Hankinnat vauvalle

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Täällä voi keskustella vauvatarvikkeista ja muista hankinnoista vauvalle. 😊 Oletko jo tehnyt hankintoja?

Tästä artikkelista voi saada apua tarvittavien tarvikkeiden mietintään.

Mulla löytyy valmiiksi edellisen lapsen kohdalta kaukalo jalustoineen, vaunut ja sänky. Vaatteet plus vaipat ynnä muut on oikeastaan ainoat mitä meidän tarvii hankkia. 😊

Meillä on jäänyt edellisiltä aika hyvin, mutta kaukalo ja telakka täytyy ostaa. Jos tulisi tyttö niin vaate hankintoja pitäisi ostaa 🥰

Mua jäi edellisen kohdalla harmittamaan, että en panostanut Babybjörnin sitteriin, Tripptrappin newborn-osaan ja kantokoppaan / unipesään, joten nää aion hankkia ☺️ Lisäksi aion ostaa tuplarattaat, koska esikoinen on vasta 1.5-vuotias ja reissussa nukkuu edelleen pitkät päikkärit vaunuissa, ei myöskään jaksa kävellä pitkiä matkoja. Vaatteita on paljon jäljellä, enkä osta uusia ennen kun tiedetään sukupuoli 🙈

Mua jäi edellisen kohdalla harmittamaan, että en panostanut Babybjörnin sitteriin, Tripptrappin newborn-osaan ja kantokoppaan / unipesään, joten nää aion hankkia ☺️ Lisäksi aion ostaa tuplarattaat, koska esikoinen on vasta 1.5-vuotias ja reissussa nukkuu edelleen pitkät päikkärit vaunuissa, ei myöskään jaksa kävellä pitkiä matkoja. Vaatteita on paljon jäljellä, enkä osta uusia ennen kun tiedetään sukupuoli 🙈
Ootko miettinyt millaisia tuplia? Meillä esikoinen 11/24 ja alan kallistumaan tuplien hankintaan myös. Tutuilla Cybexin Gazellet ja on raskaat työntää🙈. Oon kuitenkin ite päätynyt että haluaisin ne tai sit bugaboon kangaroot.

Oon samaa mieltä tripp trapin newborn osasta ja unipesästä. Meillä oli aluksi hauck alphan syöttötuoli, mutta 10kk iässä löysin tripptrappin halvalla torista ja nyt se onkin vallan käytössä. Hauckin tuoli on parvekkella :D

Me päästään toivottavasti aika pienillä hankinnoilla. Emmaljungiin pitäisi ostaa tupla-adapteri ja turvakaukalolle telakka.

Lisäksi sänkyyn mietityttää kun esikoinen vielä sen verran pieni etten tiedä onko pinnasängystä luopuminen vielä syksyllä ajankohtaista ja ollaan sitä käytetty esikoisen syntymästä asti ensi sivuvaunusänkynä ja myöhemmin perus pinniksenä. Eli hankkiako esikoiselle uusi sänky vai uudelle tulokkaalle joku lyhyt ikäisempi sivuvaunu

Ootko miettinyt millaisia tuplia? Meillä esikoinen 11/24 ja alan kallistumaan tuplien hankintaan myös. Tutuilla Cybexin Gazellet ja on raskaat työntää🙈. Oon kuitenkin ite päätynyt että haluaisin ne tai sit bugaboon kangaroot.

Oon samaa mieltä tripp trapin newborn osasta ja unipesästä. Meillä oli aluksi hauck alphan syöttötuoli, mutta 10kk iässä löysin tripptrappin halvalla torista ja nyt se onkin vallan käytössä. Hauckin tuoli on parvekkella :D
Oon suunnitellut, että meen koeajamaan rattaita kun mulla on Tampereenreissu tulossa siskon kanssa, mutta Bugaboon Donkeyt on mielessä, toisena vaihtoehtona on Cybexin Gazellet 😄 Oon koeajanut Gazellet aiemmin ja en kyl tykännyt niiden tuntumasta, oli jotenkin kömpelön ja hetkun oloset, toki meillä oli sillon Emmaljungan Duo Edget ja ne on sellaset panssarivaunut et kaikki tuntuu hetkulta niihin verrattuna. Nyt meillä on Bugaboon Foxit ja tykkään nii paljon Bugiksen tuntumasta et ne ois ensisijaisesti harkinnassa! 🥰

