Hei-hei-heinäkuu

puapru

Kommentoinnin ninja
Joko alkaa syyskuisilla olla kesä kuumimmillaan? Meillä palellaan ja mietitään, josko illalla laitetaan tulet leivinuuniin, kun on jatkuvasti niin kosteaa. Vähän lämpimämpiä ja paljon kuivempia kelejä odotellessa....

Muutama viikko, kai 5, olisi vielä töitä edessä ja sitten huikean 10 viikon ripistyksen jälkeen koittaisi ansaittu(?) 6 viikon kesäloma, hoitovapaa ja äitiysloma. Häät, 1-vuotissynttärit, synnytys... Ei lopu tapahtumat tältä vuodelta ei!
 
Suuntaatteko tänä kesänä lomamatkalle? Minne?

Meidän pieni kolmihenkinen perhe pakkautuu asuntoautoon ja lähtee kiertämään Suomea. Yksi etappi tulee näillä näkymin olemaan Kokkola. Osaisiko joku siellä asuva tai siellä päin matkustellut kertoa hyviä aktiviteettivinkkejä sieltä tai lähialueelta? Mikäli hyvä ilma sattuu, olisi mukava olla ehdottomasti ulkona. Toki voi ehdottaa kohteita huonon säänkin varalle.

Toinen asia johon kaipaan vinkkejä... Meillä neiti syö sekä aamu- että iltapalaksi puuron, mitä ehdottaisitte korvaamaan tuon? Asuntoautossa ei välttämättä jaksa tuota puuroa välttämättä aamuin illoin keittää. Ei syö maustettuja valmispuuroja.
 
Talk muruja ja hedelmiä, vauvajogurttia tai hedelmäsose+maustamaton jogurtti, apinaeväs, leipä... :)
 
Niin ja meidän tavoite olisi käydä Korkeasaaressa, jos ehditään. Muuten kotona. :)
 
Ei taideta ehtiä sen suuremmin reissaamaan. Minä jos ehtisin jossain välissä käymään äitini ja siskoni luona niin olisi jo luksusta. Äitini tosin on nyt jo kahdesti käynyt kesällä tässä meillä, ja tulee vielä ainakin kahdesti, eli häntä tapaan joka tapauksessa..
 
Musta tuntuu ettei me olla muuta kuin reissattu tänä kesänä. :) Vieraalla paikkakunnalla ollaan pyöritty ristiin rastiin ja käyty myös naapuripaikkakunnilla. Viime viikonlopun kohokohta oli tutustuminen Suviseuroihin Pyhäjoella. Erikoinen tapatuma näin ei-lestadiolaisen silmin katsottuna. Emmailona: Kokkolassa kannattaa kuulemma mennä Vohvelikahvilaan.
 
Kippu, viitaten tuonne kesäkuun keskusteluun, niin me ollaan tosiaan saatu Ellille fysioterapiaa jo puolen vuoden iästä saakka. Mitään häikkää ei todennut tytössä lääkäri sen kummemmin kuin kaksi fysioterapeuttiakaan, mutta vielä joku 5 kertaa taitaa olla tätä fysioterapiaa jäljellä ennen seuraavaa kontrollia. Mitä sitten sen jälkeen, en tiedä. Mutta iloinen olen, että ollaan saatu lähete ja maksusitoumus, nyt ainakin joku ammatti-ihminen viikottain arvioi ettei mitään viivästymiä ole näkyvissä!
 
Emmailona, kauanko viivytte? :) Jos yövytte leirintäalueella,niin ihan siitä rannasta lähtee laiva Tankariin, majakkasaari 1,5h laivamatkan päässä. Se on hieno paikka, tosin ei siellä pienelle lapselle juuri mitään oo eikä koko saarta pääse kulleen rattaiden kanssa. Laiva lähtee päivittäin klo 12ja palaa Kokkolaan klo17. Ja siinä leirintäalueella on myös uimaranta ja kahvila ja iso leikkipuisto.

10km Kokkolasta pohjoseen on Toivosen kotieläinpuisto, jossa on eläinten lisäks vanhoja autoja ja traktoreita,joku työläishistoria tms teema. On aika kallis (toissakesänä aikuisen lippu 7e) ja ei ollu ihan mun mieleen pienine täyteenahdettuine häkkeineen, mutta voisin kuvitella että meidän poika tykkäis katella eläimiä ja ton ikäsen jaksamiselle aika sopivan kokonen paikka. Ja siitä vielä n.25 km eteenpäin on Ohtakari, jossa on myös asuntovaunupaikkoja (en tiiä kuinka varattuja) ja hieno hiekkaranta ja kahvila. Ja heinäkuun aikana taitaa olla kalamessutkin siellä, mutta en muista päivämäärää.

