Harrastatko jotain?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Harrastatko sinä jotain? Mitä harrastat? (Harrastuksiksi ilman muuta lasketaan myös vaikka lukeminen, käsityöt ym.. Harrastuksen ei tarvitse tarkoittaa ryhmäliikuntaa, kuntosalia tai joka toinen päivä juoksulenkillä käyntiä.)

Kuntosalia, lukemista ja vesijuoksua enimmäkseen. Niitä tulee tehtyä säännöllisesti. Muuta liikuntaa (tähän niputetaan iso liuta jumppia ja lajeja 😆) vähän epäsäännöllisemmin ja ennen lasta tykkäsin kasata palapelejä. Palapeleihin ei vain taaperoarjessa oikein ole aikaa eikä tilaa. Olisi ihana joskus levittää palapeli lattialle ja vetäytyä sen pariin moneksi tunniksi jonkun kämäsen jumppamaton päälle. 🤭

Mulla on käynyt palapelien suhteen samalla tavalla. Ennen lapsia tuli tehtyä paljon. Meillä oli miehen kanssa aina keittiön pöydällä joku palapeli kesken. Mutta eihän se lapsiarjessa toimi, eikä ole samalla tavalla aikaa kasata. Meillä on varmaan koko esikoisen iän ollut palapelimatolla kesken 1500 palainen palapeli. 🤣 Tosi satunnaisesti sitä hetki näperretään ja sitten se taas lojuu kuukausia rullalla.

Vaikka asuin yksin ja oli iso keittiönpöytä niin jostain syystä tykkäsin väsätä palapelejä aina lattialla. 😅 Venyttelin ja kuuntelin musiikkia siinä samalla. Se oli jotenkin terapeuttista puuhaa, vaikka niskat olivat välillä vähän koetuksella. 😂

Lukeminen, palapelit, virkkaus, luonnossa liikkuminen sekä pianon soitto. 📚🧩🎶
Tosin luonnossa liikkumista lukuun ottamatta kaikki näistä ovat pakon edessä niin ikään lähes kokonaan tauolla, kun on kotona vauva ja vajaa nelivuotias. Heissä riittää käsityötä hetkeksi. 😁 Poikkeuksena on, jos äitini tulee käymään. Silloin on yksi syli lisää lapsille, niin tehdään usein yhdessä jotain palapelejä. Niitä on yksi yläkaappi täynnä, kolme uuttakin siellä on odottamassa. 🤩 Kokoluokat vaihtelevat 500:stä 3000:en.
Kirjastossa ollaan sentään vakiasiakkaita tälläkin hetkellä, vaikken itselleni kovin usein sieltä mitään lainaakaan. Iltasatupino täytyy pitää korkeana tuolle leikki-ikäiselle. 💙

Mä en oikeastaan harrasta mitään muuta kuin tietokoneella pelaamista, kuulostaa varmaan tylsältä 🤣 Ja modaamista, tiettyjä pelejä osaan modata jonkin verran. Toki käyn lenkillä kyllä aina välillä, mutta en kyllä sitä harrastukseksi laskisi...

Lempipelejä on kaikenmaailman scifi ja fantasia pelit etenkin. En suosikkia osaa sanoa, niitä on kyllä muutamia. 😊

Käsitöitä, lähes kaikkia mahdollisia käsitöitä.
Nyt haaveilun kohteena opetella olkikoristeita jouluksi, lähti vähän laukalle kun 4H puolelta tuli selväksi, että ihmiset odottelevat edelleen vuosien jälkeen olkipukkia arpajaispalkinnoksi. 🙈
Sen lisäksi tulee puutarhaa/ kasvihuonetta näin kesäisin harrastettua ja puolison iloksi kaikki taimikasvatukset tammikuusta lähtien. Vähän haaveena ikkunakurkku tälle talvea.
Muuten olen viherkasveista ihastunut posliinikukkiin ja niitä löytyy jokunen yksilö.

Lukeminen, sarjojen ja leffojen katselu on ihanaa kera herkuttelun, mutta ei vaan ole aikaa tai jaksamista.
Kerään joitain tavaroita vähän.
Haluaisin harrastaa tankotanssia.

Mä en oikeastaan harrasta mitään muuta kuin tietokoneella pelaamista, kuulostaa varmaan tylsältä 🤣 Ja modaamista, tiettyjä pelejä osaan modata jonkin verran. Toki käyn lenkillä kyllä aina välillä, mutta en kyllä sitä harrastukseksi laskisi...