Oon suunnitellut, että meen koeajamaan rattaita kun mulla on Tampereenreissu tulossa siskon kanssa, mutta Bugaboon Donkeyt on mielessä, toisena vaihtoehtona on Cybexin Gazellet 😄 Oon koeajanut Gazellet aiemmin ja en kyl tykännyt niiden tuntumasta, oli jotenkin kömpelön ja hetkun oloset, toki meillä oli sillon Emmaljungan Duo Edget ja ne on sellaset panssarivaunut et kaikki tuntuu hetkulta niihin verrattuna. Nyt meillä on Bugaboon Foxit ja tykkään nii paljon Bugiksen tuntumasta et ne ois ensisijaisesti harkinnassa! 🥰
Uuu😍. Gazellet on kyl tosi kömpelön tuntuset, komppaan. Mä en haluais välttämättä vierekkäin olevia istuimia. Ei sille oo sillain mitään kummempaa syytä, mut ne tuntuu kauheen isoilta jotenkin. Bugaboot kiinnostaa just kun moni kehunut niiden työntötuntumaa ja muutenkin tykkään kun saa lisävarusteita. Ainut mistä en niin välitä on niiden vaunukopan muotoilu🙈

Uuu😍. Gazellet on kyl tosi kömpelön tuntuset, komppaan. Mä en haluais välttämättä vierekkäin olevia istuimia. Ei sille oo sillain mitään kummempaa syytä, mut ne tuntuu kauheen isoilta jotenkin. Bugaboot kiinnostaa just kun moni kehunut niiden työntötuntumaa ja muutenkin tykkään kun saa lisävarusteita. Ainut mistä en niin välitä on niiden vaunukopan muotoilu🙈
Mulla sama juttu vaunukopan kanssa 😄 Mut ajattelen, et paljon tulee varmaan käytettyä turvakaukaloa myös siinä ja vaunukoppa on käytössä vaan ekat 6kk 🤔 Mä en tiedä vielä tykkäänkö siitä, että istuimet on vierekkäin, toki esikoinen on jo 2v vauvan syntyessä nii varmaan haluaa mennä jo kasvot menosuuntaan rattaissa ja olis ok olla esim. Gazellet tai Bugaboo Kangaroot 😁

@rrro Sä kun pohdit kans Bugaboon Kangaroota nii mistä ne voi ees ostaa 😄😄 Ootko tutkinut?

@rrro Sä kun pohdit kans Bugaboon Kangaroota nii mistä ne voi ees ostaa 😄😄 Ootko tutkinut?
No siis🤣 Niitähän ei oo myynnissä Euroopassa (vielä?? en tiiä tuleeko edes) ollenkaan. Oon vaan kuolannut Bugaboon omilta sivuilta niitä🤣.
Mulla sama juttu vaunukopan kanssa 😄 Mut ajattelen, et paljon tulee varmaan käytettyä turvakaukaloa myös siinä ja vaunukoppa on käytössä vaan ekat 6kk 🤔 Mä en tiedä vielä tykkäänkö siitä, että istuimet on vierekkäin, toki esikoinen on jo 2v vauvan syntyessä nii varmaan haluaa mennä jo kasvot menosuuntaan rattaissa ja olis ok olla esim. Gazellet tai Bugaboo Kangaroot 😁
Toi on kyl totta, että vaunukoppa on kuitenkin vaan pienen hetken käytössä. Nyt kun tuli se uus malli bugaboo donkeysta niin vois kuvitella, että ton vanhankin mallin hinnat hupenee.

Meillä tulee aika sama ikäero, 1v 10kk, ja oon miettinyt kans et kummin päin taapero sit matkustaa. Haluaisin pitää sms vielä niin pitkään kun pystyis.

Me kuljettiin esikoisen vauvavuotena tosi paljon julkisilla (bussi ja juna) ja isovanhempia tapaamaan. Mietin, että mahtuuko busseihin paremmin jos olis päällekäin eikä vierekkäin lapset. Mutta sitten vaunujen pituus kasvaa aika paljon🤔. Tai tuntuu siltä.

