Hankinnat

Mamsi

Puuhakas puhuja
Toukokuunmammat 2015
Aloitetaanpas tällainen ketju, vaikka varhaista onkin. :)

Mitäs olette miettineet hankkia, mitä ette?

Esimerkiksi äitiyspakkaus, mitä mieltä olette siitä? Ilmeisesti meille toukokuisille on tarjolla tuo sama, mikä on nyt jaossa.

Mitä koette turhakkeina, mitkä on must have? :)
 
Mä ainakin haluan äitiyspakkauksen kun on eka lapsi tulossa eikä oo vielä mitään valmiina :) muuten ei oo kyllä tullu vielä hirveesti mietittyä, katotaan sit ekan ultran jälkeen >:D ei olla paljoa puhuttukkaan, muutakun et vaunut voidaan ottaa käytettynä, ei nähä mitään tarvetta ostaa mitään hiton kalliita vaunuja uusina. Selasin mä kyllä yks päivä Ikean sivuilta millasia pinnasänkyjä ja hoitopöytiä siellä on....:rolleyes: Tässä neuvolan antamassa liberon kirjasessa on tollanen kiva "ostoslistasuositus", varmaan jostain tollasesta alan kattoa et mitä vois hankkia :wink

Eka tappelu meillä tuleekin sit vaipoista, mies yllätti sanomalla et haluaa kestovaipat ja mä en innostu asiasta....:confused:
 
Vaunut pitäis ostaa kun ne esikoisen jäljiltä myytiin, turvakaukalo kun se oli meillä vain lainassa, pinnasänkykin meillä oli lainassa joten semmonen pitäis vissiin hankkia + siihen liinavaatetta, hoitopöytää ei meinata hommata kun edelliselläkään kerralla ei vain tarvittu. Mut semmonen muovinen suoja kuitenki tarttis ostaa. Sukupuolesta riippuen sit enemmän tai vähemmän vaatteita, pojalle ei tarttis niin hirmusesti kun niitä kyllä löytyy jonkun verran. Parhaat olen oikeastaan esikoiselta vaan säästelly. Sitteri varmaan kans ois ihan asiallinen. Leikkimatto... Voi apua. Noita me esikoisenkin kanssa käytettiin päivittäin, joten eiköhän noi mene hankintaan nytkin. Kestovaippoja meillä on jonku verran, ja niitä käytettiinkin kotona ollessa. Niitä vois vähän harrastaa nytkin.

Äitiyspakkaus varmaan otetaan, ihan hyvää ja käytettävää rompettahan siinä on. Ja se hypistelyn fiilis kun se viimein saapuu!
 
Otetaan äitiyspakkaus. Esikoinen tulossa, niin ei ole edes vanhaa pakkausta olemassa. Ollaan ehkä toukokuisina siinä onnellisessa asemassa, että kenties pystytään päättämään otetaanko tämän vuotinen vai tuleva pakkaus. :)

Rattaita tai turvakaukaloa ei osteta vielä pitkään aikaan. Vaatteita ehkä uskallan ruveta pikkuhiljaa ostelemaan. Ja ajattelin tehdä itse virkatun eläinmobilen pikkuiselle. :)
 
Mekin otetaan äitiyspakkaus kun on esikoinen tulossa :) Muuten saadaan aika paljon vaatteita alkuun myös mun siskolta, mikä onkin kahden opiskelijan huushollissa aikas hieno juttu! Varmaan muutenkin pyritään käytettynä ostamaan, paitsi vaunut tahdon uusina, niihin panostetaan. Ja kestot tulee olemaan ykkösvalinta vaipoissa. Pesukoneen päällinen hoitaa hoitopöydän virkaa, en tahdo ottaa riskiä kakkakatastrofeista kylppärin ulkopuolella :D

Mutta mitään ei osteta eikä edes katsella tosissaan ennen np-ultraa, viime kerrasta viisastuneena.. Tai ei silloinkaan mitään ehditty ostamaan, onneksi.
 
