Harjoitusupistukset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tytt133
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Tytt133

Oman äänensä löytänyt
Hei,
Onko muilla kokemusta aikaisessa vaiheessa alkaneista harjoitussupistuksista?

Tänään alkoi rv 14+1 ja olen muutaman päivän jo tuntenut harjoitussupistuksia, vatsa kovettuu ja kiristää pantamaisesti. Välillä alaselkäänkin pakottaa. Eivät onneksi kovin kipeitä ole, mutta inhottavia. Nämä saattavat kestää lähes koko päivän. Rauhoittuvat hetkeksi levätessä. Töissä on ollut haastavaa mahan ollessa kivi kova. Teen fyysistä työtä keittiöllä, joten jaloilla tulee oltua koko päivä ja painavia ruokapakkeja nosteltua. Huomaan, että nostelu ja ripeästi kävely pahentaa. En tiedä vaikuttaako asiaan etninen istukka, joka kokonaan kohdun suulla, todettu rv12 ultrassa.

Ekassa raskaudessa harjoitussupistukset alkoivat vasta rv 20 paikkeilla juurikin pitkillä lenkeillä tai rehkiminen jälkeen.

Ensi viikolla onneksi neuvola.

Hei,

Tänään alkoi rv 14+1 ja olen muutaman päivän jo tuntenut harjoitussupistuksia, vatsa kovettuu ja kiristää pantamaisesti. Välillä alaselkäänkin pakottaa. Eivät onneksi kovin kipeitä ole, mutta inhottavia. Nämä saattavat kestää lähes koko päivän. Rauhoittuvat hetkeksi levätessä. Töissä on ollut haastavaa mahan ollessa kivi kova. Teen fyysistä työtä keittiöllä, joten jaloilla tulee oltua koko päivä ja painavia ruokapakkeja nosteltua. Huomaan, että nostelu ja ripeästi kävely pahentaa. En tiedä vaikuttaako asiaan etninen istukka, joka kokonaan kohdun suulla, todettu rv12 ultrassa.

Ekassa raskaudessa harjoitussupistukset alkoivat vasta rv 20 paikkeilla juurikin pitkillä lenkeillä tai rehkiminen jälkeen.

Mulla on harjoitussupistukset alkanut yleensä viikolla 16 mutta eivät kyllä ole kipeitä vaan kohtu vaan kovettuu ja rentoutuu sitten asentoa vaihtamalla/lopettamalla rasituksen. Sitten vasta isommilla viikoilla alkaa se kiristys sattumaan jos pitkään supistaa eikä pääse rentoutumaan välissä. Mulla on supistusherkkä kohtu mutta ei onneksi avaa paikkoja, ainakaan niin kauan kun on kivuttomia.

Eihän sulla oo virtsatieinfektion oireita ja juotko riittävästi nestettä?
On kyllä tosi aikaisia sulla ja jos noin intensiivisiä vielä, ni on varmasti tukala olla töissä.

Hei,

Mulla nyt 14+3 ja muutamana päivänä on ollut harjoitussupistuksia, jotka olleet täysin kivuttomia. Uudelleensynnyttäjällähän harjoitussupistukset voi alkaa aikaisemmin kuin ensisynnyttäjillä. Jäin esikoisen raskaudessa rv24 sairaslomalle juurikin supistusten takia, mutta sillon ne oli kipeitä.

Välillä menee mullakin maha ihan kovaksi palloksi, mutta kyseessä koko maha, niin en tiedä onko harkkasupistuksia vai jotain extrakovaa turvotusta vaan.

Mulla on harjoitussupistukset alkanut yleensä viikolla 16 mutta eivät kyllä ole kipeitä vaan kohtu vaan kovettuu ja rentoutuu sitten asentoa vaihtamalla/lopettamalla rasituksen. Sitten vasta isommilla viikoilla alkaa se kiristys sattumaan jos pitkään supistaa eikä pääse rentoutumaan välissä. Mulla on supistusherkkä kohtu mutta ei onneksi avaa paikkoja, ainakaan niin kauan kun on kivuttomia.

Eihän sulla oo virtsatieinfektion oireita ja juotko riittävästi nestettä?
On kyllä tosi aikaisia sulla ja jos noin intensiivisiä vielä, ni on varmasti tukala olla töissä.
Täytyy kiinnittää huomiota tuohon nesteytykseen, joinakin päivinä kyllä huomaan juovani aivan liian vähän. Mikäli se auttaisi.
Virtsiksen oireita en ainakaan ole huomaavinani, oireetonhan se voi myös olla.

Hei,

Oliko aiemmassa raskaudessa harjoitussupistusten yhteydessä pantamaista kiristystä? Tuo ei kuulosta minun korvaan tyypilliseltä harjoitussupistuksille. Sappivaivat voivat oireilla pantamaisella kivulla ja ovat ilmeisesti yleisiä raskausaikanakin. Harjoitussupistuksia voi tosiaan alkaa tulla varhainkin, mutta niiden ei pitäisi olla kivuliaita.

No mulla kyllä viime raskaudessakin oli kivuliaita ja alkoivat ehkä puolissa välissä - ei kuitenkaan indikoineet mitenkään synnytystä tai edes sen sujumista, sillä jouduin käynnistykseen ja kaikki apukeinot käytössä lopulta 🙈😂

No mulla kyllä viime raskaudessakin oli kivuliaita ja alkoivat ehkä puolissa välissä - ei kuitenkaan indikoineet mitenkään synnytystä tai edes sen sujumista, sillä jouduin käynnistykseen ja kaikki apukeinot käytössä lopulta 🙈😂
Neuvolassa on hyvä mainita, mutta tuskinpa on nytkään sitten syytä huoleen. ❤️

Täällä myös lähes joka päivä harjotussupistuksia tulee, pelkkää kiristystä vaan ei kipuile.
Näitä tosin tulee ihan kotona ollessakin ja lähinnä just rasituksen jälkeen.
Muistelen, että viime raskaudessakin alko tulla tosi aikasin, mutta ei aukassu paikkoja tai ollut muutenkaan haitaksi.

Mulla tuli pelottavaa menkkamaista kipuilua pyöräilyn jälkeen, niin lopetin sen. Joskus myös siivoamisen ym rasituksen jälkeen ollut vastaavanlaisia mutta lievempiä jomotuksia. Välillä on tuota mahan pingottumista.

Siivosin aamulla keittiön ja vatsa kiristyi siitä. Ei käynyt kipeää, mutta selkeästikin nyt RV30 alkaa tulla enemmän ja herkemmin harkkasupistuksia. Oon sellasen huomattuani vähän istahtanut tai pysähtynyt liikkeestä ihan vaan, että rauhoitun.

Sitten oon huomannut, että kun vauva on jossain tietyssä asennossa, niin se tuntuu supistukselta mutta ei oo sitä. Eli vatsa kovettuu jostain yhdestä kohtaa vaan, ja oon ajatellut, että se on sitten varmaan takaraivo tai peppu, joka painaa kyseistä kohtaa.

Takaisin