Hankintoja

Tarviikohan huhtikuussa enää kaukaloon untuvapussia vai hommaiskohan suosiolla sellaisen kevyemmän? Asutaan siis Rovaniemellä ja täällä silloin varmasti vielä pakkasta kuitenkin.

Mulla oli untuvapussi käytössä pitkälle kevääseen ja alkukesään Rovaniemellä asuessa. Kätevä kun ei tarvinut lapselle kuin sisävaatteet ja pipon. Tarvittaessa voi sitten avata vetoketjua.

Mä oon kans miettiny tota untuvapussin hommaamista vaikka ihan helsingissä asutaan, mut ainakin viime vuos oli kylmä vielä pitkälle kevääseen... esikoinen kun synty syksyllä meillä oli untuvapussi mut ei koskaan tullut käyttöä, edes talvella, mut meijän esikoinen on aina ollut tosi lämmin verinen, eikä aillä voinut käyttää edes paksua toppa pukua kun oli jo hiestä märkä, neidin kanssa sitä sit tarvittiin koko talvi ja neiti on taas kylmä verinen, mut kyl mä ehkä ennemmin sen untuva pussin ja jonkun kevyemmän puvun ottaisin kun toppapuvun, varmasti vauvalle mukavampi tosin mä varmaan katon sit vasta ku vaavi syntyy niin tietää vähän paremmin mimmosia säitä ja onko tää kylmä vai lämmin verinen :)

Bola/imetyskoru?

Tämä nyt ei ole tärkein hankinta, mutta ystävä aikoo tehdä mulle imetyskorun :Heartred Hän kysyi, tuleeko siihen tiukua vai ei... mulla vasta esikoinen eikä mitään kokemusta. Onko joku käyttänyt tällaista korua? Tiuku on varmaan plussaa, mutta tuskin välttämätön? Vai onko joku huomannut sen toimivaksi?

Minulla oli bola koru edellissä raskauksissa. Saattaisi ehkä jostain löytyä. Katselin kyllä netistä uusiakin. Ääni on hyvin hentoinen.

Bongasin tänään kirpparilta aivan pikkuruisen pipon, oli aivan pakko ostaa se. Siinä meidän eka hankinta :)

Onko kukaan löytänyt hyvää listaa että mitkä on ne minimijutut mitä pitäis ainakin alkuun olla?

Me ollaan aateltu päästä mahd. pitkälle kirppishankinnoilla ja alelöydöillä :happy: oon muutenkin tämmönen alebongari ja ostan kaikki omat juttunikin aina alesta.

Ekat ostokset vauvalle oli stockan alesta kesähattu ja raapimistumppuja, maksoi yhteensä neljä euroa :joyful: koitetaan myös löytää mahd paljon neutraaleja värejä, jotta menisi sitten mahdollisesti seuraavallekin vauvalle sukupuolesta riippumatta :rolleyes:

Mä en oo löytäny mitään listaa mut kokemuksella, mennään ja itse oon tarpeelliseks huomannu, tietenkin vaunut, hoitoalusta, harsoja riittävästi, varalle yks tuttipullo ja korvike (ellei asu ihan kaupan vieressä), sitteri tai vauvan keinu, muutamia vaatteota 50-62, tosiaan kannattaa noita 62koon vaatteota olla, koska kaikille vauvoille ei mahu noi pienimmät, esim ulkovaatteet suosittelen ostamaan suoraan 62kokoa. olikohan muuta :D

Ja vaipat tietenkin :p Just jotain tuohon suuntaan. Mulla tässä menee hetki, kun palauttelen asioita mieleen... Esikoinen on tosiaan jo aika iso. Mua harmittaa, että oli jotenkin liian vähän niitä pieniä vaatteita. Vaikka nopeestihan ne kasvaa, mutta jotenkin siinä alkuvaiheessa niitä vaatteita meni myös nopeesti pyykkiin? Meillä on hoitopöytä erikseen. Selälle kiva, että saa hoitaa vauvaa hyvällä korkeudella. Luetelkaa lisää! :)

Minkähänlainen mahtaa olla keli huhtikuun lopulla... Ja tuleeko ensi kesästä yhtä kylmä?

Mäkin alan ultran jälkeen ostelemaan juttuja kasaan. Ja menemään läpi mitä esikoiselta jäi ja missä kuosissa ne nykyään on. Jossain vaiheessa olin jo kärräämässä kaiken kierrätykseen, kun tätä kakkosta ei kuulunut, mutta onneksi en ehtinyt!

- Pinnasänky ja petivaatteet.
- Hoitoalusta, vanupuikkoja napatyngän kuivaamista varten, joku perusvoide
- Harsoja menee paljon, etenkin jos vauva kovin pulauttelee
- Mä ostaisin myös 50 cm ja etenkin 56 cm vaatteita. Esikoinen oli 4 kg ja kaikki sanoi ennen vauvan syntymää ettei 50-56 cm vaatteita kannata ostaa. Oli pakko lähteä heti ostoksille, koska hän hukkui 56-62 cm vaatteisiin. Tämä on makuasia, itse en tykkää kääriä hihoja ja lahkeita. Mun mielestä ulkovaatteiden koot on reiluja, 56 cm menee pitkään.
- Vaunut + joku peitto tai pussukka
- Turvakaukalo
- Sitteri on ollut ihan ehdoton
- Itkuhälytin, jos kodissa on parveke, terassi ja vauva nukkuu ulkona
- Tutti ja tuttipullo varalle
- Minimini-vaippoja paketti (ei kannata hamstrata alkuunsa, koska voi jäädä nopeasti pieneksi)
- Kylpyamme
- Huppupyyhkeitä
- Korvakuumemittari
- Nenä frida eli "räkäimuri" ja keittosuolatippoja
- Yövalo, jotta näkee yöllä vaihtaa vaippaa tai imettää/syöttää eikä tarvitse laittaa kirkasta valoa ja herättää vauvaa, itseä tai ketään muuta ylipirteäksi.