Lempipelejä on kaikenmaailman scifi ja fantasia pelit etenkin. En suosikkia osaa sanoa, niitä on kyllä muutamia. 😊
No, omiin korviin ei kuulosta tylsältä. Esikoinen harrastaa just vain koneella pelaamista + samalla musiikin kuuntelua, niin että täällä ollaan siihen totuttu. Oon myös katsellut hänen pelaamistaan välillä, niin ymmärrän hyvin, miksi nuo pelit ovat joidenkin suosiossa. ☺️ Puoliso taas koodaa ihan vain harrastuksekseen.

Palapelit on täälläkin lähellä sydäntä. Juuri toissailtana tein yhden 1000 palan ruokapöydällä (varalta maton päälle), viimeiset palat laitoin aamulla ja sitten takaisin pakettiin. Sitä edellinen olikin 8000 palaa jonka tein puoliksi raskausaikana ja puoliksi vauva-aikana, se ripustettiin seinälle.

Ennen kävin juoksemassa. Olen käynyt aikuisiällä läpi kaksi kertaa 10km treeniohjelman ja niistä jäi kivasti harjoitteita käytäntöön. Vauvan synnyttyä ulkoilu on muuttunut ihan vain kävelyiksi.

Tietokone- ja kännykkäpelejä voin sanoa harrastavani jaksottaisesti, enemmän talvisin. Ollaan pelattu useampi Fallout läpi miehen kanssa yhdessä niin että minä sanon vieressä että mitä miehen pitäisi tehdä. Vaikka kuulostaa pahalta niin ihan miehenkin mieleen tämä järjestely, sellaista laatuaikaa 😂

Palapelit on täälläkin lähellä sydäntä. Juuri toissailtana tein yhden 1000 palan ruokapöydällä (varalta maton päälle), viimeiset palat laitoin aamulla ja sitten takaisin pakettiin. Sitä edellinen olikin 8000 palaa jonka tein puoliksi raskausaikana ja puoliksi vauva-aikana, se ripustettiin seinälle.

Ennen kävin juoksemassa. Olen käynyt aikuisiällä läpi kaksi kertaa 10km treeniohjelman ja niistä jäi kivasti harjoitteita käytäntöön. Vauvan synnyttyä ulkoilu on muuttunut ihan vain kävelyiksi.

Tietokone- ja kännykkäpelejä voin sanoa harrastavani jaksottaisesti, enemmän talvisin. Ollaan pelattu useampi Fallout läpi miehen kanssa yhdessä niin että minä sanon vieressä että mitä miehen pitäisi tehdä. Vaikka kuulostaa pahalta niin ihan miehenkin mieleen tämä järjestely, sellaista laatuaikaa 😂
Me ollaan tehty samaa tietokonepelien kanssa. Katson kun hän pelaa ja mä neuvon. 🤣 Ei onneksi hänkään ota sitä pahalla. Joskus jopa kysyy mitä tehdä.

Täällä myös ennen vauvaa harrastettiin tietokonepelejä, nyt ei oo enää tuntunut siihen oikein olevan aikaa. Pari kertaa ehkä tässä ollaan miehen kanssa käyty vauvan päiväunien aikana kokeilemassa. Jäi kyllä pahimmoilleen kesken yksi peli meillä, niin sinänsä olis ihan kiva saada se joskus pelattua loppuun 😁

Joogailla tykkään, ehkä sitä voi harrastukseksi sanoa, vaikka kotona ihan vaan YouTube-videoiden kanssa harrastan. Käsitöitä tulee kans aina välillä tehtyä, viimeksi innostuin ompelusta 😄 Luettua tulee myös välillä, äänikirjoja ehkä nyt viime aikoina enemmän kuunnellut kyllä.

Neulon aika aktiivisesti, aina joku työ kesken. On kiva tehdä lapselle ja sisarusten lapsille kaikkea hyödyllistä, erityisesti tykkään kun työt valmistuvat nopeasti verrattuna jos tekee itselle 😅

Tämän lisäksi luen paljon, esikoista odottaessa sain luettua 72 kirjaa vuoteen. Vauvavuonna vain 8 kirjaa tuli luettua, kun oli vähän väsynyt... Nyt taaperon kanssa luetaan yhdessä hänen kirjojaan ja iltaisin luen omiani, jos ei miehen kanssa sitten katsota sarjoja.

Yhdessä pelattiin miehen kanssa tietokone- ja lautapelejä, mutta pitänee odottaa hetki, ennen kuin päästään siihen harrastukseen taas kiinni...

