Hankintoja vauvalle =)

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tirri
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Huomenia!

Ihana vapaapäivä!! Oon ollu niin kuoleman väsynyt töissä ettei mitään rajaa. Mutta siis ketjun aiheeseen, meillä ei varsinaisesti hankintoja ole tehty, mutta sänky, turvakaukalo ja vaunut saadaan mun sisarelta jolla nyt kolme vuotias poikanen. Vaatteita en oo ajatellu vielä aikoihin hankkia, vaikka kaksi edellistä jo isoja onkin, on heiltä säästössä niitä ihanimpia vaatteita. Ja siis kun tyttö ja poika ennestään niin kumpi tahansa tulokas onkin niin jotain löytyy :)

Äitiyspakkauksen aion ottaa ehdottomasti. Siinä kuitenkin kaikkea ihanaa pikkutilpehööriä ja vaatteitakin niin ettei sillä rahalla saa hankittua niin paljoa tavaraa.

Meillä oli ensin kahdet "halvat" vaunut, molemmissa tuli ongelmia jo parin kuukauden sisään ja ne vaihdettiin takuuseen. Toisten jälkeen kyllästyin ja päätin ostaa kalliimmat merkkivaunut. Olin jo päättänyt ostaa crescentin yhdistelmät, mielestäni tosi hyvän näköiset ja hyvät ominaisuudet! Mutta sitten sattumalta eksyin äitini kanssa Tampereella vauvatalo johannaan, jossa oli edellisen kauden vaunumalleja hurjilla alennuksilla myynnissä! Päädyin ostamaan teutonian Mistralit, ja olen ollut hurjan tyytyväinen! Vaunuissa kyllä huomaa, miksi ne ovat kalliit! Toisaalta, jos eteen olisi sattunut hyvät käytetyt merkkivaunut, olisin voinut ihan hyvin ostaa nekin =) Mutta oon ollut teutonioihin tosi tyytyväinen, kevyet käyttää ja vakaat työntää! Toisin kun ninanina, ite käytän heittoaisaa ihan jatkuvasti. Kesällä oli helppo vaihtaa työntösuuntaa niin että aurinko ei paistanut pojan silmiin nukkuessa. Nytkin rattaillessa poika haluaa välillä olla naama menosuuntaan, välillä taas jutella äitin kanssa, niin että aisa heiluu kyllä edelleen =) ja jotenkin ite en oo kokenut hankalaksi noita kiinteitä etupyöriä, tosin tietty esim. kaupungin keskustassa ymmärrän kyllä että vois olla näppärämmät jos pyörät kääntyy! Meillä täällä ku ei aina talvella niin vimpan päälle aurata, ni kääntyvät pyörät olis talvella aika lailla vempulat =S

Piaffi, oon ollut mistraleihin hurjan tyytyväinen =) vaunut on tosi kevyet työntää ja kulkee vakaasti, oon jopa onnistunut juoksemaan noiden kanssa kun kulkevat yhdellä kädellä työntäenkin niin hienosti eteenpäin! Pehmusteet lähtee tosi helposti irti että ne voi putsata, kankaat on laadukkaita. Ite tykkään tosi paljon siitä, ku noissa saa kuomusta tosi ison lipareen vetoketjulla irti niin että siellä on pelkkä verkko - kesävauvan on ihana nukkua ku ilma vaihtuu vaunuissa tosi hyvin! Monissa vaunuissahan on vaan semmoinen luukku, mutta näissä suurinpiirtein puoli kuomua aukeaa verkoksi =) Kovaa kantokoppaa tosiaan en  oo päässyt vielä testaamaan käytössä kun nämä vaunut tosiaan kotiutui meille vasta viime kesäkuussa, mutta mitä sitäkin nyt räpläsin niin tosi näppärältä vaikutti! Hurjan tilava ja tukeva, kivan näköinen, helposti avattavissa ja menee reissussa hyvin matkasänkynä ihan pienellä =) Voih, nyt ku aloin oikeen selostaan ni alko heti oikein poltteleen et pitäis päästä jo käyttään niitä!!! =D Tosiaan, meillä kaksissa ekoissa vaunuissa oli pehmeä kantokoppa, näihin otin nyt kovan kopan. Heti ekana pistää silmään se, että vauvalla on kyllä paljon enempi tilaa siellä kun pehmeissä kopissa monesti!Tosin jotkut lapsethan tykkää olla pakattuna silleen napakasti sinne vaunuihin, vaikea sanoa mikä kenellekin on hyvä vaihtoehto, niinku ninanina sanoikin =)

Onpa Piaffi tosi ihana tuo sänky! En yhtään ihmettele että oot hurahtanut =D

Minulla ollut molemmissa raskauksissa oma Bola-koru, tytölle säästänkin itselleen käytettäväksi häntä odottaessa käytetyn ja nyt ostin etukäteen yrittäessä jo turkoosin korun, onkohan se enne?

