hcg arvosta ja rv.viikoista

j3nni

Näppärä viestien naputtelija
Huhtimammat 2018
moi kaikille :)
liityin vasta hetki sitten tänne, ja nyt haluisinkin tietää teidän mielipiteenne.
viimeset menkat ollut siis 5.10. ja vasta viimeviikolla 16.11 sain ensimmäisen plussan, menin verikoisiin ja torstaina 19.10 hcg:ni oli vaan 107.
eilen kävin kuitenkin uudestaa verikokeissa ja hcg oli noussut jo 1045. Hoitaja sanoi että hyvin on lähtenyt nousemaan että tosi hyvä arvo toi jo.
mutta nyt oonkin sitten miettiny, etttä monellako viikolla sitten oon raskaan?
heh, kuulostaa ehkä hassulta, mutta näin on.
menkkojen mukaan menisin 7 viikolla, mutta itse epäilisin että olisin vasta jollai 4 + viikolla /5, oonko nyt ihan ulaplla? :D
ensimmäinen neuvola ensiviikon keskiviikkona 2.12 :)
 
kiiitos vastauksista etukäteen :>
 
 
Neuvolassahan ne menee myös melkein täysin sun edellisten menkkojen alkamispäivän JA kuukautiskierron mukaan. Täyden varmuuden (ja sekin nyt on vähän niin ja näin) saat vasta ensimmäisessä ultrassa. Ja silloinkin raskauden pitäisi olla kestänyt tuonne 9-11 viikoille asti, että sieltä jotain mitattavaa oikeasti löytyisi. Ovulaatiohan/hedelmöitys ei tapahdu kaikilla naisilla saman kaavan mukaan ja sen vuoksi nämä netin laskurin ja neuvolan laskurit on vain ohjeellisia.
Itelläni oli muutama vuosi sitten "pientä" hämminkiä tuon raskauden alun suhteen ja suostuivat laittamaan mut "ylimääräiseen" ultraan. Periaatehan monessa kunnassa on, että ultraan pääsee kaks-kolme kertaa. Noin viikolla 12, noin viikoilla 20 ja aivan raskauden lopussa, jolloin katsotaan sikiön asento jne. Tietysti jos tulet käyttämään yksityisiä palveluita, ja maksat siitä.. Pääset ultriin useammin [;)] No melko kallista se mun mielestä on, mutta jos rahaa löytyy niin mikäs siinä. [:D]
Toivottavasti auttoi jotain.. eli odotteleppa vaan vielä muutama viikko. Sitä tarkkaa aikaa taitaa olla nyt vielä melkosen mahdoton selvittää näiden keskustelupalstojenkaan avulla [;)]
 
Komppaan edellistä. Itselläni olisi kuukautisten mukaan laskettuaika ollut 22.11, mutta ekassa ultrassa sitten siirtyi 8.12 eli n.2,5 viikolla eteenpäin. Ei hätää! Mutta oottele sinne ensi viikon neuvolaan ja jos et sieltä saa vastauksia niin kannattaa mennä yksityiselle alkuraskauden ultraan.
 
Ovulaatio tapahtuu yleensä 12-14 päivää ennen kuukatisten alkua riippumatta kierron pituudesta. Silloinhan kun tulee raskaaksi, ei voi tietää, koska ne seuraavat kuukautiset olisivat alkaneet. Siksi kuukautisista laskettuna LA on epämääräinen. Ultrassa se sitten selviää paremmin.
 
Siksi kuukautisista laskettuna LA on epämääräinen. Ultrassa se sitten selviää paremmin.


Meillä muuttui LA jopa päivällä ultrassa, 20. päivästä 21.5. [:D] Meillä meni siis arviot melko lailla nappiin.
 
Moi,

sain keskenmenon tuossa reilut kuukausi sitten ja mulla otettiin HCG silloin kolmesti. Raskaus oli tuulimunaraskaus, mutta kroppa oletti varmaan sen olevan normaali koska arvot nousi nopeesti. Arvot meni näin:

vk 5+5: 1200
vk 6+5: 5714
vk 7+3: 7473

Eli J3nni, mä sanoisin, että sun raskaus tosiaan on vkolla 5 varmasti ennen kuin 7. Raskaustestit näyttää plussaa kun HCG on vähintään 10, yleensä testaamisaikaan (kun norm. menkat myöhässä eli 4+ alkuvaiheessa) HCG lienee 50 luokkaa ja olikohan niin että tuplaantuu joka 36s tunti tai jotain. Itse laskin tuolloin että 5+5 mulla pitäis suunnilleen olla toi 1200 minkä se sitten olikin.

Summasummarum, sinun raskautesi on varmaankin saanut alkunsa vähän myöhemmin kuin kuukautiset antaa olettaa ja toi myöhäinen plussakin peilaa siihen. Ota rennosti vaan :)
 
Takaisin
Top