Ja Kipun mainitsema vohvelikahvila on kyllä hyvä paikka ja siellä on mahdollisuus syödä ulkona :) Ja jos sataa tai on muuten huono keli, niin siinä on samassa rakennuksessa Kieppi-luontomuseo, jonne pääsee ilmaseks sisään.
 
Ootko sää stranger Kokkolasta? Me ollaan asuttu kesä Kalajoella. Vielä heinäkuun loppuun asti on miehellä pestiä jäljellä. Nyt tulin tosin kotipaikkakunnalle ainakin viikoksi, mutta jos minä ja vauveli vielä Kalajoelle miehen luokse lähdetään niin olis mukava törmätä!? :) Laita vaik yksäriä, jos kiinnostaa.

Toivosen eläinpuistossa on vielä se sama 7€ lippujen hinta. Jätettiin väliin kun lapsi nukkui ja kahdesta aikuisesta 14€ on hölmö hinta, että pääsee katsomaan kaneja häkissä. Muuten kyllä mukava ja idyllinen paikka.
 
Heihei :) Meillä vilkutetaan. Kaikille ja jatkuvasti. Aivan ihana iloinen vilkuttelija josta kuoriutuu iltaisin itse ilkimys ja öisin yks perkele.
Korvatulehdus kiusasi ja nyt tulee hampaita ja PALJON. Yläkulmuri just puhkes ja molemmat yläetuhampaat ja toinen kulmuri on just tulossa, valkosta näkyy jo sen turvotuksen alta. Poskihampaita on tulossa.. näemmä tehdään kaikki kerralla ja epäloogisessa järjestyksessä..
Meillä syödään oikeeta ihmisten ruokaa, tokikin satunnaisesti vauvaruokaa, mutta joka päivä myös ihan oikeeta leipää (+voi, juusto, kinkki) tai oikein ruokaaruokaa.

Ollaan tehty jo monta lomareissua, viikko oltiin Joensuussa, päiväreissuja Helsinkiin, juhannus Ähtärissä. Ens viikolla lähdetään ruotsiin ja Kolmårdeniin. Nipa ei oikein nuku hyvin missään reissuilla, mut eiköhän se vielä totu. Parempi ainakin olis, kun ei olla mitään paikallaan pysyvää porukkaa.
Ihana tytteli joka pitää kyllä äidin kiireisenä. On vahingossa ottanut muutaman askeleenkin ilman tukea, mut pääsääntöisesti konttaa.... ja KOVIN!!
 
puapru: tosi kiva toi fyssarijuttu! Minä olen ollut niin kovin huolissani lapsen kehityksestä ja mietin monesti mitä olisin voinut tehdä toisin: olenko ruokkinut lastani oikein tai olenko antanut tarpeeksi virikkeitä... Muuta tukea emme ole saaneet kuin normaalit neuvolakäynnit. Tyttö on nyt oppinut kunnolla ryömimään ja onkin kehittynyt oikein hyväksi ryömijäksi. Vielä ei mennä istumaan omin avuin mutta osaa laskeutua vatsalleen istuma-asennosta.
 
Meillä kans vilkutetaan koko ajan kaikille:) Ja taputetaan innoissaan kun pyydetään. Herra konttaa kovaa vauhtia ympäri huushollia ja on aina siellä missä ei tarttis. Astianpesukoneesta on kiva purkaa tavaraa sitä mukaa kun äiti yrittää täyttääo_O. Suuhun menee ihan kaikki, kivet ja paperit lattialta. Tänään nauroin kun äijä istui rattaissa, kun puuhailin tallilla, niin ihmettelin että mikä sun päässä on. Tallissa on pääskysiä, niin pikkumies oli saanut linnunkakkaläjän päähänsä:wink
 
Meillä menee heinäkuu etelässä. Sukuloidaan täällä 40 asteen lämmössä.

Lennot menivät oikein hyvin. Tyttö jaksoi istua sylissä ja nukkui toisen lennon. Muutenkin tyttö on tottunut reissaaja. Pari viikkoa sitten olimme tytön kanssa kahdestaan Tallinnassa. Junat ja bussitkin ovat tuttuja.

Että meillä on ainakin vaihtelua normaalista kotioloista tässä kuussa.
 