Phil & Teds sport tuplat löytyy meiltä, joihin ompelen nyt asusteita enää - > kantokoppaan omanväristä päällistä jne. Aion myös ommella vauvalle viltin + esikoiselle päiväpeiton samasta kankaasta. Manduca on myös kaapissa esikoisen jäljiltä. Näillä pärjäämme.

Hankinnaksi jäävät vain Stokke Tripp Trapp ja pienelle kehto tai minipinnis. Ja nämä hankitaan huhtikuu/toukokuu akselilla - tai myöhemmin.

Esikoista odottaessa varmasti jännempää kaikki - mä en ehdi jännää/fiilistellä. Nyt vaan huomaa, että ajatukset ovat selkeämmät, ei tarvitse miettiä, mitä tarvitsee/mitä ei, kun tietää jo!

Jättäkää osa hankinnoista myöhäisemmäksi, koska ehditte muuttaa mieltä matkan varrella monta kertaa vielä joistain jutuista + kaikkea ei todellakaan tule tarvitsemaan. Suosittelen itse syväluotaavaa googlettelua + muuta tutustumista eri vaihtoehtoihin, jotta se "oma" mielipide muodostuu - ja aina voi käydä niin, että vauva on teidän kanssa eri mieltä ;)

Mä kanssa ajattelin ostaa toisen bolan, saa sitten pakattua Elsaa odottamaan tuon mitä käytin häntä odottaessani.

Meillä on Gessleinin yhdistelmävaunut, ostin käytettynä ja meille ne on ollut ihan mahtavat vaunut, miehellä ne on enemmän ollut käytössä, kun mä itse käytän mielummin liinaa. Parhaat puolet noissa on ollut heittoaisa, isot ilmakumirenkaat ja kunnon jousitus. Rattaina meillä on myös käytettynä ostetut Inglesinan Zippyt, mitkä on sitten taas matkustanut mukana, menee näppärästi kasaan ja kääntyy kevyesti kaupoissa jne. Sisarusrattaisiin mäkin alan nyt kallistumaan,  myyn sitten nuo Zippyt pois ja jätän vaunut.

Tunnustan napanneeni kirpparilta pari 56cm bodya jo nyt .. emoticon

Mulla on Elsalle ostettu kehto varastossa paketissa, ja aika paljon muutakin tavaraa tallessa onneksi. Ja samaa mieltä kun Miu, kaikkea ei kannata ostaa heti alussa, on sitten jotain tekemistä äippälomallakin.. Mä muutamaa hormoonihuuru-ostosta kaduin myöhemmin kun ehti paremmin katsella, olisikin löytynyt joku kivempi tai kätevämpi..

Tweety, mäkin kaduin muutamaa tietämättömänä ostettua juttua silloin viimeksi :) Ja on meilläkin tosiaan pari 44cm & 50cm bodya uudenkarheana odottamassa, koska odotan taas minivauvaa tulevaksi ;) Saas nähdä, yllätynkö?!

Joo, mä sitten taas viime kerrasta viisastuneena taidan jättää suosiolla ne 50 cm kauppaan ..

Yksi hankinta tuli mieleeni jonka aion varmasti hankkia enne vauvan tuloa, nimittäin rintapumppu. Voi tulla itku silmään kun rinnat täynnä, vauva kylläinen/nukkuu eikä pumppua missään emoticon    Samoin oivallinen hankinta on maidonkerääjä. Itse sillä sain todella paljon maitoa pakkaseen. Tätä maitoa oli sitten hyvä antaa jos vauva meni hoitoon niin että suoka-aika osuu sille välille, ja kun poju alkoi syömään kiinteitä tein kaikki soseet omaan maitoon sekoitettuna.

Joo, rintapumppu! Se on munkin hankintalistalla. Sekä itkuhälytin tulee varmaan hankittua tälle kakkoselle, kun ei esikoinen anna varmaan vahtia ikkunan eessä kokoajan heiluuko vaunut vai ei.

