Hankintoja

Mutta sitten asiaan: täällä on puhuttu auton istuimesta jossa voi olla selkä menosuuntaan tyyliin nelivuotiaaksi, niin missä ihmeessä ne lapsen jalat on? Meillä on jo nyt jalat liian pitkät ja koukussa penkkiä vasten vaikka vasta kaukalo käytössä :eek:

Meilläkin kaukalossa jalat jo pian koukussa, mutta onneksi se istuin on silleen hauskasti säädettävissä.. Vaikea selittää.
Vaikka en usko että ihan nelivuotiaaksi kestää, kun pituusraja istuimessa on 105cm :)
 
Meillä ostettu uusia vaatteita: 1 body raskausaikana, iskän pistin ostamaan tytölle kaks yökkäriä (tarjouksessa) ja ite nappasin kaks pipoa ,kaulurin ja kolmet sukat (tarjouksessa). Nyt sitte tuolta reimakaupasta "kallis" haalari ja fleecepuvut ihan siksi että jatkossakin on vanhemmat jotain ostanu ite :D ja neki oli tarjouksessa :D

Kaikki muu kama käytettynä tai lahjaksi (uutena) :) oon hoksannu myös että hintaeroja on suuriakin käytetyissä :eek: ekan vaatesäkin ostin 35 eurolla tutulta ja myöhemmin kaverilta kympillä saman verran ja vaatteet oli paremmassa kunnossa ku ekassa satsissa :eek:
 
Juu, siis 10e yhdestä vaatteesta on munkin mielestä aivan liikaa. Mä oon vähän laiska kiertelemään kirppareita, joitain vaatteita on sieltä ostettu. Ja jotain isompaa esim ulkovaatteita oon ostanu käytettynä netin kautta. Suurin osa vaatteista on kuitenkin taidettu ostaa uutena, mutta alennuksista. Ja aika paljon olen myös ommellut itse. Isommilta tietysti hyvänä pysyneet vaatteet siirtyy pienemmille.
 
Turvaistuimista.. Sehän ei haittaa vaikka jalat olisi koukussa, istuin on pieni, jos pää tulee yläreunan yli. Tietty jos polvet on jo suussa, niin ei varmaan enää ole mukava matkustaa. Turvaistuimessa asento on kuitenkin vähän eri kuin kaukalossa, ja useimmissa voi kai vähän säätääkin sitä, joten mahtuu paremmin. Meillä esikoinen on aina ollut pitkä ikäisekseen, mutta mahtui reilu 2v vielä hyvin selkä menosuuntaan (muut on mahtuneet kauemminkin, kun ovat olleet pienempiä).
 
Huoh.. Mitenkä tää voi olla näin vaikeaa.. Löytää turvaistuin..:confused: Noh olin valmis maksamaan vaikka mitä kunhan saan selkämeno suuntaan ja ajattelin cybex sironaa ja monia muita, mutta eihän meidän autossa ole isofix kiinnitys mahdollisuutta!:oops: täytyypä laittaa auto vaihtoon? Vai mikä ratkaisuksi :bored:

Kummallista kuinka suurin osa turvaistuimista on kasvot meno suuntaan! :eek:
 
Enpä ole minäkään uutena ostanut juuri mitään, pari halpaa bodya ja alennuspöksyt. Kaikki muu on ostettu käytettynä tai saatu lahjaksi. Tai no, poikkeuksena: käyttökuntoisia sukkia ja kuolahuiveja en ole kirppiksillä nähnyt, joten nekin on hommattu uutena.
 
Mä olen liian laiska etsimään mitään käytettynä, mutta aika vähän oon kyllä vauvalle mitään ostanutkaan. Muutamia vaatteita, H&M:n valikoima on kiva ja edullinen. Isovanhemmilta saatu melkein kaikki, mitä on tarvittu.
 
Lapset on jalat koukussa niissä istuimissa missä on selkä meno suuntaan.. Mutta kun katsoo videon missä näkyy mitä tapahtuu kasvot menosuuntaan olevissa niin jalat koukussa on aika pieni paha.. Onhan ne jalat koukussa aikuisillaki, istumisasento on vaan eri :wink
Ja mitä tulee tuohon että ostaako käytettynä vai uutena niin jos haluu ostaa kaiken käytettynä ni mikä jottei.. Vaan haluan ostaa myöski uusia vaatteita, koska nyt kun vaatteet alkaa menemään pidempään niin toki käyttöikä on pidempikin uusilla.. Eikä uusiakaan ole pakko ostaa täydellä hinnalla..
 
Huoh.. Mitenkä tää voi olla näin vaikeaa.. Löytää turvaistuin..:confused: Noh olin valmis maksamaan vaikka mitä kunhan saan selkämeno suuntaan ja ajattelin cybex sironaa ja monia muita, mutta eihän meidän autossa ole isofix kiinnitys mahdollisuutta!:oops: täytyypä laittaa auto vaihtoon? Vai mikä ratkaisuksi :bored:

Kummallista kuinka suurin osa turvaistuimista on kasvot meno suuntaan! :eek:
Jos auto menee vaihtoon, niin ite tilasin sironan saksasta melkee 200€ halvemmalla ku suomesta :wink .. Muuten niin onhan noita istuimia vaikka mitä jotka saa selkä menosuuntaan ja lähtee hinnat satasesta, eikä tarvii isofixiä..
 
Muutaman kerran oon noita kolarivideoita kattonu, ja hurjilta näyttää. Niinku tossa videossaki oli: mieluummin katkennut jalka ku katkennut niska.
Ja painoraja kasvot menosuuntaan on 15kg. Joskus jostain luin sellasen testin, että lapsi on valmis kasvot menosuuntaan kun käsi ylettyy pään yli toisen puolen korvalle. Ilmeisesti silloin alkaa olla mittasuhteiltaan sen kokonen, että niska kestää.
 
Joo, meillä ainaki menee varmaa lähelle sitä neljää ikävuotta selkä menosuuntaanki tuo istuin ku tyttö on pienikokonen ainaki vielä.. Ja hankintana kallis istuin mutta pitkä ikä, turvallisuus, takuu siitä ettei ole kolaroitu kun on uusi ja helppokäyttöisyys.. Ni aika pieni hinta.. Ja meillä autoillaan paljo ni mielellään panostaa mukavaan istuimeen lapselle ja itselle.
 
Oho.. Tuo on kyllä aika ahtaan näköinen tuo turvaistuin. Mutta toki, kun se toimii turvana, niin mikäs siinä :D

Edit..
Miten ihmeessä tuo on noin lähellä tota takapenkin selkänojaa?! :D On näköjään eroa noissa selkä menosuuntaan istuimissakin...
 
Tuo kuva mikä tuossa näkyy (en avannut videota, jos siinä semmonen on)
 
Ostettiin uutena turvakaukalo ja yhdistelmävaunut (siskolta saadut vanhat vaunut oli homehtunut niin joutu ostamaan uudet) ja pari vaatetta. Muuten on käytettyä vaatetta ja tavaraa suurimmaksi osaksi.
 
Ja turvaistuin ostettiin viime viikonloppuna: BeSafe Izi Combi. Kiinnitys isofixillä selkä menosuuntaan, turvavyöllä kasvot menosuuntaan.
 
Aaaa vai tarkotatko tota yomandan linkittämää? Selkis :hilarious:
 
Takaisin
Top