Heinähöpsötykset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Wii
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Wii

Näppärä viestien naputtelija
Millasia leikkejä leikitte pienujen kanssa? Millasista leikeistä teidän pienet tykkää?

Me lauletaan paljo ja sovitetaan sopivat tanssiliikkeet sanoihin. Minä en kyllä paljoa lastenlauluja muista, mutta jos muistan mörrimöykyn, keksin tarinan (sanat) itse. Musiikinlahjoilla minua ei oo siunattu, mutta Iin mielestä oon tietty huippu :) Oon ollu pitkään ravintolassa töissä ja karaokehitit vuosien varrelta osaan vaikka unissaa joten niitä tulee laulettua paljon.

Hyppyytys ja lentokoneleikki on kans hittejä. Peilin edessä Ii viihtyy pitkään ja ilmeillään toisillemme sekä peilin kautta että "suoraan". Koirien "silitys" on muutaman päivän aikana tullut neidille mieluisaksi, aiemmin vaan katseltiin. Tykkään kierrellä kotona Ii sylissä ikkunasta ikkunaan ja katsellaa maisemia, kukkia, autoja yms (naapureita tietty). Lattialla Ii viihtyy hyvin yksin, koirien kans tai äitin ja isin kans. Kattelee leluja, järsii niitä, heittelee ja tutkii. Brion klassinen kulkushelistin on suosikki tällä hetkellä. Lehtien ja kirjojen lukeminen on kivaa kans. Ii toki enemmän vaan rapisuttaa lehtiä ja sivuja kuin kuuntelee tarinaa, mutta kivaa meillä on silti.

Nautin kyllä kotona olemisesta ihan täysillä. Sanoin just miehelle, kun tuli töistä ja halus tietenki viettää aikaa tyttärensä kanssa, että en tiiä maltanko antaa :) Meillä on kyllä niin kivat tyttöhöpsötykset täällä aina. Vaan on vielä ihanampaa viettää aikaa koko perheen voimin. Tulis jo maanantai ja meillä on koko perheen aikaa perjantaiaamuun asti.

Kaikenmaailman lorut ja laulut on in meilläkin. Ja todellakin tulee ite keksittyä sanoja :D Kirppu möyryää lattialla hirmusesti, välillä malttaa kahella paria-kolmea lelua, mut nyt kun vähän aikaa sitten oppi ryömimään (hehkutin kesäkuun juttuihin), niin tykkää sit jo seikkaillakin. Peilin edessä on mahtavaa, meillä on lattian rajassa iso peili (odottaa seinälle laittoa), niin sitä menee aina taputtelemaan ja pussailemaan.
Hypyytykset ja lentokonejutut toimii meilläkin.

Syöttötuolissa on istuskellu jo pari kertaa, niin siinä olo on kyllä mahtavaa! Taputtaa pöytää kuin isokin emäntä.

Moni miun ystävä on tämänkin ikästä kieltäny hirveesti esim kaukosäätimiin koskemisesta tai dvd- soittimeen jne... No, myö otettiin aina patteri kaukosäätimestä pois, kun alko kiinnostamaan ja pari-kolme päivää se oli ihan "ykköslelu"..nyt ei enää kiinnosta, vaikka lattialla olis. Dvd- soitinta käy kattomassa aina välillä ja vahvistinta (mies on musiikkihommissa, siks meilläkin laitteisto, mistä en mitään ymmärrä) mut eihän se niihin vielä yllä..saattaa olla, et kiinnostaa myöhemmin tai sit ei.

Jännä, miten erilaiset on ne nää "tyttöhöpsötykset", niinkun Wii sanoit ja sit kuitenkin isällä ja tytöllä ihan erilaiset ja omat jutut.. :) miusta on vaan niin hellyyttävää kattoa sitä, millaset välit Kirpulla on isänsä kanssa. Meillä miehen työt painottuu yölle (paitsi, jos on maatilahommiloissa miun porukoilla) niin saadaan aina päivät olla perheen kesken, mut iltoja joudun aika paljon olemaan kaksistaan neitosen kanssa. Välillä tuskastuttaa, mut ei se onneks oo aina kun hetkellistä.. :)

Samanlaisia juttuja meilläkin!