Meillä on brion yhdistelmä vaunut siis erillisellä koppa ja ratasosalla, matkasänkynä toimi aika pitkään lattiatasossa, mutta puolivuotiaana on ollut jo ratasosa käytössä ja tyttö alkoi niin kovasti liikkua. Kääntyviä pyöriä tai heittoaisaa en ole osannut kaivata, kun niitä ei ole koskaan ollut. Mutta näppärät vaunut ovat kyllä liikkua noinkin, ei sitä tarvi kaikesta hyvästä olla tietoinen.

Nuista Bola-koruista tietääkö kukaan onko niitä olemassa kopioita ja aitoja vai onko ne kaikki "oikeita"?

Oon samalla linjalla Miun ja Tweetyn kanssa; kaikkea ei kannata hankkia vaikka miten olisi ihania ja söpöjä tai tuntuu et ei vaan voi pärjätä jos sitä tiettyä juttua ei ole, nimimerkillä kokemusta on :D Siinä vaiheessa kun vauva on syntynyt, niin huomaa mitä oikeasti tarvii. Se rintapumppu on kyllä ihan hyvä ostos, oman kokemuksen mukaan rintakumit on kans ihan käteviä etenkin just sairaalasta kotiutuneena ja imetyksen opettelussa!! Vahingosta viisastuneena aion hankkia tällä kerralla enemmän noita pieniä vaatteita, siis 56cm, koska viimeksi jouduin kipittää kauppaan parin ekan päivän jälkeen sairaalasta kotiutumisen jälkeen. jotenkin olin kuvitellut, että ei ne 60cm vaatteet niin isoja oo vastasyntyneelle, EIPÄ :D

Meillä on vielä mietinnässä toi vaunuasia, noita Miun mainostamia Phil&Teds sportteja tekis mieli, mutta täytyy katella vielä keväämmällä mitä kaikkea muuta on tarjolla. Manduca löytyy myös kaapista, aika vähälle käytölle jäänyt esikoisen kanssa, josko nyt tulis toisen lapsen kanssa käyttöä.

Bola-korun hankin esikoisen aikaan, ajattelin mennä samalla korulla nytkin, mutta sitte luin ton Miun kommentin siitä, et jää sitte lapsille omat korut muistoksi ja nyt mun on ehkä pakko hankkia uus koru :D 

Hahaa Pitu, mä siis laitan sut shoppailemaan näillä mun aivotuksillani ;)

Mulla ei rintapumpusta ollut mitään iloa. Yritin myydäkin omaani tuossa yhdessä välissä ja vieläkin se seisoo kaapissa n. 5 yrityskerran käyneenä. Jos joku kaipailee Tommee Tippee rintapumppua, halvalla lähtee. Mä lypsän käsin nää mun utareet sitten jos on tarvis ;)

Meillä rintapumppu oli ehdoton!
Aluksi ainakin tuli maitoa niin että yöllä oli pakko pumpata sen pahin pois, onneks jossain vaiheessa sitte tasottu maidontulo ja tuli vaan sen verran mitä lapsi tarvitsi.
Myös reissussa toi pumppu oli hyvä olla mukana, silloin kun lähdin ekaa kertaa viettämään iltaa ilman lasta (ja imetin edelleen) niin otin pumpun laukkuun ni pääsi vessassa pumppaamaan niin ei tissit vuotanu paidalle

Maidonkerääjä meillä myös oli ja se oli hyvä olla aina toisessa tississä kun poika söi toista, mulla ainakin valu niin paljon sitä maitoa niin ei viittiny hukkaan sitä heittää vaan otti talteen ja pakasti :)

Ja rintakuminkin hankin kun pojalla tuli totaalinen kieltäytyminen tissistä jossain vaiheessa ja kumilla sain sitten huijattua alun ja sitte ku alko kunnolla syömään ni otin kumin välistä pois. Yhdellä kaverilla siitä oli myös tosi suuri apu ja hän sitä käyttikin muistaakseni melkein aina kun vauva ei osannut syödä ilman sitä..

Tulipas pelkkää (.)(.) juttua tällä kertaa

Alle viikko nt-ultraan emoticon

Rintakumit oli tosi hyvät meillä alkuun, poika ei meinannut millään hoksata oikeaa imuoteta ja rintakumin kanssa se sitten löytyi =) meille apu tuli tosin liian myöhään ja maidontulo kerkis sit hiipua sen verran että täysimetykseen ei enää päästy vaikka mitä yritin =/ Maidonkerääjiä ei tullut hankittua esikoisen aikana, mutta nyt voisin kyllä hankkiakin. Olisi niille viimeksikin ollut käyttöä! Rintapumppu löytyy kyllä, mutta mulla oli aina se ongelma etten millään meinannut herua pumpulle =/ saas nähdä onko tilanne toinen nyt jos maitoa riittääkin vähän eri tavalla, reissussa se ainakin oli kyllä ihan ehdoton jos poika ei ollut mukana!!

