Heinähöpsötykset

Wii, ei meilläkään tyty syö väsyneenä oikein mitään (just ja just silmät ummessa imee rintaa) joten parasta on että iltapuuro annetaan 19 maissa (nukkumaan noin 20 aikaan). Me ei olla viljoja vielä aloitettu eli on annettu vasta riisipuuroa. Se ei kyllä yöuniin oo vaikuttanu niin mitenkään.
 
Sadepilvi, kokeileppas maissijauhosta puuroa. Sain vinkin kaverilta, kun Ii ei syö riisipuuroa. En ole vielä kokeillut, kun ei ole tullut käytyä isossa kaupassa. Korvikkeeseen voi keittää, löytyy puurohyllyltä maissijauhot. Minä oon keittäny puuron Piltin kaurapuurojauhosta. Se on ollu ihan kätevää.
 
Meillä ei kylän S-marketista löytyny kun riisipuuroa jauheena ja sitä oli tosi vaikea saaha menemään sillon kun puurot alotettiin..siispä ostin niitä Muksun 2 dl tetroja..taisinpa kylmän viileesti alottaa neljän viljan puurolla, eikä siitä mitään tullu ja loistavasti meni alas. Sit otettiin Kaura-vadelma ja kuningatar -puurot mukaan.. Kuningatar on herkkua! Kokeilin yks aamu ite keitellä kaurapuuroa, keitän siis itelleni sillon tällön. En sit osannu tarpeeks löysää tehä kun toiveena oli et tyttö söis sitä. Eipähän sillä...pitää kokeilla uudestaan tässä ajan mittaan.

Meillä iltapuuro otetaan n. tunti- puol tuntia ennen yöunia. Riippuu niin paljon, millä päällä neiti on aina...Välillä haluaa yöunille sit heti puuron jälkeen.
 
Häviskö basura tosiaan nyt kokonaan?? Ku ei oo tuolla facessakaan jutellut. :(

Miekin oon päässyt raskauskiloista eroon. Samoissa oon ku ennen raskautta ja tyytyväinen oon tähän, kun tässä sais sitten imetyksenkin jälkeen pysymään ettei nouse. Pitää sitten olla tarkkaavaisempi tuon ruuan kanssa, kun tulee vedettyä mitä sattuu ja millo sattuu.

Iltapuuro on pakko antaa ainakin tuntia ennen nukkumaan menoa koska muuten typy on niin väsy ettei puuron syönnistä tuu yhtään mitään muuta ku itkua ja raivoa. Nyt on ollut Muksun kaurapuurojauhe ja tykätty tosi paljon sosesilmän kanssa. :)

Neiti 6kk. <3 Apua!! Mihin tää aika menee? Tyttö on kaksi päivää ollut tosi touhukkaasti konttaus asennossa ja heiluu siinä ku heinämies. Katotaan millon on se the day kun tajuaa liikkeelle lähön. Nyt jalat olis jo menossa ja kun kädet ei tajuu niin sitte ollaanki pyllypitkällä rähmällään. :)
Ja kieli löytyi eilen. Sitä ollaan näytelty ja päristelty. :D Sitten ku innostuu niin on ihan hamsterin näköinen. Ensimmäinen alaetu hammaskin puhkes eilen. Nyt on muutamassa viikossa tuntunut että hänestä on tullut iso tyttö! Kauheeta vauhtia tulee tuo kehitys.
Onko muut huomanneet saman? :)
 
Meilläkin samankaltaisia leikkejä kuin muilla ja myös meillä on lapsella hyvin omaa aikaa jumppamatolla äidin ollessa koneella ;) Mulla on kone aina koko päivän auki ja ohikulkiessa jumitun sitten naputtelemaan. 

