Hankintoja

Vaunukaupat on ihan syvältä, jos ei ole apuja siihen saatavilla tutulta tai kaverilta. Ne myyjät saa pään niin pyörälle ja kaiken kuulostamaan siltä, että ilman ominaisuuksia x ja y et tule toimeen.
Voimia ensikertalaisille! :dead:

Joskus 12 vuotta sitten kun olin ekaa kertaa vaunukaupoilla niin päädyttiin heittoaisallisiin vaunuihin. Niin hyvät täydessä bussissa kun heittää vain aisan toiseen suuntaan - tämä myyjän argumentti siis. No, käytännössä se ei toiminut ja lopulta kääntökohta oli eka ja ainoa osa, joka vaunuissa meni rikki :hilarious:

Kannattaa miettiä millaisissa maastoissa kulkee, onko kotitalossa esim. hissiä (iso vai pieni), mihin tarkoitukseen vaunuja käyttää jne. Ja käyttääkö niitä oikeesti enää kun lapsi on yli 1v.

Meillä on yhdet ihan perusvaunut Emmaljungat vauvakopalla ja ratasosalla. Niillä on ollut hyvä mennä asfaltilla ja lumessa vaunulenkkejä. Ilmakennopyörät, kiinteät sellaiset.
On meillä myös Emmaljungan scooterit, joita on käytetty lenkkeilyyn 1v eteenpäin. Eturenkaat saa pyörimään, ihan kiva jos joskus menee niillä kauppaan (erittäin harvoin), mutta lenkillä en voi sietää niitä. Ei kulje kunnolla lumessa ja jos tie viettää niin vapaat renkaat tietty myös viettää. Mutta onneksi saa lukkoon.

Britaxin b-agilet kauppoja/kauppakeskuksia varten. Aluksi siinä muodossa, että saa turvakaukalon vaunuihin kiinni ja lähemmäs 6 kk iässä vaihdetaan tilalle ratasosa.
Meillä nämä on käytössä pääasiassa ekat kuukaudet ja on autossa vakiovarusteena. Sen jälkeen ne on aina jäänyt varastoon odottamaan seuraavaa vauvaa eli aika vähällä kulutuksella olleet.

Me asutaan lähiössä ja muut paitsi lenkit mennään autolla.

Muokattu viimeksi:
Tää on kyllä ns. vaikea asia, kamalasti valinnan varaa [emoji23] iik!

Mutta olisko jollakin jotain tietoa Petite Chérie yhdistelmävaunuista?

Me käytii vaunukaupoilla ja hyödynnettiin välipäivän alennuksia. Pää meni kyllä aluksi ihan sekasin ja teutonian vaunuihin lopulta päädyttiin. Tuntuvat kyllä hyviltä ja ovat sirot mitä halusinkin :) taidan mennä tyhjinä lykkiin ulos et pääsen kokeilee miten lumessa menevät :joyful:

Naureskeltiin tänään miehen kanssa, että aika hyvin, kun ensimmäistä kertaa yli kahden ja puolen vuoden ahkeran käytön aikana tänään keksittiin huono puoli meidän rattaista :D lumi oli niin loskaista, ja sitä oli sen verran kuitenkin jalkakäytävillä, että pienet eturenkaat keräsi sitä mukaansa niin paljon etteivät meinanneet pyöriä. Mutta ainakin meille brio smilet on olleet aivan mahtava ratkaisu, ihana kun ei nyt tarvitse pohtia, kun esikoinen täyttää kuitenkin kevään lopussa jo kolme, eli tuplia ei lähdetä ostamaan. Täytyy varmaan kyllä kantaa vauvaa jonkin verran, kun esikoinen rakastaa kärrylenkkejä :)

