Hankinnat

Mä ostin itse käytettynä, koska ajattelin että haluan testata miten tuplarattaat meillä käytännössä toimii. Ajattelin myös, että jos eivät ole hyvät niin kirpaisee vähemmän vaihtaa mallia. Uusia kun ei koskaan saa myytyä täyteen ostohintaan. Samalla ajattelin, että jos rattaat ovat tosi hyvät, mutta niiden käytettyysaste häiritsee ja muuten malli on loistava, saan ne varmasti myytyä ja vaikka ostettua uudet samanlaiset tilalle.

Nyt meillä on ollut jo kaksi kuukautta käytössä esikoisella Phil & Tedsin Navigator 2 (vm.2014, sama malli kuin nykyinen Sport) -rattaat, jotka ovat osoittautuneet ainakin yhdellä lapsella käytettäessä loistaviksi. Ainoat moitteet näissä käytetyissä rattaissa on auringossa haalistunut kuomu ja P&T:n oma sadesuoja, joka on läpinäkyvää paksuhkoja muovia ja taittuu huonosti kasaan. Sadesuojaa on siis hankala kuljettaa mukana vain varmuuden vuoksi, sillä silloin se vie hurjasti tilaa. Nämä ongelmat olen ajatellut ratkaista ostamalla uuden kuomun rattaisiin (n.40€), jolloin koko rattaat saavat nuorennusleikkauksen ja ostamalla pieneksi taittuvan sadesuojan (20-40€).

Maksoin rattaista (sisaristuimineen + muine varusteineen) 300€, jolla möin meidän vanhat Britaxit eteenpäin. Uudet rattaat samoilla varusteilla olisivat maksaneet reilusti yli 800€. Nyt siis käytännössä sain meille sopivat pelit n. 80€ investoinnilla (uusi kuomu ja sadesuoja). Tällä matikalla kyllä ehdottomasti suosittelen rattaiden ostamista käytettynä. :happy:
 
Kun oon saanut nyt päähänpinttymän että pakko saada Britaxin b-readyt joiden valmistus nyt lopetettiin.
Parit olis vielä netissä myynnissä mutten löydä käytettyinä näitä :/ sanoin miehelle että kun tulee työreissusta niin saa päättää että mitkä ostetaan ja mistä xD meikäläinen tekee tän niin vaikeaksi :D
 
Kun oon saanut nyt päähänpinttymän että pakko saada Britaxin b-readyt joiden valmistus nyt lopetettiin.
Parit olis vielä netissä myynnissä mutten löydä käytettyinä näitä :/ sanoin miehelle että kun tulee työreissusta niin saa päättää että mitkä ostetaan ja mistä xD meikäläinen tekee tän niin vaikeaksi :D

Ymmärrän kyllä sen päähänpinttymän! Mullakin on ollut noista P&T:n rattaista päähänpinttymä varmaan toukokuusta lähtien! :hilarious:

Ootko käynyt jossain liikkeessä katsomassa noita b-readyja livenä? Itse tykkään kyllä Britaxeista, mutta näiden tuplien kanssa kaikki muut paitsi P&T:n rattaat tuntui liian isoilta. Mut kaikkihan on just niistä omista tarpeista kiinni. Meillä kun on pienehkö farmari ja pieni eteinen, joten koko ja näppäryys tuli tosi merkittäväksi pointiksi valintaa tehtäessä.
 
Help! Meille tulee tammikuun puolivälissä vauveli ja pitäisi osata päättää hankinko vauvalle ekan talven ajaksi ihan pienten toppahaalarin vai lämpöpussin.
Olen noita lämpöpusseja katsellut ja minusta tuntuu että sillä pärjäisi. Eihän 1-2kk ikäinen vauva pihalla mitään touhua? Vaunuissa köllöttelee.
voisiko joku kertoa että pärjääkö nuo pari ekaa kuukautta lämpöpussilla vai pitääkö tosiaan haalari hankkia. Lämpöpussin etuna vielä se että siinä on raot joiden kautta saa pienen turvallisesti kiinnitettyä turvakaukaloon. Kokemuksia kaipaisin!
 
Ymmärrän kyllä sen päähänpinttymän! Mullakin on ollut noista P&T:n rattaista päähänpinttymä varmaan toukokuusta lähtien! :hilarious:

Ootko käynyt jossain liikkeessä katsomassa noita b-readyja livenä? Itse tykkään kyllä Britaxeista, mutta näiden tuplien kanssa kaikki muut paitsi P&T:n rattaat tuntui liian isoilta. Mut kaikkihan on just niistä omista tarpeista kiinni. Meillä kun on pienehkö farmari ja pieni eteinen, joten koko ja näppäryys tuli tosi merkittäväksi pointiksi valintaa tehtäessä.