Pipuna on nyt nukkunut 3 yötä ilman yhtään heräämistä, muutenkin yöunet rauhoittui kun kaksi viikkoa sitten siirsin rytmiä. Tytsyhän on mennyt aiemmin (oikeastaan melkein alusta asti) puoli kahdeksan aikaan iltatankkaukseen ja siitä unille, mutta nyt alkoi heräilemään ekan kerran jo ennen puolta yötä ja usein kunnolla hereille. Siirrettiin sitten rytmiä ja nyt nukkuu vikat päikkärit klo 17 ja 20 välillä ja yöunille menee klo 21-22. Riina ei syö puuroja eikä vellejä niin annan ennen unille menoa iltasoseen ja sängyssä maitoa. Aiemmin annoin soseen n. tuntia ennen unille menoa mutta nyt kun siirsin sitäkin lähemmäs nukkumista on nukkunut koko yön. Hienosäätöä vaatii nämä hommat :D

Meidän neiti täyttää tänään 6 kk <3 Kylläpäs tämä aika on hurahtanut, toisaalta nopeasti mutta silti tämä on ollut pisin puoli vuotta ja vuosi koko elämässäni, tulee enemmän elettyä hetkessä eikä vain odotettua jotain.... Ihanaa :) 
 
Viime aikoina en ole ehtinyt tänne edes kirjottelemaan, mutta juttuja toki oon käynyt sillon tällön vilasemassa.

Mä työskentelen kehitysinssinä kansainvälisessä firmassa, ja niihin hommiin pitäs palatakin... Valmiiksi hirvittää, sillä oma työ on reissaamista ympäri maailmaa mikä tietää paljon poissaoloja kotoa. Ei enää kiinnosta sitäkään vähää mitä ennen. Mutta sen puoleen tuskin palaankaan töihin ihan heti syksystä, lopullista päätöstä en ole vieläkään tehnyt, on tässä pari viikkoa aikaa. ;)

Meillä syödään iltasose (ei syödä vielä puuroja) suurin piirtein puoli tuntia tai tunti ennen nukkumaan menoa. Riippuu vähän mitä muuta on ollut päivän/illan ohjelmassa.
 
Jahas, minäpä painelen jo kahden viikon päästä kuukaudeksi töihin. :( Mies ollut siis sairaslomalla kauemmin, kun minä äitiyslomalla. Ja nyt lääkärit pilasivat sen käden, ettei pysty sillä enään töitä tekemään... Joten rahat loppuu tässä perheessä ja konkurssi iskee päälle kohta. 4 viikkoo olis siis tarkotus töitä tehä ja jatkaa lomailua sitten taas neitosen kanssa... Yhtään en haluais, mutta pakko on.. prkl... Ei se raha puussa kasva eikä työtä tekemällä rikastu, ainakaan hoitotyöllä...

Meillä neitonen syö iltapuuron ja maidon yleensä tuntia ennen nukkumaan menoa. Ruokaa menee todella paljon päivässä... Aamusin 2dl puuroa ja lisänä maitoa. Lounaaksi melkein kokonainen pilttipurkillinen lihasosetta. "Välipalaksi" syödään ainakin yksi purkillinen hedelmä sosetta ja päälle juodaan maitoa. Päivälliseksi syödään kasvissosetta purkillinen ja jälkkäriks hedelmäsosetta ja maitoa. Iltapalaksi sitten vielä puuroa pari desiä ja maitoa.

Meillä aloteltiin viime viikolla se unikoulu, tassuttelu menetelmällä. Ensimmäisenä yönä huudettiin vain kerran, puoli tuntia. Sitten meni muutama yö, käytiin laittamassa vaan tuttia suuhun. Viime yönä taas sitten huudettiin tunnin verran ja kaks tuntia päivystin vieressä, kun tutti tippu kokoajan ja alkoi hirveä huuto. Ehkä niitä kunnon yöunia vielä joku yö tulee eteen :D

Neitonen täytteli eilen puoli vuotta <3 aika menee kyllä niin nopiaan. Mahalleen meillä käännytään, mutta ei näy minkäänlaista eteenpäin halu liikettä edes. Hetken aikaa kun mahallansa on niin alkaa kauhia huuto, lyhyt pinna, äitiinsä tullut :D
Kovasti tuo kasvaa ja oikein hirvittää välillä... Kohtahan se menee jo kouluun... :D
 
Tervehdys pitkästä aikaa!

Meillä on tainnut käydä tuuri (ainakin vielä), koska alun kolmen ekan kuukauden jälkeen yönukkuminen on mennyt siihen suuntaan, että klo 21 simmut kii ja aamukasilta herätään ekan kerran vähän syömään ja sitten vielä pari tuntia unta kuuppaan. On itsekin aivan eri ihminen, kun saa kunnolla nukkua. Tyllerö ei kyllä sitten paljon päivisin nuku, muttei oo niin väliksikään - pääseepähän helpommin liikkeelle milloin vain ilman herätysoperaatioita.

