Hankintoja

Neonate hälyttimet ovat ihan taivaamlisen ihanat :D Ääni siis niille täältä ehdottomasti! Pienet ja kestävät ja paljon toimintoja ja hyvä ksntavuus. Ja tarvittaessa saa yhdistettyä useampia hälyttimiä.

Täällä ois kaikki esikoisen jäljiltä valmiina bebelle. Tosin ehkä joutuu hankkimaan vähän enempi tyttömäistä vaatetta, jos tyttö tulisi. Sähköisestä rintapumpusta menin luopumaan jo, mutta ilman luulen kyllä pärjääväni, käsikäyttöinen riittää hätätilanteita varten sitten. Mulla oli kyl ehdottomat hankinnat kunnon imetystyyny(doomoo) ja tulan kantoreppu :)

Kauhulla odotan mitä kaikkea sitä pitää hankkia. Suomessa asuessa sitä tulisi jo niin monenlaista lähipiiristä, mutta täällä maailmalla ollessa pitää hankkia oikeastaan lähes kaikki paikan päältä :/

Täällä ois kaikki esikoisen jäljiltä valmiina bebelle. Tosin ehkä joutuu hankkimaan vähän enempi tyttömäistä vaatetta, jos tyttö tulisi. Sähköisestä rintapumpusta menin luopumaan jo, mutta ilman luulen kyllä pärjääväni, käsikäyttöinen riittää hätätilanteita varten sitten. Mulla oli kyl ehdottomat hankinnat kunnon imetystyyny(doomoo) ja tulan kantoreppu :)
Kunnon imetystyyny on must! Mulla oli myös doomoo muistaakseni viimeksi, ja se oli niin paras. Ei menny niskat jumiin niin kuin kahden ekan kanssa kun yritti pärjätä sellasella pikku piian ryynipussi-imetystyynyllä.....

Raskausajalle mulla on pitkä vartalotyyny. :) sen kanssa on kiva nukkua kun saa lonkan hyvään asentoon. Nukuin sen kanssa toisinaan ilman raskauttakin.

Täälläkin on aika paljon valmiina esikoiselta. Sitteri(t) täytyy hommata sekä pikkuvauvan vaatteita, kun ne pääsi livahtamaan käsistä. Ja sisarusrattaita täytyy miettiä. Tosin ehkä liinalla ja yksillä rattaillakin voisi pärjätä. Hmmm.. onko kellään kokemusta/tai muuta tietoa millaiset olisi babyjoggerin city selectin tuplat? Onko tilavat, vakaat ja meneekö pieneen tilaan kasattuna? Saako niihin pehmeää kantokoppaa?

Kauhulla odotan mitä kaikkea sitä pitää hankkia. Suomessa asuessa sitä tulisi jo niin monenlaista lähipiiristä, mutta täällä maailmalla ollessa pitää hankkia oikeastaan lähes kaikki paikan päältä :/
Aivan! Ja sinä luultavasti joudut hankkimaan synnytyssairaalaankin pari kassillista kamaa, kuten kasan yöpaitoja ja pyyhkeitä :) Tosin en tiedä, missä maassa synnytät. Olin niin hullu, etä ostin JO NYT vaikka en tiedä edes, onko itselläni mitään elävää enää sisälläni, synnytysyöpaidan!!!!

Gunvor, mun kahdella kaverilla on just noi tuplat ja ovat olleet kyllä tyytyväisiä. Pehmeästä kopasta en kyllä tiedä. En tiedä mahtuisko kuitenkaan meidän pieneen autoon mutta normiautoon varmasti kyllä. Ja näppärät kun tarpeeksi kapeat että mahtuu oviaukoista.

Meillä tulis sen verran ikäeroa 3,5v että ajattelen selviäväni nykyisillä rattailla, mutta ehkä seisomalaudan vois hommata ja liinailuun tosiaan perehtyä vielä paremmin. Trikooliina ja manduca kyllä löytyy edelleen ja renkula myös.

Ja ihanaa muutenkin kun on valmiina kaikkea sitteristä lähtien. Tosin jotain on lainassa, mutta luulisin saavani tarpeelliset takaisin :)

Täällä tulee se vähän reilu 3v ikäeroa niin oon kans aatellu että nuilla esikon normiyhdistelmillä pärjätään kyllä. Kesällä kuitenkin vauva syntyy niin esikko voi vaunulenkellä sitten potkupyöräillä tai kävellä rinnalla. Pidemmät matkat kuitenkin kuljetaan autolla niin en tiedä onko sellaiselle seisomalaudallekkaan tarvetta.

Niille jotka pohtii sitä että riittääkö seisomalauta ihan vielä esikolle niin itse bongasin viime kesänä sellaisen seisomalaudan missä oli myös sellainen penkki. Vähän niinkö pyöränpenkin näköinen satula. Kantsii siis kattella. Näytti ainakin aika kätevältä.

Meillä on esikoisen jäljiltä paljon tarvikkeita säästettynä, niin ihan kaikkea ei tarvitse ostaa. Turvakaukalo ja sitteri tulee ensimmäisenä mieleen mitä tarvitaan. Äitiyspakkausta en ajatellut ottaa, mutta haluaisin jostain sen pelkän laatikon. Esikoiselle ompelin reunasuojat laatikkoon ja se säästetään hänelle muistoksi. Tälle toiselle haluaisin siis oman laatikon jossa saisi nukkua ensimmäiset kuukaudet :)

Meillä on muistaakseni kaikkea. Esikoinen on poika eli jos nyt on tyttö tulossa (ei kyllä oo yhtään tyttö-olo)
niin sitte "joutuu" varmaan vähän mekkoja ostamaan. :grin
Seki tietty että miten osuu koot yksiin ku esikoinen on syntynyt umpitalvella ja uusi tulokas saapuis kesällä. Vaunuilla oli tooooosi vähän käyttöä ja niistä onki luovuttu jo. Houkuttais se semmonen viritys mitä oon nähny että turvakaukalo tulee rattaisiin kiinni...tiiä nimeekään :laughing021

Ne adapterit vaunun runkoon on kyllä ihan pop! Helpottaa hirveästi niitä pikaisia kauppareissuja neuvola käyntejä yms. joihin ei viitsi kaukaloa kantaa.

Travel system nimellä myydään vaunut + kaukaloyhdistelmiä :) meillä ollu semmonen käytössä molemmilla, ja otetaan kyllä taas käyttöön.. on vaan niin kätsy nostaa kaukalo autosta suoraan vaunun runkoon :)

Meillä on myös. Vähälle käytölle jäänyt tosin, kun pitemmäksi aikaa usein ei viitsi pientä vauvaa jättää kaukaloon. Lyhyitä aikoja kerrallaan kyllä. Mutta sitten kun vauva on jo kasvanut eikä nuku koko ajan niin koen helpommaksi vaan nostaa pötkylän vaunuihin kuupasta. :)

Joo meillä on kans noihin yhdistelmävaunuihin adapteri maxi-cosin kaukalolle, joka oli kaverilta esikoisella lainassa. Pitäisikin kysyä jossain vaiheessa, onko heillä se vielä. Oli kyllä kätevä, kun meillä on autolle vähän matkaa.

Meille tulee äitiyspakkaus ja syksyvauva huumassa tilasin jo kaukaloon lämpöpussin, muuten en oo vielä uskaltanut ostella :happy:

Takaisin