Joo oon siis itseasiassa tilasin viimeisen kappaleen kuukaus sit netistä Lastentarvikkeesta Oulusta Vantaalle. Sit käytiin niitä katsoo, MUTTA myyjä väitti että niitä ei saa sillai et koppa alla ja sisaristuin kasvot menosuuntaan. Kysyin että onko varma koska se oli yksi suuri syy miksi ne tilattiin. No sanoin että ei saa.

Sitten peruin kaupat. Viime viikolla selvittelin vielä asiaa ja selvis että kyllä ne saa! Eli peruin kaupat turhaan.
On noita vielä parissa nettikaupassa muttei kauaa.. ja käytettyinä ei oikein löydy.

Onko noi P&T semmoiset missä on 3 pyörää?
 
Joo oon siis itseasiassa tilasin viimeisen kappaleen kuukaus sit netistä Lastentarvikkeesta Oulusta Vantaalle. Sit käytiin niitä katsoo, MUTTA myyjä väitti että niitä ei saa sillai et koppa alla ja sisaristuin kasvot menosuuntaan. Kysyin että onko varma koska se oli yksi suuri syy miksi ne tilattiin. No sanoin että ei saa.

Sitten peruin kaupat. Viime viikolla selvittelin vielä asiaa ja selvis että kyllä ne saa! Eli peruin kaupat turhaan.
On noita vielä parissa nettikaupassa muttei kauaa.. ja käytettyinä ei oikein löydy.

Onko noi P&T semmoiset missä on 3 pyörää?

Äh, onpas ärsyttävää ettei myyjä osannut asiaansa.

Joo, noi P&T:t on kolmella renkaalla. Se sai mut ensin vähän irvistelemään, mutta sitten luin niistä tosi paljon arvosteluja ja kaikkialla sanottiin niiden olevan tosi tukevat. Nyt käytännössä oon huomannut, että ne todellakin on tosi stabiilit ja näppärät.

Just toi että isompi lapsi voi olla kasvot menosuunnassa, oli mulle myös tosi tärkeä juttu. Aika monessa päällekkäin olevassa sisarusrattaassa se isompi lapsi joutuu tuijottelemaan vaunukopan selkää tms., mikä musta tuntuu ihan höhlältä.

Mä sanoisin että noi P&T:n rattaat on ulkonäöltään ja ulottuvuuksiltaan kuin ”tukevammat” perusmatkarattaat, mutta sitten niistä yhtäkkiä ”taikoutuu” paikat kahdelle lapselle. Mun mielestä niiden parhaat ominaisuudet on: kokoontaitettaessa tosi pienet (esim. meillä aiemmin olleet Britax b-motion 4 plussat oli vaan 3cm lyhyemmät kuin P&T:n rattaat), turvakäsijarru (lukittuu, jos kahvasta päästää irti), muunneltavuus, ei näytä höhlältä vaikka olisi käytössä vain yhdellä lapsella, tosi kevyet ja ketterät, mutta tukevat, isot ilmakumirenkaat, mitkä tekee menosta miellyttävämpää esim. täällä Porvoon mukulakivillä.
Miinuksia rattaat saa vähäisestä tavaratilasta (tosin olisi mahdollisuus hommata esim. sivulaukut, mutta niistä en tykännyt), tosi jäykästä sadesuojasta, joka ei taitu pieneen, ei ihan yhtä näppärä ”pääistuimen” selkänojan säätö kuin meidän aiemmissa Britaxeissa.

Tässä on noista vielä havainnointikuva näistä mun lemppareista. :wink :

40BBF6E0-CCC1-4EF7-95E0-9CE01A4B0121.jpeg
 
Muokattu viimeksi:
Tänään tein pikku ostoksia, vauvalle peppuvoidetta (Weledan Calendula-voide), itselleni nännejä varten Lansinohia ja pieniä eväitä sairaalalaukkuun. Pitäisi päättää,mitä vaatteita sinne ottaa matkaan. Itselle ja vauvalle.
 
Kaikki hankinnat on tehty ja suurin osa olikin jo valmiina 2,5v esikoiselta. Uusi itkuhälytin piti ostaa vielä kun edellinen sippas. Viikolla ostettiin myös yksi paketti kuusen alle vauvaa varten. Voi olla että sukulaisilta tulee muitakin paketteja, mutta onpahan ainakin se yksi ja kun kaikkea jo on... :) 56cm toppahaalarin ostin kun löysin edullisesti ja sitä äippäpakkauksen makuupussin kanssa aion pitää sit vaunuissa. Toki lisänä taljaa ja vilttiä jos on oikein kylmä, mutta silloin ei kyllä ulkoillakaan.
 
Takaisin
Top