Mä en oo ollu ikinä mikää vaunustressaaja. Tuntuu välillä, että joillakin äideillä sekin on kilpailua, että kenellä hienoimmat ja kalleimmat. Vähä niinku miehillä autot :grin Mä ostin sokkona kaverilta nuo meidän esikoisen yhdistelmät ja merkki niinkin tunnettu, ku Taco :joyful: Hiton hyvät, vaikka ollaan jo neljännet käyttäjät niissä! :) Nyt tilasin netistä vaan budjettiin sopivat tuplat, joita yhdessä blogissa suositeltiin. Merkki beemoo ja mulle tärkeintä vaunuissa vaan ne isot pyörät, ku maalla asutaan ja talvella välillä tietkin auraamatta. Ihan periaatteesta jätän Emmaljungat, yms ”parhaat” merkit rauhaan, koska niissäki saa maksaa jo pelkästä nimestä sen pari sataa...siis tää vaan mun oma juttu. En mä katso kieroon jos joku tuolla lykkii Emmaljungia. Ite en vaan halua maksaa niin paljon vehkeestä, jota käytetään max 3-4 vuotta, jos sitäkää. En maksais sellasta summaa edes koirasta, vaikka se onki perheenjäsen ja elää sen 10-15v :wink Pihi akka! :laughing021

Mekin ollaan ostettu vaunut käytettyinä tai siis esikoisen ei, mutta sen jälkeen kyllä. Ekan ja tokan ikäero 7v niin ei esikoiselta jäänyt kuin pinnasänky ja hoitopöytä isommista hankinnoista.

Meidän käytössä vaunut on lopulta ollut niin vähällä käytöllä, että en mäkään enää raaskis uusia ostaa tai laittaa toista tonnia vaunuihin. Hyvin lykkii menemään jokapäiväiset lenkit, päiväunet ja menot 5-10 v vanhoilla vehkeillä. En edes tiedä monella ne on ollut ennen meitä :happy:

2-vuotias lopetti vaunuilut jo 1v jälkeen. Ens kesänä on tarkoitus opetella pyöräily niin ei tarvitse edes tuplia harkita. Miehellä on siinä kivasti ensin isyysvapaata ja sit kesäloma niin on kaksi vanhempaa opettamassa tai sit saa muksu jäädä isän kanssa kotiin, jos kunnon lenkille yksin vauvan kanssa halajan.

Käytettyinä saa sopivaan hintaan oikeesti tosi hyvää tavaraa. Ehkä se maksaa enemmän vaivaa kun joutuu etsimään, jonkun luota hakemaan, mutta ehdottomasti on mun mielestä sen arvoista.

Olen samaa mieltä ettei se merkki niinkään ratkaise. Ostettiin yhdistelmät käytettynä, olivat olleet yhdellä lapsella ennen ja todella siistit ovat. Emma-merkkiset taitavat olla. En ole koskaan niin ollut merkkien perään, eikä materialismi ole ollut minua itseäni. Lähinnä jos huomaan tavaran olevan käyttökelpoinen ja toimiva päädyn usein siihen, tosin hintakin ratkaisee monesti. Kyllä hyvän saa halvemmallakin ;) katsoin muutenkin hankintoja mitä olemme nyt tehneet tulevalle pienokaiselle, niin tajusin ettemme ole mitään vielä ostaneet uutena (lukuunottamatta äitiyspakkausta) :D vaatteet, lakanat, ensikehto, autoistuin, sitteri on tullut hankittua, ja kaikki käytettyinä, tässähän on säästänyt jo pitkän pennin.

Mä en oo ollu ikinä mikää vaunustressaaja. Tuntuu välillä, että joillakin äideillä sekin on kilpailua, että kenellä hienoimmat ja kalleimmat. Vähä niinku miehillä autot :grin Mä ostin sokkona kaverilta nuo meidän esikoisen yhdistelmät ja merkki niinkin tunnettu, ku Taco :joyful: Hiton hyvät, vaikka ollaan jo neljännet käyttäjät niissä! :) Nyt tilasin netistä vaan budjettiin sopivat tuplat, joita yhdessä blogissa suositeltiin. Merkki beemoo ja mulle tärkeintä vaunuissa vaan ne isot pyörät, ku maalla asutaan ja talvella välillä tietkin auraamatta. Ihan periaatteesta jätän Emmaljungat, yms ”parhaat” merkit rauhaan, koska niissäki saa maksaa jo pelkästä nimestä sen pari sataa...siis tää vaan mun oma juttu. En mä katso kieroon jos joku tuolla lykkii Emmaljungia. Ite en vaan halua maksaa niin paljon vehkeestä, jota käytetään max 3-4 vuotta, jos sitäkää. En maksais sellasta summaa edes koirasta, vaikka se onki perheenjäsen ja elää sen 10-15v :wink Pihi akka! :laughing021
Heiii!! Mitkä beemoot ne tarkalleen oli tai se blogikin ois kiva lukasta. Oon nyt viikon koittanu selvittää sisarusratas asiaa ja pää ei enää kestä. Itellekkin tärkein olis ne isot renkaat ja kaikki tuntuu olevan jotain city-malleja pikku pyörineen, puuuh. Ehkä pidän taukoa tästä vaunujutusta hetken kun en kuitenkaan voi ostaa ennen kun tulee äitiysraha.

