Hankinnat

Itse olen myös miettinyt nyt hankkivani manducan tai jonkun "liinan" jos sattuu,että uusi kaveri ei haluakaan olla muualla kuin sylissä. Tuplien ostamista mietin,mutta niitäkin saa netistä halvalla käytettynä ja tykkään kävellä pitkiä lenkkejä joten ehkä järkevä ostos kuitenkin :)
 
Me tilattiin tänään pojalle pinnasänky/juniorisänky. Siis sellainen mistä saa molemmat laidat irti. :)
Yritys kavuta pinnasängystä itse pois on jo kova (kohta varmaan onnistuukin) niin alkaa olla pikkuhiljaa aika siirtyä tuohon monitoimimalliin.

Olisi tuo pojan nykyinen jäänyt kohta pieneksikin, kun on normaalia pienempi, eikä siitä saa laitaakaan irti. Nyt se pääsee sitten odottelemaan seuraavaa käyttäjää. :)
 
Seisomalautaa ollaan ajateltu kanssa. Mäkin tykkään käydä kyllä pitkilläkin lenkeillä, mutta aattelisin että ainakin ekat 4-6kk esikoinen kulkis rattaissa ja tuleva vauva liinassa. Ja sit vaihdettas vauva rattaisiin ja esikoiselle se seisomalauta...mutta katotaan nyt. Aattelin kuitenkin, että jos tuntuu ettei pärjätäkään ilman tuplia, niin saahan ne sitten sillonkin ostettua :)
 
Marmoritar, sun paikkakunnalla on pari tosi mukavan oloista kantotukihenkilöä, heiltä kannattaa liinailuun kysyä apua ja osaavat neuvoa myös kantoreppujen kanssa. Kantoliinayhdistyksen sivuilta löytyy.
 
Mulla on manduca mut alkuun oli trikooliina. Liina oli alkuun mukavampi mut lopulta reppu oli parempi ja nopeempi. Selkään en oo viel laittanu kun hirvittää ite koittaa ettei vaan bebsa tipu
 
Meillä tyttö lähtee viikon päästä pph:lle. Ja nyt aloin miettimään, että mitäs kaikkea sinne pitää pakata mukaan? Vaippoja nyt vien paketin ja vaihtovaatetta saa varmaan olla reilusti. Ja kai korvikettakin täytyy viedä kun meillä sitä vielä menee? Vai pitäiskö juoda jo tavallista maitoa? Ulkovaatetta/kuravaatteita ei mun mielestä kannata pakata kun tyttö ei vielä edes kävele. Ja kai joku iso kassi mihin ne pakataan? Apua, tarviiko muuta? :wideyed:
 
meillä poika menee päiväkotiin kahden viikon kuluttua. mulla on ostoslistalla päiväkotireppu, johon pakkaan vaihtovaatteita, kurapuvun aion hankkia ja laittaa mukaan, vaikkei meilläkään poika vielä kävele, mutta pian varmasti. sensijaan kengät hankin vasta, kun poika kävelee. vaippapaketti lähtee mukaan.

mitä tuohon maitoon tulee, me ollaan aloitettu rasvattoman maidon blandaaminen korvikkeeseen niin, että poika jo silloin parin viikon kuluttua joisi rasvatonta eikä tarvitsisi kuskata korviketta päiväkotiin. nokkamukin otin käyttöön siinä vaiheessa, kun aloin vierottamaan poikaa tissiltä eli pari kuukautta sitten niin ei tarvii viedä tuttipulloakaan, kun poika osaa juoda nokkamukista.
 