Ai niin! Ja harrastan kirjoittamista. Odottelen vastausta kustantajalta, josko harrastuksesta jotain muutakin... 🙈

Ai niin! Ja harrastan kirjoittamista. Odottelen vastausta kustantajalta, josko harrastuksesta jotain muutakin... 🙈
Siistiä! Saanko kysyä, minkä lajin tekstiä sulla on kustantajalla, ja oliko sulla joku esilukija, joka luki käsikirjotuksen ennen ku laitoit kustantamoon?

Minäkin haaveilen kirjan kustantamolle lähettämisestä. Mahtavaa, kun joku pääsee niin pitkälle. 🤩 Toivottavasti @Tuuttis kustantantaja vastaa myöntävästi. 😊 Omat "kirjat" jää aina raakaversio asteelle. Eli tarinaa syntyy, mutta siihen se jää. Useimmat ei lopulta ole sellaisia, minkä julkaisua voisi mitenkään päin harkita. Yhtä voisi yrittää, jos sen jaksaisi käydä läpi ja korjailla paremmaksi. Inspiraatio ja motivaatio sen suhteen vaan karkasi. 😅

Siistiä! Saanko kysyä, minkä lajin tekstiä sulla on kustantajalla, ja oliko sulla joku esilukija, joka luki käsikirjotuksen ennen ku laitoit kustantamoon?
Viihderomaanista kyse, enkä antanut kenenkään lukea käsistä ennen lähettämistä kustantajalle. Kustantajan kiinnostuksen ja korjausehdotusten jälkeen kirja on käynyt useamman esilukijan hyppysissä. Mikään ei kuitenkaan ole vielä varmaa, epäilen että saan hylkäyksen, joten olen jo katsonut muita kustantaja, joille tarjota "parannettua" versiota. Pessimisti ei pety ja silleen 😅

@Vargynja jos sulla on jotain valmiina, niin kannattaa miettiä, kuinka paljon hiominen kannattaa, koska suurin osa kustantajista kuitenkin vaatii korjauksia. Oma käsis oli todella raakile, minkä takia olen joutunut jo pariin otteeseen korjailemaan sitä eikä vieläkään ole varmaa tulee kirjan koskaan julkaistuksi. Ei sitä menetä mitään yrittämällä, hylsyn ja hyväksymisen lisäksi voi saada korjausehdotuksia tai ainakin kokemusta 😊

Muokattu viimeksi:
No jos nyt saisi edes enimmät typot, isoimmat epäloogisuudet ja "hei päätinkin puolivälissä muuttaa koko kuvion ja nyt alkuosa ei täsmää sen kanssa" -kuviot siistittyä. 😂 Mutta totta tuokin, ettei sen varmaan tarvitse olla ihan valmis kustantamolle tarjotessa. Ehkä olen itseä kohtaan liian vaativa...

Piti jo aiemmin sanoa, mutta kiva kuulla että täällä on muitakin jotka tietokonepelejä pelaavat tai ovat pelanneet. 😊 Itsellä ei ole vielä lapsia, mutta jotenkin se on kyllä jäänyt vähemmälle tänä vuonna, kun ei oikein enään samat vanhat pelit kiinnosta ja mitään uutta ei ole ilmestynyt joka kiinnostaisi tarpeeksi. 😂

Musta tuntuu että oon sellainen harrastusten keräilijä, joka ei harrasta mitään "kunnolla". Nytkin voisin sanoa harrastavani lukemista ja kirjastoissa haahuilua, kirjoittamista (haaveena myös joskus julkaista jotakin!), museoissa kiertelyä, sukututkimusta, leipomista ja ruoanlaittoa (joka aina haluaa testata jotain uutta, mutta usein palaa vanhojen suosikkien pariin), kuntosalilla käymistä sekä kotijumppailua, sarjojen katselua ja DVD-boxien keräilyä, raviurheilua, musiikin kuuntelua ja keikoilla käymistä, koiran kanssa touhuilua, huonekalujen entisöintiä, VAPEPAa, avoimessa AMKissa kurssien suorittelua... Unohdinkohan jotain :D Eri asia onkin, kuinka usein näitä pitää tehdä että voi laskea harrastukseksi. 80% näistä kuitenkin jollakin tavalla päivittäin tai ainakin viikottain, muita sitten vähintään kuukausitasolla.

Haaveissa olisi testata golfia ja tankotanssia, ne kiinnostaisivat.

Takaisin