Hauskoja pohdintoja (isiltä)

Eilen, kun tulin aamulla vessasta halaamasta pönttöä, silmät punaisena ja muutenkin hoippuen, niin mies sanoi, että näytät yllättävän hyvältä siihen verrattuna kauan oot jo oksentanut (n.kuukauden). Oliko tuo nyt sitten kehu vai kauhistus? [:D]

olin justiinsa ennen raskautumistani saanut pudotettua 5kg painoa. mietiskelin sitä pari viikkoo sitten ja sanoin sitten poitsulle, että "hitto... just kun oon saanut laihdutettua, niin nyt ne tulee tuplana takas.." johon avomies: "hei, raskaana kuuluukin olla läski. ei mua haittaa! kunhan kato laihdutat heti synnytyksen jälkeen takas vanhoihin mittoihin, ei se oo vaikeeta."

...ei varmaan juu. [8|]

mutta ihana se on kun se antaa hyvänyön pusun mulle ja rimpulalle, höpötteleekin sille kaikennäköstä. :)

Mies lueskeli vauva-opuksesta synnytyksen vaiheista. Ja alkoi yht´äkkiä höpistä nelitahtimoottorista.
Miehen logiikalla synnytyksen vaiheet on kuin nelitahtimoottorin vaiheet:
Imutahti = Vauva laskeutuu, synnytyksen käynnistyminen.
Puristustahti = Avautumis supistukset.
Työtahti = Ponnistusvaihe.
Poistotahti = Jälkeisten poistuminen. [:D] Näinhän se vähän on.

Eilen kattoottiin telkkaa ja istuin lattialla ja vauva rupes heiluttaa masuu ja mies totes: "Sehän liikkuu kuin pieni eläin."

Katselin masua peilistä pääsiäisen aikana ja ihmettelin, miten se voi olla jo niin iso. Mies siihen: Se on tollainen ihana vauvahotelli, täysihoito ja kaikkee[:D]

Mä olen aina ite hirveästi tykänny tanssimisesta. Olen harrastanut jos jonkinlaista tanssia ja baareissakin tykkään ihan vain käydä tanssimassa.[:)] Niin sitten autossa yksi viikonloppu sanoin miehelleni, että "meen varmaan huomenna salille, että sielä olisi latinon tanssi tunti" niin mieheni kattoi mua hetken ja tokaisi :" Et sä voi enään tanssia, vauvahan rupiaa muuten liikkumaan sun mahassa ja napanuora menee sen kaulan ympärille. " [:D][:D][:D][:D]

Mun miehestä muutenkin on tullut tosi tosi suojelevainen raskauden aikana. :D mitä enemmän mennään loppua kohti niin sitä enemmän se suojelee [:D][:D] toisaalta se on hellyyttävää ja ihanaa, mutta toisaalta rasittavaa :D enhän mä sairas ole.

Multatassu, aivan loistava tuo nelitahtimoottori..[:D]

Meillä mies valitteli, ettei erota miun mahasta millon vauva  puskee kättä vasten. Ei siis potki vaan on tulossa nahasta läpi. Näytin sitten tökkimällä mahaa, että normaalisti se on tämmönen pehmonen, mutta sitten ku se ipana on alla niin se on tämmönen kova, että kokeiles vaikka. Mies katto vähän aikaa ja sano, että elä töki sitä, osut vielä silmään..[&:]

Tuosta huolehtimisesta. Meillä mies on kieltäny mua liukastumasta. Ainut asia mistä se on sanonut, ettei "sais" tehdä. Siitä huolehtii aina, että ethän käytä liukkaita kenkiä tai kun suksia voitelin niin kysyi, että pysynhän pystyssä niillä ja varothan pihoilla ja parkkipaikoilla jne.[:)] Sulosta. 

Siitä nyt on jo jokunen viikko aikaa, mutta unohtunut teille kertoa. Eli meillä sattui yksi ilta seuraavaa. Vaavi tapansa mukaan potkiskeli ja liikkui vilkkaasti. Mies huomasi, että tuijotan taas omaa napaa ja sanoikin sitten, että taitaa vauva taas potkia. Myöntävän vastauksen saatuaan se laittoi kätensä mun mahan päälle ja ei mennyt kauaakaan, kun se veti kätensä pois ja sanoi, että "ton mä ainakin tunsin. Se oli kuin pieni maanjäristys." Hauskinta tässä oli, että sillä hetkellä vauva ei edes potkinut niin kovaa, kuin joskus muutoin. [:D]

Mun ukko-kulta pohti tässä yks ilta, että sitte kun mun maha alkaa kasvamaan, ni kasvaako se sillai alaspäin kanssa, että mun emätin lyhenee.. eli siis toisin sanoen.. mahtuuko sen hurmosmela loppumetreillä mekkoon enää ollenkaan?! :D

Meillä kun hieron tai tökin mahaani etsien miten päin vauva milloinkin on, mies aina sanoo jotain tyyliin että anna sen olla et säkää tykkää jos kesken unien sua tökitää ja etitää missä perse on.

Ja sillo mää nauroin oikein ääneen kun yks ilta sängyssä juteltiin taas niitä näitä, kuten meillä päivän päätteeksi aina tapana on. Oltiin juuri käyty rakenneultrassa päivällä ja aloin sitten puhumaan että toivottavasti ei tule ongelmia synnytyksen kanssa että pystyy ainakin yrittämään viimeiseen asti pungertamaan vauvan alapään kautta ulos ettei suoraan viiä leikkauspöyälle. Mies mumisi vastaukseksi jotain ja tarkensin perään että toivottavasti alapäässä on siis tarpeeksi tilaa vauvan tulla ulos.
Mies käänsi katseen muhu päin ja pokkana tokas, Jos kerran minun mulkkukin sinne sisälle menee niin sähä työnnät ulos vaikka millasen körilään!

