Hedelmien syöminen

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Syöttekö hedelmiä miten usein? Mitä teillä kuluu eniten, mitkä ovat suosikkeja ja mitkä inhokkeja?Minkä kanssa syötte?

Meillä menee eniten rypäleitä, omenaa, banaania ja mandariinia. Itse en voi sietää banaania, lemppareitani ovat tummat rypäleet. Hedelmäsalaattina tai kuorittuna ja pilkottuna menee hedelmät tarjolle.
 
Hedelmät menee yleensä pelkiltään tai jugurtin seassa. Meillä tykätään mm. omenoista, päärynöistä, mandariineista, appelsiineista, banaaneista, kiiweistä ja passionhedelmistä. Ja koko perheelle oikeestaan uppoo nämä kaikki.
 
Minä olen niin moniallerginen, että meillä syödään lähinnä rypäleitä ja sitrushedelmiä. Muu perhe syö joskus omenoita ja päärynöitä, mutta minä en voi.

Kesällä saa sentään mustikoita, vadelmia ja mansikoita, talvella ei niitäkään.
 
meillä on käytännössä aina banaania ja mandariinia. vaihdellen lisäks omenaa, greippiä, appelsiinia, kiiviä, rypäleitä, päärynää. kesäisin nektariineja. joskus harvoin meloneja.

itse syön noista kaikkia paitsi omenaa (laittaa vatsan sekaisin), mieskin syö kaikkea. lapsi syö muita paitsi greippiä ja rypäleitä. yleensä syödään ihan sellaisenaan.
 
Meillä on lähes aina mandariineja ja päärynää, usein myös kiivejä, omenaa, banaania, melonia ja rypäleitä. Luumuja on aina kuivattuna, mutta en tiedä lasketaanko kuivattuja hedelmiä. Niitä on satokaudella tuoreenakin, kun saa omasta pihasta. Syödään sellaisenaan, en tykkää sekoittaa niitä mihinkään. Joskus harvoin teen hedelmäsalaattia tai -rahkaa. Pojalle kelpaa oikeastaan kaikki, itse syön lähinnä kiivejä ja luumuja, muutakin kyllä välillä, suoranaisia inhokkeja ei ole. Vauva syö lähinnä päärynää, luumua ja banaania. Miestä ei saa syömään hedelmiä, ellei pilko niitä hänen eteensä ja silloinkin voi olla hankalaa. :grin
 
Meillä syödään banaania, mandariinia, klementtiinejä ja joskus verigreippejä. Myös päärynöitä ja rypäleitä.


Pikkumieskin eilen ekaa kertaa innoissaan imeskeli mandariinipaloista mehut. :love7
 
Koitan ostella hedelmiä vähän satokauden mukaan. Banaaneja tosin on lähes aina, koska niitä käytetään marjapirtelöön, jota juodaan joka päivä. Omenoita on nykyään myös useimmiten ja nyt tykkään verigreipeistä ja appelsiineista. Vauvalle maistuu omena, päärynä ja luumu ja niiden lisäksi marjat.
 
Meillä tykätään hedelmistä valtavasti. Syödään useimmiten sellaisinaan, mutta menee myös puuron joukkoon ja ujutan niitä makujen mukaan erilaisiin pata- ja laatikkoruokiin, joskus myös kastikkeisiin.

Normaalisti meillä on aina rypäleitä, banaania, omenoita ja appelsiineja. Arkea piristetään kiiveillä, päärynällä ja persikalla. Kauden mukaan sitten esim. mangoa ja klementiinejä enemmän. Lisäksi luumuja saadaan Pappan luumupuusta. Varmasti unohdan nyt jotain hedelmiä, mutta tässä nämä kohokohdat.
 
Meillä syödään todella vähän koska mieheni on allerginen melkein kaikille hedelmille. Lasta varten yritän kuitenkin aina ostaa kotiin esim. banaaneja ja mandariineja välipalaksi.
 
Takaisin
Top