Mä olen jo käyttänyt tavallisia velliaineksia osana velli/puurorutiinia, koska annoshinta on huomattavasti alhaisempi kuin vauvoille tarkoitetut pienet tetrat. Plus mua hirvittää toi jätemäärä niistä pienistä tetroista. Esim. Nallen neljän viljan minuuttivelli valmistuu sukkelaan ja maistuu ihan yhtä lailla kuin esim. muksun vastaava. Niinpä ne neuvolassa sanoi, että suolattomana voi antaa aikuisten ruokia pienennettynä ja tätä kohti suunnataan :) Masu toimii säännöllisesti eikä mitään ilmavaiva/ripulijuttuja ole ollut.

Pk-seutu ja muutkin hoi! Ehdotuksia mitä isukki voisi muksun kanssa harrastaa iltaisin, esim. lähteä jonnekin ja tavata muita isiä ja lapsia tai....?
 
Vähän vielä... :P

Hyvinhän täällä immeiset ovat painonkin kanssa päässeet tasapainoon, hyvä hyvä! Itselläkin mittari näyttää jo samaa kuin neuvolan eka punnituksessa eli 18kg on lähtenyt.

Mökkeilystä: Täällä varmasti muitakin mökkeilijöitä ja en voi kuin suositella käyttämään nettihuutokauppaa ja -kirppareita - on kiva lähteä viikonlopuksikin reissuun, kun ei tarvitse pakkailla kaikkea mukaan! Harmittaa, etten aiemmin ole huomannut käyttää. Huutelin tuossa kesän alussa hyväkuntoiset yhdistelmävaunut kaikkine härpäkkeineen 22 eurolla ja viime viikolla pinnasängyn tykötarpeineen 11 eurolla. Vähän kun jaksaa itse pestä ja laittaa, niin löytyy vaikka mitä!

Kävin viikonloppuna jätskillä venesatamassa, jossa oli lasten leikkipaikka. Siellä oli sellainen Plaston vauvakeinu ja voi jee miten se oli tyllerölle mieluinen. Nyt on sellainen haussa kotiinkin. Miten teillä - onko kokemuksia esim. pomppukeinuista tai sellaisista välineistä, joilla pieni pääsisi itse eteenpäin liikkumaan kävellen tuettuna, vinkkejä?
 
Ite oon toiminimella vuokratuolilla yhdessä kauneushoitolassa kosmetologi/kynsimuotoilijana, ja sinne olisi palattava kun mies jää isäkuukaudelle. Ite tässä asennoitunut äippäloman aikana että enää ei harmita niin paljon kun joku aika sitten. Ihan yhtä reippaita ja normilapsia on kasvanut niistä jotka kotona ja hoidossa.
 
Kyllä ne lapset ihan normaaleita on vaikka aikasin vanhemmat joutuiskin töihin menemään :)
Meillä tyttö siis jää kotio isän kanssa, kun mulla loppuu vanheimpainpäiväraha, mutta silti haluan jossain vaiheessa laittaa neidin päiväkotiin. Omasta mielestä tekee hyvää lapselle päästä sosiaalisoitumaan muiden lapsien kanssa ja oppii hieman ettei ole aina se "ensimmäinen".
 
Mä haluan kanssa ehdottomasti laittaa Mallan päiväkotiin ja toivon, että tulee näin sosiaalisemmaksi kuin äitinsä. ;) Itse menin vasta 6 -vuotiaana tarhaan ja jälkikäteen ajateltuna aikasemmin olis ollut parempi. Mutta ihan vielä 10 kk vanhana en raaski laittaa, ihan siitä syystä, että on vara valita. Jos ei olisi, niin ratkasut tehtäs sen mukaisesti. Mutta toiveita tosiaan herättelen siitä, että neiti menee 1,5 -vuotiaana sitten tarhaan. Ja on siellä sitten ainakin sen aikaa, kun sattuu pikkusisarus syntymään. ;)

Mä ainakin olen suunnitellut antavani heti ihan noita normaaleja kaurapuuroja tytölle, kunhan puurot alotetaan. Siis ihan tuota samaa luomukaurapuuroa, kun itse syödään. Neuvolassakin sanoivat, ettei ole mitään syytä etteikö vois antaa, tehosekottimella vaan hiuteleet pieneks. Tetroja en halua ostaa, en hinnan enkä pakkausten takia.
 
