Hankinnat

Esikoisen jäljiltä vielä kaikki tallessa 😄 säästetty vähän siinä mielessä, että jos tulee vielä toinen. Ostettiin kaukalo ja telakka uutena, niin ne menee vauvalle nyt hyvin ja ratasasiaa pitöä vielä miettiä. Yhdistelmät löytyy kaukaloadapterein ja paljon matkustetaan ilman niitä.

Tarpeita vois olla parempi kantoreppu, ei kumpikaan sopeuduttu liinaan 🙈 ehkä uus syöttötuoli 🤔 en oo päässy ajatuksissa vielä niin pitkälle 😄

Meillä vielä kaikki jemmattuna esikoisen jäljiltä.
Ainut mitä pitää kattoa, että selviääkö esikoinen jo ilman rattaita siinä vaiheessa vai tarviiko jotain seisomalautaa tai muuta ratkaisua matkarattaisiin keksiä (täyttää 3 joulukuussa).

Meillä myös esikoista odotellaan ja kaikki täytyy hommata. Kamalasti tekisi mieli jo lähteä hypistelemään kaikkea ihanaa😂 mutta ollaan sovittu, että mitään ei ennen ekaa ultraa niin ei pettymykset kasva liikaa

Aiempien jäljiltä jonkin verran säästössä. Mitä tulee nyt mieleen niin alipainepumppu, hoitoalusta, kaukalo ja haluaisin ehkä sitterin sijasta triptrapin newborn setin. Meillä aiemmat viihtyneet sitterissä kyllä, mutta oikeestaan vaan noin 3-4 kk ikäiseksi asti. Ja kantoliinan haluaisin ostaa, kun meidän tilan kantoreppu ei jotenkin istu mulle.

Esikoista odotetaan, joten kaikki tarvitaan! Mulla on ehkä vähän päinvastainen ajatus kun monella. Oon niin pitkään raskautta ja vauvaa odottanut ja siitä haaveillut, niin oon ajatellut että saan hankkia ihan just niin paljon kaikkea ihanaa kun huvittaa ja talous antaa myöten :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: Jopa niitä monien välttelemiä äitiysvaatteita! Mutta ei kaupoille vielä - odotellaan varmasti vielä tovi ennen mitään hankintoja, kunnes alkaa näyttää vielä todellisemmalta, että vauva on tulossa :red-heart: Lähipiirissä on myös paljon vauvoja, ja pikkusisko synnytti eilen, joten voi hyvin olla että paljon saadaan myös heiltä käytettynä :smiling-eyes:

Esikoista odotetaan, joten kaikki tarvitaan! Mulla on ehkä vähän päinvastainen ajatus kun monella. Oon niin pitkään raskautta ja vauvaa odottanut ja siitä haaveillut, niin oon ajatellut että saan hankkia ihan just niin paljon kaikkea ihanaa kun huvittaa ja talous antaa myöten :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: Jopa niitä monien välttelemiä äitiysvaatteita! Mutta ei kaupoille vielä - odotellaan varmasti vielä tovi ennen mitään hankintoja, kunnes alkaa näyttää vielä todellisemmalta, että vauva on tulossa :red-heart: Lähipiirissä on myös paljon vauvoja, ja pikkusisko synnytti eilen, joten voi hyvin olla että paljon saadaan myös heiltä käytettynä :smiling-eyes:
Mullakin äitiysvaatteet on hankintalistalla. Oon mallia lyhyt ja painoa keräävä raskaana, joten ei toivoakaan ekan kolmanneksen jälkeen, että omat vaatteet menisi päälle ilman et turhaan venyvät pilalle. Tilasinkin eilen h&m aleista parit leggarit ja yhden paidan. Ajattelin, että jos ei tule käyttöön niin kyllä ne eteenpäin saa. 😊

Meillä oli edellisen kans myös toi, että hankittiin kaikkea mahdollista, ja pidinkin kirjaa menoista ja rahaa kului useampi tonni, vaikka siis ei pröystäilty mitenkään merkkituotteilla tms...😅 Vanhimpien poikien kohdalla kaikki hankittiin käytettynä & saatiin ilmaiseksi, kun rahaa ei ollut silloin opiskelijoina (oltiin 19- ja 20-v) samalla tavalla kuin nyt, niin nyt haluttiin laittaa kaikki uutena.
Tälle pienelle on säästössä suurin osa noista 2023 syntyneelle hankituista onneksi 🤭 Äitiysvaatteetkin jo katselin läpi, ja luultavasti ainoastaan toppatakki pitää hankkia, ja löysinkin jo sopivan oloisia kun selailin netistä 😅
Sitten onkin miettiminen otetaanko äitiyspakkaus vai raha. Uskoisin, että pakkaus, ollaan muidenkin kohdalla se otettu. 😊

Mies ja lapset oli meinannut eilen cittarista jo ostaa unirievun pikkuiselle, mutta niitä oli ollut vain vaaleanpunaisena ja vaaleansinisenä niin oli jäänyt vielä hyllyyn 🤣❤️

Täällä kaikki löytyy jo valmiina vaikka kuopus on jo kohta 5v. Pitkään hankintalistalla ollut 7-paikkainen autokin tuli hankittua kuun alussa vaikkei koko raskaudesta ollut mitään tietoa 😅

Mun puolison sisko sai vauvan marraskuussa 2025 joten sieltä saadaan onneks tosi paljo käytettynä ☺️ itseasiassa jo heti edellisessä keskenmenneessä raskaudessa saatiin pienet sukat ja uniriepu häneltä, nyt sitten vähän himmaillaan kaikissa hankinnoissa ja ootellaan. Mutta kyllä kävin jo lastenvaateosastolla kattelemassa että mitä sieltä löytyy, ihan huvikseen kun ne on niin söpöjä ne pienet vaatteet 😅 mutta varmaan turvaistuin ja rattaat pitänee hommata. Ja uudesta autosta ollaan puhuttu, että kyllähän se esikoisvauva silti vaatii yhtä sun toista hankintaa 🤪

Haluisin sen älysukan. Siskolla on se ja saanut nukkua rauhassa yöt. Ajattelin kysäistä jos haluisi lainata sen vauva vuoden verran 🤭 hänellä syntyi kanssa tän vuoden maaliskuinen joten katsotaan tarviiko vielä sitä. Tänään ostin hands free rintapumpun mulla on myös se lola&lykke säästössä mut toi olis parempi just puistossa etc. Minulla vaikeuksia syöttämisestä niin siksi pumput 🥺

Meillä tulossa esikoinen, joten joudutaan kaikki hankkimaan. Olen miettinyt valitsevani äitiyspakkauksen, ja vaatteita saadaan sukulaisilta yllinkyllin. Vaunut ja vastaavat kuitenkin joudutaan hommaamaan. Koitetaan suosia mahdollisimman paljon käytettynä ostoa.

Takaisin