Heiii!! Mitkä beemoot ne tarkalleen oli tai se blogikin ois kiva lukasta. Oon nyt viikon koittanu selvittää sisarusratas asiaa ja pää ei enää kestä. Itellekkin tärkein olis ne isot renkaat ja kaikki tuntuu olevan jotain city-malleja pikku pyörineen, puuuh. Ehkä pidän taukoa tästä vaunujutusta hetken kun en kuitenkaan voi ostaa ennen kun tulee äitiysraha.
Nyt vasta hoksasin, ettei oo samat tuplat meillä, ku blogissa. Laitoin miehen asialle, niin tuo on tilannu Swingit, ku blogissa on L.A.:t :eek: No eipä niissä kyllä näyttäny olevan paljon eroja kuitenkaa..
Blogiin linkki:
http://arjenmiljonaari.blogspot.fi/2015/12/kayttokokemuksia-beemoo-tuplarattaista.html?m=1
Meidän tuplat:
https://www.jollyroom.fi/lastenvaun...ng-sisarusrattaat-sis-vaunukopan-grey-melange
Näköjään L.A.:ta eivät enää myykään.

Haidina mulla ei itella oo kokemusta kunnolla mut kaveri osti noi ja on tosi raskaat ja jäykät, mitä oon kaverin vauvaa työnnellyt ja kaveri sano kans et vaihtoon menee heti ku raha tilanne sallii...
Noista teutonioista, mä en tosta be You mallista tiedä, mutta vaunu merkkinä teutonia on ihan mun lemppari mulla ollut prestiget ja nyt on timmyt kummastakin oon tykännyt ihan älyttömästi ja jos en tuplia hommaa nii sit ehdottomasti otan teutoniat, myös mun äitipuoli on kehunut teutonioita kun odotin esikoista ja muutamalla kaverilla kans on/ollut teutoniat ja heiltä koskaan kuullut mitään huonoa niistä :)

Meillä on ollut Teutonian Mistral Sport kahdella ensimmäisellä, maailman paras vaunu. Nyt tarvittiin toiset kun vanhat menee mökkille. Löysin varmaan Suomen viimeiset uudet Teutonia Prestiget, valmistus lopetettu eikä vastaavia ole markkinoilla.

Eilen tehtiin ensimmäinen iso hankinta, kun ostettiin yhdistelmävaunut. Saatiin tutuilta hyvällä hinnalla vuoden vanhat ja vähällä käytöllä olleet Bugaboon Cameleon3 -vaunut. Täyttä hintaa en olisi tästä mallista ehkä maksanut, mutta kun saatiin vaunut hyvällä hinnalla, niin ei siinä yksityiskohdat paljoa painaneet. :) Sen verran käytiin vaunukaupoissakatsomassa muitakin merkkejä ja malleja, että kävi selväksi, ettei mitään ylivoimaista ja pelkkiä hyviä ominaisuuksia olevia vaunuja taida olla. Kaikissa oli omat hyvät ja huonot puolensa.

Seuraavaksi pitäisi hommata hoitopöytä/lipasto, johon saisi alkaa laitella vauvan tavaroita.

Tänää haettiin yhdistelmävaunupaketti ja lipasto/hoitopöytä odottaa appivanhemmilla vaan kokoamista makkariin. Seuraavana hankintalistalla turvakaukalo ja pinnasänky :)

Me saatiin kavereilta edullisesti turvakaukalo ja perintökehto on tulossa miehen veljeltä. Pinnistä ei siis tarvitse ostaa ihan heti. :)

Takaisin