Minnuu puistattaa pelkkä ajatuskin, et 9 kuisena pitäis ulkopuoliseen hoitoon viedä.. :// Toivottavasti saadaan miehen kans hoito järjestettyy kotona, meillä on niin erilaiset työajat. Ja oon miettiny, et kun oma työni on sellasta, et oon päivät kotona, niin helppo olis sit päiväsaikaan kerhoissa käyä. Kyllä myöhemmin neiti saa mennä hoitoon, mut ei näin alle vuoteisena :( Toivottavasti ei...

Ite oon aika aktiivinen huutonetin käyttäjä, mut oon huutanu sieltä vaan kestovaippoja tähän mennessä. Pelastusliivejä ja hyppykiikuja katselin kyllä.. Rodukka kyselit noista "liikuntavälineistä".. Miun pikkuveljellä(meillä veljen kans melkein 20v ikäeroa) oli sellanen..no "kävelylaite", en muista/tiedä virallista nimeä, mut muistaakseni tais ruveta käyttämään joskus 8-9kuisena... Ja oon sellasesta kuullu, et ei sais jatkuvassa käytössä olla, ettei fyysinen kehitys kärsi.. Hyppykiikut on kyllä miun mielestä vallan loistavia!! :D Eikös niitä sais ruveta kokeilemaan puolen vuoden iästä eteenpäin...? Meillä on siis miut mukaanlukien kaikilla miun sisaruksilla ollu sellanen ja jokainen meistä ollaan oltu ihan liekeissä siitä.
 
Jaha, siita onkin pian puoli vuotta kun viimeksi tanne kirjoittelin.. Poika on siis 5 ja puoli kuukautta ja heraa noin kolmen tunnin valein oisin. Olen alkanut rauhottelmaan ilman maitoa, jospa vaikka saataisiin yksi syotto pudotettua tulevan kuukauden aikana.. Saapas katsoa.

Toihin ei ole ajatellut menna viela vahaan aikaan, riippuu niin siita mihin maahan seuraavaksi muutamme, nyt vain nautiskelen aitiylysta. Kerran viikossa kaymme muiden aitien kanssa ulkona 'lasillisella', eli jatamme illaksi isat hoitamaan ilta-askareet ja vahtiin ja on aitien vapaa, isien laatuaikaa lasten kanssa.

Paino on palautunut ja viime kuukaudet olen syomalla syonyt painoa ylospain etta riittaisi maitoa - nyt ollaan hiljalleen aloitettu kiinteat, viela vain maistelua ja harjoittelua. Mahdollisimman paljon teen itse vihannessoseita, hedelmat purkista kun ei tuoreina ole montaa sorttia tarjolla.

Meilla kanssa tietokoneella on aika keskeinen osa elamassa, joten olemme sopineet etta tunnin pari miehen tultua toista on koneet ja TV pois paalta ja ollaan perheena, kylvetetaan, leikitaan ym, sitten kun vauva on nukkumassa niin vaikka kaikki laitteet paalle :-)

Matkustettu ollaan tahan asti koko perheena ja pikkumies on ollut tosi hyva matkakumppani. Kahden viikon paasta lennan yksin vaihdolla Suomeen, joten katsotaan miten sitten menee kun on vain yhdet kadet tarjolla - eikohan siita.

Hampaita on 3, ensimmainen tuli 3 ja puolen kk iassa. Kaantyilee kovasti mutta ei viela ryomi - eika istu.

Kuulostaa silta etta nyt on aika menna syottamaan !

Hyvia voiteja ja mukavaa kesaa!
 
Hei omanapa :) Kiva kuulla teistäkin pitkästä aikaa! Just eilen mietittiin miitissä että mitäs teille mahtaa kuulua. 

Minnekkäs Lucky87 on kadonnut? Toivottavasti sillä rintamalla on kaikki hyvin ja asiat on alkaneet rullaamaan oikeaan suuntaan. 
 
Pitkästä aikaa tännekin päivitystä :) Huhuu, muut? Mitäs teidän eloon kuuluu?

