Heinä-syyskuun vapaa keskustelu-alusta

Täällä oli ihanat 1-vuotisjuhlat lauantaina. Keli oli huikea ja oltiin osittain ulkona. Vauvavuosi takana. Meni kyllä todella nopeasti. Mahtava vuosi ja hyvällä mielellä eteenpäin.

Flunssa meinaa kammeta päälle äidille, kahdelle nuorimmalle. Siitä se syksy lähtee käyntiin :dead:
 
Meillä ensi viikolla pieni mies 1v ja ensi lauantaina olisi sitten juhlat. On kyllä vuosi mennyt vauhdilla, herra on viimeisen reilun kuukauden aikana oppinut kävelemään ja konttaamaan, nukkuu jo laidattomassa pinnasängyssä, kiusaa siskoaan urakalla, kiipeää joka paikkaan ja siirtyi normaali maitoon.
Huh, ihan hirvittää tämä herran kehitysvaihe, kaikki tapahtuu hetkessä. Nyt on alkanut myös tulemaan pojan oma velmu olemus esille, nauraa ilkikurisesti kun tekee tai suunnittelee kolttosia ja rakastaa leikkiä piilosta.
Me oltiin tosiaan melkein kuukausi matkoilla ja yllättävän hyvin meni kaikki autoilut ja nukkumiset, vaikka toki hieman takapakkia tuli yösyöttöjen kanssa ja tuliaisena tuli räkätauti.
Nyt herra on reilu 76cm ja 8,9kg, ensi viikolla sitten juhlitaan
 
Onnea kaikille synttärisankareille!

Täälläkin juhlittiin lauantaina meidän pientä. Tosiaan on kyllä mennyt vuosi nopeaa. Meilläkin opitaan koko ajan uutta. Kävelemään ei ole vielä lähtenyt, ainoastaan tukea vasten. Uusimpana taitona on kiipeily, josta äiti ei tykkää yhtään. On myös opittu "laulamaan" ja jammaamaan :)
Muutamia sanoja tulee ja omaa tahtoa alkaa löytymään.
Neuvola meillä on vasta ensiviikolla, joten mittoja ei ole vielä tiedossa.
Meillä on yöt edelleen katkonaisia, mutta poika on alkanut nukkumaan kahdet 1-2h:n päikkärit eli jotain edistystä. Allergia-asiat vaivaa, koko ajan kuitenkin löytyy uusia sopivia ruokia. Hiljaa hyvä tulee.
 
1-vuotisneuvolakin takana, nyt pitäisi tituleerata jo taaperoksi. Mihin aika hurahti?

Mitat oli aika massiiviset, 77 cm ja 11,8 kg. Isosiskonsa oli täsmälleen saman pituinen mutta 1,5 kg kevyempi, pipon mitta myös 2 cm vähemmän kuin tukevalla pikkuisellamme. Pituus +1 ja paino +2 -käyrillä ihan tasaisesti kyllä.

Paljon jo osataan. Vielä ei kävele, mutta konttaa vauhdilla ja nousee ilman tukea seisomaan. Kävelee sohvaa pitkin kyllä, ei vielä käsistä tukemana. Harjoittelee syömään itse lusikalla ja haarukalla, sotkuista puuhaa mutta onhan sen opittava. Käy omasta tahdostaan potalla, joko pyytää tai sitten vaipanvaihdon yhteydessä istutan. Lähes jokainen kakka tulee pottaan ja pissakin yli puolet pottailukerroista. Juttelee kaikenlaista ja muutamia sanoja tulee, rakastaa musiikkia ja tanssii taitavasti seisten ilman tukea.

Nukkuu noin 20-7, mutta heräilee puoliltaöin ja joskus kerran pari lisää. Syököön vielä, meillä tulee joulukuussa pitkä lentomatka niin en ala kouluttamaan sitä ennen kun saadaan kuitenkin melko hyvin nukuttua.
 
