Hankinnat

Foreverfever

Tietävä tietäjä
Maaliskuiset 2021
Oletko jo hankkinut jotain tulokkaalle? Missä vaiheessa aiot aloittaa tavaroiden ja vauvanvaatteiden hankinnat?
 
En ole vielä hankkinut mitään! Ollaan niin alussa ja takana vuosien lapsettomuus, että luulen ensimmäisten hankintojen odottavan vähintään alkuraskauden ultran jälkeen tai ekan kolmanneksen päätteeksi. En osais ehkä vielä lähteä hypistelemäänkään mitään 😁
 
Meillä jotain tarvikkeita on isommilta sisaruksilta säästössä. Kaikki pienet vaatteet ja osan isoimmista tarvikkeista olen jo laittanut kiertoon, vaikka ollaankin yritetty koko ajan vauvaa. Alkaa tila loppumaan, mitä enemmän aikaa kuluu. Mitään uutta en aio kuitenkaan ennen puoliväliä hankkia. Auto isoimpana hankintana pitää vaihtaa, pikkuvauvatalven vielä tällä nykyisellä pärjää kun ei mitään koko perheen pidempiä reissuja tehdä, mutta seuraavaan kesään mennessä kyllä.
 
Meillä on säästössä taaperolta lähes kaikki, joten vaatetta ym. pikkutavaraa ei tarvita. Autoistuin pitää kyllä ostaa ja tuplarattaat on ehkä se isoin hankinta. Myös sänky jossain kohtaa, mutta saa pieni nukkua alkuun vieressä tai taaperon äitiyspakkauslaatikossa. Mulla on Torissa tupliin hakuvahdit ja mieli tekis jo ostella kun tulee hyvät eteen, mutta en uskalla vielä. Varmaan odotellaan ainakin seulontaultrat ensin. Ja ihan kauhee homma vertailla millaset kärryt halutaan. Koskee varmaan kaikkia tämä. 😄
 
Ei olla hankittu vielä mitään enkä kyllä ajatellutkaan vielä pitkään aikaan 😅 ellei tuu jotain ultimaattitarjousta vastaan. Yritetään varmaan ostaa käytettynä mahdollisimman paljon, vaikka puhuttiin, että Ikeassa vois pyörähtää tekemässä ostoksia jossain kohtaa 😄

Äiteelleni toki ajattelin yllätyksenä paljastukseen ehkä hommata jotain pienen vauvan juttua 🥰
 
En oo vielä yhtään ajatellut mitään hankintoja... mitähän kaikkea sitä edes tarvitsee, varmaan nyt ainakin sängyn, autoistuimen, vaunut, kylpyammeen, vaippoja, vaatetta, tutteja ja pulloja ja mitähän muuta. Pitää varmaan muuttaa isompaan asuntoonkin, vaikka eihän vauva ensimmäisenä vuotena juurikaan tilaa vie 😅
 
Joo asunto! Meillä nyt 50 m2 kaksio ja on kyllä 1,5 v. taaperon kanssa aika ahdas. 😅 Vauvana meni hyvin mutta kun alkoi enempi liikkua niin tulee heti seinä vastaan ja on kaikenmaailman kärryä, lelua ja potkumopoa olkkari aina täynnä. Muutto kolmioon suunnitteilla kesälle, kai se hetkeksi riittää vaikka joulukuinen tulisi. 🤔
 
Mä haluisin jo ettiä tavaroita, mutta en nyt ihan vielä kuitenkaan lähde ostaan 😅 Nyt siis 5+0. Ehkä sit ekan kolmanneksen jälkeen viittii enemmän, mutta kyllä tässä ekalla varmaan jotain pientä tulee ostettua fiilistelyn takia.
 
Mulla on ystävissä lapsiperheitä, joilta varmasti joitakin välineitä tai tavaroita/vaatteita saa/ostaa. En vielä oo ajatellut miettiä asiaa sen enempää. Sitten kesän lopussa. Vaunut pitää olla ainakin järeät, sillä meillä ei tiehuolto oo ihan kaupungin mallia. Jotenkin ei oo yhtään kiire edes ajatella vielä hankintoja. Tuntuu, että iso etappi on ostaa jotkut ekat äitiysvaatteet sitten 😅
 
Mulla on ystävissä lapsiperheitä, joilta varmasti joitakin välineitä tai tavaroita/vaatteita saa/ostaa. En vielä oo ajatellut miettiä asiaa sen enempää. Sitten kesän lopussa. Vaunut pitää olla ainakin järeät, sillä meillä ei tiehuolto oo ihan kaupungin mallia. Jotenkin ei oo yhtään kiire edes ajatella vielä hankintoja. Tuntuu, että iso etappi on ostaa jotkut ekat äitiysvaatteet sitten 😅
Samat tunnelmat täällä, että isoin hankinta on varmasti tyyliin ekat äitiyshousut ja katsotaan niitä vauvan tavaroita sitten myöhemmin kun tämä konkretisoituu enemmän 😂
 
Mekään ei olla vielä hankittu mitään. Katsotaan sitten myöhemmin. Osa tavaroista saadaan käytettynä vanhemmilta, jotain tarvii ostaa uutena. Eipä tässä onneksi mikään kiire ole. Isompi asunto meidänkin pitää kyllä hankkia, mutta ei siitäkään mitään stressiä ole
 