Meillä oli tänään tytön 6-kuukautisneuvola. Nyt oli painokin noussut paremmin ja muutenkin kaikki hienosti. Vielä ei hän ryömi, vaan mahallaan sätkii hirveästi käsillä sivuille ja jaloilla potkii ilmassa, mutta ei ole vielä hoksannut että jalkojen pitäis osua maahan että pääsis eteenpäin.

Kyllä tuon tytön kasvamisen vaan huomaa melkein päivä päivältä, vaikka minimaalisen pieniä asioita ne onkin. Tänäänkin kattelin että jotenkin tytön kasvot näytti ihan hitusen "vanhemmilta" kuin eilen :) Ihan kuin sieltä vauvan ilmeiden takaa näkyisi jo ajoittain välähdys tarhalaisesta, eskarilaisesta, ekaluokkalaisesta, rippikoululaisesta, ylioppilaasta, nuoresta morsiamesta... Nyyh, ja äiti kyynelehtii. Ainakin melkein.

Ja pieneksi käyneitä vaatteita sai taas eilen pussittaa... En vaan saa päätettyä, myisinkö niitä vai säästänkö, jos sitä sisarusta ruetaan yrittämään jossain vaiheessa... Joka tapauksessa oon saanut sen verta paljo vaatetta, että joukkooon mahtuu myös täysin pitämättömiä (ei mun tyylisiä) ja jo alkujaan liian pieniä vaatteita.

Ruoka on alkanut upota paremmin tytölle, aamu- ja iltapuuro sekä liha+kasvis- ja hedelmäateriat menee päivässä, siis 4 krt. Ruokahetkistä tulee mukavasti rytmiä päivään, vaikka niitä ei kellon kanssa katsotakaan, ovat siis päivittäin hiukan eri aikoihin tytön omasta rytmistä riippuen. Tänään esim. se iltapuuro jäi välistä kun oli typy jo niin väsynyt ettei kantsinut aloittaakaan. Syötättekö te tarkasti samoihin aikoihin?

Tyttö syö vieläkin kolmesti yössä tissiä. Neuvolassa minullekin sanottiin, että nyt hiljalleen noita yösyömisiä voi alkaa tietoisesti vähentämään, jos ne mua väsyttävät. (ja kyllähän ne todellakin väsyttää, vaikka en koekaan niitä haitaksi) Eli yökätinän tullessa vaan tuttia suuhun ym. Ei saa tarjota vettäkään. Mutta mitä jos vauvalla onkin nälkä? Mistä sen tietää? En tiiä millon raskis ruveta kokeilemaan. Viimeistään syys-lokakuussa kyllä tulee tarpeelliseksi kun ruvetaan valmistautumaan mun töihinpaluuseen.

Onko teille käynyt niin että vauvan ruokavalio jämähtää samoihin vanhoihin tuttuihin aineksiin? :D Mä huomasin tossa että en oo antanut vielä kasviksista edes kukkakaalta tai parsakaalta ollenkaan! Jotenki vaan oon jämähtänyt siihen bataattiin, kesäkurpitsaan ja porkkanaan eri sekoituksina ja niihin sitten lihaa sekaan. Pitäis vissiin vähän monipuolistaa!! Oishan niitä vaikka mitä... Itse tehdyistä soseista puhun, purkkiruokia annan sillon tällön ja perunaa onkin tyttö saanut oikeastaan vain purkkiruuissa, itse en oo tehny perunasoseita. No, hyvin tuo kasvaa ja on se ruoka kuitenkin joka päivä vähän erilaista ollut :) Hedelmissä onneksi löytyy jos jonkinmoista sosevaihtoehtoa. Kun nuita hedelmäpurkkeja tuntuu menevän aika paljon nopeassa tahdissa, ajattelin ruveta ite tehtailemaan ainakin omena/päärynäsosetta tyhjiin pilttipurkkeihin.

