Harjoitussupistukset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kesäkuu22
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
K

Kesäkuu22

Vieras
Moikka,

itsellä menossa nyt rv 30 (29 + 3) ja on epäsäännöllisesti ollut harjoitussupistuksia/supistuksia 4-5 kertaa päivässä eri aikoina riippuen tilanteiden kuormittavuudestakin osaltaan. Olen ymmärtänyt näiden olevan suhteellisen normaaleja ja kuuluvan tähän vaiheeseen raskautta. Onko teillä muilla samoilla viikoilla olevilla tai olleilla kokemusta näistä supistuksista ja siitä, että oliko niitä minkä verran ja ovatko ne ns. huono asia?

Lähinnä siis pohdin, että pitäisikö jäädä henkisesti kuormittavasta toimistotyöstä loppuajalle saikulle suppareiden vuoksi vai voiko sitä antaa niiden tulla ihan huoletta vain? Kyseessä siis täysin kivuttomat ns. mahan kovettumissupistukset, jotka kestävät arviolta 5 sekuntia tai hieman kauemmin mutta ei kuitenkaan yli 10 sekuntia. Mitään vuotoja ei ole ja muutenkin vointi suhteellisen hyvä. Olisiko täällä ketään joka osaisi antaa vähän näkökulmaa tähän? Arvostaisin tätä kovasti!

mulla oli vastaavia esikoisen raskaudesta tuossa vaiheessa ihan säännöllisesti ja elelin elämää ihan normaalisti, eivät haitanneet työntekoa tai arkea ja synnytys tapahtui täysiaikaisena ja meni hyvin.

nykyisessä raskaudessa vastaavat alkoi jo paljon aiemmin (noin viikolla 20) ja johtuvat lähinnä rasituksesta, mutta tulee niitä ajoittain levossakin. mulla huomattavasti useamminkin kuin 4-5x päivässä. neuvolan mukaan supistelu on tässäkin vaiheessa ihan normaalia kunhan on kivutonta eikä muita oireita, joista tarttis huolestua. pitää vaan kuunnella omaa kroppaa erityisesti rasituksen suhteen. olen itsekin toimistotöissä ja ajattelen niin, ettei saikku vaikuttaisi itsellä tässä tilanteessa mitään, jos nuo supistukset itsessään ovat kuitenkin reagointia lähinnä liikkumiseen ja rasitukseen. pitäisin sinunkin tapauksessa normaalina :smiling-eyes: toki nää asiat koetaan hyvin henkilökohtaisesti ja jos siltä tuntuu, niin sit on saikun paikka. itse kävisin kyllä esim lääkärintarkastuksessa jos huolettaa, että paikat ovat kypsyneet liian aikaisin.

Mulla oli tokan odotuksessa noita rv 20+ ja tiheämmin mitä pidemmälle raskaus eteni. Tein ravintolatyötä silloin. Neuvolalääkärissä tarkistettiin, etteivät olleet tehneet mitään kohdunsuulle ja jatkoin töissä. Lopulta jäin 4 viikkoa ennen äitiyslomaa saikulle, kun niitä tuli ihan jatkuvasti, jos olin jaloillani. Lapsi syntyi vasta 41+5. Jäin lähinnä siksi pois töistä, kun nuo alkoivat olla niin epämiellyttäviä, kun niitä tuli ihan koko ajan.

Nyt odotan kolmatta rv 19+ ja olen jo tuntenut yksittäisiä kovettumisia, mutta eivät ole vielä tihentyneet. Teen istumatyötä nykyään ja pääosin etänä.

Kiitoksia molemmille vastauksista. Joo siis näin vähän mietinkin, että varmasti ihan ok tilanne jos olo muutenkin hyvä. Taidan kyllä hyvillä mielin jatkaa vikat kolme viikkoa vielä töissä ja auttaahan tuo etätyön tekeminenkin jo hurjasti. :)

Takaisin