Hankintoja

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ruusa#
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hirveesti tekis jo mieli alkaa ostelee mut ootan nyt ainaki sinne ultran jälkeen. Sillon varmaan uskaltaa jo jotain ostella vauvalle ja enemmän sit myöhemmin. Rakenneultran jälkeen sit suurin osa jos sukupuoli selviää!!!

Mammalegginssit pitää varmaan hommata jo aiemmin ku omat housut kiristää jo ja vasta 7+3 menossa :o

Meille tulee vielä paniikki näiden hankintojen kanssa, niitä ei nimittäin varmasti tuu juuri tehtyä ennen kun kesäkuussa palataan Suomeen. Sitten on jo kiire! :D ehkä äidin välityksellä vois tehdä jotain hankintoja sitten jo etukäteen. Täältä Jenkeistä ei tuu varmasti hankittua kun ehkä jotkut ylisöpöt pienet Niken tennarit :) muutenkin on niin paljon tavaraa mitä muuttaa takaisin Suomeen!

Voi apua, tuli noista Niken tennareista mieleen, meidän pieni saa myös sellaiset! Mutta ne on taas näitä mitä löytyi äitini kätköistä, eli olen itse käyttänyt niitä silloin aikoinaan :D Ehkä söpöimmät kengät mitä olen nähnyt! Tässähän alkaa ihan tehdä mieli jo lähteä vauvanvaateostoksille..

Mieheni lupasi ottaa vetovastuun vaunujen yms hankinnassa, olen niin helpottunut! Mä menisin vaan kauppaan ja ostaisin jotkut mutta hän jaksaa tutkia, verrata hintoja ja katsoa mistä parhaat käytetyt löytyy :) mä voin keskittyä sit siihen pikkusälään kun hän säästää meille satasia!

https://www.lastenturva.fi/tuote/bumbaumel-sling-2-vauvan-kantopussi/426025222/

Onkohan tuosta mihinkään? Etenkään vastasyntyneellä? Vai oisko rengasliina yhtä helppo. Aloin vaan miettiä että lahden lapsen kanssa ois hyvä saada kädet nopeasti vapaiksi. Manduca meillä on, mutta haluaisin jotain vieläkin nopeampaa. Ja tuollaista liinaa vois jopa pitää valmiiksi yllään, Manduca on vähän liikaa tiellä.

Ensimmäiset hankinnat tein tällä viikolla kirpputorilta. Ostin kahdet äitiysfarkut.

Toiset 6 euron farkuissa oli korkea trikoovyötärö. Tulevat melko nopeasti käyttöön, kun normifarkkuihin olen joutunut tekemään kuminauhaviritelmän, että saan kiinni. Niissä tuo vyötärö on hyvin joustava, että mahan puolesta varmasti menee melko pitkään. Saa nähdä sitten, kuinka paljon reidet ja peppu kasvaa..

Toiset alle 2 euron farkut olivat vähän hutiostos. Niissä oli etutaskujen kohdilla vyötärön kohdalla resorit. Muuten hyvät, mutta turhan matala vyötärö. Täytyy laittaa kirpputorille kiertoon..

Mä löysin torista tosi hyviä mamma paitoja. 3x t-paitoja ja mekko. Yhteensä 11e postikuluineen. Vihdoin löyty mekko kummipojan ristiäisiin ensi kuulle. Siellä sen verran tilaa, että maha saa rauhassa kasvaa.

Mä innostuin vähän ja nyt mietin mitä ihmettä tuli jo tehtyä :p tilasin nimittäin Gugguun jumpsuitin koossa 62 kun ne on -40%. Ne normihinnat tuntuu älyttömän kalliilta ja oon aina halunnut hankkia sellasen :grin ihan vähän ennen aikaista joo... no ehkä yks hullu heräteostos sallitaan :)

Tuli vaan mieleen vinkata, et jos joku ei ehdottomasti halua raskausarpia, niin itse käytin eka raskaudessa Bio-oil öljyä ja tosi hyvin tepsi. Mulla on aina ollut tosi kuiva iho (hilseilee etenkin näin talvella kovasti ja välillä tulee ihan ihottumaakin), joten olin suht varma et saan raskausarpia. Mulla on jo teiniajoiltakin pepussa arpia kun levisi niin nopeasti... :D Mutta ei siis viime raskaudessa tullut yhtään mitään ja ostinki nyt jo sen öljyn ja alan jo käyttää. Ite käytin sitä aamulla ja illalla. Suomessa sitä saa ainakin apteekista.

Bio-oilia saa myös marketeista, mutta itse suosin Tummelia, ystävien kokemusten perusteella jätän bio-oilin suosiolla muille :wink Kuullut että ei oikein imeydy ja silti tuli pahat arvet. Mulle on arville oikeastaan se ja sama, ne kuuluu elämään :) Rasvaan mahaa ja rintoja illalla ennen nukkumaanmenoa lähinnä siihen kun iho kiristää ja kutittaa. Ei tarvi rasvata kun kerran päivässä, on sen verran tuhti rasva :happy:

Valitettavasti noi rasvailut ei auta arpien muodostumiseen mitenkään, koska arvet ei tuu ihon pintaan vaan syvemmälle tohon kudokseen. Toisilla on joustavampaa ja toisilla taas ratkeaa helpommin. Ite rasvailin ekan raskauden aikana jatkuvasti ja koko mahan alue tuli täyteen arpia. Sen jälkeen vasta kuulin ettei siihen voi mitenkään ite vaikuttaa.
Mut rasvaaminen on kyllä muuten hyvä kun iho kuivuu herkästi raskauden aikana :)

Kyllä rasvailu auttaa ettei ihan niin kovin paljoa tuu arpia, mutta rasvailusta huolimatta arpia tulee jos on tullakseen. Geeneistä aikalain kiinni. T. Aiheesta lopputyön tehnyt

Hyvä tietää! :) Jatkan siis edelleen vatsan "öljyilyä", varsinkin kun nyt koko ajan kutiaa ja hilseilee iho, vaikka muutenki orjallisesti rasvaan itseni aina suihkun jälkeen.

Mun tekis kamalasti mieli jo ostaa vaunut ja kaikkea muuta tavaraa. Oltiin ehditty myydä/antaa esikoisen jäljiltä kaikki pois. En oikein tiedä pitäiskö kuitenkin odottaa rakenneultraan saakka..?

Meillä lähes kaikki löytyy ton elokuun lopulla 3 vuotta täyttävän jäljiltä. Toki pienimmät vauvavaatteet olen tainnut laittaa eteenpäin, samoten vaunuihin pitää todennäköisesti ostaa seisomalauta. Mielellään ostelen kuitenkin muutamia uusia vaatteita sitten jos sukupuolen saa rakenneultrassa selville :happy:
Tällä hetkellä en vielä ole ostanut tän raskauden osalta mitään, mutta ajattelin tänään katsella jos kirpparilta löytyis parit äippähousut, alkaa meinaan kiristää hieman nää farkut :wideyed::rolleyes:

Takaisin