Hyppyytys on ihan huippua :) Mietin pitkään että hommattais semmonen pomppukiikku, mutta taitaa jäädä kuitenki laittamatta, eiköhän me ehditä tyttöä hyppyyttää käsivoiminkin vielä. Samoin lentokoneena ympäri taloa liiteleminen on kivaa. Minä laulan kans tytölle aika paljon, mutta tuppaa olemaan samojen laulujen toistoa. Pikkukakkosta joskus katotaan yhessä, tyttö istuu mun sylissä ja minä selostan tapahtumia :D

Minäkin tykkään vauva sylissä kierrellä katselemassa mielenkiintoisia kukkia, kelloja yms. Eilen käytiin ottamassa avojaloin kosketusta ruohikkoon, mutta se oli vielä vähän epämiellyttävää. Riippumatossa kävi isänsä kanssa myös makoilemassa ja oli kivaa. Terassilla on ihan huippua katsella tiellä ohimeneviä autoja, toistelen sanaa "auto" ja tyttö seuraa aina katseellaan autoa. Oliskohan eka sana AUTO?? :)

Aamuisin ihan ekana sängystä noustessa ihmetellään hetki pinniksen yläpuolella roikkuvaa lentokonemobilea ja harjotellaan tarttumista liikkuviin lentskareihin. Peili on myös jännä, mutta enemmän ehkä kiinnostaa kosketella peilin paksut ja karheat kehykset. Syöttötuolissa meilläkin tykkää hirveesti istua, sen hetken mitä annetaan olla kun nopeasti syötetään. Lattialla viihtyy vielä tosi hyvin selällään leikkimaton roikkuvien juttujen alla, niihin on mukava harjoitella pinsettiotetta ja hakkaamista. Niin ja lehtien rutistelu on ihan ehottoman kivaa! Repäsee hänelle yhen aikakauslehden sivun niin sitä atomeiksi repiessä vierähtää tovi jos toinenkin.

Meilläki miehellä on tytön kanssa omanlaisensa leikitykset ja nauratukset, ei ne toimi yhtään jos minä samaa yritän. Isin tyttö taitaa tulla :D

Pieniä huolia ja murheita. Onneksi ei mitää vakavaa. Miten rokotuksista on tullu teijään vauvoille oireita? Iidalla ei tullu 3kk mitään kärtyisyyttä kummempaa. Nyt nousi kuume ja kauheat ilmavaivat välillä. Rokotuspistoksiin on noussut pienet patit. Onkohan se ihan okei? Nyt ei siis enää kuumetta tai mitään. Eiä ne patit näy olevan kipeätkään.

Ii on nukkunut aina kuin unelma. Edelleen hän nukkuu yöllä noin 12 h yhdellä syötöllä. Nyt kuvioihin on kuitenkin tullut yösyötön (tai oikeestaa jo aamua eli noin klo 5 aamulla) jälkeen neitillä ei omasta mielestään väsytä vaan hän ilakoi sängyssä. Puolinukuksissa, mutta juuri sopivasti pitääkseen äitin hereillä. Tätä kestää noin tunnin ja sitten unet jatkuvat viel pari tuntia. Ii ei siis ole kunnolla hereillä vaan sillai puoliksi. Onko teillä vinkkejä tähän? Ja anteeksi on tosi typerää valittaa näin pienestä, kun oikeesti saan nukkua niin paljon verrattunaa moniin.

Wii:
Meillä tuli 5kk rokotteesta 40 asteen kuume, joka onneks päivässä laski. Pistokohtaan jalkaan tuli kans iso ja kova punanen paukama, jota kuumotti. Otin pakkasesta herne-maissi-paprika pussin ja käärin sen pyyhkeeseen ja pitelin vähä aikaa siinä paukaman kohdalla. Saimi näytti tosi tyytyväiseltä ja nyt pistokohtaki näyttää paremmalta.

Meilläki Saimi välillä tosi levoton yöllä. Oon syötön jälkeen laittanu takaisin sänkyyn ja silittäny poskee ja selkää että rauhottuis. Useimmiten tehoo, joskus se on itekseen touhunnu ja pyöriny sängyssä :D

meillä tuli sillon 5kk neuvolan rokotteista kovat patit pistokohtiin, mut ei ollu muuta.

nyt on alkanu nukahtamisen kans olla ongelmia meilläkin, luulen ettei vaan malttais.. aikansa kun mylykkyää sängyssä ja kun vaan itsellä kärsivällisyys riittää välillä ottaa syliin hyssyteltäväks ja silitellä selkää niin nukahtaa lopulta n. puolessa tunnissa.