Osaatteko sanoa että kannattaako hommata tuplat jos esikoinen täyttää juuri kolme vuotta vauvan syntyhetkellä? Tällä hetkellä esikoinen toki käyttää rattaita mutta mikäköhän on tilanne ens syksynä🤔

Osaatteko sanoa että kannattaako hommata tuplat jos esikoinen täyttää juuri kolme vuotta vauvan syntyhetkellä? Tällä hetkellä esikoinen toki käyttää rattaita mutta mikäköhän on tilanne ens syksynä🤔

Tälleen kuukausi kahden lapsen äitinä ja esikoinen täyttää kesäkuussa 3 vuotta. Me ei vielä pärjättäisi ilman tuplia, vaikka jaksaakin kävellä/mennä pitkupyörällä pitkiäkin matkoja. Päiväkodin jälkeen ei jaksa kävellä kotiin, vaan istuu rattaissa.

Toki riippuu paljon millainen arki on, liikutaanko paljon autolla, julkisilla ym. Meillä on myös ostettuna istumalauta, jos mennään matkarattailla tai vaan yhdellä istuimella. Meillä on juurikin bugiksien donkey 5:t, jotka hankittiin aika hyvällä alella (Black friday) omilta sivuilta. Meillä ollut aikaisemmin foxit, jotka myytiin pois. Aika pitkään ajattelin, että ei tarvis ostaa tuplia, mutta meidän arjessa ja potentiaaliset uhmakohtaukset ym. Niin koettiin tuplat turvallisemmaksi. Ne voi sit myydä pois tai mennä vaan monona, jos siltä tuntuu.

Tälleen kuukausi kahden lapsen äitinä ja esikoinen täyttää kesäkuussa 3 vuotta. Me ei vielä pärjättäisi ilman tuplia, vaikka jaksaakin kävellä/mennä pitkupyörällä pitkiäkin matkoja. Päiväkodin jälkeen ei jaksa kävellä kotiin, vaan istuu rattaissa.

Toki riippuu paljon millainen arki on, liikutaanko paljon autolla, julkisilla ym. Meillä on myös ostettuna istumalauta, jos mennään matkarattailla tai vaan yhdellä istuimella. Meillä on juurikin bugiksien donkey 5:t, jotka hankittiin aika hyvällä alella (Black friday) omilta sivuilta. Meillä ollut aikaisemmin foxit, jotka myytiin pois. Aika pitkään ajattelin, että ei tarvis ostaa tuplia, mutta meidän arjessa ja potentiaaliset uhmakohtaukset ym. Niin koettiin tuplat turvallisemmaksi. Ne voi sit myydä pois tai mennä vaan monona, jos siltä tuntuu.
Hei kiitti kommentista! Oon kuullut muualtakin, että 3v uhma on kans semmonen painava syy miksi hankkia tuplat.

Meillä ainakin olis päikkyvientejä ja hakuja just bussilla ja jalan. Ehkä alan puhumaan puolisolle tuplien hankinnan puolesta. Sit pitäis vaan päättää mikä malli. Meillä on matkarattaat ollu käytössä nyt esikoisen kanssa ja tovin.

Luulen että suurimmalle osalle kannattaa, viimeistään sitten seuraavaksi kevääksi kun vauva pystyy jo rattaissa istumaan. Ja aiemminkin toki, jos on sellaiset, joissa voi olla makuullaan ja muuttaa sit istumisasentoon, kun vauva pystyy olemaan istualtaan 6kk iässä?

Muistelen, että esikoinen oli rattaissa 3,5-vuotiaaksi asti. Sit tuplarattaat hajosivat ulkomaan reissulla kesällä yksösrattaiksi ja sit niitä ei uusittu enää 😆 Sit talvi olikin ohi ja lapsi 4v ja oppi sit 4,5 vuotiaan kesällä ajamaan pyörällä.

Se just riippuu kuinka meneväinen esikoisenne on. Meillä on meneväinen ja häntä ei sitten juurikaan harmittanut rattaiden puuttuminen tai sit vaihdeltiin kuka istuu. Mutta jos käytte paljon vaikka tapahtumissa ja kävelette pitkiä matkoja jalan, niin sit voi olla liian pitkä matka esikoiselle kävellä. Tai jos yksin liikkuu kahden lapsen kanssa niin on kätevää mennä tuplarattailla.

Hei kiitti kommentista! Oon kuullut muualtakin, että 3v uhma on kans semmonen painava syy miksi hankkia tuplat.

Meillä ainakin olis päikkyvientejä ja hakuja just bussilla ja jalan. Ehkä alan puhumaan puolisolle tuplien hankinnan puolesta. Sit pitäis vaan päättää mikä malli. Meillä on matkarattaat ollu käytössä nyt esikoisen kanssa ja tovin.

