Harjoitussupistuksia

nöpönen

Vauhtiin päässyt keskustelija
Jokos muilla paljon supistelee? Muutamana päivänä tuntunut masu todella oudolta kun on jotain siivoillut tms. Olen miettiny josko ne olisi olleet niitä harkkoja. Mutta tänään aamulla ihan tosissaan tuntui vihlontaakin ja maha oli ihan kivikova. Jännää arvailla mitkä niitä on, vai onko vaan normi nipistelyjä, kun ei oikein näin ekakertalaisena tiedä mitä odottaa! Rv 22+4
 
Mä oon tuntenu vaan makoillessa... :eek: menee maha hassusti kovaks palloks ja parissa sekunnissa ohi, ei oo ollu kyllä yhtään kipeitä
 
Kyllä mulla on tullut jo useamman viikon ajan aina rasituksessa tai sen jälkeen. Pitänyt vähän rauhoittaa menoa kun tuntuu niin ikävältä. Ei ne oikeastaan ole kunnolla kipeitä, mutta epämukavia. Toisessa raskaudessa kai niitä voi tulla vähän aiemmin monesti kuin ekassa ja muutenkin ovat normaaleja jo näin puolen välin maissa.
Ekassa raskaudessakin oli aika paljon, mutta silloin kesti kauan että tajusin niiden olevan supistuksia.
Yleensä eivät siis ole vaarallisia.
 
Mulla on ollu jo useamman viikon. Nyt viimeisen parin viikon aikana tullut muutamia kipeitäkin. Ei nyt mtn synnytyssupistuksia, mutta et joutuu oikein pysähtymään ja odotteleen että menee ohi.

Koskahan näistä olis syytä soitella neuvolaan? Edellinen käynti oli kk sitten enkä silloin maininnut, kun ei vielä vaivannut. 20+2
 
Mulla kai ehkä on ollut myös, tosin ovat hyvin samantyyppisiä kuin potkut. Varsinaisesti ei tunnu maha kovalta ja kestää yhden silmänräpäyksen, mutta siinä mielessä eroaa potkusta, että se lumpsaus "liukuu" kohti alapäätä. Kipua ei ole tuntunut koskaan. Ota näistä nyt sitten selevää... Huomenna on neuvola, pitänee siellä mainita kuitenkin asiasta. :)
 
Harkkasupparit on jo ihan jokapäiväisiä. Välillä vaatii ihan pysähtymisen ja pitää odotella et menee ohi. En kovinkaan tykkää siitä tunteesta, mut eihän niille oikein voi mitään. Itse en pelkää niitä mitenkään, kun ovat jo tuttuja edellisistä raskauksista. Ennemmin vaan ärsyttää, kun ei voi tehdä enää mitä normaalisti.
 
Mulla oli just muutama päivä sitten neuvola ja kyselin siellä näistä harkkasuppareista, kun matkustaessa flunssaisena niitä tuli tosiaan yhtäkkiä mulla tosi paljon. Vaikkeivät satu, niin alkaa oleen aika epämukavaa siinä vaiheessa kun maha on kova pallo kestona (ja ainakin mulla tuntui myös puristavan virtsarakkoakin jotenkin niin että koko ajan sai sitten myös juosta vessassa sen vuoksi, melko kiusaannuttavaa työmatkalla).

Neuvolatäti kertoi että ei kuitenkaan vauvalle pitäisi olla haittaa supistuksista niin kauan kun ne eivät ole kivuliaita - kivuttomat supparit eivät valmista kohdunsuuta synnytykseen. Kehoitti ottamaan neuvolaan/lääkäriin yhteyttä jos muuttuvat kivuliaiksi, ja itse kuvaili tätä kipua sellaisena pahana menkkakipuna. Ja toki kehoitti kuuntelemaan omaa kehoaan vaikkei kipua oliskaan - jos harjoitussuppareita on todella paljon ja maha kova pallo koko ajan, on omaa tahtia todennäköisesti syytä hiljentää :P
 
Mulla on niitä harjoitussuppareita aina aivastaessa, kyykystä ylös noustessa. Välillä tuntuu että on yhtä supparia koko ajan. Parempi olis vaan maata hiljaa liikkumatta sängyssä ;D
 
Mun neuvolan täti sano että jos ei asentoa vaihtamalla helpota eli jos on esim makuulla kun alkaa ja nousee ylös eikä helpota tai jos tulee säännöllisesti 20 min välein niin sit heti yhteyttä lääkärille tai neuvolaan.
 
Mulla on tullut useaan kertaan harjoitussuppareiden lisäksi voimakkaita kivuliaita epäsäännöllisiäkin suppareita mutta KS kun lähettivät niin siellä kaikki kunnossa. Yleensä tulee juuri silloin kun on reissussa vielä :) Panadolilla ja levolla viimestään menny ohi mut seuraavana päivänäkin saattaa viel supistella.
 
Takaisin
Top