Joo, mäkin oon miettiny tuota tavalliseen maitoon siirtymistä.. Mut ku en oikein tiedä miten se tapahtuu. Nokkamukista ollaan juotu vettä ja puuroa keitetään maitoon silloin tällöin. Myös jogurtit ja viilit on ollu kokeilussa..
 
mä oon laittanu vaan nokkamukin pohjalle vähän rasvatonta ja loput sit korviketta :) emmä muuta tapaa tiedä ja samallai tein tytönki kohdalla. sit vähitellen lisään rasvattoman määrää sekoitussuhteessa. tytön kohdalla meni vähän pitemmän aikaa, kun sekoitin sillai et lisäsin aina 10ml rasvattoman määrää viikko kerrallaan, kunnes tyttö sit joikin kokonaan rasvatonta. pojan kohdalla tahti on vähän ripeämpi, kun nokkiksissa ei ole mittamerkkejä :) meillä tuo on toiminut eikä kummallakaan ilmennyt mitään masuvaivoja.
 
Meillä kun ei syödä korviketta, niin mä aion vaan alkaa antaa pieniä määrä maitoa ihan pelkiltään ja siitä sitten lisäämään määrää, jos ei tuu oireita. Vähän niin kun sillon kiinteiden alotuksen aikaan eri ruoka-aineilla. Ollaan nyt maisteltu sellanen kuukauden päivät piimää, viiliä, turkkilaistajugurttia yms. hapanmaitotuotteita ja ne maistuu hyvin, eikä oo aiheuttanut suuremmin oireita. Vähän ehkä kakka on löystynyt, mutta se on meidän tapauksessa vaan hyvä. Seuraavaks sitten siis siirrytään siihen maitoon, mutta en pidä sen kanssa kiirettä, kun tosiaan imetän edelleen..
 
Onko sen pakko olla rasvatonta maitoa? Sitä ilmeisesti neuvolassa kuitenki suosittelevat..
 
Meillä ei kukaan juo rasvatonta maitoo joten ei juo lapsetkaan. En oo ees keskustellut asiasta neuvolassa joten siinähän suosittelevat.
 
Tuohon oikean maidon aloittamiseen. Me alotettiin sillä et eka alettiin laittaa puuroon maitoo/vettä sekasin kun keitän aina isomman satsin kerralla. Sit kun tyttö söi maitovalmisteita niinku rahkaa ym niin aloin tehdä niin et laitoin korvikkeen sekaan maitoo enemmän ja enemmän ja nyt kuukaus eteenpäin ei käytetä korviketta enää ollenkaan. Eikä oo mitään ongelmia tullut. :)

Hoitoon tosiaan kannattaa hommata siis

-vaipat,
-vaihtovaatteita,
-kurahousut, kurarukkaset (ja kumpparit)

koska meillä ainakin istutaan hiekkalaatikolla ja ollaan ulkona vaikka olisi vähän märkääkin.
Lisäks saa olla kyllä alkuun
-tuttipullo ja tuttikin (Jos tutti vielä käytössä) mukana ja kannattaa, koska hoitopaikoissa on erilaisia nokkamukeja ja esim meillä tyttö osas juoda kotona nokkamukista koska siitä ei tullu niin nopeesti maitoa kerralla, mutta hoidossa oppi vasta nyt viime viikolla juomaan heidän nokkamukeista.
-vkpuku tai vastaavat kevyemmät college vaatteet jos on hellepäiviä ja meil on aina kaks erihattua riippuen kelistä.

Ja mitä ruokailuun tulee niin meillä ainakin syödään samaa ruokaa koko päiväkodin porukka siis isommat ja pienet lapset joten uusia ruokia tulee varmasti, jos ette ole jo kaikkea mahdollista syöneet ja kun ruokaei ole sosetta vaan ihan oikeaa ruokaa niin voi olla joillekin alussa hankalaa. Onneks me on sormiruokailtu ja syöty isompiakin paloja ja oikeaa ruokaa ettei sen puoleen ollut mitään ongelmaa.
Toissa päivänä tyttö oli syönyt kaksi lautasellista kanakeittoa! :eek::grin Hoitotätikin sanoi että tässä on ihme tyttö kun syö kaikkea ruokaa mitä antaa eikä nirsoile mistään! :grin Hyvä äiti vissiin kun antanut kaikkee mahdollista. :wink
 
Takaisin
Top