Kirppunen tekee tuota samaa kun Wiin pienokainen..Välillä havahdun siihen kälättelyyn ja kurotan silittämään/taputtamaan pyllylle ja uni jatkuu..välillä en tee mitään :) sit nukahtaa iteksiään uudestaan. Onko teillä miten valoisa huone? Meillä ainakin valoverho auttaa aika paljon, kun makkari pysyy pimeenä.

Täällä kanssa rokotuskohdat olivat aivan kosketusarat ja tyttö oli todella itkuinen.
Ella kanssa nukkunut aina yönsä tosi hyvin mutta nyt kesän alussa alkoi levottomuudet. Veikkaan että asiaan vaikuttavat.. aamuyön valoisuus..meinaa että on heräämisen aika kun niin valoista..kuumuus sekä uudet opitut asiat..meillä ainkin pitin vallan pyöriä ja kääntyillä kesken unien kun se taito kerran opittiin!! Yleensä jatkaa unia kun käännän takaisin selälleen ja laitan tutin suuhun! Me laitetaan illalla tuuletin ykköselle makkarin ovelle mikä auttaa ainakin äidin uniin :) varmasti myös tytön...ja tosiaan tuo valoverho on toinen ehkä auttava asia...

Voi voi kun olen huono leikkimään vauvan kanssa. Minä ja vauvan isäkin ollaan tällaisia "heti tietokoneelle kun silmä välttää" -tyyppejä, vauva pyörii tuossa sängyllä ja leikki leluillaan. Välillä käydään laulelemassa (isä soittaa sille kitaraa) tai juttelemassa, tai lennättelen vauvan leluja hänelle. Minulla on selkä edelleen ihan pee kunnossa maaliskuisen niksahtamisen jäljiltä, en pysty juurikaan kantamaan vauvaa (kauheaa tällaiselle kantoliinaihmiselle!), mutta sängyssä nostelen häntä käsivarsien varaan kun makaan selälläni. Vauvan isälläkin selkä kehno, ollut jo vuosia... ONNEKSI sattui meille vanhoille ja raihnaisille vanhemmille tämmöinen vauva, joka on iloinen ja tyytyväinen vaikkei kauheasti kanniskellakaan. 

Tai no siis ei tuo vauvan isä vielä niiiin vanha ole, ei vielä neljääkymmentäkään, minä olen jo pitkälti yli....

Vauva tykkää kovasti jutella. Varsinkin kun istutaan metroon, alkaa hirmuinen mulina kanssamatkustajien suuntaan. Muutaman konsonantin hän voisi kyllä ostaa...

Nukahtaminen on käynyt vaikeaksi täälläkin, kun ennen ei ollut mitään ongelmia! Ihan vihaisena känisee pieni ja hieroo silmiä, millään ei tahtoisi unelle antautua. 

Meillä ei tytsylle tullut mitään oireita 5kk rokotuksista, onneksi.

Nukahtamisesta on viime päivinä tullut kans täällä vähän vaikiaa. Eilen varsinkin yöunille ei meinannu tuntikausiin rauhoittua.  Ja tänään ei tyttö nukkunut aamupäiväpäikkäreiden (2h) jälkeen silmällistäkään ennen kuin vein vihdoin yöunille puoli ysiltä. Taistelee vain unta vastaan, pikkuraasu :)

Kävimme koko perheellä tänään piknikillä meren rannalla :) Tytöllä on vaan niin arat silmät näköjään, että vaikka on hyvät aurinkolasit päässä niin ei pysty laittaan häntä ollenkaan selälleen kasvot taivasta vasten. Alkaa valittamaan ja silmät vetistyy aivan raukalla. Pitää ehdottomasti ulkosalla olla aurinkolasit melkeen koko ajan päässä. No, tää on tää kesä tämmöstä ja nythän olikin voimakas UV-säteily.

