HCG- ja S-pappa arvot verikokeissa

Ira-

Oman äänensä löytänyt
Moikka!
Ihan mielenkiinnosta, että minkälaisia teillä ollut hcg ja s-pappa arvot verikokeissa? Itselläni on hcg 42 ja s-pappa 356. Aika alhaiset lukemat vaikuttavat minusta. Kävin maanantaina ultrassa jonka oli tarkoitus olla np-ultr, mutta viikkoja oli vähemmän ja menen kahden viikon päästä uudestaan jolloin pystytään mittaamaan niskaturvotus. Ultrassa kaikki oli kuitenkin hyvin, sydän sykkii ja oli vilkas kaveri. Nyt rv 11
 
Sain nt-ultrassa paperin jossa lukee: hCGb 18g/L ja PAPP-A 255mU/L. Luvut eivät siis sano mulle mitään. Nt oli 1,6ml ja kaikki hyvin. :)
 
Mä katsoin noi tiedot omakanta.fi sivulta. Hcg arvo kuulostaa tosi pieneltä näihin viikkoihin nähden mutta tosta toisesta luvusta ei ole mitään hajua, että mitä meinaa!
 
Joo en kyl osaa sanoa tuosta hcg jutusta mitään. Ei mullakaan suurelta kuulosta 18g/L? Jos pienellä kaikki hyvin, nii ei sillä hcg:llä varmaan väliä oo. Tai sit me ei osata tulkita sitä vaan oikein :wink
 
Seulontaverikokeiden yksittäisiä arvoja ei pidä mennä omin päin tulkitsemaan, koska ne eivät yksistään kerro vielä mitään, joskin voivat antaa viitteitä suuntaan tai toiseen. Kokonaistulos rakentuu mm. kyseisistä arvoista, niskaturvotuksesta, äidin iästä ja raskauden kestosta.
 
Okeei, ehkä mun ei kannata siis hätääntyä ennenkun olen käynyt siellä np-ultrassa :) ensikertalainen kun olen niin olen vähän ulapalla näiden asioiden suhteen..
 
Tuo hcg-arvo on myös eri, kuin se varsinainen raskaushormoni jota raskaustestit mittaa.
 
Aaivan eli ihan turhaan meinasin äsken saada hepulin mutta ehkä pystyn nukkumaan yöni sittenkin hyvin :D on tämä vaan onni, et on tälläinen ryhmä josta saa vertaistukea!
 
Mäkin luin sunnuntaina noita lukemia omakannasta ja yritin googletella, että mitä ne meinaa, mutta en saanut niistä mitään tolkkua, enkä myöskään juuri unta seuraavana yönä. Onneks aamulla oli Netpostissa selkokielinen kirje odottamassa, jossa sanottiin, ettei ole mitään aihetta huoleen :)
 
Takaisin
Top