Kävin eilen nopsaan Kappahlissa pyörimässä ja hypistelin alerekissä 50cm kesävaatteita <3 maltoin vielä jättää ne ostamatta, mutta kovasti kyllä houkutti =) iiiiiiiiihanan pieniä ne on!!!

Mun piti tänään käydä vaan ostamassa Typylle yksi uusi yöpuku, niin lemppari lastenvaateliikkeeni oli varmaan kiusallaan laittanut ota 3 maksa 2 tarjouksen kaikkiin lastenvaatteisiin.. Oli sitten ihan pakko napata mukaan kolme Dunsin bodya ja yksi kesähaalari kokoa 56.. emoticon

Täällähän taidetaan jo tehdä toivelistaa joulupukille ;) Hankintojen miettiminen tuntuu olevan yhtä jännää niin esikoistaan odottaville kuin uudestaan synnyttävillekin. Hyvä niin :)

Meillä on 5- ja 6-vuotiaat pojat, joten poikien vaatteita, kenkiä ja tavaroita riittää. Oikeastaan mitään en ole antanut/myynyt pois. Jotenkin tuntuu siltä, että kolmas poika olisi tulossa, joten kaikelle jo olemassaolevalle voipi löytyä käyttöä -tai sitten ei :) Toki osa vaatteista käy sekä tytöille että pojille. Enemmän kuin vauvanvaatteita, mietin lähinnä sitä, mitä itselleni laittaisin mahan kasvun myötä päälle.

Mm. turvakaukalo, matkasänky, rintapumppu ja vanhat Emmaljungat löytyvät entuudestaan, mutta aiemmin lainassa ollut pinnasänky täytyy taas taikoa jostakin. Ja tietenkin on ostettava kaikki pienemmät jutut tuttipulloista, tuteista, maidonkerääjistä yms. lähtien.

Mä oon nyt alkanu empimään noitten tuplien kanssa.
Meijän poika on aika vilivilperi, eikä todellakaan oo minkäänlaista itsesuojeluvaistoa
(ainakaan vielä)
Perjantaina ku oltiin menossa autoon ni lähti äkkiä juoksemaan karkuun ja sain just hupusta vetästyä ennen ku pääs juoksemaan autotielle emoticon
Kyllä taas ite pelästy niin ettei tosikaan!!

Oonki miettiny et mitä jos en aina jaksakkaan kantaa vauvaa manducassa tai mitä jos toi mun alaselkä alkaa sitte vihottelee enkä pystykkään sitä paljoo käyttää ja seisomalautaan en luota ton pojan kanssa kun sitä ei saa siihen mitenkään "köytettyä".

Kävin tänään taas kattomassa noita Britax B-Dualeja ja niihin kyllä varmasti päädytään jos ostetaan tuplat emoticon
Onneks tässä on vielä "hetki" aikaa muuttaa mieltään sata kertaa

Juuri hain postista sen kauan haaveilemani bolakorun, ja ihana se onkin! ;) Vielä on tuo kantoreppu hankinnassa..
Vaunut saadaan ostettua ilmeisesti nyt siltä miehen työkaverilta, mutta vielä pitäs syynätä ne läpi ja testata että mahtuu ovista ja hissiin ym... Eli jos nyt ostetaan niin emmaljungan twin kangaroot tulis sitte meille. Eli niitähä ei enää valmistetakaa ja nykyään näyttää olevan emmaljunga tuplat niitä pieneturenkaisia eikä kyllä hintansa takia ostettas ees uutena.. Nää olis rungoltaan samanlaiset ku easywalker duot ja carena double swingit. Pakettiin saatas mukaan se sisarussetti(vaununkoppa ja isommalle ratasosaan oma kuomu ja turvakaari). Näissä hyvää ehdottomasti noi isot kääntyvät eturenkaat. Kokemuksia ei emmaljungista oo, kun nyt on käytössä olleet brion kombit.Ja näistä oon kyllä tykänny. Mutta kuha testataan ja syynätään ne läpi niin sittehä se näkee. :)
Onko muillla jo mielessä(te tuplien ostajat) että minkälaiset kiesit olis tulossa? 