Noniin.. Vauhtivilperin ensimmäiset tikit ommeltu tänään :sad001
Pääsi kiemurtelemaan itsensä pystyyn rattaissa ja tippui naamalleen maahan. Kamalasti verta ja vanhemmat shokissa. Oikeasti tilanne oli "kun selkänsä käänsi" niin se oli siinä...
Raukalla vaikea syödä kun suu niin kipeä ja turvonnut, mutta nyt illalla jaksoi jo vähän leikkiä..
En yleensä juo, mutta nyt taitaa äiti tarvita hermokonjakin :oops:
 
Voi kauheeta pumpulipallo. Oli varmaan pelottava tilanne. Hui!!
Nipa kaatui kylpylässä naamalleen ja verta tuli kans ihan kamalasti. Vekki nenän ja suun väliin ja hirvee huuto tuli vasta kun kylmällä vedellä huuhtelin. Ei onneks vaatinu tikkejä ja parani ihan hyvin, tosin iso arpi siihen jäi, saa nähdä milloin alkaa vaalenemaan.
Mä menin kans ihan paniikkiin, vaikka näyttikin et olin mukamas ihan rauhallinen ja toimin järkevästi. Sydän hakkasi ja meinasin pakahtua surusta. Hirveesti aloin itseäni heti syyttämään..
 
Tuo paniikki on sanoinkuvaamaton. Soitin taksin viemään meidät sairaalaan enkä osannut selittää missä olimme. Olemme juuri muuttaneet joten ei ole iskostunut kadunnimet mieleen:rolleyes:
Samoin tuo itsensä syyllistäminen... Mun mies itki ihan sydäntäsärkevästi koska oli siinä lähinnä ja kääntyi poimimaan hiekkaämpärin maasta kun poika jo oli seisomassa. Onneksi tämä oli pieni juttu, muuten olisi asiassa käsittelemistä. Jos jäisi lapselle joku pysyvä haitta ja itselle olo että oli vanhempien vika :sad001
 
Huij, kauheita käynyt, mutta onneksi olette selvinneet! Pikaista toipumista Pumpulipallo, niin lapselle kuin vanhemmille :)

Mä tiputin tytön hoitopöydältä... Naamalleen mätkähti ja otsa mustana... Ei menty lääkäriin, itsellä kokemusta jonkun verran aivotärähdyksistä eikä ollut aihetta epäillä sitä. Kyllä vaan tunsin äärettömän pahaa mieltä asiasta pitkään :sad001 Ja ihan syystäkin, ei ole kiva tytön kustannuksella oppia näitä asioita...
 
Just aamulla katoin Faktalta jotain lääkäriohjelmaa ja siinä oli noin 2v.poika jolle jouduttiin laittaan ylähuuleen yks tikki. Se oli niin sydäntäsärkevän näköstä että itku tuli ja en kyllä kenellekkään toivo sellasta :/

Pikaisia paranemisia pumpulipallo! voin vain kuvitella miten kauhea tilanne on ollut, mutta onneksi ei tosiaan käynyt pahemmin.
 
Kiitos :Heartred
Eilen oltiin 5 tuntia päivystyksessä, kun pojalle nousi 39,4 kuume... :sad001 Haava oli tulehtunut ja saatiin sitten odotuksen päätteeksi antibioottikuuri.

tänään poika on ollut jo virkeämpi ja illalla söi jo reippaasti ja jaksoi touhuta ja nauraa. Lempileikki on äidin jekuttaminen - on antavinaan jotain tavaraa ja juuri kun olen ottamassa kiinni niin poika nykäisee tavaran pois ja käkättää hysreerisenä :)
 
Paranemisia potilaille!

Huh, kyl on ollu hellettä. Ihan tuskaisaa suorastaan. Poika on kiukkunen ku ampiainen, eikä asiaa auta että hampaita tehdään kovaa vauhtia. No, kai se tästä pian helpottaa..
Tää on ollu aika seisahduttavaa aikaa muutenkin. Tajusin kaks asiaa, jos mulla ei olis lomia ja hoitovapaata, niin olisin ollu töissä jo hyvän tovin. Asiaa ei auta kun vuodenvaihteen jälkeen on ollu kotona 1,5 vuotta, niin kynnys palata töihin on aivan hirveän korkealla. Eikä muutenkaan kyllä huvita töihin palata :sad001
Ja toiseks tajusin, että mun pienen pieni vauvani täyttää tässä kuussa jo vuoden!! Apua.
 
Takaisin
Top