Hei-hei-heinäkuu

Meidän typy ei ole itkutellut tai kiukkuillut hampaita olenkaan! Nyt on neljä hammasta ja kasi pilkistää ikenestä.

Mulla on tulevaisuudensuunnitelma ihan auki ja levällään. Syksyllä jatkan kylläkin yhdessä koulutuksessa, joka alkoi viime talvena, mutta en usko että se johtaisi mihinkään ammatilliseen valaistumiseen tai uraputken pyörteisiin. Töitä ei siis ole minua odottamassa. Ahdistavaa...
 
Voi onnellinen kippu ettei teillä reagoida hampaisiin... Elli on tehnyt hampaita jatkuvasti 5kuukauden iästä asti, eikä yksikään niistä ole tullut ilman vähintään viikon kiukkua. Nyt on tulossa hammas numero 7.

Tuskaisen kuumaa tosiaan on ollut, tänään tuulee meillä ainakin että odotettavissa hieman mukavampi päivä. Mä en vaan tahdo kestää noita helteitä, vaikka tietysti noiden monta viikkoa kestäneiden sateiden jälkeen aurinko on ihan tervetullut! Jotenkin on hankala ulkoilla Ellin kanssa (ja töissä lasten kanssa...) kun on niin kuuma....

Laitanpa tähän tällasen kuvan, toinen on Ellin raskaudesta jotain rv 34, toinen on nyt noin rv 16... Heh, kumpi on kumpi?

mahat.jpg
 
Juu, ei sitä turhaan sanota että seuraavissa raskauksissa maha tulee enemmän ja aikaisemmin esiin?
 
Oi mikä ihana vauvamaha :Heartred !! Täällä ihan karmee vauvakuume, mutta vielä on hetki maltettava oottaa! :D
 
Oi ihanaaaa puapru!!! :Heartred aivan kateellisena täältä tuijotan masukuvaa :Heartred kuume kasvaa itellä kokoajan! Ompas aika mennyt nopeaa jos sinulla on viikkoja jo 16 :) toivottavasti kaikki hyvin ja pärjäilet näiden helteiden kanssa :)
 
Juu, huomenna täyttyy tuo 16 viikkoa.
Olen voinut tässäkin raskaudessa varsin hyvin, alun tyhjän mahan pahoinvointeja lukuunottamatta. Nivelkivut yltyivät aika hurjiksi yhdessä vaiheessa, mutta nyt ovat taas helpottaneet. Kaiken kaikkiaan vointi on siis oikein hyvä, ja olen aika pirteänä jaksanut käydä töissäkin, vaikka motivaatio on melko olematon. Kuumat kelit ei oikein minulle sovi, olen sitten raskaana tai en, mutta pärjättävähän se on, kun ei niille mitään mahda joka tapauksessa. Hyvillä mielin ja voinnein siis mennään!!
 
Heh, täältä etelästä huhuilen! Hellettäpä, hellettä!
Tällä viikolla on onneksi 5 astetta viime viikkoista vähemmän! Se +35 C on vain niin mukavampi kuin +40 C.

Onko muuten teillä jäänyt jotain raskausjuttuja vielä synnytksen jälkeenkin? Minulla oli käsien nivelet kipeät, enkä saanut kämmeniä nyrkkiin. Muuten on palautunut, mutta molempien käsien pikkurillit jumittuvat lukkoon helposti. Eli joskus pikkurillit pitää ihan ajatuksella ja pakolla vääntää koukkuun kun lukkiutuvat suoraksi.
 
Mulla on tuo pukaman paikka tuolla, joka on tainnut olla synnytyksestä lähtien. Muuten on vaan sitten näitä uuden raskauden oireita. :wink
 
Perkeleen paarmat!! :smiley-angry019 Ai että mä oon ihan täys niitä! Mua on ehtinyt ties kuinka monta paarmaa puremaan ja pari niistä puremista on ollut tosi kipeitä. Ja hulluksi tulee siitä pörinästä.