Meillä ollut tässä esimakua 2,5v uhmasta ja ei kyllä vois lähteä ilman tuplia liikkeelle 🫣 Toki kaikki lapset on erilaisia, mutta ainakin ite mietin omaa jaksamista ja kykyä kantaa huutavaa lasta toisella kädellä ja työntää vaunuja toisella 😅

Oon kans kuullut, että 2-3-vuotiailla saattaa olla sellanen karkailuvaihe, et isojen teiden lähellä jne. voi johtaa jopa vaaratilanteisiin 🥹 Toki varmasti yksilöllisen tarpeen mukaan. Meillä esikoinen ei viihtynyt reissuja rattaissa, vaan oli aina kantorepussa ja sit työnsin vaan tyhjiä vaunuja 🫠

Me asutaan kerrostalossa, eli pitää myös miettiä hissillä kulkemista ja sitä, miten rattaat mahtuu eteiseen. Meillä on vaunuvarasto alakerrassa, mutta jos vauva nukahtaa niin oon usein ottanut rattaat eteiseen. Nyt just tän takia hankin unipesän, jonka voi laittaa vaunuihin ja ehkä tätä ajatellen ne "pitkät" tuplavaunut olis paremmat 😄

Meillä on koko ajan yhä vähemmän rattaat käytössä... Käydään aika harvoin kauppakeskuksissa tms, normi ruokakauppaan yleensä autolla ja siitä kävellen ostoskärryihin kyytiläiseksi. Asutaan maalla, eli täälläkin ulkoilut sijoittuu yleensä pihalla vapaasti kävelyyn. Meillä on Bugaboot (oisko ollu vanha malli Buffalo) ja täältäkin ääni Bugaboolle! On ollu tosi hyvät kaikissa maastoissa ja ovat kuitenkin sirot kauppaan yms. Meiltä löytyy niihin istuma/seisomalauta, pärjättäisköhän sillä ihan vaan.

Mulla ei oo mitään hajua, että miten kahden lapsen kanssa käydään kaupassa?? Yksi vauva oli selkee heittää kaukalossa kärryihin tai nyt myöhemmin istumaan niihin, mut en ymmärrä miten kaikki tapahtuu kahden kanssa. Tää taapero muka kävelee (= eli karkailee ja juoksee pitkin kauppaa) vai? Kuulostaa painajaiselle. 😂😂

Kiitos avusta! Taitaa ne tuplat olla sitten ihan tarpeelliset hankkia. Harmittaa vaa luopua cybexin e-priameista😅

Toki jos on pakko, niin varmaan pärjää ilmankin ainakin ihan alussa.. Mutta joo vauva ei heti voi edes rattaissa istua.. Hmmm 🤔

Meillä on koko ajan yhä vähemmän rattaat käytössä... Käydään aika harvoin kauppakeskuksissa tms, normi ruokakauppaan yleensä autolla ja siitä kävellen ostoskärryihin kyytiläiseksi. Asutaan maalla, eli täälläkin ulkoilut sijoittuu yleensä pihalla vapaasti kävelyyn. Meillä on Bugaboot (oisko ollu vanha malli Buffalo) ja täältäkin ääni Bugaboolle! On ollu tosi hyvät kaikissa maastoissa ja ovat kuitenkin sirot kauppaan yms. Meiltä löytyy niihin istuma/seisomalauta, pärjättäisköhän sillä ihan vaan.

Mulla ei oo mitään hajua, että miten kahden lapsen kanssa käydään kaupassa?? Yksi vauva oli selkee heittää kaukalossa kärryihin tai nyt myöhemmin istumaan niihin, mut en ymmärrä miten kaikki tapahtuu kahden kanssa. Tää taapero muka kävelee (= eli karkailee ja juoksee pitkin kauppaa) vai? Kuulostaa painajaiselle. 😂😂

Se ei ole helppoa, ainakaan ei ollut meillä. Kaksi vilhakkaa lasta 1v2kk ikäerolla 😅 Yleensä sitten käytiin kaupassa itsekseen tai joskus koko porukalla.

Mutta välillä kävin yksin molempien lasten kanssa. Olisiko joskus ollut peräti niin, että toinen oli kärrin kyydissä kopassa ja toinen istui kärrissä. Tai sit toinen istui kärrissä ja toinen käveli tai sit molemmat oli jossain lastenkauppakärrissä vöissä.

Vielä nykyäänkin ajoittain haastavaa esikoisen heittäytyessä tottelemattomaksi.

Muokattu viimeksi:
Takaisin