Hcg-arvo alkuraskaudessa

Justiinsa

Oman äänensä löytänyt
Heip.

Millaisia Hcg-arvoja teille on mitattu aivan alkuraskaudessa? Kävin itse verikokeissa varmistamassa raskautta rv 4+0 josta vastaus oli 255U/L. Neuvolan nainen sitten sanoi että arvo on liian matala, että pitäisi olla tuhansissa.
Siis häh? Tuhansissa? Ehkä juu, jos tulos ilmoitetaan U/ml niinkuin taulukoissa mitä netistä helposti löytää. Mun mielestä tuo litroissa ilmoitettu lukema on ihan normaali. Oonko minä nyt väärässä vai neuvolan täti?

Heip.

Millaisia Hcg-arvoja teille on mitattu aivan alkuraskaudessa? Kävin itse verikokeissa varmistamassa raskautta rv 4+0 josta vastaus oli 255U/L. Neuvolan nainen sitten sanoi että arvo on liian matala, että pitäisi olla tuhansissa.
Siis häh? Tuhansissa? Ehkä juu, jos tulos ilmoitetaan U/ml niinkuin taulukoissa mitä netistä helposti löytää. Mun mielestä tuo litroissa ilmoitettu lukema on ihan normaali. Oonko minä nyt väärässä vai neuvolan täti?
Ihan normaali, tässä vaiheessa noissa luvuissa on paljon hajontaa.

Jos neuvolan terveydenhoitajan mielestä arvo on liian matala, käskikö hän seurantaverikokeeseen?

Kiitos vastauksesta Suski. Ens keskiviikkona uus aika varattuna.

Oon nyt löytäny monta keskustelua missä ei puhuta tuhansista vielä näillä viikoilla. Ja tuo miten tulos ilmoitettiin, 255iu/L on varmasti eri lukema kuin iu/ml.

Musta tuntuu et neuvolan täti puhu läpiä päähänsä ja varmaan säikytelly muitaki toteamuksillaan....

Kiitos vastauksesta Suski. Ens keskiviikkona uus aika varattuna.

Oon nyt löytäny monta keskustelua missä ei puhuta tuhansista vielä näillä viikoilla. Ja tuo miten tulos ilmoitettiin, 255iu/L on varmasti eri lukema kuin iu/ml.

Musta tuntuu et neuvolan täti puhu läpiä päähänsä ja varmaan säikytelly muitaki toteamuksillaan....
Jokin ajatushäiriö varmaan terveydenhoitajalla, tai sitten hän laski viikot väärin.

Sinänsähän tuo numero itsessään ei kerro paljonkaan muuta kuin että suurella todennäköisyydellä olet raskaana.
Enemmän kertoo kahden verikokeen välinen arvojen nousu, koska normaalissa raskaudessa arvo yleensä tuplautuu noin kahdessa vuorokaudessa. Mutta en nyt ainakaan tuon yksittäisen arvon perusteella säikähtäisi, kuulostaa ihan normaalilta.

Kiitos Newmoon viestistä. Jotenki oon onnistunu pitää levollisen mielen kun en uskonu neuvolan arvioon. Ens viikolla taas fiksumpi.
Ihan samanlainen raskaana-olo kuin aiemmissakin odotuksissa.. :happy:

Minulla hcg oli rv 4+1 "vain" 133 ja tuossa poika on vieressä, vaikka terkka piti arvoa hieman alhaisena ja pohti olisiko raskaus voinut alkaa myöhemmin.

Onhan tää taas uskomatonta.. Tänään Hcg 8003 U/L rv ehkä 5+1.

Neuvolatantan mielestä "liian korkea näille viikoille."

En tiiä pitäskö itkee vai nauraa.....

Tämä on mun 6 lapsi eikä ikinä ole sattunu noin hysteeristä neuvolatätiä omalle kohalle.. :banghead:

Kai se laittaa seuraavaksi ultraan, kyllähän se mulle sopii.

Muokattu viimeksi:
Onhan tää taas uskomatonta.. Tänään Hcg 8003 U/L rv ehkä 5+1.

Neuvolatantan mielestä "liian korkea näille viikoille."

En tiiä pitäskö itkee vai nauraa.....

Tämä on mun 6 lapsi eikä ikinä ole sattunu noin hysteeristä neuvolatätiä omalle kohalle.. :banghead:

Kai se laittaa seuraavaksi ultraan, kyllähän se mulle sopii.
Voihan vaikka olla tulossa kaksoset, kaksosraskaudessa arvot nousevat nopeammin... :grin

Tuolta näkee millaiset arvot milläkin viikolla on normaalit. Tuon mukaan ei kyllä ollut aiemmin liian alhainen eikä nyt liian korkea. Arvon kasvaminen myös viittaisi siihen että kaikki on hyvin. :) Toivotaan että on!

Takaisin