Me otetaan äitiyspakkaus (tai no en ees oo kysyny mieheltä mitä mieltä, kyllä se siihen suostuu :) ) vaunut ja autoistuin(kaukalo) paketti varmaan laitetaan uutena, muuten mulle kelpaa kyllä hoitopöytä ja pinnasänky käytettynäkin, sitteri ja leikkimatto. Mä luulen et saadaan aika paljo mun vanhemmilta lahjana vaatteita ja petivaatteita ku äiti tykkää kiertää kirppiksiä ja ostaa mun siskon ja veljen lapsille paljo kans tavaraa kirppikseltä. Mitään ei kyllä vielä hommata, katellaan np-ultran jälkeen jos pikkuhiljaa alkas ettiin tavaraa, kuitenkin varmasti enemmän vasta ens vuoden puolella

Muoks. Niin ja pitäähän sitä ostaa syöttötuoliki ja jos jonkinlainen hyvä rintareppu löytys ku mä en perusta niistä kantoliinoista (siskolla ollu ja oli aivan sairaan vaikea ainaki ittellä laittaa) kauhia ku alko oikeesti miettimään niin sitähän pitää ostaa ja vaikka mitä
 
Muokattu viimeksi:
Äitiyspakkaus ehdottomasti, kun on ensimmäinen tulossa.
Turhakkeena näen VTT:n suunnitteleman digitaalisen äitiyspakkauksen. Haloo!!! Tutti joka lähettää tietoja tietokoneelle tai vanhempien kännykkään ja sänkysensori joka tekee saman.. Lietsooko vähän paniikkia vanhemmissa tai jotain. Jos tuo digitaalinen pakkaus sisältäisi tuttikuumemittarin, itkuhälyttimen, pullonlämmittimen yms. muuta järkevää niin joo.

Mitään ei olla vielä uskallettu hankkia, vaikka mieli tekisi. Ja todennäköisesti paljon ei tarvitse itse hankkiakaan, kun paljon saadaan kavereilta. Itse hankittavaksi taitaa jäädä rattaat ja hoitopöytä. :)
 
Mä koitan pärjätä ihan minimaalisilla hankinnoilla, tietysti tytön jäljiltä vielä kaikki tallella :)
Mä en varmaan tällä kertaa ota äitiyspakkausta.
Aateltiin käyttää se raha sitten esikoisen uuteen sänkyyn, kun nyt saa pinnis siirtyä vauvalle sit.
Jossain vaiheessa pitää alkaa miettiä rattaita..
Meillä on onneks kaikki vastasyntyneen vaatteet unisexejä kun tosiaan ei esikoisesta tiedetty sukupuolta. Loput vaatteet hommaan kun taas näkee mitä oikeesti tarvii :)
 
Me ei oteta äityspakkausta nyt, sillä edellisestäkään ei käytetty puoliakaan. Toki siis peitot, liinavaatteet, harjat jne. olis todella hyödyllisiä, mutta en niitä varten viitsi ottaa. Olemme ajatelleet käyttää rahan sitten mahdollisesti tuplavaunujen ostoon. :)

Meillä ei niin hirveästi ole hankittavaa, kun esikoiselta on vielä kaikki. Sitterit, leikkimatot jne löytyy. Hoitopöytä oli meillekin hyödytön, sillä kodinhoitohuoneen pöytä on pyhitetty enimmäkseen lapsenhoitoon ja onneksi siellä on paljon tilaa muutenkin. :)
Vaatteet nyt riippuu täysin sukupuolesta. Mitään ei tarvitse hankkia, jos tämäkin on tyttö. Oon säästänyt kaikki parhaimman malliseksi ja hyödyllisimmäksi havainneeni vaatteet. Onneksi joukossa on myös niitä unisex-kamppeita.

Kaukalonkin ostin niin, että se menee vielä seuraavalle lapselle. Olen todella tarkka liikenneturvallisuudesta, enkä ikinä käyttäisi yli 5v vanhaa istuinta. Tämä siksi, että perheessämme asuu auto-onnettomuudessa vakavasti invalidisoitunut, rakas henkilö. Enkä tarkoita, että tuomitsisin niitä, ketä käyttää, tämä vain on itselle tärkeä asia. Monessa muussa asiassa olen melko rento. :wink

Hankintoija siispä olisivat:
- tuplavaunut
- myöhemmin stokken tuoli ja siihen se kaukaloistuin on aivan huippu!
- peitto

Muita en hoksaa edes. :D

Ai niin, meillä yksi öiden pelastaja on ollut valmiskapalo. Se kaivetaan kaapista sitten ajallaan. :Heartred
 
Me ei varmaan oteta äitiyspakkausta kun esikoisen jäljiltä löytyy nekin.
Ostetaan uus sitteri kun vanha jää anoppilaan. Sit varmaan ostetaan tutteja ja tuttipulloja et eipä kauheesti tarvii hankkia.Paitsi tietysti esikoiselle tarvii ostaa uus sänky kun uus tulokas tarvii ton pinniksen ja sit ehkä ostan sisaristuimen tohon vaunuun.. :) Et siinäpä ne mut en uskalla ees miettii ostamisia ennen kun oon pitemmällä..nyt vasta 8+6
 
Takaisin
Top