Huomenna onkin sitten koko päivä siivousta, ruohonleikkuuta, pakkausta, pyykinpesua... lähetään ylihuomenna lomareissuun. Katotaan miten nuo pitemmät automatkat tytöltä sujuu! Onneksi kuitenki on lyhyempiä etappeja päivässä ettei ihan Suomen halki kerralla. Meillä alkaa tytön jalat jo tulla turvakaukalosta ulos mutta ei vielä haittaa kuitenkaan, että olis kiire isompaan istuimeen. Pää mahtuu vielä pitkään tuohon kaukalon sisälle. Vähän oon vertailuja tehnyt turvaistuimista mutta ei oo vielä selvyyttä mikä hankitaan. Tavallaan kiinnostais semmonen minkä sais tuohon meidän britaxin telakkaan kiinni, mutta telakan saa kyllä myytyäkin ja turvaistuimissa on paljon muitakin ominaisuuksia joiden perusteella pitää valita. Mutta on se vaan loputon suo...

Niin ja kressida: täällä on myös kaksi "heti tietokoneelle kun silmä välttää" -tyyppiä Monesti tyttö leikkii leikkimatolla kun mami naputtaa koneella ja vastailee tytön pulputuksiin sohvalta :D Noh, ei se lapsi nyt kuitenkaan ihan hyljätty ole sentään!!

Onneks en ole miekää ainut joka ei lattialla leiki poitsun kans, vaan koneelle suuntaan melkee heti. Sängyssä höpötellää ja ku syödää niin sen jälkee höpötellää. Lattialla poika viihtyy niin hyvin ku osaa mennä lelujen perää ja niitä ku levittelee ympäri huushollia niin mielellää ryömii perässä, ja jos tulee syliolo niin ryömii kyllä jalkoihi ja nappaa puntista tai varpaasta kiinni ja ojentaa kättä ylöspäin ja sillo otan sylii.

Raskausaikana selkä ei ollu ollenkaa kipeä, sitä ennen 4vuotta olen kärsiny selkäkivuista ja synnytyksen jälkeen alko taas. Mietin ja muistelin sitä ku kävin selkälääkärillä tän vaivan takia, ja lääkäri vetos tottakai min ylipainoo ja sano että "TURHA KUVITELLA NYT ETTÄ VOISIT RASKAAKSI HANKKIUTUA KU SUN SELKÄ TULEE ENTISTÄ KIPEÄMMÄKSI!!" No aloin tottakai pelätä ku ammatti-ihminen sen sanoi. Mutta sitte lihoin lisää ja aloin liikkua ja tulin raskaaksi, selkäkivut hävis ku tuhka tuuleen. Mut ne palas ku olin viikon kipeä ja makasin vaa sohvalla. Ehkä viikon tai kaks kesti se selkäkipu ja hävis. En sit muistanukkaa millasta selkäkipu voi olla ennenku ne alko synnytyksen jälkeen. Ainut mikä oli niin loppuraskaudessa joku paino iskiashermoon niin että istua ei voinu ku 20min kerrallaan ku ylös ei päässy ja vihlo jalkaa koko ajan ku istu. Mutta olen tyytyväinen ku raskaana ei selkä sen enepää ollu kipeä. :)

Ja nyt eilen laitoin ensimmäisen ehkäsyrenkaan itteeni ja nyt alkaa olee jo sellain olo että voisin haluta jotain sängyssä, menin tänää jopa ite miehen kainaloo ja siin oli oikee kiva olla. emoticon Todella toiveikas olen nyt siitä että alkais parisuhde toimimaa.

Oi, hyvä että löytyy muitakin koneella istujia tosiaan! :D Aamu alkaa kahvilla ja facebookilla joo.. Onneks tyttö tosiaan jaksaa touhuilla lattialla yksinäänkin ja vielä istuskella sitterissäkin ja leikkiä sen eteen asetettavilla härpäkkeillä niin saa aina hetken heräämisaikaa ihan rauhassa. Ja tuleehan sitä päivän aikanakin käytyä tässä.

Miulla ei onneks selkä rasittunu raskausaikana mut polvet sitäkin enemmän :( Sain 20 kiloa lisäpainoa ja jo ennestään urheiluvammaisiin polviin se tais olla vähän liikaa ja kun enhän mie osannu viimesilläänkään aloillaan olla. On nyt sit joutunu vähän kyykyillä reenailemaan kuntoon noita ja crosstrainerilla, et kestää vielä töitä tehdä joskus! Kymmenen kiloa on jääny "raskauskiloista", miten teillä muilla...? uteliaisuuttani vain :D

Meilläkin on ens viikon alussa eka pidempi "lomamatka"..mennään anopin luo pariks päivää ja ajaisko sinne reilu kolme tuntia.. Uskosin, et matka menee ihan kivasti.. Isompi kaukalo on meillekin tuloillaan, mut ei oo kiirettä vaihtaa. Saatiin käytettynä (yhellä lapsella ollu) se mikä "kasvaa lapsen mukana"...en nyt merkkiä muista.. Mut edullisesti kuitenkin tulee..

