Harrastaako lapsesi jotain?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Harrastaako lapsesi jotain? Mitä lapsi harrastaa? Monet harrastusryhmät taitaakin alkaa nyt syksyllä.

Ilmoitettiin esikoinen koululla olevaan shakkikerhoon (alkaa piakkoin). Nyt vain toivotaan että kiinnostuneita on sen verran että se toteutuu. Tämä onkin ensimmäinen kerta kun harrastaa jotain vauvauinnin ja vesipeuhun jälkeen.

Poika oli kovasti huolissaan siitä, pitääkö hänen jatkaa sitä jos ei tykkää. Vakuutettiin että jos ei tykkää kokeiltuaan muutaman kerran saa lopettaa ja kokeillaan sitten jotain muuta. Missään nimessä ei ole pakko harrastaa sellaista mistä ei tykkää.
 
Eskarilainen harrastaa temppujumppaa ja jalkapalloa,
kohta 4v aloitti lastentanssin, vauvan kanssa käydään muskarissa.
 
Muskarissa on käyty kaikkien kanssa vauvasta asti. Kaksi ensimmäistä jatkoivat muskarin jälkeen kuoroon.

Lisäksi kaksi ensimmäistä kävivät temppujumpassa, kolmannen kanssa kävin perhejumpassa ennen koronaa, mutta se lopetettiin eikä jatkoa kuulu.

Nyt ilmoittauduin lapsen kanssa uimakouluun. Vauvana yritettiin vauvauintia, mutta ei ollut tälle lapselle sopiva harrastus.

Esikoinen aloitti kiekkokoulun 4-vuotiaana ja jatkoi siitä jääkiekkoon. Keskimmäinen aloitti samaan aikaan jalkapallon.

Olen pyrkinyt siihen, että lapsella olisi ainakin yksi liikunnallinen harrastus, jonka saa itse tietysti valita ja saa vaihtaa, jos siltä tuntuu. Lisäksi ovat itse halunneet musiikkia elämään ja sitä on löytynyt.
 
Shakkikerho on koronatilanteen vuoksi tauolla, mutta poika aloitti nyt joululoman jälkeen uimakoulun. :Slightly Smiling Face:
 
4kk iässä aloitettiin vanhempi-lapsi -tanssit. Kansantanssiin ja -perinteeseen pohjaavaa. Viime syksynä, kolmevuotiaana, jatkoi saman lajin parissa, mut itsekseen omassa ryhmässä.

Sit jonotellaan jo ens syksyä varten viulutunneille, katotaan josko hän innostuis!
 
5,5v on nyt käynyt jalkapallossa ja jumpassa. Uimaan on itse viety ilman ohjausta ja kuulemma tykkäisi kunnolla sitä harrastaa. On myös satunnaisesti käynyt ratsastamassa ja kiinnostunut myös jääkiekosta. Saa nähdä, mitkä valikoituu lopulta, minusta tämän ikäiselle riittäisi se kaksi, max 3 harrastusta per viikko.

1,5v ei vielä harrasta mitään, mutta päätellen siitä hytkymisen määrästä musiikkia kuunnellessa pitää varmaan jotain tanssitunteja tulevaisuudessa harkita :D
 
Esikoinen harrasti eka 6v muskaria ja samaan aikaan siinä oli uintia useampi vuosi. Uinti jatkui, mukaan tuli shakkikerho, kokeili vuoden myös karatea. Sit molemmat jäi ja on harrastanut nyt 6v jääkiekkoa.

Toka lapsi harrasti uintia 6v, vuoden tanssikoulua, vuoden jääkiekkoa, Nyt mukana on ratsastus, heppakerho ja taidekerho. Uintikin saattaa jatkua vielä, jos joku noista muista jää pois kun 3krt vko on riittävä.
 
Esikoinen harrastaa vaikka mitä. Jalkapalloa, piirtämistä, jumppaa, juoksemista, rakentelua. Kesällä ui luonnonvesissä.

2-vuotias harrastaa lähinnä juoksemista.

Ohjattuja harrastusryhmiä emme tässä koronatilanteessa edes harkitse.
 
Meidän 4-vuotias harrastaa ohjatusti lastentanssia jonka aloitti viime syksynä, nyt keväällä aloitti kuviksen. Tykkää tosi paljon kummastakin harrastuksesta vaikka minä olen ne hänelle valinnut tarkkailemalla hänen kiinnostuksen kohteita sekä miettinyt missä osa alueilla voisi kaivata lempeää vahvistusta. Molemmissa harrastuksissa ihanat ohjaajat.
 
Vauvana "harrasti" muskaria, se loppui koronaan.

Meillä ei ole kiire harrastuksen suhteen, katsotaan mistä lapsi mahdollisesti kiinnostuu.
 
Takaisin
Top