Jep, eiköhän tästä sitten nukkuhommiin. Huomenna aikainen herätys kuitenkin ja sitten kokkausta mammamiittiin *slurps*  :)

 
Täällä taas! Mallan ensimmäinen ulkomaanreissu meni loistavasti, ja viikko Pärnussa vierähti ihan kivasti. Erinomaisen helppo kohde vauva-/lapsiperheelle, voin suositella! Olin kyllä käynyt Pärnussa aikaisemminkin, mutta nyt sitä katseli hieman eri lähtökohdista... Mallan kanssa oli helppo matkustaa, tuo on niin sopeutuvainen ja tyytyväinen lapsi. :)

Mä olen säästänyt suurimman osan vauvanvaatteista, kun kuitenkin toiveena on tulevina vuosina saada toinenkin lapsi. Tosin meillä oli myös aika paljon vaatteita lainassa siskolta... Mutta noista omista suurin osa menee säästöön, ja sitten taas sellaiset vaatteet, joista itse en tykkää, laitan kirpparille. Tosin nyt kun näitä tyttöjen vaatteita säästelen, niin ihan varmasti sitten toinen lapsi on poika. :-D

Meillä ei kyllä noudateta kellon tarkasti syömisaikoja, mennään kunkin päivän rytmin mukaan. Periaatteessa meillä mennään tällä hetkellä näin:

Aamu: maito
Lounas: liha + kasvissose ja maito
Välipala: Maito
Päivällinen: Kasvissose ja maito
Iltapala: Hedelmäsose (+tähän varmaan kohta lisätään puuro) tai kasvissose, esim maissi + maito
Yö: Maito, maito, maito... ;)

Mutta kellonajoista ei niin väliä, meillä vähän päivärytmit vaihtelee, varsinkin nyt kun mies on lomalla. Ja tuolla meidän raksalla menee välillä vähän liian myöhään Mallan nukkumaanmenoa ajatellen... Mutta enpä jaksa stressata aiheesta. Rytmit varmasti tasottuu, kunhan päästään muuttamaan, ja mieskin palailee töihin.

Mä olen pyrkinyt vaihtelemaan kasviksia, mutta kyllähän ne aika paljon samaa kaavaa toistaa. Porkkanaa ja kesäkurpitsaa ainakin tulee laitettua aika usein. Muuten on ainakin tullut laitettua bataattia, purjoa, parsakaalia, maissia... ja varmaan jotain muutakin. Alkuun laitoin vaan yhtä ruoka-ainetta paloina pakkaseen, ja yhdistelin niitä, mutta nyt oon alkanut tekemään kasvissoseet valmiina seoksena.

Lihat laitan edelleen erillisinä annospaloina pakkaseen. Mites muut, laitatteko erikseen vai valmiina liha-kasvissoseena?

Meillä tosin on testattu vasta broileri itsetehtynä ja lohi ainoastaan valmissoseena tuolla reissussa. Reissuun tuli ostettua tosiaan valmiita purkkeja, kun ovat siellä helpompia... Tänään ois tarkotus keitellä possua pakkaseen, ja voishan sitä valmiiksi laittaa nautaakin.

Mites ootte valmistanut kalasoseet, vai oletteko valmistaneet? Mietin juurikin, että mitä kaloja sitä käyttäs. Voiko ostaa pakastekalaa ja pakastaa uudelleen keiton jälkeen? Tulis ehkä sitten laitettua muutakin kun lohta. Mökiltä sais tuoretta ahventa vaikka kuinka paljon, mutta ne on niin isoja, etteivät taida olla suositeltujen listalla vauvalle.

Ai niin, meilläkin syödään vielä öisin. Yöstä riippuen 2-3 kertaa. Ja tuntuu olevan ihan oikeasti nälkä, touhottaa niin hirveesti, että ilmeisesti energiankulutus on melko suuri... Ajattelin odottaa siihen, että aletaan antaa iltapuuroa (joka varmaan on edessä joskus 3 viikon päästä) ja sitten yrittää vähentää yösyömisiä yhteen kertaan. Jos jaksan moiseen vielä ryhtyä.

Niin ja perjantaina menen juttelemaan pomon kanssa töihin paluusta! Eli näillä näkymin hoitovapaalle jäännistä, tosin en itsekään vielä ole päättänyt pituutta...
 