En ole vielä hankkinut mitään vauvalle ja en hetkeen vielä hankikkaan. Mutta eilen kyllä eksyin jo katselemaan että minkälaisia äitiysvaatteita nykyään on markkinoilla 😂 housuja varmaan saa sitten kesällä hankkia itselleen ainakin 😄
 
Sama täällä kuin monilla muilla, että ei olla vielä tehty mitään hankintoja eikä ole vielä mitään kiireen tuntua tehdäkään 😊 En ole nyt muutenkaan viime aikoina käynyt paljoa kaupoilla (muuta kuin perus ruokakaupat). Sitten kun seuraavan kerran meen jonnekin missä törmään vauvanvaatteisiin, niin saattaahan sieltä jotain tarttua fiilistelyn vuoksi 🙈 mutta enemmän tosissaan hankintoja sitten myöhemmin
 
Samat tunnelmat täällä, että isoin hankinta on varmasti tyyliin ekat äitiyshousut ja katsotaan niitä vauvan tavaroita sitten myöhemmin kun tämä konkretisoituu enemmän 😂
Äitiyshousuista puheenollen tämä saattaa tulla omalla kohdalla eteen varsin pian. Nimittäin tää turvotus saa kaikki nykyiset housut kiristämään jo vyötäröltä ihan kiitettävästi 😂
Mä en ole koskaan ollut leggingsien käyttäjä mut nyt otan ilomielin vastaan vinkkejä hyvistä, vatsaa kiristämättömistä leggingseistä🙏🏻
 
Äitiyshousuista puheenollen tämä saattaa tulla omalla kohdalla eteen varsin pian. Nimittäin tää turvotus saa kaikki nykyiset housut kiristämään jo vyötäröltä ihan kiitettävästi 😂
Mä en ole koskaan ollut leggingsien käyttäjä mut nyt otan ilomielin vastaan vinkkejä hyvistä, vatsaa kiristämättömistä leggingseistä🙏🏻
Mulla ei valitettavasti ole suositella leggareita, halusin vain jakaa tuskan tästä turvotuksesta. Melkein kilon verran tullut puntariin lisää, koska turvottaa ihan sairaasti, lisäksi ummettaa ja nälkä on kuitenkin loputon. Ja jos ei syö, niin tulee ihan törkeän huono olo! Melkein pelottaa miten paljon kiloja tässä ehtii vielä vuoden mittaan kertymään jos tahti on tämä 😮‍💨
 
Mulla ei valitettavasti ole suositella leggareita, halusin vain jakaa tuskan tästä turvotuksesta. Melkein kilon verran tullut puntariin lisää, koska turvottaa ihan sairaasti, lisäksi ummettaa ja nälkä on kuitenkin loputon. Ja jos ei syö, niin tulee ihan törkeän huono olo! Melkein pelottaa miten paljon kiloja tässä ehtii vielä vuoden mittaan kertymään jos tahti on tämä 😮‍💨
Sinäpä sen summasit😅🙏🏻
Ei auta kuin repiä huumoria tästä.
Toivon että olis alkuraskauden oire, joka hellittää jonkin ajan päästä.
 
Onneks oon töissä jo mennyt ennen raskautta sukkis/kollari/löysät vaatteet linjalla. Just tän turvotuksen takia en pysty ajatellakaan farkkuja. Pelkään, että turvotus vielä kasvaa ennen selkeämmän raskausvatsan tuloa. Saa nähä, missä vaiheessa alkaa ettii sitten ihan äitiyshousuja. En tykkää yhtään myöskään, että mikään sauma tai reuna on puristamassa vatsaa.
 
Mulla on vielä ollut tosi lievää toi turvotus, eli ei oo juuri tarvinnu miettiä vaateasioita. Ensimmäisenä todennäkösesti liiviostoksille, jos tästä vielä kasvaa 😅 vauvalle en ajatellut ostaa vielä mitään, kyllähän sitä ehtii ja varmasti niitä tulee lahjanakin sitten... 😂 Uskon, että vauva on kovin odotettu myös tulevien isovanhempien silmissä, kun siitä heille kerrotaan 😁
Ainoo hankinta on nyt siihen uutisen kertomiseen äitille ja anopille 😇
 
Turvotusta täälläkin. Mä laitoin kiertoon taaperon ajalta kaikki paitsi yhdet manmaleggarit koska ne oli niin mukavat päällä😅 mut mammavaatetta. Mun pitäs ostaa uus talvitakki mut täytyy nyt odotella et ostanko käytetynä ens syksynä jonkun mihin itse mahdun. Mitään ei oo vauvalle vielä hommattu, taaperolta on joitakin tarvikkeita säästössä, Vaunut täälläkin ja kaukalo pitää hommata ja tietty Tutit jne. Hoitoalusta ja pinnasänky löytyy kun en oo raskinut niistä luopua vaikka vievätkin tilaa.

Äitiyspakkkausta mietin et pitäiskö se ottaa rahana. Vuonna 21 sain uudemman pakkauksen, just oli ehtiny edellisen vuoden pakkaus loppua mikä ois ollu itelle mieluisampi. Mua vaan itketti kun siin oli niin rumia vaatteita 🤪🙈 tosin mua itketti kaikki muukin. Aiotteko ottaa pakkauksen?
 
Takaisin
Top