Vitsi, olin tänään niiiin liekeissä, kun työnantajalta tuli tilinauha ja ensin ihmettelin, et mitä ne nyt miulle maksaa niin LOMARAHAT. vuhuu! En ees tienny, et sellaset tulee mammalomalla ollessakin. Vuoslomista kyl kerrottiin, et kertyy kuulema koko ajan.

Kävin tänään hammaslääkärissä..ekan kerran vissiin viiteen vuoteen..viime vuoden lopulla kävin suuhygienistillä ja se kehotti menemään lääkärille, kun oli pari reijän alkua..AIAIAI. onneks vaan pieniä, mut voi luoja sentään synnytän ihan millon vaan mielummin (vaikka vaikea,pitkä,raskas taakka olikin) kun menen paikkauttamaan hampaita! Niin toivon, et tyttö sais hyvät hampaat ja sais opetettua sen pitämään niistä huolta!

Tuonne kesäkuun puolelle joku oli kirjoitellu rytmeistä niin tuli vaan mieleen että onko meidän neiti ainoa joka herää edelleen kolmen tunnin välein öisin? :D

Voi citronella, ette ole ainoita! Meillä saatetaan joskus syödä jopa kahden tunnin välein yöllä. Nykyään on varsin tuttua se, että ekalle syönnille herätään 3 tunnin päästä, loput menee 2 tunnin välein... Äiti on vähän väsynyt.

Tosin tämähän on meillä uus juttu, Malla nukkui suurin piirtein 3,5 kuukauden ikään saakka todella hyvin, heräsi kerran syömään aamuyöstä kolmen ja viiden välillä. Mutta sitten alkoi yhtäkkiä tämä heräily useesti... Välillä voi olla parempia öitä, jollon syödään 1 kerran yössä, mutta tosi harvoin enää.

Tavallaan toivon, että sitten kunhan alkaa saamaan enemmän kiinteitä (nyt siis lähinnä maistelee pari teelusikallista päivässä, eikä siis itse halua enempää...) alkaa taas yöunet maittaa paremmin. Mutta epäilen kyllä, koska jotenkin tuntuu, että tuo heräily johtuu tuosta hurjasta meiningistä! Päivät on melkosta hässäkkää, tuntuu ettei neiti malta olla paikallaan paria sekuntia. Pyörii ympäri kämppää, tai peruuttaa, kun ei eteenpäinkään vielä pääse. :-D

Toisaalta päikkärit on nyt parantunut, saattaa nukkua jopa parin tunnin päikkäreitä, kun aikasemmin 40 min oli ihan maksimi.

Mie laihuin raskauden alussa 10 kg, ja se tuli takasin ja synnytyksen jälkee lähti kaikki pois ja nyt on tullu pari kiloa lisää, pitäis tehä jotain, on sitä ylipainoa silti 20kg. Mut mie tarvin jonku personaltreinerin että saisin jotain aikaa, ärsyttää jos mies alkaa papattaa jotain (hyväähän se tarkottaa) mutku se on sellain hoikka ollu aina eikä ikinä liho vaikka söis mitä sontaa. Mut jos olis joku kenen kans alkais laihduttaa ja kävis lenkillä niin saisin pidettyä pääni. Vuonna 07-08 laihdutin äitipuolen ja siskopuolen kanssa ku asuttii saman katon alla ja sillo lähti puolessa vuodessa 10 kg mut sit ku muutin miehen kans samaan osotteesee niin sit ei enää välittänykkää et mitä söi ja ku oli päässy tavoitepainoo. Siitä se raju painonnousu lähti, 30kg 3 vuodessa... ja olen yrittäny ja kokeillu kaikkia erilaisia laihdutusmenetelmiä mut se on sen 2 viikkoa maksimissaa, vaikka tuloksia on näkyny ja oon ollu tyytyväinen niin se on lopahtanu. Kotona olen jumppaillu, pilatesta ja kuminauhajumppaa ja välillä kattonu youtubesta aerobikki videoita ja koittanu pysyä mukana, välillä innostun kävelee ja sit kävelen kolme päivää ja se jää. on muka jotain tärkeämpää tai sit sataa tai on liian kuuma. Nytteki pyörii ostos-tv missä on kaiken mailman AbDoer Twist vempeleit ja ku se on muka niin helppoa. emoticon  Jonku pitäis potkia minuu persiille että saisin jotain aikaseks.. :D