[:D][:D][:D][:D]

meillä raskaus on aivan alussa, ja kun rv5 pyörähti käyntiin oli mies lähdössä 2 viikon työmatkalle. pohti siinä sitten mulle ennen lähtöä että paljonkohan olen muuttunut kun hän tulee reissusta takaisin :D

no joo, luulee varmaan että masu on jo kasvanut :D

Mun mies kerran sano (ihan raskauden alussa) että häntä pelottaa ku mä pompin tai liikun räväkämmin että sitä pikkusta sattuu siellä.
Mul on ollu pahoinvointia ja oksentelen välillä mutta en päivittäin. Mies on kovin huolissaan että onko toi nyt normaalia ja patistaa mua syömään ettei pikkunen jää ilman ravintoo. Samoin mun isä on kovin huolissaan että oonko saanu syötyyn.

Tällasta kerran keskellä yötä:

Tulin ähkyen vessasta takaisin sänkyyn ja uikutin miehelle, että TAAs vähän supistaa. No, tämä nousee kyynärnojaan katsoo minua tyhjillä silmillä ja sanoo: "nuo tuolla sanovat, että täällä te saatte supistaa niin paljon kuin itse tahdotte!"
Näki unta, tämä siippani, mutta otti mut kuitenkin "vakavasti".

Ja rekenneultrakuvasta isompi tyttäreni sanoi, että." sen selkärankahan on niinkuin linnanmäen iltavalot!" "tosi hienot!"

Meillä Sintti viihtyy paljon pää alaspäin...

Eilen seksin jälkeen siinä sängyllä maatessa sanoin että alkopa masussa mellakka, niin mieheni kyynernojassa katsoi mun mahaa harmissaan ja kysyi, "Tökinkö mää sitä ohtaan?" 

Minä jo toisaaltaolin odottanut että milloin vastaavanlainen kysymys tulee. Miehet osaa olla hellyyttäviä [:)]

Huomaa, että miehet ovat kovin huolissaan sikiön voinnista ja siitä, miten ulkopuoliset ärsykkeet vaikuttavat siihen. Niin meilläkin.

Eilen ostettiin kirpparilta vedettävä soittolelu vauvaa varten. Illalla sitten käskin vetää sen ja laittaa mun masun päälle soimaan, jotta vauva oppisi tunnistamaan melodian ja synnyttyään rauhoittuisi sen ääneen. Ensin mies tottelikin, mutta hetken päästä veti kätensä pois ja sanoi:"Ei helkkari, ei tää oo viisasta, se voi saada kuulovaurion!" Mä sit yritin selittää, että jos me ei saada kuulovauriota siitä hempeästä soitosta kun lelun pistää korvalle, niin tuskin sikiökään, joka kuulee soiton mun vatsan läpi [:D]

Eilen mies oli muutenkin hauska ja hellyyttävä. Istuin lueskelemassa kirjaa sohvalla, mies katsoi telkkaa. Vaihdoin kirjan sivua jolloin mies sanoi:"Hei, miks sä lopetit? Älä koskaan lopeta!" Ensin en oikeen tajunnut, mitä se ukko höperöi, kunnes hän selitti, että olin silitellyt vatsaani (en itsekään aina huomaa, että käsi on masulla!). Sitten hän jatkoi:"Sun pitää aina silitellä ja olla hellä meidän tyttärellemme." [:)][:)][:)]

ALKUPERÄINEN: Yppy
Eilen mies oli muutenkin hauska ja hellyyttävä. Istuin lueskelemassa kirjaa sohvalla, mies katsoi telkkaa. Vaihdoin kirjan sivua jolloin mies sanoi:"Hei, miks sä lopetit? Älä koskaan lopeta!" Ensin en oikeen tajunnut, mitä se ukko höperöi, kunnes hän selitti, että olin silitellyt vatsaani (en itsekään aina huomaa, että käsi on masulla!). Sitten hän jatkoi:"Sun pitää aina silitellä ja olla hellä meidän tyttärellemme." [:)][:)][:)]

Kauniisti sanottu Mieheltä [:(][:)][;)]

Eilen mietiskelin sokerirasituskoe juttua, kun sinne on mentävä huomenissa. Ja että juhannuksena voi kuitenkin vielä mässätä ja herkutella,Maanantaina saan kuulla tuomioni. Ukkoseni siihen sitten:"Jos on sokerit koholla, ni voi helpostikki syödä suolasta silliä" ja "Jos sokerit on matalalla, niin pitää syödä Japp-patukkaa."
Ihana mies ? Mua koittaa omalla omituisella tavallaan piristää [:D] (Kyllähän sen tietää miten ruokavalio tulis muuttumaan, mutta...)

Heh, me ollaan tehty remonttia, ja mies ei anna mun imuroida remonttimaalla, koska "vauvan kehittyvät korvat voivat vaurioitua imurin melusta". Työmaaimurissa on kyl vähän kovempi ääni ku tavallisessa, mut ei se nyt niin kova melu oo... [:D]

Pari päivää sitten kerroin miehelleni, että ystäväni laskettuun aikaan on enää 3 viikkoa, ja vauva on jo pää alaspäin lähtökuopissa valmiina syntymään. Mieheni kauhistui, että vauva joutuu olemaan pää alaspäin ehkä jopa 3 viikkoa (veri menee päähän)! [:D]

Takaisin