Meillä ei jostain syystä nyt ruoka oikein maistu. Myöhän aloitettiin soseet aika aikaseen, kun ei tuolle kirpulle pelkkä maito riittänyt. Oli siis paljon tyytyväisempi kun sai soseitakin.. olisko ollu siis 3,5-4kk kun ekat makuannokset aloitettiin ja siitä se lähti. Pari kuukautta menikin LIIAN hyvin.. Puurotkin kun tuli kuvioihin, niin söi niitäkin onnensa kukkuloilla. Nyt on tuskaa saada menemään MITÄÄN alas :(( ja miekun siitä kovin sitten stressiä otan. Mietin, et pitäiskö ostaa vaikka peruna-porkkanavelliä, et sais oikeasti muutakin kun maitoa. Ja sit mietin, et josko innostuis sormiruuasta, jos hedelmiä ostais ja paloittelis..tykkää kuitenkin syöttötuolissa imeskellä kurkkua ja maissinaksuja yms...
No kuitenkin:

Aamulla: Puuroa ja maitoa
Aamupäivä: Torkkujen jälkeen joskus kasvis-lihasosetta. (on syöty jo broileria,naudanlihaa ja lohta) Maitoa.
Iltapäivä: Hedelmäsosetta, maitoa vähän myöhemmin..
Ilta: Puuroa ja velliä.

Maitoa ollaan annettu vähän niinkun tarpeen mukaan, et jos nyt ei ota soseen yhteydessä niin sit myöhemmin. Yleensä tarvii sen unimaidon päiväunillekin käydessä.
Mut tosiaan..oon miettiny, et eikö sitten maltakaan pysähtyä syömään, kun meno on aivan hillitön!! Ei vielä konttaa, mut ryömii kyllä niin joka paikkaan.

Meillä on kans tosi paljon vauvanvaatetta ja just sitäkin, mitä ei oo tullu ees käytettyy kertaakaan..Kovin mie kirpparille olisin viemässä, mut tuossa tytön kummi nyt odottaa esikoistaan..oon vaan vielä niin alussa, et en oikein kehtaa ees tarjota. Menee siis varaston täytteenä toistaseks :)

Satsuma* kirjoittelit possun keittämisestä? Jos ite tekee soseet, joihin laittaa lihaa niin pitääkö se keittää? Myö tehtiin alkuun peruna-porkkanat ite, mut sit kun ruokavalio laajeni, niin se sit jäi. Laiskuus iski. Oon nyt miettiny, et itekin jos lihaa lisäis omiin soseisiin, niin saako sen ihan paistettuna siihen laittaa...? Niinkun vaikka naudan jauhelihan jos paistaa ja lisää siitä sit kasviksien joukkoon.. Typeriä kysymyksiä joo! O=)
 
röllykkä: Mulle ainaki sanottiin että ei saa vielä paistaa, vaan pitää keittää. Olisko se sitten vuoden ikäisenä millon saa siirtyä paistettuun lihaan. Helppoahan se on ku laittaa vaan porisemaan, vaikka yhdessä kasvisten kanssa niin tulee kerralla kaikki. Laittaa vaikka kattilaan 2/3 kasviksia ja 1/3 lihaa. Mä oon vielä keittäny erikseen possun tai kanan maustamattomia fileitä suikaleeksi leikattuna, soseuttanu ja pakastanu mössön erillisinä kuutioina, sitten ruoka-annokseen 1 tai 2 lihakuutiota. Jauheliha on varmaan vielä helpompi keittää, mutta oon toistaiseksi käyttäny noita "parempia" lihoja.

Tuota kalaa oon iteki miettinyt, että mitähän sitä laittais. Lohta on eniten tarjolla tietysti. Itse tulee lohen lisäksi syötyä lähinnä tonnikalaa...Mutta jos jättäis tytöltä säilyketonnikalan väliin toistaiseksi :)

Meillä on ihan sama ateria"rytmi" päivässä kuin teillä röllykkä :)

Tyttö on nyt parina päivänä ruvennu kieltäytymään rinnasta. Ehkä se johtuu siitä että syö kiinteitä jo enemmän, mutta huolettaa saako se nyt tarpeeksi maitoa... Ainakaan istualtaan imetystyynyn kanssa ei käy alkuunkaan, pitää sängyllä kyljeltään imettää. Varmaan tulee kuuma siinä sylissä. Sitkeästi kyllä oon tarjonnu rintaa enkä pulloa, jotta imetys vielä jatkuisi. Sillä tämähän voi olla myös alkua sille että lapsi vierottaa itsensä tissistä...
 
Takaisin
Top