Nonii rytmeistä sen verran että meillä syötii siis jo soseita ja silti poika heräili yöllä vellin kans 2 tunnin ja maidon kans 1 välein, ja sit aloin antaa puuroa enkä velliä tai maitoa, ja sit nukuttiiki koko yö. Nyt on vähä levottomia öitä just ku liikutaa niin kamalasti lattialla ja sängyssä. Mut meillä riittää se että tutti laitetaa suuhun yöllä jos alkaa kitinä. Ja nyt en muistakkaa kuin rankkaa se oli ku 2 tunnin välein sitä velliä lämmitin 180ml ja taas nukkuu ja taas lämmittämää..  Voimia niille kellä heräillää yöllä vielä.
Päikkäreitä nukutaa 1-3 päivässä ja ne kestää 30min-3h. Ne ei ole säännölliset, nyt on hereilläolo aika pidentyny ku pitkää mentii niin että 2 tuntia hereillä ja päikkäreille ja taas 2tuntia hereil.jne.

Olipahan tarinaa.
ps.haluun lomalle johkuu ulkomaille.. aaaaaaa :D

Mulla kiloja jäljellä vielä noin viisi. Maha kyllä sanoo paljoooon enemmän. Treenasin raskautta edellisen vuoden aika kovaa ja nyt lihas on muuttunu läskiksi, joten laihutettavaa on enemmän ku viis. Ajan kanssa. Minä en suosi mitään pikakuureja, vaan ruokailutottumusten terveellistämistä. Mulla paheena herkut, etenki karkki.

Meillä Ii ei herää kuin yhden kerran yössä (tai aamuyöllä), mutta herääminen onkin nykyään sitten kunnon herääminen. Ei tahdo rauhoittua millään takas nukkuun. Tunnin rumba äitillä oman sängyn ja neitin sängyn välillä.

Mä painan nyt suurin piirtein kilon vähemmän kun ennen raskautta. Mutta just ennen raskautta lihosinkin kyllä sen noin 5 kg. Eli kyllä tässä ainakin sen 4 kg vois tiputella, ja mahan pömpötys pitäs saada kanssa pois. Ärsyttävää, kun monet vaatteet menis kyllä painon puolesta, mutta eivät istu tuon pömpöttävän mahan takia! Mutta en ole kyllä alkanut aiheesta vielä stressaamaan, ehkä sitten alan suhtautua tiukemmin asiaan, kun imetys loppuu.

Mulla kans noin 5 kiloa vielä raskauskiloja :)
Meilä syödään aamupuuro-päivällä purkillinen jotain hedelmä/marjasosetta- viiden aikaan peruna/kasvis ruoka ja illalla vielä puuro. päivällä saa lisäksi pari kertaa pienen välipalamaidon ja vettä. yöllä mennään ihan maidolla mutta siis kolme tunnin välein heräillään :)

mut pitääks se paikkansa, et synnytyksen jälkeen pitää antaa itelleen ja vartalolleen aikaa jopa 2 vuotta? toki siinä ajassa voi liikkua ja urheilla :D mut siis ettei ihmeitä pidä odottaa heti... mie liikun ihan liikkumisen ilosta tällä hetkellä. uskon, et alkaa kilot karisemaan kun töihin lähen takasin. Fyysistä työtä kun teen... oon siis maatalouslomittaja.
Millasissa töissä muut? ennen raskautta ja palaatteko takasin samoihin töihin? Minnuu pelottaa aikalailla töihin paluu..kaks kertaa päivään pitää töihin ajella ja pahimmillaan työputki 12 pv (varmaan muillakin aloilla) sit kun saattaa kesken päivänkin vaihtua hätätilanteissa työpaikka. Kerran olin jo aloittanu hommat iltapäivällä yhellä tilalla, kun toimistolta tuli puhelu, et kiireen vilkkaa n. 30 km päähän toiselle tilalle. Sinne jäi sit isäntäväki ite tekemään työt alkuperäiselle tilalle :/

Tyttösemme ehtii taas rytmiään... pitkään meni yheksään valvoessa ja siitä sit reilu puol tuntia oikeasti nukahtaessa.. nyt on hillitön kiukkukontti jo ennen kahdeksaa, ei suostu ees iltapuurolle vaan pitää suoraan pullo antaa ja siihen sit nukahtaa.