Muistin tulla pitkästä aikaa moikkaamaan eli moi! Miten teillä menee? Onks äippäx6 ja muut vielä linjoilla:rolleyes:
 
Juu, ollaan:) vähän on unohtunut tää, anteeksi!
Meidän sisu on nyt sit 1w taapero ja vauhtia riittää... kävellään tukea vasten, seistään hetki ilmankin ja konttaillaan ympäri kämppää:Heartred
Ollut hiukan kiirus nyt arjen alettua.... koulu,eskari,kerho yms yhteen sovitettavaa niin ollu ”hiukan” kiirus:wink
 
Kiva että täälläkin on vielä vähän elämää! Oon tässä nyt kuukauden hajoillut yh-arjessa kun mies on viikot Ruotsissa, illat on aika hiljaisia lasten mentyä nukkumaan...

Meillä tänään tasan 13 kk vanha taapero on jo iso tyttö. Muutaman viikon on jo kävellyt tukea vasten ja kesästä asti noussut ilman tukea seisomaan. Tänään sitten otti ekat haparoivat askeleensa - päiväkodin vanhempainillassa :)

Likka on edelleen rintaruokinnassa, etenkin päivä- ja yöunille mentäessä syö, muuten ehkä kerran pari päivässä. Juttua tulee jo hyvin, sanoja jonkin verran, ja hyvin tuntuu ymmärtävän mistä milloinkin puhutaan.
 
Meillä kävellään tukea vasten brio taaperokärryn kanssa mennään jo lujaa :) Sormin itse syö, lusikalla ei anna syöttää ja itse ei vielä lusikalla syö lentää kaaressa lattialle :p Yksivuotis neuvolassa käyty painoa 9,9 kg ja pituutta 77 cm. Neuvolantäti tuumas että 1,5 v neuvolaan mennessä pitäis osata rakentaa kolmen palikan torni ja itse syödä lusikalla. Muskarissa käydään ja perhekahvilassa tykkää kovasti muiden lasten seurasta. Päiväunet vähiin käy, tuntuu että päiviä menee vain tunnin unilla sais kyllä vähän enemmän nukkua että sais jotain kotitöitäkin tehtyä :rolleyes:
 
Meillä on kans kiirettä pitänyt, esikoinen on vilkas ja tämä "vauva", joka nyt siis juuri täytti vuoden, vipeltää myös kovaa. Tukea vasten mennään kovaa ja ilman tukeakin parit askeleet ottaa :)

Mä palasin jo viime viikolla töihin ja mies on nyt tovin tyttöjen kanssa ennen päikkyyn menoa. Viime viikko meni ihan hyvin, ei ollut pahemmin kiukutellu, mutta kyllä illalla huomaa, että äitiä on ollut ikävä. Töissä on ollut ihan mukavaa enkä siellä kotihommia mieti, mutta kyllä nyt taas sunnuntai-iltana meinaa itku silmään tulla kun mietin, että ens viikolla taas oon päivät erossa vauvoistani.. Puhuttiin töissä, että oon nyt alustavasti täys aikaisena, mutta päikyn alkaessa alan tarvittaessa tehä 4 päiväistä työviikkoa. Toki vähän vaikuttaa miten päikky alkaa sujua. Isommalla tuskin on ongelmaa, mut saas nähä miten mun pieni mammantissi sopeutuu päikkyyn ihan yksin :sad001
 
Kiitos, hyvää kuuluu tännekkin. Kovasti kävellään ilman tukea, ynnä muuta mukavaa. pengotaan kaapit tyhjiksi ja sen kun saa äiti siivottua ni jo on kaksi seuraavaa sillä välin tyhjennetty. :D Eli vauhtia ja puuhaa piisaa meidän arkeen.
 
