellaista "rajua rakkautta", kun suukottaa minua ottamalla ikenillä kiinni leukaluusta. Nää on niin mainioita!

Voi, Pranametrillä kuulosti olleen hauska "lemmenloma". Ja huh äitisi touhuille, mutta toisaalta ihanan rauhallisesti suhtaudut hänen tekemisiinsä. ;-) Valo taitaakin olla samanlainen lauleskelija, kuin tuo meidän neitokainen. Hänkin keksii ihan omia lauluja milloin mistäkin. Ihana tuo "aliviu"! Meidän neiti sanoo " hellou beibi". Tarttunut hänelle mummolta, joka sanoo noin aina tytön tavatessaan.

Sannalle onnittelut uudesta puhelimesta! Mulla oli aluksi bloggerissa samanlainen ongelma, kun valittuna oli se html. Painoin sieltä vasemmalta ylhäältä sitä "käännä" tai "luo" tai jotain-sinne-päin -nappia , joka on sen html-painikkeen vieressä, ja sitten se alkoikin antaa ne tyhjät rivit.
 
Hei huippua, kiitokset hennas vinkistä, tota täytyy kokeilla ekana! Mä oon aatellut, et jotenkins en sieltä varmasti saa, kunhan ois aikaa joskus katsella...

Ja facebookaajat saa lisäillä mutkin, mä en maarisen ja praniksen sukunimiä tiedäkään. Etunimet sentään kyllä! :D

Nyt ei jouda enempää, pakko mennä unille!
 
Takaisin
Top