Hankintoja tulokkaalle

Tää ei nyt liity aiheeseen mutta Libra, täällä sana homma - tuntuu että on henkisesti raskaana kun väsyttää ihan vietävästi! :D lisäksi olen ollut pahoinvoiva! Mutta ei, en ole raskaana..mitä lie kevätflunssaa :D
 
Mulla oli kans lauantaina illalla huono olo, mikä todennäköisesti johtui siitä, että olin syönyt ja juonut huonosti sinä päivänä. Mutta niin elävästi tuli kyllä alkuraskauden ällö-olot mieleen! :) :D
 
Me ostetaan varmaan maxi cosin seuraava istuin.. Koska kattelin niitä siel lapsimessuilla ja meil saattaa olla pitkiäkin matkoja autoillen, eli tärkeetä ois et menis istuin myös makuuasentoon. Ja maxi cosi täyttää kriteerit ja voi olla kasvot tai selkä menosuuntaan. Suositushan on kolmeen vuoteen mennä selkä menosuuntaan.
 
Mullakin alko kiinnostaan tuo maxi cosi, kääntyvä malli. Ois helppo pistää lapsi vöihin. :)
 
Kyselin lastentarvikeliikkeessä suosituksia ja asiakkaiden yleisimpiä mieltymyksiä noista turvaistuimista. Myyjä sanoi, että moni miettii noita selkämenosuuntaan-istuimia, mutta ne eivät kuulemma aivan joka autoon mahdukaan. Jos eteen pitäisi vielä mahtua istumaan suht mukavasti joku muukin, kuin 150-160cm vaimo.. :wink
 
Saa siis nähdä, mikä mun haaveilemistani istuimista käy meidän autoon. Ei tää kyllä helppoa ole, kun kauhea suo tarvottavana, että löytää sellasen, mikä täyttää omat kriteerit ja sittenkin voi vielä käydä niin, ettei se edes sovi autoon. :/
 
Joo minäki kattellu noita ajoissa. Täällä just tuli 6kk täyteen. On kyllä hankalaa... Mä oon miettiny sellasta 9-36kg, et kävis pitkään. Tai ettei tuu ainakaan heti kilot vastaan. Joku Recaro oli pärjänny hyvin, pitäis vaan just kattoa tarkemmin. Sit kattelin kans sellasta ku Cybex Pallas... Plaah :D
 
Joo vastavirrassa, meillä on juuri tuo ongelma. Syksyllä autoon on mahduttava kaksi istuinta ja toinen ei mitenkään voi olla selkä menosuuntaan. Ei nimittäin millään ilveellä mahdu vaikka suht iso auto onkin. Ja kaukalo luonnollisesti on selkä menosuuntaan aina :) Menemme huomenna katselemaan ja kokeilemaan istuimia.
 
Kiitos. :)

Tutustuin jo Recaro young sport heroon, menee kuulema myös makaavampaan asentoon helpolla säädöllä. Eikä hintakaan oo aivan päätä huimaava. :)
 
Voi naiset kuulkaa, olin aamupäivän turvaistuimiin tutustumassa. Ja vähän tuplarattaisiin. Oon aivan puhki loppu ja kauhistunut hinnoista. Mutta tällä hetkellä pisimmän korren vetää Maxi-cosin Axiss fix (tai jotain sinne päin). Palkki-istuimet eivät sitten lopulta sytyttäneet ja poikakin veti kilarit sellaiseen istutettaessa. Britaxin joku pyörivä istuin oli ihan tosi hyvän tuntuinen myös, mutta vie liikaa tilaa tukijalkoineen.

Mutta se Maxi-cosin istuin vaatii ton top tether -mahdollisuuden ja meillä ei autossa sitä koukkua valmiina ole. Nyt selvitellään saako koukun jälkiasennettavana. Maxi-cosi oli myös hemmetin kallis.

Mutta Libralle kiitos, rakastuin Mountainbuggy duet -rattaisiin :Heartred
 
Maxi cosi on aika hintava, mutta onhan se hyväkin :) mekin kauan vertailtiin tosiaan mutta se vaan vei voiton. Ja kaukalo meillä on nyt myös maxi cosin.

Edit: ja ku se suositus on tosiaan et selkä menosuuntaan 3v asti, muissa maissa. Nyt kuulema tulossa myös suomeen. Et oikeen se myyjä painotti kui huonoja ne kasvot menosuuntaan on. Että kait se turvallisuus menee kaiken edelle, makso mitä makso :)
 
Muokattu viimeksi:
Joo, me myös joudutaan syksyllä pitämään kasvot menosuuntaan. Ja ihan turvallisena vaihtoehtona sitä pidän.

Meille tuo Maxi-cosi on miltei ainoa mahdollisuus pienen kokonsa ansiosta. Mielestäni se siis on kuitenkin aivan liian kallis ja uskon että moni muukin (varmasti kaikki Suomen markkinoilla olevat) ovat turvallisia ja hyviä istuimia.

Meillä tosin hinta mietityttää siksikin kun on niin isoja hankintoja muutenkin tehtävänä. Phuuuuhhh mietintä jatkuu.... mutta ratkaisuun on päädyttävä pian.

Edit: vaikka tietysti myös me olemme ihan innokkaita maksamaan hyvästä ja käytännöllisestä istuimesta :) Onneksi niitä uusia rattaita ei tarvitse ostaa nyt heti.
 
Muokattu viimeksi:
Nyt löysin taaas yhden ehdokkaan jonka sais sekä selkä että kasvot menosuuntaan. Valinnanvaikeus tulee!

Mä en usko, että rahalla saa turvallisuutta. Eiköhän suurin osa Suomen markkinoilla olevista istuimista oo turvallisia, eikä kallein oo aina se paras. :) Tietenkin jos ois pakko sijoittaa paljon rahaa niin sen lapseni eteen tekisin, mutta yritetään nyt kuitenkin löytää hyvä, turvallinen mutta tämänhetkiseen budjettiin sopiva istuin.
 
Tää valitseminen on kyllä tosi vaikeeta! Ens viikolla täytyy viettää joku ilta kokonaan lastentarvikeliikkeissä tekemässä päätöksiä.

Meillä on niin hemmetin ahdas takapenkki vaikka muuten iso auto onkin. Tuo ahtaus vei ihan älyttömästi vaihtoehtoja pois. Mutta onneksi noita oli semmoisia, joita sai käännettyä kummin päin vaan.
 
Joo ei se kallein oo välttis se turvallisin. Lueskelin vaan aika paljon noista ja selvittelin ku ne myyjät tosiaan suositteli selkä menosuuntaan vaikka melkein kaikki markkinoilla olevat ovatkin kasvot menosuuntaan. Siitä nyt en ihan oo samaa mieltä, onko kaikki yhtä turvallisia, kun katso sieltä mikä lie autoliitto tms, sivuilta niin aika isojakin eroja on turvallisuuteen nähden.

Mutta tottakai kaikki tekee ne valinnat jotka on pakko tehdä ja varmasti kasvot menosuuntaankin istuimia on varsin turvallisia :)
 
Vinkkinä sitten, että Saksasta saa tilattua usein jopa 100-200€ halvemmalla lastentarvikkeita! Ja kuljetetaan kotiovelle. Rattaita ja istuimia ostettaessa kantsii kurkata muutama saksalainen nettikauppa, jospa sieltä löytyis sitä omaa tarviketta halvemmalla :)
 
Takaisin
Top