Ihanaa,eilen käytiin kavereilla kylässä keiden luona ei usein käydä ja neiti sai nauttia toisen pienen seurasta :)

Multa on raskauskilot lähteneet (niitä tuli 17) vaan imetyksellä, sillä liikuntaa en oo juuri harrastanut ja herkkuja on todellakin tullut syötyä. Mutta vielä kun lähtis noin 5 kg niin sit olisin siinä missä olisin tyytyväinen. No, "tyytyväinen" oon oikeastaan nytkin mutta tuota röllöä on kyllä jäänyt vatsaan todella lahjakkaasti. Ei siis mee monet normi housut jalkaan. Mutta oon koittanut että vatsassa on vielä sormen levyinen rako navan kohdalla, eli vatsalihakset ei oo vielä täysin palautuneet, joten vatsis-reenit saa edelleen odottaa. Oon aatellut että lisäilen liikuntaa tuossa syksyn mittaan, enköhän vielä saa vyötäröäkin palautumaan. Jos en saa niin sitten no worries, äitien pitääki olla vähän pehmeitä.

Minä oon toimistotöissä asiantuntijahommissa joihin palaan syksyllä. Pelkona on, että uudessa tilanteessa yt:den jälkeen mulla on enemmän vastuuta kuin ennen, mutta enää en suostu tekemään iltatöitä tahi viikonlopputöitä, pitkiä työmatkoja tms. Katsotaan minkälaiseksi työt muotoutuu, vähän jännittää...

Meillä tyttö syö öisin noin 3 tunnin välein. Nukahtaa kuitenkin niin helposti uudelleen että saan itekin unen päästä kiinni melko vaivattomasti, onneksi.

Kesälomareissulla tyttö on käyttäytynyt erinomaisesti ollen oikeastaan koko ajan tyytyväinen ja innoissaan. Automatkat pääosin nukutaan tai leikitään. Matkasänkyynkään nukahtaminen ei oo tuottanut ongelmia. On se vaan niin suloinen :)  <3

Komppaan Sadepilveä, on ne kaikki niin ihania. Parhaita itse kukin. Vastahan me Sadepilven kanssa kiukuteltiin, kun vauva ei tuu maailmaan sitte millään (muut Oulun mammat oli jo jakaantuneet)  ja nyt nu pienet on jo melkeen puolikkaan vuoden sulostuttaneet maailmaa.

Me ollaan laitettu paperille ylös muutaman päivän ajan neitin syömiset. Ei kauheesti kyllä uppoa, ei maito eikä sose. Nooh, tästä voi olla suunta vaan ylöspäin ja tyytyväiseltä neiti vaikuttaa edelleen.

Voi tätä rytmin hakemisen vaikeutta. Ii tarvis vielä 2,5 päikkärit, mutta käytännössähän se on vähä hankala nukkua ne puolikkaat. Jos nukkuu vielä "iltapäikkärit", venyy nukkumaan meno, kuten tänään, lähemmäs kymmentä. Jos ei nuku viimesiä päikkäreitä, kuten eilen, on valmista kauraa jo seittemältä. Mennään neitin tahtiin ja nukkuu jos nukkuu. Yöllä on tosiaan tullut kuvioihin parin tunnin valvominen, mistä äiti kyllä mielis eroon. Ehkä sievää tassu-unikoulua vois kokeilla. Varmaan johtuu kaikesta vauhdista, joka jää sitten yöksi päälle, vaikka rauhotellaan menoa viimesten päikkäreitten jälkeen.  Edit: Ii ei siis herää itkien vaan kälättää, kiljuu ja hilluu hyväntuulisena yöllä.

Kuinka paljon ennen nukkumaan menoa annatte iltapuuron? Meillä tahtoo olla ongelmana, että väsyneenä ei suostu syömään kiinteää. Nyt olen tarjonnut puuroa 1-2 tuntia ennen nukkumaan menoa.

Takaisin