Hankintoja vauvalle, itselle, kotiin...

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Martuti
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Joo siis jokainen lapsihan on yksilö eikä lasta voida kirjojen avulla kasvattaa tietenkään. Kun oman lapsen oppii tuntemaan ja tunnistamaan sen viestejä niin oppii toimimaan lapselle sopivalla tavalla. En myöskään tarkottanu että vauvaa pitäis koko ajan pitää sylissä tai olla sen kanssa vuorovaikutuksessa. Vauvan motoriikan kehittymisenkin kannalta on tärkeetä että vauva saa olla myös itsekseen. Tarkotin huonona just sitä vanhan ajan kasvatustyyliä että lapsen täytyy kasvaa jo vauvasta asti itsenäiseks ja vahvaks ja pärjätä omillaan. Onneks nykyään ollaan viisaampia. Ja jokainen vanhempihan toimii aina parhaaksi näkemällään tavalla lastensa kanssa ja on varmasti paras vanhempi omille lapsilleen. :)

Pesin justiinsa koneellisen pehmoleluja.. On vähän kertynyt kun kaikki kaverit tunkenu niitä vähän salakavalasti meille. :D jotenkin ne oli niin söpöjä että nyyhkin kun ripustelin niitä kuivumaan.. :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mä oon ihan hulluna kaikkiin röllyihin!!! Siks varmaan likan huonekkin pursuu niitä! :rolleyes: Ollaan aina molemmat kaupas ihastelemassa niitä ja likkakin osaa käyttää mun heikkouttani hyväkseen niin et joskus saattaa joku pieni kaveri lähtee sieltä mukaan.. :wink Ja sitten kun ne lojuu pitkin lattioita ja pitäis siivoo eikä niitä meinaa saada mahtuun mihkään niin sit kirotaan et miks niitä pitää olla niin helvetisti.. :grin

Meillä noiden pehmolelujen kanssa on se ongelma lisäksi, että yksi kissoista tykkää pienimpiä pehmoleluja raahata ympäriinsä ja leikkiä niillä (mä välillä epäilen, ettei se tiedä onko kissa vai koira). Aina joskus kun palannut töistä, niin on joku pehmolelu raahattu keskelle lattiaa (mulla on yhdellä kirjahyllyn tyhjällä hyllyllä noi kaikki pehmolelut koottuna) :) Ja kun sain yhden pienen pupun rintapumpun kylkäisenä, missä oli jotain helisevää sisällä, niin ekana päivänä kun palasin sairaalalta takaisin niin kummasti oli pupu siirtynyt keittiön ruokapöydältä (jossa kissat ei sais olla!) makkarin sängylle :) Eli siinä yksi syy, miksi meillä kaikki pehmot pitää olla pestäviä, kun yks pieni rotta tykkää kans niitä makustella, kun silmä välttää :)

pitääkö pehmot pestä ennen "käyttöä"? sain tuollaisen hienon soivan pupun siskolta, siinä luki että 40 asteessa koneessa voi pestä...

^ Kannattaa pestä, on sitten uusi tai käytetty.

Mä kanssa koneellisen pesin n. kuukausi sitten kaikkia pehmoja, mitä on saatu siskolta käytettynä. Ja ne muutamat, mitä mies on jo typylle ostanut :grin

Ja keitin kaikki muoviset lelut.

Ne mitä ei voinut keittää tai laittaa pesukoneeseen (osa soivista leluista), niin pyyhin kostealla liinalla.

Mä steriloin esikoiselle jotain muovileluja aikanaan ja nehän suli sinne veteen. Tai siis muutti muotoaan niin että roskiin meni :grin

^ Oho, ihan totta :eek: Piditkö sä niitä kauan siellä kiehuvassa vedessä?
Ihan minuutti-parikin minuuttia riittää, max 5min...

En yhtään muista miten kauan ne siellä oli.. Saatiin ne sukulaisilta ja olivat olleet jo parilla lapsella käytössä joten halusin ottaa varman päälle :D

Vihdoin sain vaunut tilattua ja uskaltauduin sieltä preeco.fi:stä tilamaa ku en vaa saanu niitä vaunuja siellä pois mielestä! Toivottavasti tulee 2-3viikossa mitä luvataan..
Vauvan huonekki sai tänää vaaleenpunasen väripinnan yhtee seinää, huomenna pittää se viel uusiks vetässä ja patteri kans maalata vaaleenpunaseks. Pinnasänkyki haetaa todennäkösesti tällä viikolla, viimeistää ens viikolla, kattoo mite kerkii! Alkaa pikkuhiljaa hyvä tulemaa :grin

Name it -liikkeessä tuli sorruttua pariinvaatteeseen, joista yks oli koon 48 haalari (käy yöasuna ja päivään) :)

Ja lastentarvikkeesta löytyi alennuksena pehmolelu, joka siis samalla Semmonen soittorasia. Vein sen poitsulle sairaalalle, vaikkei se ny siitä vielä mitään tajuakaan. Ja autoon löytyi niin ikään aurinkosuojat alennuksessa 2e/pari :)

Täytyy siis malttaa huomenna mielensä Helsingissä, kun tulikin jo tänään shopattua :)

Me saatiin vihdoin ostettua hoitopöytä! Tai itse asiassa, se taitaa olla enemmänkin hoitoalusta jaloilla :grin Hankittiin sellainen kokoontaitettava (ei kyllä mene kasaan hirveän helposti...) viritys, koska meillä se tuli suoraan wc/kylpyhuoneeseen. Ei haittaa jos vähän kastuu, ei vie tilaa muualla ja mikä parasta: lyhyt matka pyllynpesulle :) tosin vaihtovaatteita tuohon ei juuri saa varastoitua :oops:

Mä tein kanssa kodinhoitohuoneen pöydälle hoitopisteen.. Kätevä kun siinä on sitten pesupiste heti vieressä.. Saattaa olla aina turha tuo vauvanhuoneessa oleva hoitopöytä.. Ehkä siinä tulee öisin vaippa vaihdettua..
Mulla on nyt kriisi.. Meillä on kaikki tosi hyvällä mallilla vauvaa varten mutta nyt oon alkanu miettimään, etten millään haluais tuota pinnasänkyä meidän makkariin!! Nyt sitten mietin ja pähkäilen, ostaisinko kehdon???! Vaiko tuunaisinko äippäpakkauksesta sängyn, mutta minkä päälle sen laatikon sitten laitan??
Selkeästi alkaa olla liikaa aikaa, kun aikaa pähkäillä tämmöisiäkin "ongelmia" päivät pitkät!! :D

Annastiina näin jossain sellasen äitiyspakkauksesta tehdyn riippusängyn. Oli tehty siihen laatikkoon kankaasta päällinen josta lähti narut ja oli kiinni katossa. Oli mun mielestä tosi hauska idea. :p Pitäisköhän tehä sellanen. :) Vauvakin varmaan tykkäis. :rolleyes:

^ Monethan käyttää nimenomaan sitä äitiyspakkauksen laatikkoa ensin, kätevästi tulee lakanakin siihen :) Toki se laatikko varmaan usein sujahtaa sinne pinnasänkyyn... Onko jotakin lipastoa, jonka päälle laittaa, tai rahia tms.?

Niitä riippujuttuja sai jostakin valmiina tohon äitiyspakkaukseen, kun vaan muistas että mistä?

Takaisin