Hb

Emmy'

Sanaisen arkkunsa ammentaja
Mitä teidän hemoglobiini lukemat on ollut? Olen ihan hämmästynyt, kun mittautin tänään hb:n työpaikallani ja se oli 142 g/l! Ihan huimia lukeamia mulla nämä hemoglobiinit (suhteessa siihen, että on raskaana). Mulla oli toisella kolmanneksella alimmillaan hb 128 g/l, ettei sekään mikään huono vielä ollut. Ihmettelen, kun kaikki varoitteli, että "se putoaa sitten rajusti se hemoglobiini", no ei ole pudonnut! Toivottavasti ei putoakaan. En syö rautalisää, paitsi sen raskaus Mulvitassa olevan 20mg/vrk, joka on naurettavan vähän. Rauta valmisteissa kuten Retafer ja Obsidan on kuitenkin se 100 mg/tbl.
 
mulla oli ekalla neuvolakäynnillä 133 ja rv 22 se oli 126. oon myös ihmeissäni kuinka korkeella pysyny, etenkin kun olen kasvissyöjä! olin jo jossain vaiheessa varma että mun huimaukset johtuivat alhasesta hemoglobiinista ja hyvä etten suuttunu että ''eihän se nyt noin korkeella voi olla" :D en myöskään oo ottanu muuta lisää kun raskausajan monivitamiinia.
 
Nuohan on Molly^ kasvissyöjälle ja raskaana olevalle ihan tosi hyviä arvoja! Ei mitään hätää noilla lukemilla, eikä sitä lisärautaa tarvitse jos pysyy noin hyvinä ilman. Mulla on tuolla Obsidania valmiina, kun luulin, että hb laskee viimeisen kolmanneksen aikana. Ennen synnytystähän olisi hyvä, että on "vähän varastossa" jos kovasti vuotaa synnytyksessä. No jos näin käy ja hb romahtaa, niin sitten tiputellaan punasoluja, eipä siinä sen erikoisempaa tapahdu!
 
mun hb lukemat: 136, 138, 133,121,117,, eli laskusuunta on ollu.. nyt eilen oli tosiaa toi 117 ja on nyt niillä rajoilla joudunko alottaa rautatabletit.. ens kerral sit selviää..
 
appelsiini: 117 g/l on naisilla normaali hb:n alaraja, eli toivottavasti ei laske enempää! Vaikka ei se raudankaan popsiminen mikään kamala asia ole (mikäli vatsa kestää siis!).
 
Eilen oli neuvola ja nyt HB 108...Eli rautaa rautaa... :( Täyty vaihtaa lääke merkkiä,kun ei toi edellinen oikee ollu mahalle ystävällinen...
 
Minkä merkkistä rautaa olet käyttänyt tansku86? Olen kuullut, että apteekissa myytävät juotavat rautavalmisteet saattaisivat olla vatsaystävällisempiä - kannattaa kokeilla niitä! Miulla nyt toissapäivänä hb oli neuvolassa 135 g/l - terveydenhoitaja kyseli vähän, että syönkö rautaa ja ihmetteli hb:tä suhteessa lisäraudattomuuteen. Sanoi vain sitten, ettei aloiteta lisärautaa! Sehän passaa minulle. :)
 
Mulla on ollut aina hyvä HB, ennen raskautta oli yli 145 kun kävin luovuttamassa verta. Nyt raskaana ollessa se on ollut 125-129. Nyt eilen neuvolassa 30+6 se oli tippunut 109 ja täti huomautti että nyt vois aloittaa raudan. Aloitan nyt Multivitan raskausvitamiinit joissa on vähän rautaa. Seuraava neuvola onkin jo 2 viikon päästä, joten pääsee heti näkemään että lähteekö nousuun. En olis uskonut että on laskenut normaalista lukemasta noinkin alas, sillä en ole tuntenut itseäni mitenkään normaalia väsyneemmäksi.
 
Obsidanilla aloitin ja sitten kun ei sopinut vatsalle yritin nostattaa multitabsin raskaus ja imetys vitamiineilla,mutta eipä näköjään auttanut... :( Kävin eilen ostaa sitten maltoferin että toivotaan nyt että saisin raudan nousemaan. No eipä tämä olo nyt sen kummallisempi ole,mutta kyllähän se tietysti verottaa kun 8h seisot töissä ja sen jälkeen on 7v ja 5v pojat kotona temmeltämässä vaatien tekemistä... :) Onneksi ei ole kuin 2 vko töitä ja sitten pääseekin "lomalle",kun eipä ainakaan tarvitse 4.45 aamulla nousta ylös... :)
 
Takaisin
Top