Nyt vaan ne pirulaiset ovat päässeet tuohon tyttöönkin kiinni :smiley-angry016:sad010:smiley-angry016 Tänään ollut koko toinen kämmen AIVAN turvoksissa, punainen, kivi kova ja tuli kuuma. Yksi jälki näkyy pikkurillin juuressa. Aloin jo iltaa kohden huolestumaan kun tilanne ei ollut yhtään muuttunut parempaan. Sitten googlailin ja kaipa tuo on normaalia :sad001 Ja nyt sitten iltalenkin jälkeen huomasin että myös nilkkaan oli tullut purema... Saas nähdä miten suuri siitä tulee huomenna!

Onneksi eivät tunnu tyttöä vaivaavan :)Mutta on se vaan ilkeän näköistä, semmoinen "elafanttikäsi". Harmittaa oikein kun tajusin vasta puolessa välissä lenkkiä että mullahan tosiaan on vaunuissa se hyttysverkko... :rolleyes: Tähän asti kun olen käyttänyt sitä vaan päiväunilla. Pitää nyt käyttää tuota verkkoa, etenkin jos nää kuumat ilmat jatkuu ja noi paarmat on yhtä aggressiivisia.

Mites muilla, oletteko onnistuneet varjelemaan kaikilta puremilta ja pistoilta?
 
Täälläkin paljon paarmoja, mut vielä selvitty ilman pistoja. Pikkumies kävi tänään uimassa ekaa kertaa järvessä:p. Varmaan puol tuntia polskittiin, pintavesi 29 asteista, että eipä vilu tullut. Helposti nukahtikin pitkästä aikaa, olisikohan uinti väsyttänyt. Huomenna uusiksi:grin.
 
Me on kans selvitty ihan vaan parilla hyttysen pistolla koko kesä. Ja uimassa käytiin mekin tällä viikolla, uskon et tuossa meidän lähilammen uimarannalla pintavesi oli tuota 29 asteen luokkaa :)

Sent from my GT-I9506 using Vau Foorumi mobile app
 
Tänään tuo tytön käsi on jo vähän rauhoittunut :) Turvotus jonkin verran laskenut ja värikin jo normaali :) En mä tietenkään voi olla varma onko tuo paarman purema, mutta tuskin hyttysenkään, kun niitä on jo jonkun verran ollut eikä noin pahaa jälkeä saa aikaan. Äitini tänään väläytti josko olisi ampiainen, mutta uskon tosiaan tuohon paarmaan kun niitä on niiiiin paljon.

Meilläkin tyttö käynyt jo monesti "uimassa" tai siis lähinnä polskutellut rantavedessä/istuskellut siellä perse hiekassa :D Tuntuu tykkäävän, vaikkei olisikaan niin lämmintä vettä. Kotona myös meillä on semmoinen pikku allas jossa saa polskutella :)
 
Paarmoja meilläkin jonkin verran, mutta vielä ollaan ehditty huitomaan pois ettei Elli saa puremia. Ne on kyllä nopeita puremaan, ja inhottavia!! Niitä vaan lienee vähän joka paikassa nykyään, tai meillä ainakin, kun on noi hevosetkin pihassa...

Elli ei oikein tuosta järvivedestä perustanut pari viikkoa sitten kun käytiin kokeilemassa, oli viileää. Mutta eilen uitettiin Elliä tuossa meidän aikuisten altaassa kotona, eikä siinä ainakaan yhtään lämpimämpää vettä ole kuin järvessä, ja alkuitkun jälkeen tyttö viihtyi kyllä hyvin. Piti olla koko ajan jotain tekemistä kylläkin, eli hypytystä sun muuta, mutta aikansa viihtyi oikein hyvin. Sitten alkoi selkeästi tulla jo vilu, ja ei kun saunaan!

029.JPG 004.JPG 024.JPG
 
Me ollaan Puapru ihan tässä Näsijärven rannassa, ettei mikään pikku järvi:wink Pintavesi on tosi lämmintä, mut syvemmällä on viileämpää. Illemmalla suunnataan taas uiskentelemaan.
 
No kun meilläkin enimmäkseen Vesijärvi ja Päijänne ne uimapaikat, niin on kai uskottava ja luotettava että lämmintä se sitten on! =D
 
Voi että. Tunteiden myllerrystä ilmassa. Minun pienestä vauvasta on tullu taapero ja tänään kasassa tasan 1vuotta. Miten tää aika voi menna näin nopeasti? :')
 
Takaisin
Top