Heippa! Täällä vielä elämää näköjään nopeasti meni vuosi, täällä mini tyttö, 8 kg ja 74 cm. Painokontrolliin parin kuukauden päästä. Muuten neiti menee vauhdilla, oppi kävelemään 11 kk iässä ja nyt juoksee jo melkein tykkää hirveästi lukea kirjoja ja taluttaa brion vedettäviä koiria. Meille olisi tulossa neidille pikkusisarus kesällä 2020
 
Onnea uudesta plussasta Jennspa! Mietinkin koska tämä porukka lähtee uudelle kierrokselle :joyful:

Itsehän kuumeilen kolmatta, mutta vähän isommalla ikäerolla (tai sitten tulen järkiini ja tyydyn näihin kahteen aarteeseen).
 
Onnea jenspa:Heartred meillä ei ole enää kierroksia:D
Sisulla on kova kiirus olla iso mies! Kävelee paria askelta ilman tukea, kiipeilee ja muutenkin jatkuvassa liikkeessä... ei ole vauva enää...
meillä ollut nyt laittoman paljon sairautta tässä taloudessa! Taas joku hiton räkätauti päällä ja unet sen ansiosta ihan kakkaa:sad001
 
Kiitos kiitos! Jännää aikaa taas :)
Toivottavasti menee Äippäx6 nopeasti flunssat ohi. Mites muiden unet, joko nukutaan koko yöt heräämättä? Täällä välillä nukutaan ja välillä heräilee, mutta nukahtaa heti kuitenkin kun laittaa taas maate tutin kanssa.
 
Joo aika vaihtelevaa on sisun unet... välillä nukkuu tosi hyvin välillä tosi huonosti. Jos on huono yö niin sillon pitää yölläkin syödä! :meh: tää mun räkätauti alkaa kyllä korpeemaan huolella! Jo toista viikkoa kipeenä :arghh: lapset sentään on suht terveenä :shy:
 
Meillä tytsyt ehti olla päiväkodissa 1,5 viikkoo ja heti kummallakin räkä tauti, itselläkin kurkku tulessa. Jospa se sairastelu tästä loppuis.

On kyllä mennyt vuosi nopsaan :eek: mä jo ehdin viime viikolla saada sydämentykytyksiä kun en löytänyt kierukkaa, mutta kyllä se siellä onneksi oli, aattelin että kohta sit jo kolmatta pukkaa :oops: mutta ei nyt ainakaan vielä, ehkä joskus tulevaisuudessa :grin tässä just töihin palaillut ja muutto isompaan kämppään edessä näillä näkymin alkuvuodesta niin jos sais ensin perushommat rullaileen ja sitten ehkä muutamien vuosien päästä seuraavaa, jos siltä tuntuu vielä silloin :p meillä siskokset on alkaneet oikein kunnolla leikkiin (ja nahisteleen) keskenään. Ei oo enää vauvoja ei. Nyt alkaa tämän syyskuisenkin temperamentti ja luonne kunnolla tulemaan esille, hauska seurata miten kaikkea opitaan. Unet on kyl olleet pätkittöisiä täälläkin yhä edelleen. Jos nuo joskus alkavat sitten nukkua :rolleyes:
 
Meille on myös tulossa toinen alkukesästä. Hassua miten kaikki pyörähtää alusta uudestaan.
Tämä syyskuinen vaan on edelleen kiinni tississä, pitäisi yrittää vieroittaa että ei sitten ole kauhean mustasukkainen tulokkaalle. Mutta ei tunnu olevan oikein valmis siihen, aivan liian tärkeä juttu vielä. Nyt on yötkin ottanut takapakkia. Nukahtaisi tissille, isän kanssa kauhea tappelu. Ja heräilee monta kertaa yössä, alkuraskauden väsymyksen kanssa vähän haastavaa. Tavoitteena saada nämä kuntoon tämän vuoden puolella. Muuten hän on jo iso ja vauhdikas poika. :rolleyes:
 
Tsemppiä Marijanna! Toi on haastavaa jos syyskuinen vielä tosi kiinni tississä. Varsinkin öisin. Kyllä meilläkin ottaa huikkaa, mutta kestää kyllä jos en joka välissä anna. Yöimetykset lopetettiin tossa kuukausi takaperin ja nyt nukkuu koko yöt heräämättä! Voin suositella, luksusta :)
 
Takaisin
Top