Mitähän muuta...

Aika kivastihan tota listaa on tuossa. Itse tykkäsin kovasti sellasista pikkupyyhkeistä joita voi käyttää pyllypesun jälkeen kuivaamiseen. Ainaki ikeasta saa niitä 30x30cm pyyhkeitä aika edullisesti.

Varhaisultran jälkeen minäkin tein ensimmäiset hankinnat. Ostin I love mom ja I love dad bodyt. :)

Minä myös aion ostaa niitä 50cm vaatteita myös. Neiti oli melko normi kokoinen syntyessään 3700g ja 48cm, mutta kasvoi omilla hitailla käyrillään, että oli varmaan lähemmäksi puoli vuotta kun alkoi käyttämään 62cm vaatteita. On nyt eskarilaisenakin lyhyempi kavereitaan.

Mä ainakin suosittelen ostamaan rintapumpun, se maidon nousu oli ihan kamalaa kun piti käsin lypsää liikoja pois ja tuntui että tissit halkeaa :D Varmaan joku lämpöisempi haalari voisi olla hyvä, esim. meillä oli esikoisella semmoinen karvainen nallehaalari, toppahaalari voi olla ainakin etelässä turha ehkäpä. Se äp:n haalari on liian iso ihan pienelle.

Joo tosiaan meillä poika oli niin iso tai siis pitkä (53cm) syntyessään että 50-56cm vaatteet ei mahtuneet ollenkaan muutamat löysät 56cm housut meni mut lopuista sai vain unelmoida, tyttö oli pieni ja hänelle mahtui, mutta ennen vauvan syntymää mä en aio itse ostaa noita 50-56cm vaatteota kun max 2 jokasta kappaletta ja meillä ei tosiaan ois ollu toivoakaan mahtua noihon 56cm ulkovaatteisiin pojan kanssa kun 62kokoki jäi parissa viikossa pieneksi :D tää tosiaan vaan mun oma kokemus ja nyt meenki sit varmaan sukupuolen mukaan jos poika en osta yhtään noita 50-56 tai ainakaan 50 ja jos tyttö ni sit varmaan hamstraan niitä, mutta tuskin niitä ainakaan uutena ostan :) ja joo joku hoitotaso hyväks selälle, itse käytän pesukonetta ja siihen päälle hoitoalusta ja joku laatikko tai pieni lokerollinen pussukka viereen, mistä saa kätevästi vaipat, vaihtovaatteet, peppupyyhkeet ja kaiken muun tarvittavan :) rintapumppu on joo kätevä, otse suosittelen sähkökäyttöstä ja sit nännivoide ja sitä kannattaa jo ennen synnytystä alkaa käyttämään, liivinsuojukset, on inhottavaa jos maito tulee liiveille :/

Ostettiin naapurilta Stokken triptrap tuoli ja istuinosa. Täytyy ostaa vielä tuoliin sopiva babysetti ja vaunut pitää ehkä kanssa ostaa kunhan tuplat saadaan myytyä pois.

Ostettiin naapurilta Stokken triptrap tuoli ja istuinosa. Täytyy ostaa vielä tuoliin sopiva babysetti ja vaunut pitää ehkä kanssa ostaa kunhan tuplat saadaan myytyä pois.

Millaset tuplat teillä on? Meillä ois tuplien osto taas eessä kun esikoinen vasta 1v9kk ku tää tyyppi syntyy :)

Hei kiitos paljon noista hankintalistoista! Nyt on vähän jotain mistä alkaa hiljalleen ruksaileen.. :wink

Oliko kellään kokemusta Bumbleride Indie twin rattaista?
Mä haluaisin sellaset hommata mut on aika kalliit.

Siis apua missä hinnoissa sisarusrattaat huitelee!!:nailbiting: Ne joihin saa ratasosan ja kopan samaan aikaan....järkkyy!:eek: Halvimmat uudet mitä löysin oli n.700€!!:bored: Käytettynä jotenki vierastan ostaa, vaikka nuo mein yhdistelmät onki käytettynä ostetut ja ihan hyvät...

Mä maksoin aikanaan omista tuplista 450e uutena ja oli hyvät sai just kopan ja istuimen smaan aikaan ja sai käännettyä kummatkin niin kun halusi oli iso tavara tila jne. Muuten oli hyvät mutta oisin toivonut että olis saanut tehtyä yksös rattaat, kun oli eri ikäset lapset poika jo käveli kaikki matkat ja tyttö oli vaan rattaissa, mutta sitten möin pois kun ei tarvetta.ollut ja veivät kamalasti tilaa. Ja siis lekmeriltä tilasin itse oli just tarjouksessa, joten kannattaa tarjouksia seurata, noista indie twin rattaista ,joku oli joskus tehnyt blogiin arvostelun niistä että kannattaa googlailla ;) mä kans mietin niitä sillon aikanaan mutta mulla oli tärkeää että kasvot sai työntäjään päin ja ainakaan sinä vuonna se ei vielä ollut mahdollista, mutta googlettele niin löytyy varmasti arvosteluja :)

Takaisin