meille tulee ehdottomasti Phil & Teds Sport- rattaat. Siinä isompi lapsista istuu edessä ja pieni takana. Ihan vauva matkustaa isomman lapsen "alla" kantokassissa. Tosi kätevät ja näppärät liikkua myös julkisilla paikoilla/ julkisissa liikennevälineissä, koska vievät jopa vähemmän tilaa ku normi "yksöisvaunut". Näitä oon nyt nähny niin kaverilla kuin tuolla puistossakin ja kuullut pelkästään positiivista, joten nää on meidän ehdoton valinta! :)

No vaunuthan ne isoimpana hankintoina. Ajattelin nappaa sellaiset tammikuun aleista/poistomyynneistä, kun en välitä mitä vuosimallia vaunut on kuhan sopii kummallekin sukupuolelle, uudet ja hyvä takuu.
Onko kellään kokemuksia kuinka alennettuja vaunut tammikuussa on?

Oi, en ollut noista Bola-koruista ennen kuullutkaan, ja nyt on sellainen pakko hankkia! Itseasiassa kaksi, koska tiedän, että esikoinenkin sellaisen taatusti haluaa, kun saa tietää, että vauva masussa toista saa kuunnella.. :) 

Mulla oli Saran ollessa vauva Brion yhdistelmärattaat ja ne oli kyllä tosi hyvät, isot renkaat varsinkin, kun niinä talvina joina häntä joka päivä ulkona työntelin oli tosi paljon lunta, ei siinä millään kapeilla renkailla olisi päässyt minnekään. Mutta raskaammat ne sitten tietysti oli myös, mutta kovilla pakkasilla ja räntä/vesisateissa hyvin kesti koiranlenkitykset. Ainoa, että ikävä kyllä ulkosäilytyksestä kankaisiin tuli vähän kosteusvaurioita, joten heitin ne pois..

Nyt olen niin pihalla kaikista uusista vaunumalleista, että pitää varmaan mennä jonnekin vaunuliikkeeseen kysymään apua. Sara onneksi jaksaa jo kävellä pitkiäkin matkoja, ei tarvitse tuplia hankkia..
Sen virheen tein, että ostin muka kevyemmät 'kaupparattaat', hello kitty mallia, ja voi luoja kun on surkeat! Ei enää halpisversioita!!

Toinen esikoismoka oli sänky, hankittiin heti iso pinnasänky, ja Sara joka oli alle 50cm olisi pyörinyt siellä kuin herne pussissa.. Hän nukkui noin ekan vuoden vaunujen kopassa (on tosi kätevä, kun voi helposti siirrellä minne vaan vauvan heräämättä) ja niin taidan tehdä tämän uudenkin tulokkaan kanssa. Varsinkin kun kesällä syntyy, saa nukkua ulkona niin paljon kuin mahdolllista!

Äitiyspakkaus on pakko saada, on se niin ihana. :)

Itselläni on aika vähän mitään esikoisesta jäljellä, ystäväni sai vauvan vuoden minun jälkeeni ja annoin sinne lähestulkoon kaiken vaatteista tarvikkeisiin, kun silloin ajattelin, että haluan vain yhden lapsen. :)
Eipä haittaa, saanpahan hankkia nyt taas kaiken uutena! :D

Vaatteita ajattelin ostaa vasta kun ensi ultrassa selviää, kumpi siellä asustelee, tyttö vai poika.. :)
Jännittää jo!

Esikoista odottavana olen myös kokenut tuon vaunujen valinnan hyvin vaikeana. Perehtyminen aiheeseen on helpottanut hieman, mutta tarjonta on aivan valtavaa. Kokemuksia ja mielipiteitä olen kysellyt kavereilta, mutta niitä on tullut lähes saman verran kun on kavereitakin, eli taitaa olla tuo vaunuvalinta pitkälti makuasia. Puntaroisin myös sitä, ostaako suomesta vai tilatako saksasta. Valinta helpottui onneksi kertaheitolla, kun huuto.netistä löytyi juuri ne sopivan merkkkiset vaunut suht uutena ja vielä kohtuu hintaan. Nyt on siis vaunudilemma ratkaistu. Toivottavasti osoittautuvat hyviksi myös käytännössä emoticon.
Vaatteita olen ostellut myös jo jonkin verran, kun olen koittanut hyödyntää alennusmyyntejä. Huuto.netistä on myös tullut huudeltua tavaraa niin itselle kuin vauvallekin. Aikamoisen summan saa kyllä näihin kaikkiin varusteisiin ja vaatteisiin uppoamaan, vaikka alesta (ja käytettynä) ostaisikin. Varsinkin näin kun esikoiselle hommaa, eikä ole mitään valmiina.

Takaisin