Hankinnat

Näköjään silikonia ovat nuo tutit, jotka tuli jo hankittua eli sitten vielä luonnonkumiset versiot ostoslistalle, jos ei meidänkään vauva sitten muuta huoli. Ostin nyt samalla kaupassa käydessäni Natusanin baby oilia, jota laitetaan kylvyn jälkeen, ei siis veteen laitettavaa. Sellaisen pikkunyytin kylvettäminen jännittää varmasti aluksi niin paljon, ettei siihen liukasteita uskalla paljon sotkea, kuten Santsukin jo tuossa edellä kirjoitteli.
 
Niistä tuttipulloista. Jäin tuossa miettimään ja kaikki uudet pullot varmaan myydäänkin niiden silikonituttien kera. Meillä ne kelpas aluksi ihan ok, mutta silloin kun yritettiin uudelleen tauon jälkeen, heittäytyi tyttö nirsommaksi ja silloin siirryttiin niihin luonnonkumisiin. Ainakin Prismoissa ja isoimmissa S-marketeissakin myydään niitä luonnonkumisia samassa hyllyssä kuin muitakin tarvikkeita. Ne on vaan erillisiä pelkkien tuttiosien paketteja. Hyvä vaan huomata että ottaa maito/ vesi tutit, ei vellitutteja. Niissä on erikokoiset reiät...
 
Nyt on näemmä tullut tavaksi tehdä joka kerta kauppaan mennessä kierros tuolla vauvantarvikeosastolla hipelöimässä tavaroita ja hyvän syyn siihen saan, kun ostelen paria tavaraa kerralla ;) Nyt hankittiin ensimmäinen tuttipullo, sellainen 160 millinen mamin anti-colic pullo, luonnonkumisia tuttiosia ja pikku paketti pampersin vaippoja. Kylläpä olivat ohuita ja pikkuisia nuo vaipat, kun olin kuvitellut niitä jostain syystä superpaksuiksi. Mutta ilmeisesti sitä tavaraa ei vastasyntyneeltä tule mitään isoja määriä kerralla?
 
Emmy, mulla oli käsikäyttöinen rintapumppu viimeksi. Se oli oman siskoni vanha ja aika huono. Taisi olla tiivisteet kuluneet, sillä sillä oli aika hankala pumpata. Mulla ei myöskään tullut maitoa oikeastaan yli tarpeen, joten en tainnut pakastaa maitoa tarpeeseen kun muutaman kerran. Jos tuli tarvetta antaa vauvalle maitoa mun poissa ollessa, annoimme korviketta. Muutaman kerran kun vauva oli yökylässä sitten hivenen vanhempana niin mun rinnat jaksoi odottaa aamuun vauvan kotiin saamista. Mietinkin just lauantaina kaupassa että pitäiskö ostaa uusi pumppu, mutta päätin jättää vielä kauppaan. Katson sitten miten sitä maitoa, että jääkö sitä yli / pärjääkö ilman tyhjennystä jos vauva on jossain hoidossa. Me ei olla suunniteltu enempää lapsia, joten jos ostan pumpun ostan käsikäyttöisen ihan edullisuuden vuoksi. Ei sillä varmaan tämän yhden lapsen aikana ole kuitenkaan niin paljoan käyttöä että kannattaisi kallista ostaa.
 
Olen yrittänyt etsiä sellaista kangaslokerikkoa hoitotason ja pinnasängyn yhteyteen, mutta ei tunnu löytyvän sopivaa, joten vinkkejä saa antaa, jos olette nähneet jonkun kivannäköisen :)
 
Hei vaan, palaanpa tähän aiheeseen. Jokos kaikilla on kaikki valmiina?

Meillä kävi tosi hyvä tuuri, pari viimeistä isompaa ja tärkeää puuttuvaa tavaraa ois tarkoitus saada ilmaiseksi kun tutulta oli joku hänen kaverinsa kyselly tietääkö ketään kuka mahtais tarttea vauvatavaraa. Eipä tarttekaan ostaa ekoista äippärahoista niitä! :)
Joten meille jää puuttumaan enää pinnasängyn patja, amme, tuttipullo ja käyttötavaraa = vaippoja, mulle siteitä, putelit hoitopöydälle. No, tuttikin saattaa tulla ostettua varmuuden varalle, plus harsoja lisää jne. Mutta pääpiirteissään kaikki ois sit siinä!
Pinnispatja ajateltiin ostaa mielummin vasta miehen ekasta palkasta, sillä tarkotus on nukuttaa vauvaa ensin äitiyspakkausboksissa. 

Aliina, Ikean nettisivuilta olen ite bongannut jonkimoisen lokerikon oliko nyt kangasta vai ei ja kuinka kivannäköinen,  mutta kumminkin.. :D!
 
Meillä alkaa olla pikku hiljaa kaikki valmiina vauvalle. Netistä löytyy monelta sivulta listoja tärkeimminstä hankinnoista, joita lapsi tarvitsee ensimmäisen vuotensa aikana ja ollaan koitettu seurata semmosia aika tarkkaan, kun itse ei välttämättä kaikkia tarvikkeita olisi tullut mieleenkään.

Vaatteita alettiin keräilemään vähän yli kuukausi sitten. Ei mitään suurta kasaa olla kuitenkaan vaatteita osteltu, koska niitten koosta ei voi koskaan olla varma. Sukulaisiltakin ollaan kuitenkin saatu käytettyjä vaatteita ja lakanoita, ja vauvan sänky saatiin myös kavereilta käytettynä. Suurin ostos oli kyllä rattaat, mutta niiden mukana saatiin onneksi myös vaippalaukku ja auton turvaistuin, että siinä onnistuttiin säästämään vähän rahaa. Muissakin ostoksissa ollaan koitettu miettiä, että onko tämä nyt varmasti tarpeellista ja voisiko sen jostain saada halvemmallakin. Ollaan koitettu pysyä pois just kalliimmista kaupoista, ettei tule vahingossa törsättyä liikaa.
 
Takaisin
Top